Skyrim – amit eddig a játékmotorról tudni lehet

Egyre több információ szivárog ki a Skyrimről. Lássuk most azt, hogy mi is fogja hajtani a játékot.

Egy játékmotor bármely játék legfontosabb alkotóeleme.  Rengeteg sok feladatot ellát:

  • többek között ő felel azért, hogy az elkészített 3D-s vázakra rákerüljenek a megrajzolt ábrák (ezeket hívjuk textúráknak), illetve, hogy ezeket az objektumokat ellássa különféle effektekkel (mint a megvilágítás, árnyékok stb.)
  • általában ebben foglaltatik benne a fizikai motor, és az ütközésérzékelés is. Azaz ha egy kis növésű ember nekiszalad egy nálánál kétszer nagyobbnak, akkor vissza is pattan róla.
  • kezeli még a hangok vezérlését, a zene lejátszását, ha kell, akkor a hálózaton keresztüli irányítást, a fordíthatóságot és ami nálunk nagyon fontos:
  • a motor kezeli a kiegészítések, pluginek befogadását is; azaz amikkel a fenti dolgokat valamilyen szinten meg lehet változtatni vagy kiegészíteni.

Korábban felmerült, hogy a játék – a Morrowindhez és az Oblivionhoz hasonlóan – a Gamebryo motort fogja használni. Bár ez valóban nem egy mai darab (bizonyítja ezt, hogy már a Morrowindet is ebben kezdték el megírni még 2000-ben), ennek ellenére sok nagy név használta előszeretettel: mint a Fallout 3 vagy a Fallout: New Vegas,  a Civilization IV, illetve a Pirates! is.

Az eredeti készítők, a Numerical Design Limited, többször egyesültek más cégekkel, majd végül 2009-ben a fejlesztők felét elbocsátották, és idén júliusban a cég irodája is bezárt.

A Bethesda pedig nem volt rest, és  úgy döntött, hogy egy teljesen új, saját készítésű játékmotort fog készíteni.

A következőket mondták róla:

We can now confirm that the TES V: Skyrim engine is all-new. And it looks fantastic. It’s a new graphics/gameplay engine built internally. We’ll have more details down the road.

Azaz:

Most már megerősíthetjük, hogy a TES V: Skyrim motorja teljesen új. És remekül néz ki. Ez egy új grafikus/játékmenet motor, amit mi készítettünk. Nemsokára új részleteket is közlünk.

Izgatottan várjuk az első képeket 🙂

11 Comments

  1. Killer Joe12-13-2010

    Hát én is izgatottan várom a képeket, remélem jól fog kinézni!

  2. Winkler Oszkár (MorroHun)12-13-2010

    Én meg remélem, hogy Carmack bácsi erősen besegít a játékmotor készítésénél, és végre megszűnik az átkozott stuttering effekt…

    • vodka45ever12-26-2010

      az miaz a stuttering effekt?

  3. Totjunke12-13-2010

    Egyre jobbak a hírek X)

    Kíváncsi leszek a kinézetére,de nekem az eddigire se volt panaszom.

    Am Winkler,elárulnád hogy a”stuttering effect” az mit is takar?

    • Winkler Oszkár (MorroHun)12-13-2010

      Leegyszerűsítve annyit, hogy bár a gépem 3 példányban is keresztben lenyeli a játékot, mindenhol 60+ Fps-t produkál, mégis gyakran olyan, mintha csak 15 Fps-sel futna. Ezerféleképpen jelentkezik ez a fránya stuttering. Van, akinél csak fél másodpercenkénti játékleállásként jön elő néhány tized másodperc erejéig, de előfordul, hogy a játék 2-3 percenként szó szerint megáll kb. 10 másodpercre. Sajnos az egész internet elkerekedett szemekkel vizsgálja a megmagyarázhatatlan jelenséget. Nem tudni az okát. És sajnos nálam is jelentkezik ez a probléma. Képzelj el egy mozifilmet, ami a megszokott 24-30 képkocka helyett csak 15-tel forogna. Zavaró lenne nem?

      • Tsingi12-13-2010

        Ezek szerint a hiba nem az én gépemben van…

      • Totjunke12-14-2010

        Igen,valóban zavaró lenne.

        Nálam is van ilyen megállásos cucc,főleg amikor nyomom vagy 2órát a játékot,utána meg a kilépésnél úgy marad egy helyben a kép,és 2 perc múlva kilép azzal hogy az Oblivion.exe leállt.

  4. Killer Joe12-13-2010

    Ne is mondjad Oszkár, ez engem az Oblivionban őrületbe kergetett…
    Néhány percenként se szó, se beszéd lefagy 5-6 másodpercre…

  5. AdweeX12-13-2010

    Stuttering Effect? Hát… őőő most csak tippem van, de ezt sok mindenre is használhatják. Mint pl a recsegő zajos hangoknál. Legalábbis én ott láttam, halottam… stb 🙂

  6. vodka45ever12-26-2010

    én ezt a stuttering-f.szsetudja mien effektet úgy küszöböltem ki, hogy mindig, ha beléptem valahova, vagy vmi fontosat csináltam csináltam egy quicksave-t vagy nagyot… remélem nem lesz olyan bugos (itt azt értem, hogy kb 5 percenként összeomlik a játék) mint pl a fallout 3 vagy esetleg az oblivion, bár az oblivionnál egész sokáig bírta lefagyás nékű

Válaszolj Killer Joe hozzászólására: Kattints ide, hogy ne válaszként küldd el az üzeneted.