Ma egy 2 éve kezdődött olasz projektet szeretnénk bemutatni, a „Morrowind Sounds and Graphics Overhault”. A Morrowind 2002 májusában jelent meg, azaz majd’ 9 éve. Ezen idő alatt minden játékban rengeteget fejlődött a grafikai színvonal; és bár a Bethesdáról mindig is köztudott volt, hogy játékaiba az akkor elérhető legjobb grafikát építi be, de azért a kilenc év mégiscsak okoz pár ráncot.
Persze egy jó játéknál a hangulat legalább olyan fontos mint a kinézet, de azért mégiscsak jobb rápillantani egy jó megjelenésű tájra.
Ezen felbuzdulva rengeteg sok önkéntes elkezdett különféle grafikai beépülőt gyártani a Morrowindhez. Sokuknál szebb tájakon barangolhatunk Vvardenfellben, némelyeknél a karakterek kinézete javul. Természetesen nem azonos minőségűek ezek a pluginok, és előfordult az is, hogy egy-egy nagyobb név mellett elsorvadt egy kisebb, nagyon jó változat.
Ezért KingPix és a Morrowind Overhaul Team összeszedték az elmúlt kilenc év termésének legjavát, majd az egészet összecsomagolták, mellétettek egy messzemenőkig beállítható felületet, és így megszületett a Morrowind Overhaul.
A hivatalos bemutató videó (érdemes a hangot is engedni rajta, nagyon jó zenéje lett):
Hozzá tartoznak a hivatalos képernyőmentések is (bár sajnos kicsit sötétre sikeredtek):
Ha kedvet kaptál hozzá, látogasd meg a projekt weboldalát, ahonnan le tudod tölteni. A magyarítással még nem volt alkalmunk tesztelni.
Ne felejtsd el meglátogatni a Morrowind fórumot!
FRISSÍTÉS: Elkészült egy tesztelői változat a magyarításhoz igazított változatból. Nézz szét hozzá a Morrowind Overhaul fórumban.
Na ezt érdemes lesz kipróbálni, mert nagyon faxán néz ez ki 😀
A Morrowind Rebirth béta verziója is ma érkezett meg:
http://planetelderscrolls.gamespy.com/View.php?view=Mods.Detail&id=9098
Megtenné valaki hogy leteszteli, mert én addig angolul játszok hogy menjen rendesen. Egyik gépen a grafikai javítás, másikon az újjászületés!
Kár a gőzért. Magyarosítással nem megy.
Köszi szépen, hogy kipróbáltad. Megnézzük, hogy mennyire lehet a magyarításhoz igazítani, ha tényleg van rá igény.
Ez csak grafikai tuning, hasonló a MGE-hez vagy alapvetően modok is kellenek hozzá? Csak azért kérdem, mert emiatt nincs kedvem új karaktert indítani, új telepítéssel, inkább hagynám az MGE-t.
Én letöltöttem, és egész jó 😀
A grafikát teljesen felturbózta, így lényegében élvezetesebb is vele nyomatni. Az NPC-k is kaptak egy kicsi arcpakolást, de nem valami sokat. Elég jó meg minden, de a célzási rendszert fejleszthették volna : S De ettől még jó:)
Jó volna, ha összelehetne házasítani ezt a módot a magyarosítással 🙂
Csatlakozom az előttem szóló Zé-hez. Elkezdtem újra a játékot az Overhaullal, de Balmorában abbahagytam, nem akarom még egyszer angolul végigjátszani (ezidáig háromszor angolul, kétszer magyarul toltam végig). Magyarul sokkal jobb! Az Overhaul nagyon tetszik, különösen a sokféle beállítás opció.
Elkészült egy kezdetleges változat a magyarításhoz igazított verzióból. Légyszi, nézzétek meg a Morrowind fórumban, hogy mennyire sikerül működésre bírni.
Azt megtudja valaki mondani, hogy miért nem lehet áthaladni a füvön? Nekem simán olyan objektumként kezeli a motor, mint egy falat vagy ládát stb. Ergo nem lehet haladni a füvön, mert beleragadok. Nem csak én, az NPC-k is. Minden szál fűcsomót meg nem fogok átugrálni! Fent van már az 1.2-es patch is, minden rendesen lezajlott a telepítésnél. Sajnálnám, ha emiatt ki kéne kapcsolnom a füvet, de ez így játszhatatlan.
Pedig ki kell kapcsolni a füvet. Csak addig kell bekapcsolva tartani, amíg a Morrowind Graphics Extender létrehozza a távoli tájakat ÉS az animált füvet.
Rájöttem azóta. Aktiválva maradtak a Data Files-ban, ennyi volt a gond. Nekem most így néz ki, de még lehet húzni bőven. https://picasaweb.google.com/somesztes/MorrowindOverhaul1#
🙂
Ha meglesz (kb. karácsonyig talán) az új (csúcsszper) gépem akkor elkezdek modolni ezzel a javítással Morrowindet.
Obliviont is fogok, ahhoz Quarl Texture Pack-jét fogom használni…
Ha valakit érdekelnek majd az keressen meg az e-mail címemen.
tamrielirocker@gmail.com
[…] tollából 2011. dec. 21. napján Morrowind kategóriában Az év elején írtunk egy részletes beszámolót a The Elder Scrolls III: Morrowind grafikai és zenei feljavításáról (a projekt […]