19 új Skyrim hírmorzsa!

Az utóbbi két, három napban a Bethesda több helyen is elszórt egy-egy apró információt a Skyrimmel kapcsolatban, amelyek ugyan külön-külön egy teljes hírt nem érdemelnek meg, viszont egy csokorba összegyűjtve őket már bizony igen.

  • A Skyrimhez is készülnek majd kiegészítők, viszont itt ne az oblivionos két dolláros apró beépülőkre gondoljunk, hanem Todd Howard nyilatkozata alapján sokkal inkább kevesebb, de nagyobb kiegészítőkre számíthatunk (mint pl. a Morrowindnél a Tribunal vagy a Bloodmoon, vagy az Oblivionnál a Reszkető-szigetek).
  • Ehhez kapcsolódik, hogy az első két kiegészítő a Skyrim megjelenése után XBox exkluzív lesz egy-egy hónapon át. Ez azt jelenti, hogy a Microsoft megállapodott a kiadóval, hogy harminc napig csak az ő platformjára legyen elérhető a két kiegészítő azért, hogy a türelmetlen játékosok, akik mindenáron ebben az időben szeretnék kézhez kapni a szoftvert, vegyék meg érte a konzolt.
  • Az XBox 360 tulajdonosoknak lehet jó hír, hogy a játék náluk egy DVD-re rá fog férni. A PC-s és PlayStation 3-as verzió méretéről nem tudni még
  • A PS3-as és az XBoxos változat nagyjából ugyanúgy fog kinézni, nem lesznek nagy eltérések közöttük. Egyébként az eddigi demók vegyesen készültek, tehát akár már láthattuk is „élőben” valamelyik változatot.
  • A konzolosoknak bizonyára nem lesz újdonság: a beviteli konzolt nem lehet használni a játékban, ez ezeken a gépeken nem engedélyezett; így marad a csalás nélküli lét továbbra is 🙂 .
  • A következő rövid hír a házasságokról szól. Nemrég megjelent, hogy a Skyrimben lehet házasságot is kötni. A dolog pikantériája, hogy a Bethesda engedélyezte ezt az azonos neműek között is.
  • A játékban újra megjelennek majd a vámpírok, de erről még nem lehet sokat tudni. Később minden bizonnyal több információ is elérhető lesz.

  • Amikor a karakterünket választjuk ki a játék elején, elég nagy szabadsági fokot kapunk. Nem lesznek előre meghatározott típusok (mint pl. sovány, sportos, kövér stb.), hanem egy csúszkán állíthatjuk ezeket tetszésünk szerint. A magasságra viszont nem vonatkozik ez a szabadság; mint ahogy eddig is, a különféle típusú népek más-más magasságúra nőttek, és ez így marad a játékban is. Nem mellesleg a rájuk adható páncélok nem néznének ki jól, ha lehetne állítani, hogy milyen magasra nőttek. Tehát nem lesznek alacsony nemes elfek és magas északiak. Arra is figyelni kell, hogy a karakterünk megjelenését a játék kezdete után már nem tudjuk módosítani (ahogyan eddig sem lehetett).
  • A szintlépéshez már nem biztos, hogy aludnunk kell. Ha szintet lépünk, akkor megjelenik a képernyőn a felirat, hogy ideje elgondolkoznunk a pontosztáson, és ekkor a „képzettségek” menü átvált „szintlépés” menüre. Ezt viszont akkor végezzük el, amikor nekünk tetszik. Egyébként a játék szintezési rendszere nagyban hasonlítani fog a Fallout 3-éra, és jóval kevésbé az Oblivionéra.
  • Újra megjelennek a fafúriák és nimfák a játékban.
  • Csak az alapjáték több mint 300 órányi tartalommal fog rendelkezni! Természetesen ez nem csak a főküldetésekre vonatkozik (az olyan 25-30 óra lesz). Tehát ha fel sem állsz a géped elől, és nem alszol egy szemernyit sem két hétig, akkor több mint 12 napig kell játszanod, hogy mindent megismerj a játékban.
  • A fajoknak, ahogy eddig is, különféle bónuszaik lesznek. Az egyik ilyen, hogy a khajiitok a karmaikkal nagyobbat tudnak sebezni ökölharc során.
  • A Skyrimben a fegyverek és páncélok nem fognak sérülni. Nincs „életerejük”, ahogy az előző játékokban volt, és nem is lesz látható rajtuk semmiféle sérülés. Az ebbe fektetett munkát pedig inkább ezek fejlesztésébe ölték, hogy nekünk is több választásunk lehessen a harci eszközeinket minél tökéletesebbre csiszolni.
  • Az összetevőkből különféle tárgyakat készíthetünk. Csontokból például sárkényvérteket.

