Hogyan dolgozunk?



Ahhoz, hogy a csapat a legmagasabb színvonalú munkát tudja kiadni a kezéből, rengeteg újdonságot kellett bevezetnünk. Akkora szövegmennyiségnél, mint ami az Elder Scrolls játékokat jellemzi, nagyon bonyolulttá válik a tudás megosztása, az egységes fordítás és a félrefordítások minimalizálása.
Levelezőlista
Verziókezelő rendszer
Fordítóprogram
Központi szótár
Útmutatók
Tesztelési fázisok
Hibabejelentő rendszer
A Divinity: Original Sin 2 magyarítása



korábbi sikeres fordítást követően azonnal belekezdtünk a Larian Studios hatalmas népszerűségnek örvendő, újszerű szerepjátékának, a Divinity: Original Sin 2 magyarításába.
Több mint 6 600 000 karakterszámával ez volt az eddigi legnagyobb vállalkozásunk. Ennek ellenére ezt a mennyiségű szöveget rekord idő, mindössze két és fél év alatt sikerült lefordítania a csak önkéntesekből álló csapatnak.
A belső és külső tesztelési körökben több mint ezer hibát javítottunk és ezután büszkén adtuk ki az elkészült művet 2022 augusztusában. A magyarítás Windowsra, Linuxra és Mac OS-re elérhető, tartalmazza az összes ajándékcsomag fordítását, sőt még megspékeltük egy tizenhárom oldalas magyar nyelvű tippek és trükkök gyűjteménnyel is!
A Pillars of Eternity magyarítása



míg a Bethesda a következő Elder Scrolls sorozatrészen dolgozott, tétovázás nélkül belevetettük magunkat egy új világba, a 2015-ös év szerepjátékának, a Pillars of Eternity univerzumába. Sok új lelkes taggal bővülve, az eddigi munkafolyamatainkat még tovább optimalizálva vágtunk bele több mint 5 800 000 karakter lefordításába, ami tartalmazta a The White March mindkét kiegészítőjének szövegmennyiségét is.
Ezt a hatalmas munkát az eddigiekhez képest rekord gyorsasággal, két és fél év alatt sikerült magunk mögött tudnunk, amiben benne foglaltatik négy környi belső- és külső tesztelés is, aminek során több ezer hibát javítottunk a magyarításban.
A Skyrim magyarítása



ég mielőtt a hivatalos pályaszerkesztő program megjelent volna, már elkezdtük fordítani a sorozat következő, ötödik részét, a Skyrimet. A szövegmennyisége nem csökkent az előző játékokhoz képest sem, újfent egy hatalmas és változatos világot kellett magyarra ültetnünk. A játékot, beleértve az összes párbeszédet és könyvet, a csapat másfél év alatt fordította le, lektorálta az egész fordítást, majd pedig javította a bejelentett fordítási hibákat.
Ezek után szintén a kiegészítők fordítása következett, aminek befejeztével elmondhatjuk, hogy a teljes ötödik rész, mind a 6 millió 600 ezer karakter magyarítása elkészült.
Az Oblivion magyarítása



övetkező kihívásunk mi más is lehetett volna, mint a The Elder Scrolls sorozat következő tagjának, az Oblivionnak a fordítása? A korábbi rész fordításának tapasztalatait felhasználva egy jelentős alapozás után egy év alatt lefordítottuk a játékot. A korábbi, jól bevált hagyományhoz hűek maradva a fordításból most sem adtunk ki részleteket, hanem egyben, a kész változatot tettük közzé tesztelésre, majd a bejelentett hibák javítása után elkészült a The Elder Scrolls IV: Oblivion magyar változata is.
A telepítőt pedig most sem hagytuk üresen. Rengeteg, a Morrowindnél megismert elem tért vissza, mint a teljesen magyar végigjátszás, a hivatalos pluginok magyarítása (ha telepítve voltak előtte), illetve rengeteg másik plugin fordítása is.
A Morrowind magyarítása



MorroHun Team anno abból a célból született, hogy a világ egyik legtöbb szöveggel rendelkező szerepjátékát magyarra fordítsa. Ez jóval több mint 5 000 000 karakter magyarítását jelentette - csak a könyvek nélküli alapjátékra vonatkozóan. Ekkora szövegmennyiséget kellett egy szabadidőben dolgozó csapatnak lefordítani, egységesíteni, lektorálni, javítani. Úgy hisszük, hogy ez tökéletesen sikerült, és a mai napig az egyik legjobb minőségű játékfordítást tudhatjuk magunkénak.
Mindezeken felül a magyarítás mellé csomagoltunk egy teljes, magyarításhoz igazított végigjátszást és tippek-trükkök gyűjteményt, a nyolc hivatalos plugin fordítását, a fordítókat bemutató plugint, magyarra fordított térképprogramot, magyar nyelvű térképet és a világ szerkesztőjének, Construction Set részben magyar nyelvű változatát, illetve a magyar Morrowind betűtípust.
Később, az alapjáték fordításának kiadása után elkészítettük a két kiegészítő, a Tribunal és a Bloodmoon fordítását is, így téve teljessé a szériát.