Gondok az ENB-vel :(

Ide kerül minden téma a már megjelent Skyrimről, a modokat kivéve
Gruby
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2011. dec. 11., vas. 5:55

Gondok az ENB-vel :(

Hozzászólás Szerző: Gruby »

Pár alkalommal próbálkoztam az ENB használatával, de nem akar sikerülni :( A több processzormag és sok memória miatt, valószínű ezt kéne használnom.
Első indításkor az FPS felment 120-200 ig, ezt megpróbáltam korlátozni 60-ra (LCD monitorom van), de vagy kidobott az asztalra, vagy fekete képernyőm lett játék közben, pár perc játék után.
Azt hiszem csak a Boost kéne, mert kevés a videómemóriám (de ebben nem vagyok biztos). Valaki segítene, hogy miket kéne beírnom az inibe, hogy működjön az ENB?

A gépem: 2db 8 magos 2,5Ghz-es processzor (össz 16 mag) és 32 GB DDR3 RAM, a videókártyám csak 1 gigás HD7770 OC.
A játék Legendary ED, High.Res Pack + Bethesda Hi-Res Optimized-UNIVERSAL+Unofficial High Resolution Patch --COMPATIBLE VERSION-+Landscape Texture Transition Fix. + még pár mod
Használtam még az RCRN - Realistic Colors and Real Nights-t is, de azt most leszedtem, mert az ENB-t szeretném kipróbálni...

Teljesen összezavarodtam, a sok Nexus és más netes fórumos hozzászólástól. (Ugridtoload, meg több mag/proci használat) Letöröltem az ENB-t, most meg betöltés közben pirosak a betöltőképernyők.
Játék közben már jók a színek. Jól belekavartam az ini fájlokba is. Azt hiszem, valamit jól elkurjantottam :(

Minden segítséget köszönök..
Avatar
ignussen
Hozzászólások: 253
Csatlakozott: 2015. jan. 20., kedd 16:20

Re: Gondok az ENB-vel :(

Hozzászólás Szerző: ignussen »

A fő oka, hogy pirosba megy korruptnak minősül a mentett állományod. Majd a térképen is észreveszel néhány grafikai eltérést és a téli tájakon is. Nálam is jelen volt ez. Az oka valószínűleg, hogy állítgattad az UGridstoLoad értékét (Alapértelmezett 5). Ugyanis ha megnöveled pl 7-re, vagy nagyobbra és ha rámentesz, akkor hiába állítod vissza 5-re vagy kisebbre ez lesz a jelenség. Nem tudom mennyi volt korábban, de próbáld meg visszaállítani arra az értékre mely a legnagyobb volt. A te géped úgyis elbírja a nagyobbat. Az ENB-t tudomásom szerint ez nem befolyásolja (Ezt majd Kull majd megerősíti vagy megcáfolja). Viszont tartsd észbe, hogy UGridstoLoad értéke csak páratlan szám lehet!
Bár a legjobb megoldás, ha visszatöltesz egy korábbi állományt, amelynél még biztosan tudod, mennyi volt ez az érték, és azt adod meg a skyrim.ini-ben (a játék indítása előtt).
Vagy új játék.
Van még egy másik megoldás is, de utána kell járnom, egy konzolparancsot kell megadni, de már nem emlékszem pontosan a folyamatra, ha nem sikerül a fenti, akkor utánanézek...
Gruby
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2011. dec. 11., vas. 5:55

Re: Gondok az ENB-vel :(

Hozzászólás Szerző: Gruby »

Hetest próbáltam, így:
[General]
uExterior Cell Buffer=64
uGridsToLoad=7
iPreloadSizeLimit=51380224

De rendesen visszaesett az FPS és ezekkel a konzol utasításokkal állítottam (volna) vissza:
setini "ugridstoload:general" 5
saveini
refreshini

Ezek után pirosodott be a töltőképernyő és a térkép is ronda lett :(

Köszönöm a segítséget, megpróbálom ezeket az értékeket változtatni (szerintem a konzolos részt nem kellett volna erőltetnem)
A régi mentéseimet pont előtte töröltem le :(
Gruby
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2011. dec. 11., vas. 5:55

Re: Gondok az ENB-vel :(

Hozzászólás Szerző: Gruby »

