Megjelent a Pillars of Eternity 2 – Deadfire!

P2 Logo

Az igaz, hogy a mi figyelmünk nagy részét a Pillars of Eternity köti le, de azért néha engedélyezünk magunknak egy rövid kitekintést, hogy láthassuk, mi is fortyog éppen az Obsidian Entertainment üstjében.

Ezért semmiképp sem kerülhette el a figyelmünket a Pillars of Eternity 2 – Deadfire piacra dobása. Amikor megjelent a béta, bepillantást nyerhettünk a készülő játékba, melyet a rajongók észrevételei segítettek még jobbá tenni. Engem már akkor lenyűgözött a fejlődés, ami az első részhez képest egyértelműen látható. A szebb képminőségen és vfx hatásokon kívül számos újdonságot tartogatnak számunkra. Engem személy szerint az új kasztrendszer érdekel leginkább, ami nemcsak alkasztok választását teszi lehetővé, hanem rögtön két összeházasítását és párhuzamos fejlesztését is. Természetesen vannak megkötések, a kétkasztú karakterek például sosem tanulhatják meg a leghatalmasabb képességeket, melyeket egy adott karakterosztály kínál, cserébe viszont ütős kombinációkat tesznek lehetővé. Ezzel a fejlesztők hatalmas szabadságot adtnak a kezünkbe, és remléhetőleg sikerült megbirkózniuk az optimalizáció ebből adódó kihívásainak nagy részével.

Nemrégiben egy újabb trailer is napvilágot látott, melyben újra kihangsúlyozzák a játék fő újításait, nagy hangsúlyt helyezve a hajózásra.
A gyönyörű helyszínek más önmagukban is elvarázsolják a szemlélőt:

A kisérők történetei már az előző játékban is elbűvöltek minket, Eora históriájának új fejezetében három régi társunkkal (Pallegina, Aloth és Edér) találkozhatunk, valamint néhány újjal is megismerkedhetünk. Ezek közül az Obsidian nemrégiben az aumaua druidát, Tekehut állította reflektorfénybe, aki a szokásos farkas-, és medvealakkal ellentétben sokkal érdekesebb és egzotikusabb cápaféle formába képes bújni.

Április végén a játék megjelenését követő extra tartalmakról (DLC) is elárultak ezt-azt. Az alapjátékon kívül három kiegészítő fog megjelenni, melyek tartalmát is megszellőztették egy kicsit.

  1. “Beast Of Winter” (várható megjelenés: 2018 július)
    Ez a kiegészítő egy olyan szigetre kalauzol el minket, melyet egy titokzatos kultusz népesít be, akik egy fontos titkot rejtegetnek a világ elől. A játékos a “Túloldalnak” nevezett különös dimenzióba is ellátogathat, melyet ősi lelkek és ördögi kihívások népesítenek be.
  2. “Seeker, Slayer, Survivor” (várható megjelenés: 2018 szeptember)
    A következő csomag a játék harci aspektusaira fog fókuszálni, és egy eddig fel nem fedezett szigeten játszódik. A csapat teljesítőképessége határához érkezik, és a játékos vezetői képességein múlik minden, miközben ősi relikviákat fedez fel, és Eora legszívósabb ellenfeleivel csap össze.
  3. “The Forgotten Sanctum” (várható megjelenés: 2018 november)
    Az utolsó kiegészítő a csapat elkötelezettségét és erkölcsi értékeit teszi próbára, miközben segíthetjük, vagy akadályozhatjuk Eora hatalmas varázslóit. Új barátokat szerzünk, eláruljuk, esetleg összezavarjuk a nagytiszteletű koponyákat, miközben generációk óta elveszett titkok után kutatunk? Bárhogy is teszünk, döntéseink következményei az egész Lávaföld-szigetcsoportot befolyásolni fogják.

A kiegészítőket minden FIG támogató megkapja, aki a gyűjtői kiadást jegyezte elő magának, valamint mindenki, aki a játék Obsidian kiadását vásárolja meg. Természetesen később is megvásárolhatóak lesznek külön és egyben is.

A játéknak május 8-ától a Windows, MacOS és Linux operációs rendszerekkel rendelkezők örülhetnek, a fejlesztők év végére tervezik a megjelenést a Switch, PS4 és Xbox1 platformokon. A standard kiadáson kívül a delux és az Obsidian kiadást is megvásárolhatjuk, melyekkel különféle extrák is járnak.

Néhány perce megosztották velünk a legújabb bemutatót is, amit a megjelenés alkalmára készítettek:

Minimális rendszerkövetelmények* – Windows: 7 / 8 / 10, 64-bit

Processzor: Intel Core i3-2100T @ 2.50 GHz / AMD Phenom II X3 B73
Memória: 4 GB RAM
Videókártya: ATI Radeon HD 4850 or NVIDIA GeForce 9600 GT
Helyigény: 17 GB
Hangkártya: DirectX kompatibilis hangkártya

Ajánlott rendszerkövetelmények* – Windows: 7 / 8 / 10, 64-bit

Processzor: Intel Core i5-2400 @ 3.10 GHz / AMD Phenom II X6 1100T
Memória: 8 GB RAM
Videókártya: NVIDIA GeForce GTX 960
Helyigény: 17 GB
Hangkártya: DirectX kompatibilis hangkártya

Az Obsidian Entertainment néhány évvel ezelőtt a rajongókra támaszkodva menekült meg a csődtől, és ezt a második esélyt azóta jobbnál jobb szerepjátékok készítésével hálálják meg. Még el fog telni néhány játékóra, mire véleményt alkothatunk az új játékról, de nekem eddig nagyon tetszik, amit láttam belőle.

Talán felvetődött bennetek a kérdés, hogy nekivágunk-e valamikor a Pillars of Eternity 2 fordításának. Nos, jelen pillanatban csak annyi biztos, hogy szeretnénk minél hamarabb befejezni az első részt, és a lehető legjobb minőséget megosztani veletek. Hogy ezt követően mi lesz, az még sok dologtól függ, főleg attól, hogy júniusban bejelentik-e egy bizonyos játék megjelenését. 😉

Szólj hozzá a fórumban is! Regisztrálni természetesen nem kötelező.

2 Comments

  1. Névtelen05-09-2018

    A bizonyos játék tekercsekhez kapcsolódik? 😀 Nem hallottam róla hogy bejelentenék. D: De jó lenne bár már vinném a POE-t is várok a tuti szuper magyarításotokra! 🙂

    • tgwh05-14-2018

      Régen nem szerettem a Morrowindet, nem nőttem fel hozzá. Utána, mire megtetszett, meg már időm sem volt végigjátszani. De a következő két rész valami borzadvány lett a nagy elődhöz képest. Egyszerűen fogtam és leraktam, nem késztetett semmi sem, felejtsük el gyorsan kategória. Ideig-óráig el lehetett vele szórakozni, de talán túl reálisak akartak lenni.
      Szóval én már nem várom az újabb részt. Ettől függetlenül később – egy-két szívroham után XD 😀 – , amikor nem lesz ennyire pörgős az élet, szívesen fordítanék újra.