20 ok, amiért izgatottan várjuk a Skyrimet

Nos, valójában sokkal több ok van, amiért várhatjuk az Elder Scrolls sorozat új tagját, de mégiscsak jobb egy szép, kerek számmal kezdeni, nem igaz? Tisztázzuk: imádom a Morrowindet, eléggé tetszik az Oblivion, és elvagyok a Fallout 3-mal is. Inkább csak kicsit aggódok. Persze nagyon izgatott vagyok a Skyrim miatt, nemrég mutattak is egy órányit belőle (valamint megnéztem egy egyórás, a fejlesztők vezetőjével, Todd Howarddal készített interjút). Itt van néhány ok, amiért érdemes a Skyrimre várakozni…

A Rock, Paper, Shotgun összeszedte nekünk azt a húsz okot, amiért mindannyiunknak érdemes bekeretezni november 11-ét.

1. Egy sárkány megölése előtt a hatalmas teremtményt a földre kell terítenünk a magasból, különböző nyilak, mágia, miegymás segítségével. Ha sikerül, úgy csapódik be, mint egy meteorit, és érezteti velünk ahogyan a karakter előtt végigcsúszik a földön, hogy óriási testével és erejével elpusztít mindenkit, aki az útjába kerül. Végül a bestia felegyenesedik előttünk, és újabb csapást mér ránk – úgy, hogy közben a láthatóan megsebesült szárnyai csúcsainak segítségével mozog. Mikor végleg legyilkoltuk a szörnyeteget, elnyerjük a lelkét: ekkor a sárkány tüzét kell elkapni, mikor égő csontváza kiadja azt.

2. Az új küldetésrendszer véletlenszerűen generált történeteket tartalmaz. Ha például azt kapjuk feladatnak, hogy mentsünk ki egy gyermeket egy kazamatából – bár a cselekmény gyakorlatilag előre megírt –, a játék mégis a közeli, számunkra jelentősebb helyekről választ ki karaktereket, ahelyett, hogy minden játékos ugyanazt a gyereket mentené ki ugyanabból a barlangból. Így szinte senki sem ugyanazt a játékot játssza.

3. Habár a játék földrajzi méretei körülbelül megegyeznek az Oblivionéival, a hatalmas hegyeknek köszönhetően, amiket megmászhatnak a karaktereink, vagy akár vakmerően átvághatnak a barlangokon, a Skyrim sokkal nagyobb felfedezhető világgal rendelkezik, mint elődje. „Mivel a domborzat nem egyenletes, több időt igényel majd a barangolás.” – mondja Todd Howard.

4. A menük egyszerűen mennyeiek. Az élesség, a lebegő szöveg, az átkötött menük és a tárgylistában minden felszerelés teljes 3D renderelése fényévekkel előbbre van az Oblivion, valamint a Fallout 3 ronda, életlen, végtelen listáitól és szövegdobozaitól.

5. Míg az Oblivion kazamatáit egy művészeti csoport tervezte, ezúttal azokat egy új szinttervező csapat készíti, így a Skyrim kellemesebben összeillesztett, ugyanakkor különbözőbb tereket ígér. Több,mint 120 kazamata van a játékban, valamint rengeteg kisebb, ugyanakkor jelentős találkozási- és összecsapási hely.

6. Egy sárkánnyal való harc tulajdonképpen olyan, mint egy vita. Mikor tüzet lehel rád, erővel bíró szavakat, kiáltásokat használ. A beszélgetésben a karakteré a visszakiáltás feladata.

7. A világ sokkal életszerűbb. Láthatunk mamutokra vadászó farkas falkákat, félelmetes bestiákat, óriásokat sétálgatni anélkül, hogy belénk kötnének, mivel az esztelen öldöklés helyett inkább csak saját dolgaikkal törődnek. Találkozhatunk barátságos járókelőkkel, akik csak vissza szeretnék szolgáltatni a korábban eldobott kardunkat – vagy éppen meg akarnak támadni, mert valamiért utálnak minket.