  • A korábbi videókban látható jelenet szerint ha megölünk egy sárkányt, akkor elszívjuk a lelkét. Most kiderült, hogy ez teljesen automatikus, ilyenkor nincs szükség különféle varázslatokra. Természetesen azt, hogy a sárkányt magát „kifosztod-e”, az csak rajtad áll.
  • Mivel nem lesznek a játékban a közönséges értelemben vett tulajdonságok, ezért valahogy meg kellett határozni, hogy mennyi tárgyat cipelhet magával a karakter; erre pedig az Oblivionból már ismerős „kitartást” hívták segítségül.
  • Ahogyan a sorozat előző részében sem, itt sem fogunk majd számszeríjjal vagy lándzsával találkozni.
  • A játék a zártörés módját a Fallout 3-ból örökölte.
  • Végül pedig: a Skyrim játszható volt a PAX shown, ahol sokan ki is próbálták. Azt mondták, hogy az ott készült videókat már javában vágják, és hamarosan elérhető lesz jó minőségben is, de addig is vess egy pillantást az általuk összeállított fényképgyűjteményre:

PAX 2011 Photos

Nézz be a Skyrim fórumba is!

36 Comments

  1. voka08-31-2011

    kár, hogy nem sérülnek a fegyók meg ezek, akkor minek ebbe a játékba kovács?! mert ugyebár a videón szerepelt kovács is…..

  2. NihilWolf08-31-2011

    voka: lehet, hogy végre készíteni fogja a fegyvereket, páncélokat, nem pedig javítani.

  3. Hasbal08-31-2011

    Az hogy a Falloutban alkalmazottakat itt is alkalmazni fogják az megérdemel egy + -t. 🙂
    Remélem majd annyi perk lesz a Skyrimben mint a Nev Vegasban. És lesz egy Easter Egg perk/trait is azért. Mondjuk a Wild North perk/trait. (Egypár dolog a valóságból amikre rálehet ismerni.)

  4. TGWH08-31-2011

    Butul butul… látom a grafika meglesz, a minőségi játék viszont erősen kétséges…

  5. TamrieliRocker08-31-2011

    Sajnos!

  6. Womath08-31-2011

    Buzi pornó! Minden álmom! xD

  7. Winkler Oszkár (MorroHun)08-31-2011

    Azért ne ítéljünk elhamarkodottan. Ki tudja, még előnyére is válhat bizonyos szempontból, bár valóban, ha így halad a sorozat, a következő Elder Scrolls rész már inkább akció játék lesz, mint RPG… a fiatalabb generációk lassan már csak hallomásból tudják az RPG jelentését…

    • oblivionboy09-01-2011

      Jó napot! Köszönöm a segítséget, az angol pótvizsgánál, a fordítást! Átmentem! Mégegyszer köszönöm, nagyon fontos volt az a szöveg amit lefordítottál nekem! Örök hála!

      • Winkler Oszkár (MorroHun)09-03-2011

        Szívesen! Sok sikert a továbbiakhoz! 🙂

  8. azureknight9108-31-2011

    A fajoknak, ahogy eddig is, különféle bónuszaik lesznek. Az egyik ilyen, hogy a khajiitok a karmaikkal nagyobbat tudnak sebezni ökölharc során.

    Nem azt mondták hogy nem lesz ökölharc a game-ben?

    Amúgy me a zártörés szerintem tökéletes volt az Oblivionban nem értem mért kell átalakítani azt.

    • szotsaki08-31-2011

      Hát, angolul az oblivionos „ökölharc” hand-to-hand volt. Ilyen valószínűleg akkor nem lesz.

      Most az angol eredetiben „unarmed” szerepelt, azaz mindenféle fegyver nélküli, azaz „fegyvertelen” harc. Szerintem itt is megállja a helyét az ökölharc kifejezés, mert számomra ugyanazt jelentik.

  9. Arcturus08-31-2011

    Érdemes kivárni a végét.

  10. TGWH08-31-2011

    Nekem már az obli is nagy érvágás volt… egyszerűen unalmas… főleg, hogy utána jött a magyar Morrowind… 😀 oblit is csak azért húztam pár hónapig, mert akkor volt vadonatúj gíforsz 6600am 😀

  11. azureknight9108-31-2011

    „A fajoknak, ahogy eddig is, különféle bónuszaik lesznek. Az egyik ilyen, hogy a khajiitok a karmaikkal nagyobbat tudnak sebezni ökölharc során.”

