Hogyan készül egy concept art?

A concept artok (kb. előzetes grafikai tervek) hatalmas segítséget jelentenek a játék- (és filmes) szakmában. A lényege, hogy pár művész fejében megszületik az ötlet egy-egy cselekményről, szörnyről, tárgyról stb., majd azt vázlatosan lerajzolja. Később pedig ezt a vázlatot folyamatosan finomítja, részletekkel látja el, a körülötte lévő tájat a csapattal együtt alakítja. Miután végzett vele, odaadja a 3D-s tervezőnek, aki elkészíti belőle a játékban is látható modellt.

Korábban a művészek olaj- és akrilfestékekkel, kiemelőkkel, ceruzákkal stb. dolgoztak, mára viszont ezeket nagyrészt felváltotta a digitális grafikus tábla és a Photoshop.

Egy rajz elkészítése természetesen rengeteg időt vesz igénybe. Most viszont a Bethesda egyik munkatársa, Ray Lederer, egy ún. time lapse módszerrel lefényképezte a különböző fázisokat, és ezeket időben gyorsítva összeállította egy videóvá.

A videó alatt hallható aláfestőzene pedig új alkotás. A szerzője pedig ki más is lehetne, mint a Morrowind és az Oblivion zeneszerzője, Jeremy Soule.

A videóért köszönet a Game Informernek.

Még több kézzel rajzolt kép itt található:

5 Comments

  1. Azmind1 :D01-20-2011

    Minden videojukban szerepel a 11.11.11 .. kiváncsi vagyok fogják-e tudni tartani a határidöt 🙂

  2. Totjunke01-20-2011

    Öcsém :D…Mennyit adnék ha így tudnék rajzolni.Jó sok munka lehet vele.

  3. Domasi01-20-2011

    Nagyon hangulatos az aláfestő zene. Kicsit hátborzongató.

  4. Womath01-20-2011

    A rajz gyönyörű, Jeremy Soule-t pedig imádom! ^.^

  5. Hasbal01-21-2011

    Totjunke: ha elmész te is animátornak meg rajzművésznek akkor te is tudsz majd ilyeneket rajzolni 😀

    Reméljük kapunk majd egy kis jó kis gameplay videót az elkövetkezőkben.