Az RPG Italia olyan szerencsés, hogy elmondhatja magáról, interjút készíthetett az orosz Andoran csapatával. Hála a vezetőjüknek, rengeteg új információ és kép vált megtekinthetővé az érdeklődők számára.
RPG Italia: Milyen elemekből épül fel a szerepjáték? Hogyan fejleszthetik a karakterüket a játékosok (Oblivion stílusban, Xp-levelinggel…)? Mennyire hangsúlyoztátok ki a döntéseket és az erkölcsöt?
A képességfejlesztő rendszert nem változtattuk meg az eredeti játékhoz képest. Viszont rengeteg olyan új elemet tettünk a játékba, ami újabb lehetőségeket tár fel a szerepjátékos számára, ilyen például a kibővített párbeszédrendszer.
A párbeszédeken kívüli játék is kicsit átalakult. Például az Andoranban megküzdhetünk egy NJK-val, vagy akár meg is kötözhetjük (például ha egy alvó NJK-t szeretnénk megkötözni, megfelelő szintű gyorsaság és settenkedés képességünknek kell lennie), utána belerakhatjuk egy zsákba és elvihetjük bárhova. Ezt a trükköt gyakran használhatjuk küldetések teljesítésénél, bár bizonyos esetekben kreatívabb megoldást is találhatunk. Sőt, a városlakók különböző féle képpen reagálhatnak egy földön fekvő, megkötözött NJK látványára; a járókelő akár ki is szabadíthatja, ha jó állapotban van. Képzeld csak el, hogy észrevétlenül elrabolsz egy városlakót álmában, megkötözöd és bekötöd a szemeit. A rokonai elkezdenek aggódni, hová tűnt. És itt jön a mi hősünk, tudod, fehér lovon és a többi, és felajánlja, hogy előkeríti az „eltűnt személyt” jutalomért cserébe. Ha elég magas a beszédkészséged, meg tudod győzni a foglyul ejtettet (feltéve, ha nem voltál vele erőszakos) arról, hogy valaki más rabolta el őt, te pedig a megmentő lovag vagy. Tiéd a jutalom.
Az erkölcsi döntések valóban fontos szerepet játszanak majd, mivel egy bizonyos problémát többféleképpen is meg lehet oldani. Meg kell szerezned egy tárgyat? Megölheted a tulajdonost, ellophatod a kívánt dolgot, vagy akár őrnek öltözve be is szivároghatsz a házba. A gyengébb nem képviselői, feltéve, hogy megfelelő szintű képességgel rendelkeznek, női bájaikat kihasználva elaltathatják a gyanút, és a „viharos” éjszaka után ellophatják a hőn áhított tárgyat. Milyen egyéb megoldások léteznek? Légy találékony, és biztosan rájössz majd!
RPG Italia: Kapcsolódik majd a történet, a tartalom és a hangulatvilág az Oblivionéhoz vagy a régebbi TES játékokéhoz?
Andoran szigorúan kitart az eredeti TES játékok hitelessége mellett. A játék hangulata mélyen visszanyúlik az Elder Scrolls történelmébe, az egyetlen helyszín, amit nem onnan vettünk, az maga a szigetvilág. A játék nem Oblivion, inkább Morrowind hangulatvilágát idézi; egy szokatlan világot szerettünk volna készíteni, aminek felfedezését érdekessé teszi az is, hogy például minden alkalommal valami újat talál a játékos.
RPG Italia: Mik a legmeghatározóbb különbségek az Andoran és az Oblivion alapjai között? Változtattatok valamit a harc- és a mágiarendszeren?
Drasztikus változtatásokat nem hajtottunk végre a harc- és a mágiarendszerben, csupán hozzáadtunk néhány új varázslatot és lehetőséget. A legfontosabb különbség az Andoran és az Oblivion között a szerepjátszás hatalmas szabadsága, valamint a mély tartalom, próbálunk nem túl nagy hangsúlyt fektetni a harcra, mivel az eredeti játékban nem annyira szórakoztató.
RPG Italia: Bizonyára hallottatok a Nehrimről, a másik híres Oblivion total conversionről. Milyen mértékben hatott az a munkátokra?
Az igazat megvallva, a csapatból nagyon kevesen játszottak a Nehrimmel, persze, sokat hallottunk róla, láttunk screenshotokat, és elismerjük a német modkészítők hozzáértését és tehetségét. Legalábbis a level-design-juk elég jól sikerült.
RPG Italia: Milyen hosszú az Andoran játékideje? Mesélnétek pár szóban a fő küldetésvonalról és a játék egészéről?