8. Az NJK-kal való beszélgetések alatt a játék már nem közelít rá a furcsa arcukra, a nézőpont nem rögzített, és a szövegdoboz sem csúnya. A Skyrimben tiszta, éles szöveg lebeg a képernyőn, és a játékos kedve szerint körbenézhet. Az olyan beszélgetések, mint például háttértörténetek nagy része úgy is lebonyolódhat, hogy közben sétálunk a karakterrel. Így egymás mellett cseveghetnek, anélkül, hogy a játékos egy konkrét pozícióban, szövegekre kattintva azon aggódna, hogy lemarad valamiről.

9. A képességek és tulajdonságok rendszerét is átalakították: egyszerűbbek lettek, mégis részletesebb, különbözőbb karakter felépítéseket biztosítanak. 8 tulajdonság és 21 képesség helyett most, az előbbiből 3, utóbbiból 18 van. Ez bizonyos emberekben nagy felhördülést kelthet, de ezzel csupán szeretnék elkerülni a felesleges szintezést, valamint még különbözőbbé tenni a karakterek felépítését. Az akrobatikát kivették, például „ki akarna egy olyan karaktert csinálni, ami nem tud futni?”. Mindegyik képesség elérhetővé tesz bizonyos perkeket, amelyek különböző képességeket adnak – az íjlövészetnél például a lassított idő módot. Mindegyik perknek megvan a maga követelménye, nem csupán az alatt lévőt kell feloldani. „Találsz egy perket, ami tetszik, és azt mondod «Elkezdem használni a kardomat, mert szükségem van arra a perkre»” – mondja Howard. A tulajdonságok pedig az egészség, a varázserő és a kitartás lesznek. „Rájöttünk, hogy azok a (régi) tulajdonságok önmagukban nem sokat értek. Az intelligencia például a varázserőt befolyásolta. Az összes tulajdonság kis mértékben meghatározott más dolgokat.” Ez szintén nagy felhördülést kelthet. Lehet, hogy nem is indokolatlanul. De nem tudhatjuk, amíg ki nem próbáljuk a játékot.

Szerintem meglehet, hogy a karakter felépítése ezúttal sokkal inkább a cselekedeteinken múlik majd, nem pedig a szigorúan kiosztott, szinte ugyanolyan hatással bíró, összetett tulajdonságainkon. Ez csak annyit jelent, hogy a Skyrim inkább a cselekvések, és nem a számok játéka lesz. Ennek mindig megvan a hátránya is, de ebben az esetben biztos vagyok benne, hogy azért módosították így, hogy jobban kihasználjuk a karakterünket és egyszerűbben csináltassunk vele dolgokat, nem pedig azért, hogy megnehezítsék a dolgunkat.

10. Az óriási fagypókok mozgása talán az egyik legijesztőbb dolog, amit valaha láttam.

11. Nem kell szenvednünk az Oblivionban gyakori, borzalmas hangismétlődésektől. „Rendkívül sokat fejlődtünk ezen a téren. Ez egy hatalmas minőségbeli ugrás még a Fallout 3-hoz képest is a hangalámondásokat és az emberek számát tekintve.” Max Von Sydow sem az egyetlen híres hang a játékban! „Szerintem mindenkinek nagyon fog tetszeni, de nem csak a neve miatt.”

12. Használhatsz dupla kezes fegyvereket, valamint varázslatokat. Vagy dupla kezes varázslatokat. Vagy lehet mindkét kézben ugyanaz a varázslat, ez egy ultra-varázslatot dob az ellenfélre. A harcrendszer a különböző kombinációk felfedezéséről szól, arról, hogy a játékos bizonyos tulajdonságokat kihasználva jó taktikát alakíthasson ki. Ez is segít abban, hogy saját, egyedi karaktert alkossunk, nem pedig egy őstípust.

13. A karakteralkotásnál megválaszthatjuk a külsőt, valamint, hogy a tíz faj közül melyikbe tartozzunk. „Azután már csak az a lényeg, hogyan játszunk. Minimálisra szeretnénk csökkenteni a játék eleji döntéseket.”

14. A moddolást teljes mértékben támogatják a Creation Kit formájában. „Sokat foglalkozunk a PC-s modokkal. Remélhetőleg sikerül a játékkal egy napon megjelentetni, de lehet, hogy lesz egy kis csúszás.” A Bethesdát néhány előző játékokhoz készített mod is befolyásolta – például az íjakat módosították is, mert találtak egy Oblivionhoz készített balance mod-ot, ami javított rajtuk.