    Nem arról volt szó hogy nem lesz ökölharc?
    Amúgy az Oblivionos zárfeltörés szerintem tökéletes volt. Nem értem mért változtatják meg. Bár annyira nem is érdekel biztos jó game lesz:D

    • Hasbal09-01-2011

      Nem lehet az egész kontinensen ugyanolyan zárszerkezet 😛

  12. Womath08-31-2011

    Mint skill nem lesz az ökölharc. Ettől függetlenül ugyanúgy lehet majd kézzel aprítani a népet, sőt lesznek külön kocsmai bunyók is, amik nem életre-halálra mennek, és csakis ököllel.

  13. azureknight9108-31-2011

    Szuper akkor mégsem kell megválni a jó kis öklösöktől:D Már csak arra vagyok kíváncsi hogy ez a házasság dolog hogy fog történniXD Már el is képzeltem hogy az északi harcosommal megyek faluról-falura csajoznixD Bár egy leszbikus orgia is érdekes lehetXD

  14. Hasbal09-01-2011

    Azt még meg sem erősítették hogy hogy lesz… lehet hogy a társad lesz, lehet hogy a háztartásban lesz affajta háziasszony/házi férj, lehet hogy nem kell bordélyházba menned mert ott lesz ő aki kielégít úgymond… de persze ez csak találgatás.

  15. GL09-01-2011

    Már nagyon várom a játékot!
    A házasság ötlet jó, na de hogy fog ez lezajlani? Odamész valakihez és megkérdezed, hogy lesz e a feleséged, és kész?
    Lehetne már végre lándzsa a játékban. Biztosan feldobná a harcot.
    Annak viszont örülök, hogy lecserélték a zárfeltörést, mert nem szerettem. Csak nehogy rosszabb legyen mint volt.

  16. Winkler Oszkár (MorroHun)09-01-2011

    A zártörés szerintem telitalálat volt az Oblivion-ban. Ha az ember kellően összpontosított, már kezdő szint alatt is ki tudott nyitni bármilyen zárat.

  17. Eztmostjólmegmondtam09-01-2011

    Breton a legjobb mágusnak?

    Nehrim magyarosítás mikorra várható?

    • Vik09-02-2011

      Breton vagy nemes elf lehet jó mágus. Nem tudok róla, hogy bárki vállalta volna a Nehrim magyarítását.

  18. Eztmostjólmegmondtam09-01-2011

    Az oblivionban jobban tetszett a zárfeltörés, könnyebb volt mint a Fallout háromban

  19. Winkler Oszkár (MorroHun)09-01-2011

    Visszatérve az Oblivionos zárfeltörésre. Az tetszett benne, hogy a játékos támaszkodhatott tényleges emberi képességeire, tehát ha összepontosított és nagyon odafigyelt a pöckök emelkedésének sebességére, akkor alacsony szinten is ki tudta nyitni csaknem az összes zárat. Viszont aki nem volt kimondottan ügyes vagy türelmes, az simán fejleszthette a zártörés képességét és az automatika egyre kevesebb tolvajkulcs felhasználásával végül kinyitotta az adott ajtót vagy ládát.

    Ha ezt a felfogást alkalmaznák az összes többi skillre is, akkor lenne a legkiegyensúlyozottabb és légérdekfeszítőbb az egész, mivel magának a játékosnak is kellene fejlődnie.
    Bizonyos értelemben ide vág a Dark Messiah of Might and Magic, ahol eleinte kimondottan örültem egy-egy komolyabb új fegyvernek, de a végére annyira belejöttem a kardozásba, hogy némi túlzással a leggyengébb pengével is végig tudtam volna játszani az egészet.

  20. Ja09-01-2011

    Ezek inkább elkeserítő hírek. De nem az ökölharc miatt.
    Nem hiszem el, hogy Tamriel világában elég csak a kard meg pajzs, meg íj. Igazán belefért még volna még egy-két játékszer (bár ha belegondolunk, a varázslatok pótolnak mindent. Végülis minek például dobótőr, ha van tűzlabda?).
    És hogy hogy nem roncsolódik a páncélunk? Igenis kell venni a fáradtságot, és megjavíttatni, ha kell.

  21. Torisaru09-01-2011

    Ezt a lándzsa, pika, alabárd dolgot nem értem, mert még a számszeríj is gyakoribb az rpg játékokban.
    Az tuti hogy az Oblivion számolta a fegyver távot tőr és egykezes kard vagy kétkezes kard esetén.

