A Skyrim menürendszere

Egy olyan hatalmas szerepjátékban, mint a The Elder Scrolls V: Skyrim, a mindenféle információval szolgáló menürendszerek kezelése egy szükséges rossz. Bár lehet, hogy nem szépek, a játékosnak szüksége van egy egyszerű módra, hogy kezelje a nála lévő tárgyakat, áttekintse a képzettségeit vagy irányt szerezzen a következő katakombabeli elágazáshoz. Az Oblivion menüi ugyan működtek, de inkább emlékeztettek egy középkori, kényelmetlen Excel dokumentumra. A következő részben ez sokat fog változni.


A korábbi, az Oblivionban vagy a Fallout 3-ban megismert rendszer továbbhangolása helyett a Bethesda úgy döntött, hogy kidobja őket, és egy teljesen új felületet fejleszt. Ötleteket keresvén, eljutottak az Apple-ig, és jó okkal. Az elmúlt évtizedben ez a cég forradalmasította a felhasználók a szoftverrel és a hardverrel való kapcsolatát.

Mi történne, ha az Apple egy fantasy játékot tervezne? Hogy nézne ki? Nagyon jók abban, sok adatot gyorsan áttekinthetővé tegyenek, ami nálunk mindig is nehezen ment. (Todd Howard)

Nos, nézzük, pontosan hogyan is fog kinézni. Az Oblivionhoz hasonlóan a „B” gomb vagy a kör alakú gomb megnyomásakor megjelent a menürendszer. Viszont most ahelyett, hogy újra a legutóbb látogatott lap jelenne meg, egy iránytűhöz hasonló felületet kapunk, amely négy lehetőséget kínál fel.

A jobbra gomb megnyomásakor a tárgyainkat kezelhetjük a leltárban. A felület egy letisztult, egymásba ágyazódó menürendszer, ami a tárgyakat típus szerint válogatja szét. Itt tudunk a páncélok, fegyverek és más útközben összeszedett tárgyak között válogatni. Itt érhető tetten a legnagyobb változás, miszerint minden tulajdonunk egy megfogható három dimenziós tárgy lett, saját egyediségeivel. Több ezer elem már most elkészült, és mindegyikre rá lehet közelíteni vagy forgatni lehet őket. A virágokról és gyökerekről még egy közelképet is kapunk, hogy biztosan a jó mérget keverjük ki. „Érdekes időrabló dolog ez. Bármelyik felszedett dolgot meg lehet nézni és ki lehet vizsgálni” – mondta Howard.

Az iránytű bal oldalán a mágikus tárgyak találhatóak, részletes listával, hogy pontosan hogyan hatnak a varázslatok. A játékban 85 varázslat lesz, de természetesen ezek kombinálhatók.

A képzettségek menü

Az Oblivionban nyolc tárgyat tudtunk a gyorsmenübe tenni. Viszont az új kétkezes harc miatt ez már kevésnek bizonyulna, így a gyorsmenü előhívása szünetelteti a jelenlegi cselekvést, és előhoz egy „kedvencek” menüt. Bármilyen varázslatot vagy leltárbeli elemet a „könyvjelzők közé” tehetünk, majd gyorsan előhívhatunk. Ennek a listának a száma már nincs korlátozva (korábban nyolc volt a maximum), viszont ábécérendben jelennek meg, tehát a sorrendet nem lehet meghatározni.

A lefele gombot megnyomva a kamera visszahúz, hogy felfedje Égkoszorú hatalmas térképét. Itt bármire ráközelíthetünk, felfedezhetjük a hegycsúcsokat, a csermelyeket a völgyekben és az északi vidéket uraló havas tundrákat. A kamerát pedig teljesen hátrahúzva pedig megcsodálhatjuk a játékterület hatalmas mivoltát. Itt tudjuk kezelni a küldetésikonokat, megtervezni az utazási útvonalat és itt tudunk gyorsutazni is.

Végül pedig a felfelé irány a menny felé irányítja a figyelmünket. Az előző játékokban a csillagászat nagy szerepet kapott a karakteralkotásban. Bár a Skyrim felhagy az osztályok rendszerével az „az vagy, ahogyan játszol” elv miatt, a Bethesda mégis meghagyta a kötődést a csillagokhoz.

Tamriel ege három fő csillagképre van osztva, melyet Oltalmazó néven ismerünk. Ezek a Harcos, a Mágus és a Tolvaj. Mindegyik Oltalmazó védi a Jegyeit a tizenharmadik csillagképtől, a Kígyótól. (Morrowind:Születési jegyek)

Mindhárom csillagkép egy-egy főképzettség-csoportot ad. Ezek hat konstellációból állnak, mindegyikük egy képzettséget jelent. Az Oblivionhoz hasonlóan itt is mind a 18 képzettséget használhatjuk, és itt is fejlődnek. Majd ezen fejlődések végül összeadódnak és a karakter szintet lép, hasonlóan az eddigiekhez.

Minden alkalommal, amikor szintet lépünk, egy kiegészítő „perket” választhatunk a 18 képzettség egyikéhez. Például ha a legtöbb csatádat egy buzogánnyal vívod meg, akkor választhatod azt a perket, ami lehetővé teszi, hogy figyelmen kívül hagyd a másik páncéljának értékét, ha ezt a fegyvernemet használod. A Fallout 3-hoz hasonlóan sok perknek megvan a saját maga fejlődési rendszere, így többször is lehet őket választani. Amint pedig ezt megtörtént, akkor kigyúl az együttállás megfelelő csillaga, és este, barangolás közben az égre felnézve láthatóvá válik.

Szólj hozzá a Skyrim fórumban is!

5 Comments

  1. Domasi01-29-2011

    Ezt az együttállás dolgot a csillagokkal nem teljesen értem. Amúgy érdekes. Sok újítást vezetnek majd be, de kétlem, hogy a végeredmény rossz lenne.

  2. Killer Joe01-29-2011

    Ez nagyon jó lesz!!!!!:D:D:D

  3. Hasbal01-30-2011

    Áh… sok mindent leegyszerűsítenek és ami van azt meg túlbonyolítják.

  4. Arcturus01-30-2011

    Eddig úgy tűnik hogy Skyrim térképe nem lesz olyan hatalmas, a játéktér hasonló méretű lesz mint az Oblivion Cyrodiil-je.

  5. mikerame02-20-2011

    Miért kell az inventory-t 3d-síteni?Egyszerűen fogtam volna a Morrowind inventory-ját,kicsit maibb köntösbe öltöztettem volna és hajrá.Szerintem az egy tökéletes megoldás lett volna.De annál amit itt a képen látunk a menüből,még az Oblivion menüje is jobb volt.Legalábbis design ügyileg. Próbálnak mindenfélébe feleslegesen belenyúlkálni csak azért,hogy elmondhassák,hogy újítottak. Arról nem is beszélve,hogy halálra lebutítják a játék rpg jellegét. Az meg milyen műsor,hogy előre elmondják,hogy 120 katakomba van?Miért?A játékos elkezd strigulázni, és ha megvan a 120 akkor ennyi volt a kalandnak. Az elder scrolls sorozat totális lehülyítését próbálják úgy beállítani,mintha hatalmas innováció lenne.

Válaszolj Domasi hozzászólására: Kattints ide, hogy ne válaszként küldd el az üzeneted.