Nehéz megmondani. Ha gondolkodás nélkül megfogadjuk a többi karakter tanácsát, akkor a főküldetést viszonylag gyorsan teljesíthetjük, viszonylag gyenge eredménnyel. Viszont ha folyamatosan elemezzük a helyzeteket, számításba vesszük a különböző módszereket, kimeneteleket és résen vagyunk, akkor akár kétszer-háromszor annyi időre szükségünk lehet. Azt sem szabad elfelejteni, hogy az Andoran „küldetésvonala” inkább egy „küldetésfához” hasonlítható: nincs szigorú sorrend, a teljesítendő feladatok egy részét különböző sorrendben hajthatjuk végre, vagy akár ki is hagyhatjuk őket.
RPG Italia: Az általatok közzétett előzetesben több olyan animációt és grafikus hatást láttunk, amit azelőtt még soha. Mindent ti készítettetek, vagy vettetek át dolgokat más modokból is?
A grafikai fejlesztések egy részét mi magunk készítettük, persze a külföldi kollégáink segítségével. Az alapunk az OBGE.
RPG Italia: Minden NJK-t teljesen szinkronizáltatok? Mindenkinek lesz saját hangja?
Az NJK-k saját névvel és életrajzzal rendelkeznek, az összes párbeszédet felvettünk, viszont minden egyes karakternek saját hangot találni elég lehetetlen feladat lett volna.
RPG Italia: Honnan jött egy total conversion elkészítésének ötlete? Hány ember dolgozik a csapatban és mennyi időt töltöttetek az Andoran készítésével?
A játék elkészítésének ötlete tőlem ered, de a csapatból sokan hozzájárultak a későbbiekben. Eredetileg csak egy Morrowind mod lett volna, de az Oblivion megjelenése magára vonta a modkészítők figyelmét, így úgy döntöttünk, hogy a sorozat új játékához készítünk modot. Lehet, hogy ennek akkor nem sok értelme volt. Ha listát kéne írni arról, hogy kik segítettek az Andoranban, körülbelül végtelen lenne, ahogy a szerkesztőké és a felhasznált forrásoké is. Apránként alakult meg a csapat, több mint száz ember közreműködésével. Kezdetben csak az Elder Scrolls világ rajongói voltak, de minél nagyobbá nőtte ki magát a projekt, annál tapasztaltabb csapattagok csatlakoztak hozzánk. Jelenleg a csapat magjának fele profi játékfejlesztő. A kezdetben velünk levők közül pedig csak hárman maradtak.
RPG Italia: Van már ötlet a megjelenési dátummal kapcsolatban? A Skyriméhez közel lesz? Nem gondoljátok, hogy az Elder Scrolls mellett valamilyen szinten „elhalványulna” a nagyszerű projektetek?
A becsült megjelenési dátum 2011 ősze, jelenleg nem tudunk pontosabbat mondani. Néhány csapattag tart a „riválisunktól”, a Skyrimtől, pont emiatt jelentettük meg az előzetesünket, hogy megfigyelhessük az Elder Scrolls-közösség reakcióját. A visszajelzések határozták meg, hogy minden erőnket bevetve a Skyrim megjelenése előtt végezzünk-e a munkánkkal, ezzel a játékidőből feláldozva, vagy folytassuk-e a munkát, ahogy terveztük, a későbbi megjelenés kockázatával. Igazából a Skyrim és az Andoran két különböző dologra fekteti a hangsúlyt: az előbbi elsősorban az akcióra és a látványelemekre koncentrál, az utóbbi ragaszkodik a szerepjátszás mélységeihez, valamint a küldetések nem lineárisságához, nem úgy, mint a legtöbb játék ebből a szempontból.
A legtöbb RPG-ben a karakterek menthetetlen idiótáknak tűnnek, mivel a hősünk segítsége nélkül nem tudják megoldani a saját kis problémáikat, és a játékos tulajdonképpen az univerzum közepe. Amennyire csak lehet próbálunk elzárkózni a „küldetés” megszokott felépítésétől: karakterünk gyakran találja szembe magát úgynevezett „jelenetekkel”, ezek olyan események, amik a szemei előtt történnek, és beavatkozhat vagy figyelmen kívül hagyhatja őket. Az utóbbi persze néha magára a játékosra is bajt hozhat, például ha meglát táskával elfutni egy tolvajt, és nem tudja elkapni, legközelebb akár ő is lehet az áldozat. A lényeget összefoglalva, nem hiszem, hogy az Andoran és a Skyrim bármilyen negatív módon is kihatna egymásra: nekünk megvan az, ami a szerepjáték rajongókat érdekli. Nem azokra az emberekre számítunk, akik költségvetés vagy „különleges effektek” alapján értékelnek egy játékot.