15. A motor mozgás közben egyszerűen csodálatosan néz ki, hatalmas távolságokat láthatunk be. Ugyanakkora részletességgel képes kezelni mindenféle részletet „az előttünk lévő növénytől egészen a hegycsúcsokig”. A fák lágyan ringnak a széliránynak megfelelően, a hegycsúcsoknak megvan a saját mikroklímájuk (a szikrázóan fehér hó és a köd), és még a karakterünk kezeit is szépen elevenítették meg – ezek messze jobbak, mint a sok játékban csak odahegesztett öklök. „Szeretjük a kis szüneteket, azokat a pillanatokat, amikor csak a naplementét nézzük, vagy a nyílt vizet bámuljuk.” A térkép elővételekor is gördülékenyen eltávolodik a kép a világ fölé, és a játékos teljes 3D renderelésben tekinthet le rá.

16. Mágikus zombivikingekkel harcolhatunk: draugrokkal, ősi élőhalott északi harcosokkal. Úgy néznek ki, mintha nagyon izmos, szakállas csontvázak lennének, és elég hátborzongató hatást keltenek.

17. A játékon belül valódi gazdaság van. Ha valami furcsa okból kifolyólag úgy dönt a játékos, hogy elpusztít egy helyi fafeldolgozót, a közeli kereskedésekben valóban kevesebb fából készült tárgyat, például nyilakat lehet kapni. Így hát, jobb ha nem romboljuk le a fafeldolgozót. Ehelyett akár vághatunk fát is az üzem számára, ezzel pénzt is szerezhetünk.

18. Lesznek külső küldetések is, mint például az Oblivionban, amikor beléphettünk a festményekbe. „Néha jó, ha emlékeztetjük az embereket, hogy ez a varázslat és a fantázia világa.” A játéknak lesz sok egyéb titokzatos jellemvonása is, de ezúttal sem egyszarvúkra kell gondolni.

19. A képességek és perkek rendszerét egy óriási, pislákoló, a világ különböző isteneit formázó csillagalakzatokkal teli mezőként jeleníti meg a játék. Ez abból az ötletből ered, hogy a karakter a mennyekbe tekint inspirációt és erőt remélve, így igazából nem lépünk ki a játék világából egy száraz, tulajdonságokat ábrázoló lista valóságába. Amikor kiválasztunk egy perket, a térkép lassan kivilágosodik. „Ezt az egyedi csillagképet csak magának készítheti a játékos.” Furcsa, ugyanakkor gyönyörű, és a karakter fejlődése, változása látványosabban érzékelhető, mint a menüképernyőt beterítő statisztikák.

20. Ennyi minden, és még meg sem említettük a céheket, a szervezeteket, a bűntetteket, a főbb városokat, a párbeszédek rendszerét stb. Óriási játék lesz. Sokkal nagyobbnak, összetettebbnek és furcsábbnak tűnik az Oblivionnál. Alig várom. De tényleg.

Az Elder Scrolls V: Skyrim ez év november 11-én jelenik meg.

Ne felejts el benézni a Skyrim fórumba! Regisztrálni nem kötelező.

28 Comments

  1. NoobKiller3205-01-2011

    Hol van még november… :/

  2. GL05-02-2011

    Majd, belehalok a várakozásba!

  3. andok vodak05-02-2011

    és 1 OK HOGY AMIÉRT IZGATOTTAN VÁRJUK AZ OBLIVION KIEGÉSZÍTŐK MAGYAROSÍTÁSÁT: MERT MÁR ALIG VÁROM

    • szotsaki05-02-2011

      Ma este, kb. tíz perccel ezelőtt elkészült a végleges változatot tartalmazó telepítő. Most a csapattagok tesztelik, hogy minden rendben van-e vele, és ha igen, akkor jön ki élesbe is 🙂

      • szotsaki05-03-2011

        Készült ma este is egy újabb változat, jópár javítással a telepítőben.

