A Bethesda Softworks (amely többek között az Elder Scrolls sorozatot vagy a Fallout 3-at készítette) anyacége, a ZeniMax Media ma bejelentette, hogy felvásárolta a legendás játékstúdiót, az id Software-t.
Az id Software-t 1991-ben alapították. Első játékaik a rögtön sikeressé vált Commander Keen sorozatuk volt, de rá egy évre már a Wolfenstein 3D-vel játszhattunk, amivel komolyan felhívta magára a szakma figyelmét. 1993-ban a Doom robbant be a köztudatba, ezzel forradalmasította az ipart és írta be magát örökre a köztudatba. Három évvel később megjelent a Quake, ezzel pedig elérték, hogy úgy tekintsenek rájuk, mint a technológiai innováció vezető cégére.
„Egy egyedülálló lehetőség volt, hogy összeálljunk egy olyan intelligens, tapasztalt kiadóval, mint a Bethesda Softworks, ahol a stúdió és a kiadó érdekei folyamatosan egymáshoz igazodnak úgy fejlesztésnél, ahogyan a marketingben is.” – mondta az id Software főigazgatója, Todd Hollenshead. „Ráadásul most már pénzügyi és üzleti erőforrásaink is vannak, hogy lehtővé tegyük a cég jövőbeni növekedését, amelynek az az előnye, hogy még jobb és jobb játékokat készíthetünk a rajongóinknak.”
„Ez az id Software-t egy remek útra állította”, tette hozzá John Carmack, aki megtartja a technikai igazgató címet a cégnél. „Most már képesek leszünk növekedni, és minden játékunkat egy fedél alá hozni, így hasznosítva a sok, eddig különálló csapat képességeit, és ezzel egyidőben folyamatosan kutatjuk számukra a mindig újat. Nagyobbak és erősebbek leszünk, és így a jövő legjobb játékait fogjuk elkészíteni. Közhelynek hangzik, de elképesztően meg vagyok elégedve ezzel az üzlettel és izgatottan várom a fejleményeket.”
A ZeniMax a Bethesda Softworks anyacége, azé a stúdióé, akik az Elder Scrolls sorozat, a Fallout 3 és a közelgő Brink mögött állnak. „Célunk, hogy biztosítsuk, hogy az id Software folytassa, amit elkezdett – készítsen AAA minőségű játékokat.” – mondta a ZeniMax főigazgatója, Robert Altman. „A szerepünk az lesz, hogy a Bethesda Softworksön keresztül kiadói támogatást nyújtsunk és megadjuk az id Software-nek mindazokat az erőforrásokat, amelyekre szüksége van a növekedéséhez és a fejlődéséhez.”
A sajtóközlemény szerint nem lesz vezérkari váltás az id-nél, és minden főbb fejlesztő aláírt egy hosszútávú szerződést, hogy megtartják helyüket a stúdióban. Az id jelenleg a Rage-en dolgozik, egy új, 2010 körül megjelenő FPS-en.
Hát, nem gondoltam volna, hogy valaha kiteszem a MorroHun oldalára az id logót 🙂 . Nagyon meglepő volt, és nem lehetett sejteni semmit ezzel kapcsolatban, az biztos.
Első
Ejj:S A nagyok bekebelezik a kicsit:S
Na, te még verset sem érdemelsz 🙁
Kire értetted?
Csak vizsgáld meg az időpontokat 😉
Első? miben? max az első aki ide írt 😛
Igen abbanXD
Napiszar fíling… 😛
Azért én reménykedek benne, hogy John Carmack kicsit gatyába rázza a Gamebryo engine-t vagy akármit, amit az elkövetkezendő játékaiban a Bethesda használni fog.
Kilencedik:DXD!
A Bethesda kitűnő történetíró, az id meg a technológiájával jeleskedik. Remélem jó csapatot alkotnak együtt. Szimpla kooperáció.
[…] héj-cégként létrehozta a ZeniMax Mediát, melybe beletartozott a Bethesda is.Később ez a cég vásárolta fel az id Software-t, a Doom, a Quake és a Wolfeinstein alkotóit, illetve az Arkane Studiost, az Arx Fatalis […]