  22. TGWH09-01-2011

    Ez van, kisebb meló, nagyobb pénz… a pénz pedig nagy úr…
    Gyula barátom szerint azért nem készítenek jó játékot, nehogy megelégedj vele, és azzal játssz sokáig, mást meg ne vegyél meg… végül is van benne valami, de ehhez elég nagy összefogás kéne az összes stúdió között… meg ugye ha jó lenne, akkor megvenném a köv. részt…
    Szerintem egyszerűen a játékosok lettek egyre fiatalabbak – most már 9-10 éves gyerek lazán játszik akár PC-n, akár konzolon -, és minél nagyobb tömegnek akarják eladni, annál egyszerűbbnek kell lennie. Egy nagyon nehéz és összetett játékot lehet kb. 70%-kal kevesebb ember venne meg, mint egy oblivion másolatot…

  23. TamrieliRocker09-02-2011

    Akkor nagyot csalódtam bennük! Nem a pénznek kellenne uralni ezt az egészet, hanem egy célnak, hogy tökéletes lesz, és tényleg nagy lesz a nevük! Így már kételkedem… A következő rész talán már a Game of the Year-t sem fogja megkapni…

  24. Winkler Oszkár (MorroHun)09-02-2011

    Bizonyára észrevettétek, hogy a Bethesda elképesztő mértékű reklámkampányt folytat valahányszor előrukkol egy újabb művel és mivel az egész világot a pénz mozgatja, nem csoda, hogy már sok-sok éve zsebelgeti be a különdíjakat. Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy rossz, amit csinálnak, de van egy csomó olyan játék, aminek még a nevét sem tudjuk, pedig azon is szívvel-lélekkel dolgozott egy csapat évekig…

    • Vik09-03-2011

      Hiába dolgoznak rajta évekig, ha a végeredmény **** lesz. Bethesda esetében legalább biztosak lehetünk benne, hogy kiváló (és sajnos hibákkal teli) játékot kapunk majd nemsokára.

  25. Dunmerbá09-02-2011

    jajj istenem h ezekmiatt a körömpiszok szutykokmiatt hőbölög mindenki XDD
    lehet mondani bármit ez ugyis game of the year lesz XD

  26. Arcturus09-03-2011

    Jah nemtom minek ez a nagy sírás rívás utálom mikor előre temetnek valamit ami még ki sem jött a fejlesztők keze közül de már mindenki a negatív dolgokra építkezik. De hát CSAK magyarok vagyunk, a fajtánk az egyik legborulátóbb nép a földön!
    Ha megnézzük az előző TES részeket mindegyik nagyot ütött, miért lenne épp Skyrim kivétel?

  27. Dunmerbá09-03-2011

    há’ja ilyenektöl falramászok

  28. TGWH09-03-2011

    Pont ez a gáz, hogy láttuk az oblit, és grafikán kívül semmi… Ahogy Oszkár is mondta, a pénz beszél.
    Nem véletlen, hogy a garázsprocejtek sokszor jobban sikerülnek, mint az ilyen agyonreklámozott játékok…

  29. bulletproof09-03-2011

    nahát úgy érzem a ps3 tulajok kapnak a legkevesebbet.. Rosszabb graf, nuku csalás, sőt amíg az xdobozosokat valamelyest kárpótolja az exklúzív tartalom, a ps társadalom csak pisloghat..
    Csak a skyrim miatt vettem konzolt, hogy végre megjelenéskor teljes értékűen játszhassak a legújabb tes-al (nem úgy mint anno oblinál, ahol fél évig öregecske gépem végett ultra low settings mellett toltam az új kedvencet, és csak később, több ezer óra játékidő és jópár végigjátszást után csodálhattam csak meg max képi élmény mellett, valós időben a játékot..).
    Gondoltam új pc többet kóstál, xbox nagyon félresikerült, ezért döntöttem ps mellett. Sajnos ahogy múlik az idő, úgy derül fény a sok-sok nem minden esetben apró hátrányra, ami a konzolomat illeti..
    Ráadásul még a nyomi kontrolert is meg kell szoknom ha nem akarok költeni usb perifériákra.. >.>

  30. Dunmerbá09-03-2011

    a graf nemsokkal rosszabb ps-en, csak gépen nagyobb a felbontás ennyi, aki meg a csalás miatt fikázza a ps-t az szégyellje össze magát h nemtud játszani cheat nélkül..

Válaszolj azureknight91 hozzászólására: Kattints ide, hogy ne válaszként küldd el az üzeneted.