Ismét bebarangolhatjuk Égkoszorú káprázatos tájait – ezúttal virtuális valóságban.
A Bethesda Softworks bejelentette, hogy még ebben az évben három játéka megjelenik VR-on (virtual reality – virtuális valóság); különböző platformokon játszhatunk majd a Doommal (HTC Vive és PS4 VFR), a Fallout 4-gyel (HTC Vive VR) és az Elder Scrolls V: Skyrimmel. Ez utóbbi PlayStation 4 VR-ra várható november 17-én, HTC Vive-ra pedig csak jövőre érkezik. Oculusra valószínűleg egyik játékot sem fogják megjelentetni. Ez egy kiváló lehetőség a Bethesda számára arra, hogy kísérletezzen a VR technológiával, és bizonyára megragadják az alkalmat, hogy a tapasztalataiknak köszönhetően a jövőben remek játékokat hozzanak ki erre a platformra. Az alábbi előzetesük egy kis betekintést nyújt a Skyrim VR világába:
Ami a játékot illeti, új tartalomra nem számíthatunk, de jó pár szempontból más élményt fog nyújtani a VR változat az eddigiekhez képest. Az alábbiakban bemutatjuk, hogyan birkózott meg a Skyrim a VR környezet kihívásaival.
Az idei E3-on lehetőség nyílt a VR változat egy rövid, nagyjából tíz perces demójának a végigjátszására, amely a játék eleji Zordzuhatagi sírdomb (Bleak Falls Barrow) felderítését és szörnyektől való megtisztítását foglalta magában. A különböző beszámolók alapján kiderült, hogy a kipróbálás során jó néhány alapvető újdonságot és különbséget lehetett felfedezni az eddigi változatokhoz képest.
A PlayStation 4 Move kontrollerével irányított karakter – sok más VR játékhoz hasonlóan – „teleportálással” tud helyet változtatni: egy gombnyomásra azon a helyen terem, amelyet kinéztünk magunknak. A játékos a fejfordítással képes bizonyos határokig körbenézni, a teljes testtel való fordulás azonban csak a gombok nyomogatásával lehetséges. A teleportálással egyébként sokkal gyorsabban lehet mozogni, mint az eddigi játékokban. Az úgynevezett full locomotion, azaz a sima, egyenletes előrehaladás és fordulás valószínűleg csak a DualShock kontrollerrel lesz majd elérhető, illetve jövőre a HTC Vive-on.
Feltehetően a szédülés elkerülése érdekében választották a teleportálásos mozgást a készítők. Hasonlóan alapvető probléma szokott lenni a VR játékoknál, hogy a virtuális kard lendítésénél a valóságban nem ütközünk fizikai akadályba, így nem érezzük annyira sajátunknak ezt a mozgást és irányítást, azonban a különböző varázslatokat óriási élmény a kezünkből „ellőni”, így a készítők is arra számítanak, hogy emiatt jóval több játékos használ majd mágiát a Skyrim új változatában.
A harcrendszert és a karakterünk mozdulatait teljes mértékben a kezünkben tartott Move kontroller mozgatása és lendítése irányítja. A demóban végtelen élet- és varázserővel bírt a karakterünk, és persze hatalmas sebzéssel. Kérdéses azonban, hogy a végleges változatban vajon fognak-e gyengíteni a nehézségi fokozatokon az új harcrendszer miatt, hiszen a valóságban több időt vesz igénybe a fizikai fordulás, egy képzeletbeli kard lendítése és a nyílvesszők kilövése a Move-val, mint az egyszerű gombnyomások és kattintások.
A felhasználói felületet is módosították annak érdekében, hogy a játékosnak a hatalmas élet- és varázserő mutatóktól és a sok felugró menü miatt ne legyen bezártság érzete a virtuális világban. Inkább a gyorsmenükkel és a gombokkal oldották meg többek között a fegyverváltást, a lopakodást és a sárkánykiáltást is.
A platform és az eszközök tehát alapvetően meghatározzák a VR élményt, így érthető, hogy a szokatlan irányítás mellett néhány negatív visszajelzés érte a Skyrim PS4 VR grafikáját is, amely a HTC Vive-on sokkal szebben fog majd kinézni. Ugyanakkor azt sem szabad elfelejtenünk, hogy az E3-as egy korai demó volt, amelyen rengeteg változást végrehajtanak majd. Abban azonban egyeztek a beszámolók, hogy nagyon hatásosan kelt életre a hatalmas pók a romok mélyén, tehát a virtuális valóságbeli szörnyek iszonyatosan jól sikerültek.
A galériába feltettünk pár képet a Skyrim VR-ról.
A játékot ismét meg kell majd vásárolnunk, a VR szemüvegek támogatása sajnos nem ingyenes frissítésként kerül majd a piacra, az ára pedig az alapjátékhoz hasonló lesz, azonban mind a három kiegészítőt (a Dawnguardot, a Hearthfire-t és Dragonbornot is) tartalmazza majd.
Mit gondoltok így közel két hónappal a PlayStation VR-os megjelenés előtt, újra végigjárnátok Égkoszorú hófedte tájait?
Szólj hozzá a fórumban is! Regisztrálni természetesen nem kötelező.
Szólj hozzá: