Skyrim:Skyrim GYIK

Innen: Elder Scrolls Lapok

A lap korábbi változatát látod, amilyen Vik (vitalap | szerkesztései) 2017. október 7., 18:12-kor történt szerkesztése után volt. (Legendás kiadás, nem hivatalos foltok, meg minden)
(eltér) ← Régebbi változat | Aktuális változat (eltér) | Újabb változat→ (eltér)

Ez a lap megpróbál választ adni a magyarítás telepítése körül felmerülő problémákra, gyakran ismételt kérdésekre. Ha elakadtál a telepítésnél, írj a Skyrim magyarítás fórumára.

Legendás kiadás, nem hivatalos foltok, meg minden[szerkesztés]

A Bethesda a Skyrim alapjáték kiadása után elkészítette a Hearthfires, Dawnguard és Dragonborn kiegészítőket, majd az egészet kiadták egyetlen csomagban, Skyrim Legendary Edition néven. Mind az alapjátékhoz, mind a kiegészítőkhöz készült külön-külön nem hivatalos javítócsomag, Unofficial Hearthfires/Dawnguard/Dragonborn Patch néven. Aztán ezeket egyesítették, és elkészült az Unofficial Skyrim Legendary Edition Patch (USLEEP). Mindegyikhez van magyarítás, amik letölthetőek a Skyrim Nexusról, illetve a Skyrim Modok Honosításának Központjából. Ha azt veszed észre, hogy a magyarítás telepítése után angol lett a fél játék, nézz utána, milyen beépülőket telepítettél még. Ugyanis mindegyik beépülő felül fogja írni a magyarítást. Tehát, ha használsz mondjuk egy angol USLEEP-et, akkor a benne található 44932 db szöveg (lehet, hogy kicsit alábecsültem :) mind angolul fog megjelenni a játékban. Ezért célszerű feltenni a nem hivatalos foltok magyarításait is. A telepítés sorrendje: alapjáték+kiegészítők (ha kellenek), használni szándékozott beépülők (SKSE, SkyUI, egyebek, amiket akarsz), nem hivatalos foltok/USLEEP (kizárják egymást, nem szabad őket keverni!), végül a nem hivatalos foltok magyarításai. Utána jöhet a LOOT futtatása (lásd lentebb).

Nem lehet elszívni a sárkányok lelkét[szerkesztés]

Ha sikerül belefutni ebbe a hibába, az elég kellemetlen tud lenni. A lényeg, hogy a Dragonborn kiegészítő valamiért hibás, megakadályozza a sárkányok lelkének elszívását. Ilyenkor két dolgot lehet tenni. 1. Le kell futtatni a LOOT-ot. (Ha korábban használni próbáltál ennél újabb LOOT-ot, akkor törölni kell a Users\<felhasználó>\AppData\Local\LOOT könyvtárat.) Utána pedig így kell beállítani a betöltési sorrendet:

  • Skyrim.esm
  • Update.esm
  • Unofficial Skyrim Patch.esp
  • Dawnguard.esm
  • Unofficial Dawnguard Patch.esp
  • Hearthfires.esm
  • Unofficial Hearthfire Patch.esp
  • Dragonborn.esm
  • Unofficial Dragonborn Patch.esp
  • [egyéb .esm-ek]
  • HighResTexturePack01.esp
  • HighResTexturePack02.esp
  • HighResTexturePack03.esp
  • Unofficial High Resolution Patch.esp
  • [egyéb .esp-k]

A Nem hivatalos foltok legendás kiadása (USLEEP) így módosítja ezt a sorrendet:

  • Skyrim.esm
  • Update.esm
  • Dawnguard.esm
  • Hearthfires.esm
  • Dragonborn.esm
  • Unofficial Skyrim Legendary Edition Patch.esp
  • [egyéb .esm-ek]
  • HighResTexturePack01.esp
  • HighResTexturePack02.esp
  • HighResTexturePack03.esp
  • Unofficial High Resolution Patch.esp
  • [egyéb .esp-k]

2. A Skyrim\Data\Scripts mappában keresd meg a dragonactorscript.pex és/vagy mqkilldragonscript.pex állományokat. Ha ott vannak, töröld őket. Ha használsz Dragon Soul Absorb More Glorious és Diversified Dragons beépülőket, azok okozhatnak ilyen hibákat. Meg bármi más is, ahol hibásak ezek a szkriptek, akkor is, ha .bsa-ba csomagolták őket. Ilyen esetben neked kell megkeresned, hol vannak pontosan, és úgy kell törölnöd őket. Ez némileg bonyolultabb feladat.

Összeomlás, fagyás, végtelen töltőképernyő[szerkesztés]

Ez egy nagyon gonosz :) hiba, s mint kiderült, a Skyrim hibás memóriakezelésére vezethető vissza. Akit bővebben érdekel, Gopher készített egy videót, amiben alaposan körbejárja a témát. A megoldás két módon történhet. Most csak a SKSE változatot írom le, amihez kell egyrészt a SKSE legalább 1.7-es verziója (telepítése annyiból áll, hogy kicsomagolás után be kell másolni mindent a Skyrim könyvtárába (alapértelmezett esetben Steam\steamapps\common\skyrim), majd a skse_loader.exe-vel kell indítani a játékot), és egy kis beállítás, amit valamiért a SKSE csapat elfelejtett közölni a felhasználókkal.
[Memory]
DefaultHeapInitialAllocMB=768
ScrapHeapSizeMB=256
A fenti sorokat a Skyrim\Data\SKSE könyvtárba helyezett SKSE.ini állományba kell tenni. Enélkül a javítás nélkül nálam harmincvalahány őrt lehetett megidézni a Széltetői dokkba, mielőtt összeomlott volna a játék, a javítással 400-at is elbír.

Durván vibráló kép, össze-vissza repkedő tárgyak[szerkesztés]

A második dolog inkább vicces, de az első nálam komoly gondokat okozott. A hiba lényege, hogy a Skyrim motorja nincs felkészítve a másodpercenkénti 120 képkocka megjelenítésénél nagyobb sebességre. A megoldás kézenfekvő, korlátozni kell a játék megjelenítési sebességét. Ezt több módon is el lehet érni. Vagy be kell kapcsolni a függőleges szinkronizálást pl. a videokártya vezérlőjében (120+ Hz sebességű monitornál célszerű felezni), vagy ENBoost használata esetén meg kell adni az enblocal.ini-ben, hogy mennyire akarjuk korlátozni (pl. FPSLimit=119). Persze ezt be is kell kapcsolni játék közben, alapértelmezett esetben a Home billentyűvel (* pedig kijelzi az aktuális sebességet a bal fölső sarokban). Vagy használhatunk külső segédprogramot is. Az ENBoost azért jobb megoldás, mert 60 FPS környékén előjöhet az apró akadozás jelensége, ha komolyabb grafikai javító beépülőket használ valaki. Az ENBoost viszont kikapcsolja az esetlegesen használt ENB grafikai javításokat, ha az enblocal.ini [GLOBAL] részében a UsePatchSpeedhackWithoutGraphics=true beállítás szerepel.