Mindenesetre azt üzenem mindenkinek aki olvassa ezt: ha tetszett az Andoran előzetese, mutassátok meg a barátoknak, rokonoknak és ők is az övükének. Minél több támogatást kapunk tőletek, annál nagyobb inspirációt és kedvet adtok a munkához a csapatunk számára.
RPG Italia: Meg tudnátok mondani, hogy körülbelül mekkora Andoran Cyrodiilhez képest? Hány várost, NJK-t, szörnyet és kazamatát készítettetek el?
Andoran sziget körülbelül olyan hosszú, mint Vvardenfell, csak kicsit keskenyebb. Négy jelentős város, több település, erőd, tábor és persze kazamata található a területén. Rengeteg szörnyet és NJK-t tettünk a játékba, és ezek száma mindig nő, mivel jelenleg is a terepen dolgozunk. Egyébként a szörnyek nagy része különleges megközelítést és taktikát igényel, nem lehet őket csak úgy hirtelen megölni.
Az összes képet megtekintheted itt:
Nemrég kipróbáltam a Nehrim-et, igaz nem játszottam vele túl sokat, de egész komolynak tűnt. Egyedül az zavart, hogy németül szövegeltek benne. Az angol felirat persze megmentette az életem. 🙂
Ha totálisan kimerítem az Oblivion-t, bizonyára a Nehrim és ez az Andoran lesz a soron következő. Bár annyi jó játék van a piacon, amik arra várnak, hogy elmélyedjek bennük… Oblivion, Fallout 3, Nehrim, Andoran, Borderlands… SKYRIM 🙂
Te jó ég 😀 ez kell. Ez must have 😀 bár remélem nem fps lesz a Skyrim, ahogy írják.
Minden esetre ezért újra előszedem majd az obliviont…
ez mod vagy wtf ???
Total Conversion = Teljes konverzió / teljes átirat
Azt jelenti, hogy egy játék motorjával csaknem teljesen új játékot kreálnak az alkotók.
Éééés mikor esünk neki lefordítani? 😀 ebben szívesen részt vennék. Vagy a többiben, hány is van összesen, ami mondjuk úgy jól sikerült? ESL-re fel is lehetne őket tenni 😛
Hát, én azért még megvárnám az angol verziót belőle 🙂
kárhogy ps3-ra nincsenek modok.
bár a skyrimet mindenképpen ps-re veszem, sajnálom hogy modulokat nemtudok majd letölteni..
Ez van, ezért nem kell hüle konzolt venni 😛 már bocs 😀
Ákos, ez a legkevesebb, szerzek én neked akár két oroszt (anyanyelvi szinten nyomják az oroszt ill. magyart) is ha kell 😀 morrowindhq-s fórum ha még menne, semmi gond nem lenne… vagy tud bárki bármit őszentsége fagyott rózsáról? 😀
De a tíz éves tervet kiadhatom akár most is; fordítani játékokat, minden kapcsolódót, meg modokat 😀
hát annyira nem érdekelnek a modok h eladom a ps-emet XDD
utálom gépen játszani az elder scrolls xd
? miért? Pedig egérrel és billel sokkal jobb, ráadásul ott vannak a modok. + sokkal szebb a grafika is, akár új géped van, akár régi. Én is egy ősöreg p4-essel játszom, pár grafikai moddal.
én nekem konzolon sokkal jobban tetszik az irányítás, lehet h pc-n nagyobb lesz a felbontás, de ez ps és nem xbox, blúúúrééééjjj, vágod ? blúúúúrééééj (!)
a modok engem hidegen hagynak, meg amúgyis állítolag van vmi keverés h hátha késöbb le lehet tölteni ps store-rol azt az editor v miafranc packot …
Blúréjről annyit, hogy normális kódolással egy blúréj méretű film ugyan olyan szép, és foglal mondjuk 4,5 vagy 10 gb-ot, most nem tudom hirtelen mennyit… ennyit a blúréjről… + ha v.mi forog, az már régen rossz. Blúréj meg ugye forog, és ha onnét veszi az adatokat, akkor sérül a lemez, beakad, hangos, stb.
mi sérül, mi hangos, mi akad ? XDDD
már hogy akadna be ? XDDDD
sérül ? ne röhögtess XDD
hangos ?? a pc-nél biztosan nem hangosabb ..
Gondolom, az eredeti Obliviont ugye fel kell hozzá telepíteni. De egy teljesen új karaktert kell-e indítani, vagy az eredeti játékban kigyúrt karaktert vihetjük tovább?
95%, hogy akár a Nehrim esetében, új karaktert kell indítani. Mivel ez nem igazán kiegészítő lesz, hanem egy teljesen új játék, ami csak felhasználja az Oblivion alapjait. A Nehrimhez az Oblivion modok sem jók, csak a saját kiegészítői. Gondolom, az Andorannál is ez lesz a helyzet.