Nagy Tamriel Rebuilt összefoglaló

Ha valaki sokat játszik a Morrowinddel vagy az Oblivionnal, akkor óhatatlanul eljön annak az ideje, hogy bejárt minden területet, végigvitt minden küldetést, megszerzett minden tárgyat, kívülről fújja a csaták alatti zenéket és személyesen ismeri a legeldugottabb kis falvacska kereskedőjét is.

Mit tehet ilyenkor az egyszeri játékos? Hát, először kisebb-nagyobb kiegészítők, pluginok után néz, majd rájön, hogy neki ennél sokkalta nagyobb dolog kell. Éljen a megalománia, na 🙂 .

Ha valaha is felmerült már benned az, hogy milyen jó lenne Tamriel kontinensének teljes részét bebarangolni, és közben rengeteg sok újdonsággal megismerkedni, akkor a Tamriel Rebuilt mod pont neked készült.

A kiegészítőt felépítése szerint több térképre osztották. Egészen pontosan a Morrowindbe betölthető változatot hatra, ami a tartomány szárazföldi részét foglalja magában; az Oblivionhoz készült plugint pedig tíz részre, itt Pörölyföldet lehet majd bejárni, bár ebből még csak három térkép készülget. A térképek tartalmazzák a felfedezhető területeket, küldetéseket, tárgyakat, zenéket, egyszóval mindent.

Most pedig arról olvashatsz egy kicsit, hogy mi is történt velük az elmúlt fél évben.

Júliusban arról írtak, hogy Morrowind provincia szárazföldjén található Necrom városa már majdnem teljesen elkészült. Ekkor még a szárazföldhöz három különálló térkép létezett, amelyet be kellett tölteni, természetesen mindegyik más vadonnal, városokkal és küldetésekkel. Ekkor kaptuk a hírt, hogy ezeket a térképeket összevonták egy fájlba, így a könnyebb használat mellett több nagyobb küldetés is helyet kaphat itt. A végleges kiadásban pedig egyszerre lesz bent az összes telvanni-házas küldetés.

Augusztusban is jöttek a hírek a projekt háza tájáról, most viszont Pörölyföldről. Néhány új kép került fel a “Stone Gate” nevű faluról, Brena-Erődről és egy barlangról. Illetve kaptunk még egy videót is, amely a provincia “Goldmoor” vidékét mutatja. Valljuk be, elég impozánsnak tűnik:

Két hónap kihagyás után, októberben érkezett a következő hír, miszerint a brit PC Gamer magazin 50 legfontosabb egyjátékos pluginlistájában a 4. helyezést érte el a TR morrowindes változata, és emellett megemlítették még az oblivionosat is. Új képernyőmentések is érkeztek, szintén Goldmoorról.

Végül pedig pár nappal ezelőtt újra frissült az oldal, és most újra Morrowind tartomány felépítéséről szolgáltak sok új információval. A hármas térképen az ötös, hatos és kilences területeket töltötték meg sokkal több részlettel, így Almalexia és Othrensis városát, illetve Sailen és Necrom világítótornyot lehet már bebarangolni. Frissítették még a kettes térképet is, itt egészen pontosan Necrom várost és a körülötte lévő területet tették még élvezetesebbé. Seyda Vano és  Zanammu romjai is készülnek sok belső területtel (mint a katakombák vagy házak) egyetemben.

A fejlesztés folyamatos, így mindig változik szinte minden. A legutolsó változásokhoz csak a készítők férhetnek hozzá, de igyekeznek néha-néha összetenni egy olyan változatot, amit bárki könnyen elérhet és telepíthet. Ez letölthető innen.

További képeket alant és a kiegészítő oldalán találhatsz.

21 Comments

  1. Mlacix10-20-2009

    Nagyon jó, hogy a játék világának ennyi rajongója van, ennek nagyon örülök. Annak meg főleg, hogy ilyeneket is készítenek. A következő TES játékig lesz min játszani, úgy néz ki. Köszönöm a hírt, mert szerintem sosem bukkantam volna rá erre az oldalra. Egy kérdésem azonban lenne. Tarmliert mi alapján modellezgetik(terület, épületek, küldetések,…) le? Azt tudom, hogy néhány korábbi TES játék már játszódott ezeken a régiókon, úgyhogy a területeket még megértem, hogy letudják modellezni, de a küldetéseket nem tudom hogyan találják ki. A mod készítői kapnak valami támogatást a Bethesdától ebben, vagy csak úgy maguk készítik a küldetéseket is. Nem mintha zavarna, sőt nagyon örülök ennek, csak megkérdeztem, mert érdekel ez engem.(Bocs ha a mod készítőinek oldalán fent vannak a kérdéseimre a válaszok, csak nem volt időm végignézni az oldalt, és angoltudásom se a legjobb.)