        • andok vodak05-07-2011

          hallod és akk ez úgy lesz hogy össze lesz vonva a két honosítás (a régi és a kiegeké) vagy csak külön külön lesz a 2? thx a válasz

  4. Csák máté05-03-2011

    már csak egy új gép kell, hogy fusson rajta.. :S

  5. Névtelen05-03-2011

    már csak egy gép kell… 😛

  6. Zalybarzini05-03-2011

    2ok hogy miért érzem magam rosszul a Skyrim miatt:
    1.:Messze van még az a november
    2.:Esélyes,hogy nem kis erőgép kell az elindításához(bár remélem a Bethesdások rendesen tudják optimizálni a követelményeket)

    • D_niel05-04-2011

      Ne nagyon számíts komoly optimalizálásra, a Beth nem arról híres…

  7. Tsingi05-03-2011

    Nekem már az is elég lenne, ha videókat láthatnék a játékból.

  8. somesz05-05-2011

    Ha karakterünk jelleméből fakadó cselekedetei hatással lesznek a világra és a történetre, már helyén lesz a dolog. lsd. Fallout összes.

  9. davius05-06-2011

    Mivel konzolokra is át kell portolni a játékot (hálistennek) így a PC verzió max a textúrákban lesz jobb, nagy gépigényt nem kell várni a képek alapján, bár ahogy elnézem a részletgezdagságot tereptárgyakban ha valaki felhúzza a látótávolságot maximumra oda bizony lehet hogy kelleni fog az erős processzor + felső kategóriás kártya de remélhetőleg megmarad a beállítások részletes állításának a lehetősége így gyengébb gépeken is szaladnia kéne a játéknak.

  10. Somesz05-07-2011

    Meg tudtommal ez már nem Gamebyro, szóval no para,

    • Winkler Oszkár05-07-2011

      Ez már nem a GameBryo, hál’ Istennek! Remélhetőleg John Carmack is besegít a motor megírásába.

  11. oblivionboy05-08-2011

    Hali, szerintetek ez a videokártya elvinné(jó minőségen) az obliviont? :ATI RADEON 9000 64MB 128bit AGP-2x-4x-8x

    • hedzsooo05-13-2011

      512 Mb-os VGA-aban gondolkozz, ha jo minosegre szeretnel szamitani Oblivionozas kozben ! 😉

  12. Kosi05-08-2011

    Oblivionboy, RADEON 9000 64MB 128bit AGP-2x-4x-8x videokartyaval, nemhogy jo minosegben hanem sajnos meg else indulna. Az oblivionnak a minimalis a 9500 128 MB -os hogy bar elinduljon. (sajat tapasztalat)

    • Vik05-08-2011

      Az ilyen esetekre találták ki az oldblivion segédprogramot. Azt mondjuk nem tudom, milyen minőségben lehet játszani vele, nekem már az is érdekes volt, amikor a leggyengébb beállításokat próbáltam ki.

  13. hedzsooo05-13-2011

    II – II – II – Nagy nap lesz, az tuti, igen jonak igerkezik ! XD ;-D

  14. hedzsooo05-13-2011
  15. aPar aLyza05-20-2011

    DX9-es játék, tehát konzolra előbb fog megjelenni.

  16. AdAmS05-30-2011

    Sziasztok!.
    az Elder Scrolls V: Skyrim hez lesz magyar felirat vagy az sem lesz?
    amugy meg szerintem nemkell jobb gep majd a jateknak mint a Witcher 2 nek…nagyon remelem… minden estre nagyon varom mar…!

  17. TamrieliRocker06-02-2011

    A Witcher 2-ben alig van valami pörgős a Skyrimhezképest, így a követelméyne a Skírimnek igenis nagyobb lesz! Mikor lesznek új hírek az oldalon?

    • Womath06-02-2011

      Mikor lesznek új hírek? Június 7-étől. Ugyanis akkor kezdődik az idei E3, és bizony a Bethesda is ott lesz a Skyrimmel. 😀

  18. Reboot06-03-2011

    Addig ki tud várni?

    • Womath06-04-2011

      ööö….én? 😀

  19. Angusfan06-15-2011

    Nem bánnám, ha csinálnának valamiylen karakterválasztós menüt. Úgy értem, ha van 3 karakterem ne nekem kelljen már a Load game-ben a mentések közül válogatni, vagy a Save game-s mappákat ide-ida másolgatni. Köszi Bethesda. 😀

Válaszolj davius hozzászólására: Kattints ide, hogy ne válaszként küldd el az üzeneted.