Enderal: The Shards Order

Logo

Korábbi cikkünkben nagy vonalakban bemutattuk az Enderal mögött álló csapatot, említettünk néhány technikai apróságot és röviden beszéltünk magáról a modról is. Ahogy ígértünk, ezúttal részletesebben megmutatjuk, miken változtatott a SureAI csapata az eredeti játékhoz képest és mire is számíthatunk úgy általában, ha ki szeretnénk próbálni ezt a játékot.

A játék története a szintén Enderal nevű kontinensen, Vyn világában játszódik. Az előző total conversion sztorijának fő szála arról szólt, hogy a másik földrész, Nehrim egyik birodalmában betiltották a mágiát, ez pedig háborúhoz vezetett a magukat istenségeknek nevező hatalmas mágusok és az ő egyeduralmukat megtörni vágyó emberek között. Az Enderal ezt a történetet folytatja, immár nem az Oblivion, hanem a Skyrim motorján. A háborúban megtört hatalom szilánkjainak megüresedett helyeit más-más uralkodó töltötte be, kihasználva az ideiglenes káoszt a világban. Innen származik a Shards Order, a Szilánkok Rendje elnevezés is. Természetesen ezek a hirtelen előbukkant, önmagukat kinevező uralkodók az esetek többségében korántsem rátermettek, ezért a zűrzavar továbbra is fennáll. A játékban Nehrim kontinenséről menekülő szökevényként kezdünk egy Enderalra tartó hajó fedélzetén. Ám hősünket nem csupán egy közelgő háború szele aggasztja, különös álmok és látomások kísértik. Ezeknek köszönhetően egyre közelebb kerülünk egy titokzatos, régóta feledésbe merült civilizáció maradványainak felfedezéséhez. A jelenkor világa és a kínzó látomások egy sokkal régebbi múltról kettős érzelmeket váltanak ki főhősünkből.

Ezek az ambivalens érzések és balsejtelmek az egész játék hangulatát végigkísérik, a komor sztori sötétsége megnyilvánul a képi világban is, ugyanakkor a borús, olykor hátborzongató helyszíneken felül sok virágzó, napsütötte vidékkel is találkozunk Enderal kontinensén. Ez a földrész hasonló méretű, ám sokkal színesebb, mint Égkoszorú, sivatagok, őserdők, sziklás hegységek, füves puszták és ligetek sokasága borítja. Az alapjátékhoz képest kicsit kevesebb ősi rom, katakomba, erőd és barlang várja a kalandozókat, viszont jelentősebb szerepet kapnak a víz alatti területek. Nem lesz annyi síkság, mint Égkoszorúban, az erdők és a domborzat miatt kevésbé lesz átlátható a terület, így izgalmasabb lesz annak felfedezése. Ami a textúrákat illeti, amellett, hogy újakat is készítettek az Enderalhoz, a Skyrimből átvetteket magasabb felbontásúakra cserélték. Az alábbi, játékmenetet bemutató videóból láthatjuk, mennyire lélegzetelállító a megteremtett világ:

A SureAI csapata átalakította a szintlépési és a harcrendszert is. A tapasztalati pontszerzés mellett döntöttek, így a teljesített küldetések, feltárt titkok és legyőzött ellenfelek után experience pointokat kapunk, nemcsak aranyat vagy tárgyakat. Minden szintlépéskor egy memory, három crafting és öt skill pointot kapunk, utóbbiakat healthre, manára vagy staminára költhetjük. Az Enderalban élesebb vonalat húztak meg a karakterünk hovatartozását illetően. A játék elején négy faj közül választhatunk, melyek mindegyike másban tehetséges. Röviddel ez után három kaszt közül egy mellett tanácsos elkötelezni magunkat, tehát el kell döntenünk, hogy hősünk rogue (szerencsevadász), warrior (harcos) vagy mage (mágus) legyen. A kasztoknak három-három specializációja van, és azokon belül megvannak a saját különleges képességeik, melyeket a memory pointokkal lehet megtanulni. Így a történet szerint hősünk különleges képességeit a látomásokkal és a teljesített küldetésekkel szerzett emlékeknek köszönhetően sajátítja el. Lesznek igazán nagy kihívást jelentő harcok és főellenségek, melyek legyőzéséhez sokkal több kreativitás és ügyesség kell majd, mint az alapjátékban. A különleges képességeink között is jelentős összefüggések lesznek. Egy nagyon egyszerű példát véve, egy csúszós olajcsapdát tehetünk az útra, ahol jön az ellenfél, és ha egy tüzes nyilat lövünk a pocsolyába, akkor azonnal lángra kap. Egy-egy küzdelem intenzitását és kimenetelét olyan tényezők is befolyásolják majd, mint például a domborzati szintkülönbségek, vagy egy sötét zugból való ránk támadás.