    • Vik10-21-2009

      Tudomásom szerint ugyanúgy maguktól dolgoznak, mint más mod készítők, Bethesda nem támogatja őket semmilyen különösebb módon.

  2. Bratakos12-09-2009

    Nagyon örülök ennek a hírnek.
    Régóta játszom már az Oblivionnal. 2007 óta minden télen végigviszem, mostmár hála magyarul.
    Talán az “összes” plugint kipróbáltam már persze ez túlzás kicsit de biztos hogy….
    A mostani feltelepített Oblivion mappa 17 GB méretű.
    Ami érdekes , szép, kalandos és persze minőségi munka (textúrák, új területek stb…..)
    azt bele raktam , így lett ilyen nagy.
    Szóval nagyon várom már ezt a Tamriel-Rebuilt -ot.
    Ennek a játéknak a hangulatát és játékmenetét szerintem azóta sem tudták felülmúlni.
    Pedig sok hasonló gammát próbáltam a mostani új “sárkány-kor” meg a másik “sárkány-személyiség”
    nem rossz, nem rossz de valahogy kicsit hiányérzete marad a játékosnak miközben játszik.
    Nem köti le úgy ahogy a nagy Obli.
    Szerintem ez a valaha készített legjobb gáma ebben a témában
    De addig is ujra játszom ezen a télen is … na indulok is Tamrielbe….

    • Lermi01-17-2010

      Kedves Bratakos !
      Egy kis segítséget szeretnék tőled kérni, ugyanis úgy olvastam nagy Oblivion szakértő vagy 🙂
      Pluginokkal modokkal szeretném élvezetesebbé, még szebbé tenni (már ha lehet) én is ezt a
      számomra nagyon kedves játékot. Ha esetleg tudnál benne segíteni hogy miket és honnan
      töltsek le, nagyon örülnék neki.
      Elérhetőségem: oblivion@mpp.hu
      Köszönöm!

      • Vik01-17-2010

        Kezdésnek tudom javasolni a MorroHun oldal Pluginok részén található magyar nyelvű modokat. GetRight nevű letöltőprogam kell hozzájuk, anélkül hibás lesz a letöltés. Mindegyikhez készítettem leírást, abban benne van a telepítésük menete is.

        • Lermi01-17-2010

          Köszönöm Vik gyors reagálásod, de ezeket a pluginokat már rég átnyálaztam és nagy részüket le is töltöttem mert tetszettek. De a kedves Bratakos barátunknak nem véletlenül 17 Gb a játék mérete, szerintem Ő többet tud a pluginokról mint pl én. Ő már tudja hogy melyik melyikkel akad vagy működik vagy nem, javít-e a játék minőségén vagy sem. Nekem pl ami hiányzik és érdekelne , hát nem tom hogy emlékeztek-e de a Morrowindnél jöttek ki olyan csomagok hogy Balmora_tuning; Better Bodies; Better Heads; Textures mvp-30rc1. Ezek egyenként is de együtt hatalmasat dobtak a játék élményen.
          .. és egy ilyen fej mint Bratakos biztos hogy felkutatta a legszebb és legjobb pluginokat is 🙂
          Ezért kérném tőle a segítséget. Köszönöm.

  3. Lermi01-21-2010

    Mivel elég nehezen olvasható ezért újra :

    Köszönöm Vik gyors reagálásod, de ezeket a pluginokat már rég átnyálaztam és nagy részüket le is töltöttem mert tetszettek. De a kedves Bratakos barátunknak nem véletlenül 17 Gb a játék mérete, szerintem Ő többet tud a pluginokról mint pl én. Ő már tudja hogy melyik melyikkel akad vagy működik vagy nem, javít-e a játék minőségén vagy sem. Nekem pl ami hiányzik és érdekelne , hát nem tom hogy emlékeztek-e de a Morrowindnél jöttek ki olyan csomagok hogy Balmora_tuning; Better Bodies; Better Heads; Textures mvp-30rc1. Ezek egyenként is de együtt hatalmasat dobtak a játék élményen.
    .. és egy ilyen fej mint Bratakos biztos hogy felkutatta a legszebb és legjobb pluginokat is 🙂
    Ezért kérném tőle a segítséget. Köszönöm.

  4. Lermi01-24-2010

    Én már nagyon szeretnék egy olyan emberrel beszélni mint Bratakos aki ért is hozzá, nem azt mondja hogy
    MorroHun oldal Pluginok tessék nézd meg. Van valaki aki tudna segíteni, mert úgy látom Bratakos barátunk nem jár mostanában erre !? (Ha még is akkor tudnál dobni egy elérhetőséget kedves Bratakos??)