Ezt elfelejtettem, előtte szerintem az ötösnek megfelelő, de csak egy sor volt:
[General]
uExterior Cell Buffer=36
A másik 2 sor nem szerepelt sehol
Avatar
ignussen
Hozzászólások: 253
Csatlakozott: 2015. jan. 20., kedd 16:20

Re: Gondok az ENB-vel :(

Hozzászólás Szerző: ignussen »

Akkor csak ez legyen benne:
[General]
uExterior Cell Buffer=36

Töröld:
uGridsToLoad=7
iPreloadSizeLimit=51380224

Tölts vissza egy korábbi mentést, ami jó volt (inkább pár játékidőt veszíts, mint a teljeset, úgyhogy biztosra menj, ne kockáztass, tényleg azt töltsd vissza, amiről tudod, hogy még az elállítás előtti volt)). Aztán ments lépj ki. Vagy indítsd újra a géped, vagy használj egy memória cleanert. Majd töltsd be a vissza az előbb készített mentés. Lehet, hogy ez utóbbit még egyszer el kell majd ismételned. Bár nálam előtte kellett egy új játék kezdése, és csak aztán lett jó. Ezt is megpróbálhatod.
Vik
Hozzászólások: 3869
Csatlakozott: 2008. márc. 25., kedd 19:38
Tartózkodási hely: per pillanat itthon :)

Re: Gondok az ENB-vel :(

Hozzászólás Szerző: Vik »

ignussen írta:A fő oka, hogy pirosba megy korruptnak minősül a mentett állományod.
Vagy van egy fölösleges .ini a Skyrim/Data könyvtárban, ami elcseszi a beállításokat. Nálam is előfordult. Meg kell keresni, és egy jól irányzott mozdulattal a kukába kell továbbítani.
Vik
Hozzászólások: 3869
Csatlakozott: 2008. márc. 25., kedd 19:38
Tartózkodási hely: per pillanat itthon :)

Re: Gondok az ENB-vel :(

Hozzászólás Szerző: Vik »

Ja, hogy a kérdésre is válaszoljak: elég részletes grafikai finomhangolásos leírást találtam a minap; ha rákeresel a "== HERE COMES THE ENB! ==" szövegre, megtalálod az ENB alapvető dolgait. Valahol láttam egy leírást, hogyan kellene kiszámolni a VRAM dolgokat, de persze most nem találom. Egyébként, ha le akarod korlátozni a sebességet, akkor enblocal.ini-ben

[LIMITER]
EnableFPSLimit=true
FPSLimit=119.0

Az [INPUT] részben tudod szabályozni, mik legyenek a vezérlőbillentyűk. Amire még érdemes figyelni, hogy az összes KeyScreenshot változót tiltsd le, különben hajlamos 8 MB-os .bmp állományokkal sorozatlövést csinálni az ENB játék közben. Anélkül, hogy nyomogatnád a képernyőmentést.
Gruby
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2011. dec. 11., vas. 5:55

Re: Gondok az ENB-vel :(

Hozzászólás Szerző: Gruby »

Köszönöm Vik és ignussen, az 'AutoConsumePotions.ini' volt a hunyó, töröltem és megjavult a pirosodás :)
A grafikai leírás szuper, az ENB részig követtem, addig szépen fut uGridsToLoad=7 értékkel is. Jelenleg az ENB-t telepítve kidob asztalra, de szerintem én baltáztam el valamit...
Az még nem világos, hogy presetet fell kell-e tenni valamilyent, vagy elhagyhatom (túl sok van).

*jav: Preset nélkül szépen fut :) Stakado Cinemascope ENB volt, ezt letöröltem és most megy szépen (juhé)
csak a d3d9.dll, enbhost.exe és az ENBoost 6_1 enblocal.ini-je van bemásolva.
vendégbubus

Re: Gondok az ENB-vel :(

Hozzászólás Szerző: vendégbubus »

Megtaláltam a Kull Mod Pack 2 fórumban. :)

ReservedMemorySizeMb= 256 és 1536 között kell lennie. 512-n legyen ha van 2 GB VRAM(videó memória)és van 4 vagy 8 GB RAM(rendszer memória).
Aztán ha még több VRAM és RAM áll rendelkezésedre akkor mehet még feljebb is 768-1024.