A crafting pointokat kovácsmesterségre, beszédkészségre vagy bűvölésre költhetjük. Az Enderalban is vehetünk házakat, melyekbe a bútorokat a világban szétszórt tervrajzok és leírások alapján mi magunk készíthetjük el. Ezeket a Building mode-ba lépve kedvünk szerint elhelyezhetjük.

Az NPC-k személyiségeik kidolgozására is nagy hangsúlyt fektetnek, illetve ismét felbukkan majd több, a Nehrimből már ismerős szereplő. Hősünknek két fő társa lesz a történet során, akik emlékeznek a tetteire, melyek negatívan és pozitívan is befolyásolhatják a köztük lévő kapcsolatot.

Ami a játék hangját illeti, a projekthez csatlakozott zeneszerzők több egyedi zenét is készítettek hozzá, illetve profi vagy legalább fél-profi szinkronszínészekkel az összes párbeszédet felvették német és (hamarosan) angol nyelven is.

A játékidőt körülbelül 30-150 órásra tervezik, a nehézségi szinttől és a mellékküldetések teljesítésétől függően. A gyorsutazás funkciót kivették, bár időgazdaságos, de nem mindig hagy elég esélyt a világ részletesebb felfedezésére. Két módon utazhatunk majd, az egyik a teleportáló varázslatok, a másik az úgynevezett myradok segítségével történik. Ez utóbbiak betanított repülő lények, tehát olyasmi lesz majd, mint a Morrowindben az iszapjárók.

Néhány apróság, amit még érdemes tudni az Enderalról, hogy csak pár céh vagy társaság lesz benne, és ezekhez valószínűleg nem is lehet majd csatlakozni, csak néhány küldetést teljesíteni a megbízásukra. Minimális szerep jut a sárkányoknak és a hófedte szikláknak, valamint kevesebb bűvölt, mágikus tárgyat szórnak szét a világban, ezeket inkább készíteni lehet majd. A történet természetesen azok számára is világos lesz, akik nem játszottak az előző résszel.

Az Enderal működéséhez a The Elder Scrolls V: Skyrim legfrissebb verziója kell majd. Maga a total conversion azonban saját főfájllal rendelkezik, ebből kifolyólag csak azokkal a modokkal fog működni, amik nem függenek az alapjáték futásától.

További videókat és képeket a SureAI honlapján és Facebook oldalán találhattok. Néhány képpel mi is frissítettük a galériát:

Mit gondoltok mindezek után, megér egy próbát az Enderal, amíg a következő Elder Scrolls játékra várunk? Véleményeteket itt és a fórumunkon is kifejthetitek.

3 Comments

  1. Névtelen05-09-2016

    Lesz magyarítás ?….

  2. […] cikkekben már írtunk az Enderalról, a Skyrim motorjára épült játékról, mely teljesen önálló történettel és harcrendszerrel […]

  3. […] cikkeinkben részletesen beszámoltunk erről a rendkívül jól kidolgozott Skyrim total conversionről, ami […]

Válaszolj Forgotten Stories – készül az Enderal kiegészítő • MorroHun Team • hírek hozzászólására: Kattints ide, hogy ne válaszként küldd el az üzeneted.