  5. Laci02-14-2010

    Sziasztok ezt a Bratakos úriembert nem lehetne valahogy elérni ?

  6. AdweeX02-14-2010

    Remélem hamar kész lesz =)

    Bár lassacskán jön a TES: V ; =)=)=)
    Kicsit sajnálni fogom, hogy elhagyom majd az oblivion világát… Kicsit szomorú. =)
    Vik ; Mostanába te szoktad böngészni az oldalt. Sőt régebben is általában te válaszoltál a commentekre. Nincs valami ismerősöd, vagy valaki aki tudna nekem segíteni moddolni a Tes Cons-ba? 😀 Mert megtanulnám =)

    AdweeX

    • Vik02-15-2010

      Ilyen ismerősöm nincs, de elég részletes leírás található a http://cs.elderscrolls.com/constwiki/index.php/Main_Page oldalon. Persze angolul. Az is jó módszer, ha letöltesz egy-két modot, és megnézed, hogyan működnek.

      Lermi: pontosan mi az, amire kíváncsi vagy? Ha nem elég a MorroHun oldalon levő beépülő mennyiség, akkor ott van a http://www.tesnexus.com/ oldal, ahol több száz (ezer?) mod közül válogathatsz. Megnézed a leírásukat, legjobb modok gyűjteményét, és eldöntöd, mi tetszik neked. Letöltöd, kipróbálod, ha mégsem tetszik, eltávolítod, ennyi.

      Ha pedig ez még mindig nem elég, akkor: Quarl’s Tetxure Pack 3, Beautiful Stars, Far and away 3D moons, Ilumination within, Improved Facial Textures/Natural Faces, Landscape LOD replacement modok, Leviathan soulgems, Paintings and Tapestries, Alive waters, Unofficial Landscape modok, meg amiket még akarsz. Ha a 17 GB-os mappaméret a cél, töltsd le a Morrowind/Bloodmoon területeket importáló modot is.

      • AdweeX02-16-2010

        Igen igen. Ismerem a tesnexust, és olvastam ezen cikkek után. De nem növelni szeretném a mappám méretét, valamint a játék fölösleges moddokkal való elrontását. Van sok jó mód, amit tényleg nagyon tetszik, de eddig nem találtam olyat amiben nem lenne elméleti és gyakorlati hiba. Na jó találtam, de csak olyat ami nagyon apró. Pl van egy olyan ami újra címkézi a borok feliratát, sokkal szebb és hangulatosabb…

        Azért szeretném megtanulni a modolás fortélyait mivel szeretnék magamnak saját modot készíteni =)
        Egy össze dolgozott jó küldetés + sorozatot és esetleg másokkal megosztani. Elfoglaltságnak is jó. A Tesnexusos talált küldetések fele majdnem jó volt de mikor nincs hang, valamint a hozzá adott hangot recsegősnek találtam akkor teljesen lehidaltam :D:D:D
        Szóval Egy jó küldetés sorozatot készítenék, magyarul / angolul majd azt normálisan felvett hangal megaddolva feltenni az internetre =)

        Ohh, és köszi linket. Hát Jövőre alap szintű éretségit teszek ha jól tudom =D Szóval nem lesz vele probléma =) Köxi:P

  7. AdweeX02-18-2010

    Elkészült a legelső modom :D:D:D:D XDDD Hála az oldalnak amit adtál =) Egy nagy házikó Waterfrontban … Hát eléggé viccesen nézett ki mert szegényke a levegőbe repült de legalább sikerült az első modot elkészíteni =) Köszi a segítséget:D:D:D

    • Vik02-18-2010

      Szívesen. Egyébként a házakat lehet függőlegesen is mozgatni CS-ben.

      • AdweeX02-19-2010

        Melyik gombal?:D:D:D
        (Amúgy elfelejtettem beírni az id-m de küldtem 2 hiba jelentést a magyarítással kapcsolatban. Most találtam őket meg. Legfrisebb magyarítás wan lent 2-3 napja töltöttem le újra. De úgylátszik mégis maradt benne hiba :/)

        • Vik02-20-2010

          Igen, maradt. Én is találtam néhányat, miközben az Xbox 360-as változattal kísérleteztem. Házakat, mint bármilyen más dolgot úgy lehet mozgatni, hogy dupla kattintással előhívod az adatlapját, megkeresed az XYZ koordinátáit, és a mellette levő nyilakkal (a mellette levő lépésközzel) elmozgatod. Vagy megadhatod az új koordinátákat is. Egy trükk az ajtókhoz: a hozzájuk tartozó teleport jelet nem lehet így mozgatni, csak egérrel XY irányban. De ha megnyomod az F billentyűt, akkor a kijelölt dolog leesik a talajra. Célszerű alkalmazni, mert nem néz ki jól, ha átmész egy ajtón, és a köv. cellában a levegőbe érkezel.

