Egyre több információ szivárog ki a Skyrimről. Lássuk most azt, hogy mi is fogja hajtani a játékot.
Egy játékmotor bármely játék legfontosabb alkotóeleme. Rengeteg sok feladatot ellát:
- többek között ő felel azért, hogy az elkészített 3D-s vázakra rákerüljenek a megrajzolt ábrák (ezeket hívjuk textúráknak), illetve, hogy ezeket az objektumokat ellássa különféle effektekkel (mint a megvilágítás, árnyékok stb.)
- általában ebben foglaltatik benne a fizikai motor, és az ütközésérzékelés is. Azaz ha egy kis növésű ember nekiszalad egy nálánál kétszer nagyobbnak, akkor vissza is pattan róla.
- kezeli még a hangok vezérlését, a zene lejátszását, ha kell, akkor a hálózaton keresztüli irányítást, a fordíthatóságot és ami nálunk nagyon fontos:
- a motor kezeli a kiegészítések, pluginek befogadását is; azaz amikkel a fenti dolgokat valamilyen szinten meg lehet változtatni vagy kiegészíteni.
Korábban felmerült, hogy a játék – a Morrowindhez és az Oblivionhoz hasonlóan – a Gamebryo motort fogja használni. Bár ez valóban nem egy mai darab (bizonyítja ezt, hogy már a Morrowindet is ebben kezdték el megírni még 2000-ben), ennek ellenére sok nagy név használta előszeretettel: mint a Fallout 3 vagy a Fallout: New Vegas, a Civilization IV, illetve a Pirates! is.
Az eredeti készítők, a Numerical Design Limited, többször egyesültek más cégekkel, majd végül 2009-ben a fejlesztők felét elbocsátották, és idén júliusban a cég irodája is bezárt.
A Bethesda pedig nem volt rest, és úgy döntött, hogy egy teljesen új, saját készítésű játékmotort fog készíteni.
A következőket mondták róla:
We can now confirm that the TES V: Skyrim engine is all-new. And it looks fantastic. It’s a new graphics/gameplay engine built internally. We’ll have more details down the road.
Azaz:
Most már megerősíthetjük, hogy a TES V: Skyrim motorja teljesen új. És remekül néz ki. Ez egy új grafikus/játékmenet motor, amit mi készítettünk. Nemsokára új részleteket is közlünk.
Izgatottan várjuk az első képeket 🙂
Hát én is izgatottan várom a képeket, remélem jól fog kinézni!
Én meg remélem, hogy Carmack bácsi erősen besegít a játékmotor készítésénél, és végre megszűnik az átkozott stuttering effekt…
az miaz a stuttering effekt?
Egyre jobbak a hírek X)
Kíváncsi leszek a kinézetére,de nekem az eddigire se volt panaszom.
Am Winkler,elárulnád hogy a”stuttering effect” az mit is takar?
Leegyszerűsítve annyit, hogy bár a gépem 3 példányban is keresztben lenyeli a játékot, mindenhol 60+ Fps-t produkál, mégis gyakran olyan, mintha csak 15 Fps-sel futna. Ezerféleképpen jelentkezik ez a fránya stuttering. Van, akinél csak fél másodpercenkénti játékleállásként jön elő néhány tized másodperc erejéig, de előfordul, hogy a játék 2-3 percenként szó szerint megáll kb. 10 másodpercre. Sajnos az egész internet elkerekedett szemekkel vizsgálja a megmagyarázhatatlan jelenséget. Nem tudni az okát. És sajnos nálam is jelentkezik ez a probléma. Képzelj el egy mozifilmet, ami a megszokott 24-30 képkocka helyett csak 15-tel forogna. Zavaró lenne nem?
Ezek szerint a hiba nem az én gépemben van…
Igen,valóban zavaró lenne.
Nálam is van ilyen megállásos cucc,főleg amikor nyomom vagy 2órát a játékot,utána meg a kilépésnél úgy marad egy helyben a kép,és 2 perc múlva kilép azzal hogy az Oblivion.exe leállt.
http://www.morrohun.hu/esl/Oblivion:Tanácsok lap alja.
Ne is mondjad Oszkár, ez engem az Oblivionban őrületbe kergetett…
Néhány percenként se szó, se beszéd lefagy 5-6 másodpercre…
Stuttering Effect? Hát… őőő most csak tippem van, de ezt sok mindenre is használhatják. Mint pl a recsegő zajos hangoknál. Legalábbis én ott láttam, halottam… stb 🙂
én ezt a stuttering-f.szsetudja mien effektet úgy küszöböltem ki, hogy mindig, ha beléptem valahova, vagy vmi fontosat csináltam csináltam egy quicksave-t vagy nagyot… remélem nem lesz olyan bugos (itt azt értem, hogy kb 5 percenként összeomlik a játék) mint pl a fallout 3 vagy esetleg az oblivion, bár az oblivionnál egész sokáig bírta lefagyás nékű