TES Online frakciók – Aldmeri Dominion

Aldmeri

Korábbi ígéretünkhöz híven következzenek az Elder Scrolls Online frakciói! A történet szerint Tamriel földjét háborúk sújtják, és négy különböző érdekcsoport harcol a hatalomért.  A birodalmiak mindent megtesznek azért, hogy meghódítsák a kontinenst, és ennek érdekében szövetségre lépnek Molag Bal daedra herceggel. A három választható frakció közül mind ellenségének tekinti őket, de egymást is. Ebbe a kiélezett harcba csöppen bele a játékos, akinek le kell tennie voksát valamelyik szövetség mellett. Cikkünkben az Aldmeri Dominiont vesszük górcső alá.

Matt Firor, vezető fejlesztő így jellemezte ezt a frakciót:

A név mindent elárul. Az Aldmeri Dominion uralkodni akar. Át akarják venni a hatalmat a világ fölött. Meghajolsz előttük, vagy meghalsz. Az Aldmeri a “mindenkit megölünk, aki nem közénk tartozik” elvét követi. “Vagy segítesz nekünk, vagy az életeddel fizetsz.”

Az Aldmeri Dominiont három faj szövetsége alkotja. Mindháromnak saját területe van, amelyet majd bejárhat és felfedezhet a játékos. Következzen hát a frakció három népe:

Erdei elf

Az erdei elfek (más néven bosmerek) meglepő módon az erdőben érzik jól magukat. Nemes elf rokonaktól eltérően ők a természet szépségét, és a vele való harmóniát tartják a legfontosabbnak. Mozgékonyak és gyorsak, ezért kiváló tolvajok és íjászok válnak belőlük.

Otthonuk a Tamriel délnyugati részén fekvő Valenvadon. A vidéket érintetlen erdők és mezők borítják, a partvonalat pedig lápvidékek és trópusi esőerdők szegélyezik. De Valenvadon védjegyének a monumentális fák belsejében épült városok számítanak. Különlegesség, hogy ezek a fák néha vándorolnak (engem az entekre emlékeztetnek, de gondolom sokkal nagyobbak), hogy előnyösebb helyet keressenek maguknak, ha úgy kívánja a helyzet. Ilyen volt az a fa is, ahol a főváros, Falinesti épült. Minden évben, ha beköszöntött a tél, a vén monstrum (és benne Falinesti városa) délre vándorolt. Azonban a fa már egy ideje nem mozdult el helyéről. Hogy miért, annak kiderítése valószínűleg a játékos dolga lesz majd.

Valenvadon térképe

Nemes elf

A sárga bőrű nemes elfek (vagy ahogy ők hívják magukat, az altmerek), a legmagasabbak az összes faj közül. Emiatt nem olyan mozgékonyak, mint több más faj, és fizikailag sem túl erősek. Azonban gyengeségeiket kompenzálja intelligenciájuk és hihetetlen affinitásuk a mágia iránt. Ebből adódóan kiváló mágus karaktereket faraghatunk belőlük. Ellenállóak még a legtöbb betegséggel szemben, ami szintén előny, azonban könnyen sebződnek mágikus támadásoktól.

Lakóhelyük a Nyár-sziget, amely egy Tamriel délnyugati részén elhelyezkedő szigetcsoport. Sokat nem tudni a helyről, eddig egyetlen játékban sem láthattuk.

Nyár-sziget térképe

Khajiit

A macskaszerű khajiitok híresek gyorsaságukról és lopakodási képességükről. Mágia terén nem nyújtanak kiemelkedőt, azonban az előbb említett tulajdonságaiknak és ügyességüknek hála nem is szorulnak rá.  Tamrielben kalandozva gyakran futhatunk össze khajiit kereskedőkkel. Beszélgetések során furcsamód szeretnek magukra harmadik személyben hivatkozni.

A khajiitok hazája Elsweyr, Valenvadon keleti szomszédja. Elsweyr déli részét buja esőerdők és dzsungelek borítják, és itt termesztik a hírhedt kábítószert, a holdcukrot is. A terület többi régiója azonban kopár síkságokból és terméketlen pusztaságokból áll.

Elsweyr térképe

Melyik oldalt, illetve fajt találjátok a legszimpatikusabbnak? Melyik terület ígérkezik a legizgalmasabbnak? Várjuk hozzászólásaitokat! Soron következő cikkünkben az Ebonheart Pact szövetségével foglalkozunk majd. Addig is ne felejtsetek el benézni fórumunkra: TES Online – Már a megjelenés előtt !

8 Comments

  1. TGWH05-30-2012

    Domínium, egyértelműen 😀 uralkodás, tündék, tolvaj, mágus, mi kell még? Esetleg még északi. Már ha egyáltalán elérhető lesz a játék, és érdemes lesz vele játszani.

  2. Dr.UnGrammar05-30-2012

    Jelenleg a Morrowindből szerzek információkat a korszakkal kapcsolatban, így talán elmondhatom, hogy elégé sejthető az egész esemény végkimenetele (azon kívül, hogy megszületik a birodalom).

    De ez kilóra meg vett:
    ,,A birodalmiak mindent megtesznek azért, hogy meghódítsák a kontinenst, és ennek érdekében szövetségre lépnek Molag Bal daedra herceggel.”

    Azonkívül, hogy végre nem a berozsdásodott humanoid vs. démon leosztás lesz, választ kapunk arra is, hogy miért volt a nekromancia engedélyezve anno.

    Igazán elgondolkodtató egy ilyen erős “bevezető” után a játék; határozottan pozitív irányba lökte most a skálámon.

    A cikket nagyon köszönöm; folytatását pedig türelmesen várom!

  3. TGWH05-31-2012

    A deadra szövetség engem is megfogott. Viszont nyugalom, lesz ez még rosszabb is, majd szépen csúszik le a skáládon, ahogy közeledik a megjelenés 😀

  4. Totjunke06-02-2012

    Nagyon remélem, hogy ha esetleg kahjiitot választok fajul, akkor nem kell feltétlenül csatlakoznom hozzájuk :[ Azért majd meglátom, kíváncsi vagyok rá.

  5. Mr Trololo06-02-2012

    Háááháá 100% hogy Aldmeri Dominion mellé állok (y)
    méghozzá erdei elf 😀

  6. GL06-04-2012

    Ha egész Tamriel benne lesz a játékban, akkor úgy 20 év és kész is lesz. Ha meg túl hamar megcsinálják, akkor az a minőség rovására megy. Jónak tűnik, de szerintem egyelőre fölösleges beleélnünk magunkat.
    Ja, és remélem, hogy lesznek orkok is!

  7. TGWH06-04-2012

    Morrowind megvan, Égkoszorú megvan, a Birodalom központja is… Ez már három, még kell egypár… a mocsár gondolom nem lesz nehéz.

  8. GL06-05-2012

    Ez igaz. Hammerfell se túl nagy munka. Homok ameddig ellátsz.