VideoMemorySizeMB= VRAM+RAM-2048 de a maximum az 10240 lehet! Tehát ha van 4 GB VRAM (4096MB)+van 8GB RAM (8192MB) akkor ebből kivonsz 2048-at,az egyenlő 10240-el.
Még egy példa: van 2GB VRAM (2048MB)+ 8GB RAM (8192MB) ez ugye összesen 10240, ebből kivonsz 2048-at akkor 8192-t kell odaírnod. (Hiába van mondjuk 16GB RAM-od nem mérvadó,nem lehet magasabb az érték 10240-nél. Különben is, a grafikus teljesítményért elsősorban a videó memória a felelős, szerintem.)
u.i.: Nem kell elszállni ha kivág a játék akkor valamelyiket a kettő közül túllőtted és egyel vissza kell venni.
Avatar
Kull
Hozzászólások: 1045
Csatlakozott: 2014. okt. 18., szomb. 17:27
Tartózkodási hely: KURVÁK MELLBIMBÓJA Grill & Bár

Re: Gondok az ENB-vel :(

Hozzászólás Szerző: Kull »

vendégbubus írta:Megtaláltam a Kull Mod Pack 2 fórumban. :)

ReservedMemorySizeMb= 256 és 1536 között kell lennie. 512-n legyen ha van 2 GB VRAM(videó memória)és van 4 vagy 8 GB RAM(rendszer memória).
Aztán ha még több VRAM és RAM áll rendelkezésedre akkor mehet még feljebb is 768-1024.

VideoMemorySizeMB= VRAM+RAM-2048 de a maximum az 10240 lehet! Tehát ha van 4 GB VRAM (4096MB)+van 8GB RAM (8192MB) akkor ebből kivonsz 2048-at,az egyenlő 10240-el.
Még egy példa: van 2GB VRAM (2048MB)+ 8GB RAM (8192MB) ez ugye összesen 10240, ebből kivonsz 2048-at akkor 8192-t kell odaírnod. (Hiába van mondjuk 16GB RAM-od nem mérvadó,nem lehet magasabb az érték 10240-nél. Különben is, a grafikus teljesítményért elsősorban a videó memória a felelős, szerintem.)
u.i.: Nem kell elszállni ha kivág a játék akkor valamelyiket a kettő közül túllőtted és egyel vissza kell venni.
Ez már tovább lett kissé fűzve: "Hozzáteszem Win 7-től a Microsoft lecsökkentette a memória támogatást a DirectX 9 játékoknak/programoknak. És ez 4GBs (4096), ez a maximum.

Ez azt jelenti a Skyrim esetében például, hogy Windows vista, 8, 8.1, 10 esetében a maximum, amit be lehet írni ide (enblocal.ini) VideoMemorySizeMb= az 3714 (4064-350), mert különben ha e fölé megy, abban a pillanatban jön az összeomlás. Win 7 OP esetében még nincs ilyen. Ezt korrigálni fogom a könnyed verzióban, mint tájékoztatást."


Gruby
Preset az nem kell hanem muszáj. Az ilyenek, mint a Stakado Cinemascope ENB az nem mükszik a legújabb ENB binaryval, sőt már régebbiekkel sem engem is kivágna. Ha ENB használsz soha ne menj uGridsToLoad=5 fölé, nem ajánlom. És nem ajánlok semmilyen klíma és fény modot sem, oké egy Vividian-al mehet a Climates of T., az ELFX akármi de így nem marad már másra erőforrás. Továbbá, előbb vagy utóbb úgy is lesz valami ami nem stimmel. Válassz egy jó presetet és hajrá! Ezzel VRamSizeTest tool meg tudod állapítani a fentiek szerint a VideoMemorySizeMb= értéket.
► Show Spoiler
Ha egy jó presettel is repülsz az asztalra, akkor rossz az enblocal beállítás. Pl. az ExpandSystemMemoryX64=true-n van, akár. Nekem jól be vannak állítva az inik ha kéred, akkor átküldöm egy enblocal.ini-vel együtt amiben csak azt az egy értéket kell átírnod a sajátodéra. Néhány preset, amik a legjobbak közül valóak de ugyanakkor nem darálnak le:

Bleak Mintha a GoT sorozatot néznéd, nagyon filmszerű semmilyen klíma, fény modot nem tűr meg.

