Vissza az időben (de csak egy kicsit)

Poe Falu 612 234

Minden a Morrowinddel kezdődött. Akkor történt ugyanis, hogy a sok hónapja már 90%-on álló fordítási százalékjelzőnk hirtelen 37%-ra (valójában inkább még kevesebbre) ugrott vissza. Annak az oka prózai volt: rosszul számoltunk. Most szerencsére sokkal jobb a helyzet.

Az elmúlt hetekben sokat dolgoztunk azon, hogy a teljesen készen lévő fordítást lektoráljuk, egyeztessük, míg az utolsó lépés folyamatban van: a legújabb patch szintre hozás. Ez azért szükséges, hogy a játék legújabb verziójának fordítását kaphasd meg, ami egyrészt minden szöveget tartalmaz, másrészt pedig a már lefordított szövegeket jó helyen keresse a játék és így meg is jeleníthesse.

Az Obsidian a legutolsó folttal eléggé megbonyolította a helyzetet, mert teljesen összekeverték a szövegeket, ráadásul tényleg az összes lehetséges módon: szétszedtek egy fájlt, összemásoltak többet, áthelyeztek valamit, meghagyták, csak kiegészítették vagy az angol szöveget változtatták meg áthelyezés közben. Ezeket az eseteket mind fel kellett térképeznünk, amire egy automatizált program, egy script, volt a segítségünkre. Ez a script az elmúlt napokban elkészült, és sajnos azt adta eredményül, hogy nagyon sok új szöveg került a játékba azóta a verzió óta, amit mi fordítottunk az elmúlt évben.

Amennyiben jól számolt, 82%-ra kell visszatekerni az állapotjelzőt. Szerencsére ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy az eddigi munkánk kárba veszne (mindössze pár tíz sornyi fordításunk nem került át a legújabb verzióba), hanem azt jelenti, hogy sok új szöveggel gyarapodott a legújabb folt, amit még le kell fordítanunk. Egészen pontosan 1 050 484 karakterrel.

Az új szövegek generálása és feltöltése jelenleg is tart, ezért még pár napig biztosan 99%-ot látsz majd a Pillars of Eternity aloldalunkon, de amint minden szükséges adminisztrációs teendőt elvégeztünk, frissíteni fogjuk a százalékmérőt is.

Sajnáljuk, hogy csak most derült ki a patchelés miatti pontos karakterszám-változás (jóval kevesebbel számoltunk), és az emiatt adódó csúszást is. Ígérjük, hogy teljes erőbedobással azon leszünk, hogy újra leküzdjük azt a maradék 18%-ot 🙂 !

A tesztelésre való jelentkezés továbbra is nyitva marad, így nyugodtan jelentkezz, ha még nem tetted meg; illetve ha úgy érzed, hogy szeretnéd gyorsítani ezen 18% csökkentését, szívesen látunk!

Köszönjük szépen a megértésed!

Szólj hozzá a Pillars of Eternity fórumban! Regisztrálni természetesen nem kötelező.

3 Comments

  1. Névtelen11-05-2018

    Uh 18 % az 1 millió karakter? nem 100 ezer akar az leni inkább? 🙂 Örülök azért, hogy megtaláltátok a gond forrását. Viszont így lehet, hogy nem lesz karácsonyi ajándék a honosítás? 🙁

    • Máté11-09-2018

      Szia az eredeti szám ami meg van adva ha megnézed 4 619 567 karakter szóval nem nem 100k hanem 1 millió karakter.Csak remélem hogy megkapjuk karácsonyra de ennyi szöveget lenyomni 2 hónap alatt úgy hogy jönnek az ünnepek és az ünnep legyen mindenkinek ünnep én úgy gondolom.Kitartást azért a fordítóknak gondolom nekik is nagy meglepetés ez az egész.Várjuk nagyon köszi még egyszer.

      • Névtelen11-11-2018

        Ok értem köszi! Remélem karácsonyi fa alá bemegy majd! 🙂