Folytassuk hát a korábbi leírást. Nemrég azt veséztük ki, hogy a Creation Engine mennyire gyönyörű és élő világot fog létrehozni a Skyrimben, most pedig itt az ideje megismerkedni a játékmotor következő elemével, a Radiant AI-jal, vagyis a mesterséges intelligenciával.
A Radiant AI az Oblivionban mutatkozott be, és sokat köszönhetünk neki, hogy az NJK-k életszerűen viselkednek. Ha egy városlakó napi életútját végigköveted, láthatod, ahogy reggel felkel, elfogyasztja a reggelijét, elindul a munkájába, munka után megáll a kocsmában egy korsó sörre, majd utána hazatér, hogy aludjon egyet.
A valóságban az NJK-k irányítása nem volt túlbonyolítva. A Bethesda mindössze öt vagy hat cselekvést társított a polgárokhoz, és ezek sem voltak teljesen kidolgozva. Ellentétben a Skyrim-mel.
Itt már nem kapod rajta a lakókat azon, hogy naphosszat lebzselnek a várostéren, hanem mindenkinek megvan a maga teendője, ami az adott környezetben értelmet nyer. Hogy a városokat és nagyobb településeket még élettel telibbé tegyék, a csapat malmokat, farmokat és bányákat helyezett el köröttük, amivel a nem játékos karakterek értelmes foglalkozást találhatnak. Abban az erdei falvacskában, amelyben a Game Informer járt a demo alatt, a lakók nagyban vágták a fát, a malmon át utaztatták a rönköket, és a javakat pedig a városon keresztül hordták.
A továbbfejlesztett Radiant AI technológia jobban figyel arra is, hogyan kell egy városlakónak reagálnia a cselekedeteidre. Ha feladatokat végzel nekik, vagy akár megfélemlíted őket és kifosztod az otthonaikat, akkor elkezdenek (pozitív vagy negatív) érzelmeket táplálni irántad. Ha valakivel nagyon összebarátkoztál, de az éj közepén betolakszol a házába, akkor valószínű, hogy szállással kínál, nem pedig elkerget.
A barátod engedi, hogy megedd az almát a házában, de ha a fegyveredet az orra előtt lóbálod, levered a tárgyakat az étkezőasztalról, vagy valami értékeset próbálsz lopni tőle, ellenségessé válik.
A hírhez hozzászólni a Skyrim fórumban tudsz; regisztrálni természetesen nem kötelező.
Ezen technológiai sorozat további részei:
- Creation Engine, grafikai megjelenés
- Radiant AI, mesterséges intelligencia
- Havok Behavior, fizikai szimuláció
- Radiant Story, történetgenerálás
Legfrissebb hozzászólások