Rampage ENB Játék közben vagy öt féle beállítás között válthatsz. Rommá moddingolva még elég szépen rögzíteni is tudtam, az új CoT és ez az ENB váltják egymást, a hóesésben a varázslónő azért repeszt :) :Kull videó de vannak jobb, hatásvadász vidik is, semmilyen klíma, fény modot nem tűr meg .

Project ENB Tűéles látvány, ELFX, CoT, RLO modok nélkül is megy.

NLA Ez itt a császár, én már semmi mást nem használok, minek is ;)

RealVision ENB by SkyrimTuner ELFX, CoT, RLO modok nélkül is megy.


Ezeket próbáld ki, ezek nem "kamu" ENB-k, sok sikert!
Avatar
Deathskull
Hozzászólások: 546
Csatlakozott: 2013. júl. 14., vas. 9:22

Re: Gondok az ENB-vel :(

Hozzászólás Szerző: Deathskull »

A VideoMemorySizeMB nem egyenlő a VRAM+RAM értékkel, legalábbis nálam nem (2 GB VRAM+6 GB RAM, ebből 5152 MB-ot hoz a program és az ENB is). Van erre egy detektáló külső program (ENB VRAM Size Test), a kiírt értékből még le kell vonni a ReservedMemorySizeMb értéket és azt beírni. Az ENB is érzékeli, ha úgy van állítva (AutodetectVideoMemorySize=true), ekkor felülírja az általad beállított értékeket.
Gruby
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2011. dec. 11., vas. 5:55

Re: Gondok az ENB-vel :(

Hozzászólás Szerző: Gruby »

Visszavettem uGridsToLoad= értéket 5-re, AutodetectVideoMemorySize=true értékre állítottam (VRAM size test 4832-t ír és induláskor az ENB is), NLA presetet felraktam (előszőr Nexus Mod Managerrel, utána kézzel is). Játékállás betöltéskor kivág az asztalra. Új játékot kezdve, elindul és szépen néz ki, de 16-18 FPS értéket produkál. uGridsToLoad=7-re visszatéve az előző mentett állás betöltődik, elindul és szépen néz ki, de 16-18 FPS értéket produkál szintén.
Valószínű az 1 Giga VRAM kevés. Fura azért hogy preset nélkül 55-60 FPS van és az elején kiírja hogy elindult az ENB (vagy csak jelen van?). Tény hogy szebb volt amikor NLA preset rajta volt, de a max 18 FPS, azzal játszhatatlan.
Megvárom az új Skyrim Special Edition-t (október 28) azzal talán jó lesz. Akkor úgyis le kell szedni minden modot és ENB-t is szerintem.
Avatar
Kull
Hozzászólások: 1045
Csatlakozott: 2014. okt. 18., szomb. 17:27
Tartózkodási hely: KURVÁK MELLBIMBÓJA Grill & Bár

Re: Gondok az ENB-vel :(

Hozzászólás Szerző: Kull »

Ó te jó ég, 1GB VRAM az elég kevés. Ilyen esetben a legjobb amit tehetsz, hogy felteszed a Climates of Tamrielt V5 és csak az enbboost fut. Ez a CoT gyönyörű, próbáld meg! De még előtte a Bleak ENB-vel is tehetnél egy próbát(új játék ind.), hogy mekkora az fps,milyen a teljesítmény.

Viszont enbboost az mindenképpen ajánlott, ilyenkor(is) ugye csak két fájlt kell átmásolni a főkönyvtárba, a enbhost.exe és a d3d9.dll fájlokat. Fontos enblocal.ini beállítás:

[PROXY]
EnableProxyLibrary=false
InitProxyFunctions=true
ProxyLibrary=d3dx9.dll

[GLOBAL]
UsePatchSpeedhackWithoutGraphics=false<---ezt tedd true-ra!!!
UseDefferedRendering=true
IgnoreCreationKit=true

Azért emiatt karácsonyig nem érdemes várni, egy PCs-nek biztos nem, amikor ott a CoT. Amúgy Deathskull is kipróbálta és nála is keserves volt a fps a NLA esetében, de ekkora brutális zuhanás az ki van zárva, itt valami más bekavar talán valamilyen settings, nem tudom.