  8. AdweeX02-23-2010

    Valamint még a Magyarításba sok ilyet láttam: Elder Scrolls (nevű tanító cetli, ami megtanít egy varázslatra de az angolul van. Valamint sok számtalan Dirty Scrollt Láttam…

    Vik viszont eléggé elakadtam. Igen köszi a tippet sikerült mozgatnom Z kordinátába is a teleport lokációt. Viszont azon kaptam magam, hogy készítettem egy kisebb ilyen örült teszt Dungeont. Na most a problémám az, hogy egy Interiort (Interitort vagy hogy írják) Kezdtem, ott felhasználtam Cheydinhall house Interiort valamint Ayelid Dungeonok darabjait, mint egy küldetésben amikor egy álomvilágba vagy és leugorhatsz a semmibe… Mindent helyesen beálítottam ahogy a elder scrolls oldalon írták valamint ahogy youtube-n is mutatták. Megpróbáltam ezt megoldani egy questba. Waterfrontba egy ládába beleraktam egy magyarul írt saját általam külön id vel elátott naplót, semmit nem módosítottam, és ugyan így egy kulcsot. A láda mellé egy megfeneklett csónakot a partra… A vízben egy csapó ajtó vezet az Interioromhoz… A problémám ott kezdődik, hogy amint kinyitom a kulcsal a bejáratot és belépek az Interiorba kikötök valami szép helyen. Az ég olyan színű mint az Interior Köd beálítása. A talaj mint a többi Fényerő belítás az Interior beálításban… Mozogni nem tudok. Bekapcsoltam a TMG -t consolba hogy lássam mi is történt. A házamat sehol nem látom 500 km es körzetbe. Talaj van. A test darabjai úgy össze kuszálódtak, hogy még én sem ismertem magamra. Onnantól megált a tudomány… Ellenőriztem, hogy a háznak van e talaja, de ebben biztos voltam mivel alap házkészletet használtam. Mivel a teleport lokáció az ajtó melett de a levegőbe raktam, hogy semmi esetre se eshessek át a textúrán… Kérdés mi lehet a gond?:D

    A másik kérdésem, már ha lehetne és nem hátráltatlak nagyon téged. Hogyan tudok egy NPC nek Halott állapotot kölcsönözni? A Küldetés sorozathoz már egy hullát is terveztem volna… A HP ját 0 ára álítottam, de ez nem adott neki halott álapotot, pusztán a legkisebb hatástól is meghalt… (Készítettem egy 0 át sebző kardot és attól meghalt.)

    Válaszodat előre is köszI =)

    Pár kép, hogy miről is beszélek. (Idézem világos kékre álítottam a ködöt, ezért olyan az ég.)

    http://kepfeltoltes.hu/100223/Oblivion_2010-02-23_10-17-30-89_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    http://kepfeltoltes.hu/100223/Oblivion_2010-02-23_10-17-40-87_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    http://kepfeltoltes.hu/100223/Oblivion_2010-02-23_10-18-02-90_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    http://kepfeltoltes.hu/100223/Oblivion_2010-02-23_10-19-13-70_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    http://kepfeltoltes.hu/100223/TESConstructionSet_2010-02-23_10-21-44-21_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

    • Vik10-03-2010

      Már észre is vettem ezt a hozzászólást. “Dirty scroll” tényleg maradt a magyarításban, köszi, hogy szóltál, javítottam. Megnéztem, mennyi is az a “sok számtalan”, és 2 lett az eredmény. 🙂 “Elder Scrollt” viszont nem találtam. Egyedi küldetéstárgyként van ilyen, de azt lefordítottuk. A másik problémáddal a beépülőd nélkül nem tudok mit kezdeni. Halott állapothoz kill paranccsal érdemes próbálkozni.

  9. Mlacix09-28-2010

    Jött ki egy új TR videó (TR Morrowind – Heartland Coast ): http://www.youtube.com/watch?v=bOZXz56mNPU

  10. Mlacix10-05-2010

    Ismét kijött egy új videó a TR-ről ( crossing river thirr_0002.wmv ): http://www.youtube.com/watch?v=tHXNJM_A1NI

  11. Mlacix11-02-2010

    Remélem nem baj hogy be kommentelem a videókat, de egy új videó érkezett a TR-ről ( TR Morrowind – Mainland Coast ): http://www.youtube.com/watch?v=Nor1UrwZW6I