Ja és igen, játék közben nem lehet uGridsToLoad értéket változtatni, mert kivág új játékot kell kezdeni vagy ablakos mod-ini átírása-konzol-refreshini de szerintem így nem épp biztonságos.
Gruby
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2011. dec. 11., vas. 5:55

Re: Gondok az ENB-vel :(

Hozzászólás Szerző: Gruby »

Blake: 22-25 FPS és pár méterre tőlem már minden homályos... UnBlake: 22-25 FPS, ez szép volt. Az alacsony FPS értékek miatt ezeket nem használom.

Climates of Tamriel+ EnBoost: igen szép lett minden, átlagosan 50-60 FPS, de ezt Le kellett korlátozni (FPSLimit=60.0), mert néha megugrott az FPS 150-180-ra és ha kinyitottam egy ajtót, akkor a tárgyak elkezdtek repkedni mindenfelé :)

Megpróbálom még a Climates Of Tamriel-t és az RCRN - Realistic Colors and Real Nights párost. Az ENB próbálkozásom előtt ezt használtam és igen sokat javít a látványon, kevés FPS vesztés mellett (nálam ritkán esett vissza 55-60 FPS alá). Ezzel annyi gondom van, hogy van abban is d3d9.dll. Ezzel az enblocal.ini beállítással próbálkozom, átnevezve a d3d9.dll-t, d3d9_ENB.dll-re. (Lehet hogy fordítva kéne, az RCRN d3d9.dll-jét átnevezni?) :
[PROXY]
EnableProxyLibrary=true
InitProxyFunctions=true
ProxyLibrary=d3d9_ENB.dll
Avatar
Kull
Hozzászólások: 1045
Csatlakozott: 2014. okt. 18., szomb. 17:27
Tartózkodási hely: KURVÁK MELLBIMBÓJA Grill & Bár

Re: Gondok az ENB-vel :(

Hozzászólás Szerző: Kull »

Gruby ez teljesen felesleges dolog és pusztító öngyilkosság. Teljesen ugyan azt tudja mind a kettő(csak másképpen), ezért pont annyira ütik egymást amennyire két mod ütközhet maximum!
Egy VIVIDIAN-al össze lehet boronálni ezeket de akkor nálad már csak állókép lenne, szóval vagy ez vagy az.

UI.: Egyébként technikailag a RCRN az egy komplett ENB már, mint az tudott csak nincs benne "homályosítás"DoF. Jó erős a HDR benn.
Gruby
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2011. dec. 11., vas. 5:55

Re: Gondok az ENB-vel :(

Hozzászólás Szerző: Gruby »

Nem is települ az RCRN amíg fenn van a CoT :) Köszönöm a segítséget mindenkinek, maradok az RCRN mellett amíg ki nem jön az új Skyrim Special Edition.
Vik
Hozzászólások: 3869
Csatlakozott: 2008. márc. 25., kedd 19:38
Tartózkodási hely: per pillanat itthon :)

Re: Gondok az ENB-vel :(

Hozzászólás Szerző: Vik »

Nagyon érdekes. VRamSizeDX9.exe 4064 MB-ot ír, ehhez képest gyönyörűen megy a játék ReservedMemorySizeMb=1024 és VideoMemorySizeMb=8192 értékekkel. Ja, AutodetectVideoMemorySize=false nálam. Windows 10 alatt.
Avatar
Kull
Hozzászólások: 1045
Csatlakozott: 2014. okt. 18., szomb. 17:27
Tartózkodási hely: KURVÁK MELLBIMBÓJA Grill & Bár

Re: Gondok az ENB-vel :(

Hozzászólás Szerző: Kull »

Nincs ebben semmi, hiába írsz oda be 8192-t nem számít semmit de attól még megy. 4 GB a maximum, akkor lenne baj, ha valahogy úgy szétmoddingolnád a játékot, hogy ettől többet használna (akkor asztal).
Nekem az volt az érdekes, hogy csak nem túl rég forog közszájon ez a Win 7-től DX9-es játékok csökkentett mem. támogatás by Microsoft, én nem tudtam. Boris V. új, ENBBoost oldalán olvastam meg a SoT kommenteknél is írta valaki.
Válasz küldése