Első benyomások a játékról

Ide kerül minden téma a már megjelent Skyrimről, a modokat kivéve
Józsi

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Józsi »

A Morrowind szerintem abszolút nem laggolt normális gépen... (kivéve a Bloodmoon, Solstheim-en talán néha)
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Viszont fagyott rendesen, ahogy azt egy TES játéktól elvárjuk. Egy Elder Scrolls játék megy tökéletesen a gépemen, probléma nélkül, a Daggerfall...
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: TGWH »

A Morrowind csak felpatchelve szaggat. A Skyrim nekem csak azóta fagy, amióta nem szaggat annyira... érdekes... nem is játszottam vele már vagy egy hónapja.
Avatar
Dr.UnGrammar
Hozzászólások: 748
Csatlakozott: 2011. dec. 26., hétf. 13:05
Tartózkodási hely: Kisalföld

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Dr.UnGrammar »

Üdvözlet!

Utolsó ígértemhez hűen végre eljött a nap, hogy én is érdemben nyilatkozhassak a játékról (és regisztráljak).
Szeretném, ha figyelembe vennétek, hogy a játéknak még csak (a Steam szerint; ami nagy újdonság számomra) 36%-át teljesítettem, és összesen 54 órát töltöttem el a virtuális térben. A sorozatot 12 éves korom óta ismerem (most 22 múltam) a Morrowindtől kezdve, ami az első rpg-m volt; emellett rendszeresen olvasom a UESP-t. A TES6: Skyrim feltelepítése előtt a Fallout: New Vegas nevű játékot fejeztem be immáron harmadszor egy rakatnyi moddal (erről a játékról különösen jó véleménnyel vagyok - sokkal szerepjátékosabb a Fallout3-nál). Utóbbit azért tartom fontosnak megjegyezni, mert akaratlanul is össze lesz hasonlítva a két mű! A játékkal kapcsolatos véleményemet tehát eszerint ítéljétek meg.

Először is ami feltűnik a játék ügyes-bajos telepítése után a menü. Igen a menü. Ritka nehezen megy a navigálás, és nagyon "pc idegen" a kezelőfelület.
Na de essünk is ezen túl, jön a játék. Nvidia kártyám van szóval képzelhetitek; kilépés, driver frissítés. Apró kellemetlenség, de nem bánom. Végre minden rendben megjelenítés terén, a grafika már elsőre is csodálatos! Sokkal emberibb egy Oblivion után, az emberi formák nem rajzfilmszerűek, végre normális arcszerkezet és bőrábrázolásuk van az npc-knek. Plusz pont, hogy smink helyett kosz díszeleg néhányuk arcán (már a modereknél sem értettem a Nexuson miért kell a mai trend vakolat dús arcait ráerőltetni egy gyakorlatilag középkori környezetben élő társadalom embereire). Még ide jegyezném meg, hogy a beharangozott kézzel (?) rajzolt textúrák a kritikusok állításaival ellentétben nagyon szépek és maximálisan kielégítik a sorozathoz elvárt színvonalat részemről.
Szóval szépnek szép a leányzó, de bánatára nálam ez édes kevés. Nézzük tovább. Áh igen az első elhangzó mondat. Szinte bekönnyeztem rajta; remélem az itteni "öreg motorosok" is felismerték. :D
Lassan véget ér az átvezetőként szolgáló ,,kocsikázás" és következik a karaktergenerálás. A menüben való navigáció... nos... borzalmas! Nem lehet ráközelíteni a karakterem arcára és bár a fej döntögetése tényleg praktikus megoldás ez esetben édes kevés az alapos testre szabáshoz. Ó igen testre szabás, ez már nagyon hiányzott eddig is (plusz pont érte). Gyakorlatilag azonkívül, hogy végre lehet normális arcszőrzetet adni a karakterre és van tényleges hajválaszték (kopasz fej végre - nem ideológiából, inkább higiéniai szempontból hasznosabb az ilyen barbár világban) nem sok újdonságot mutat, sőt a ,,szerepjáték elemek" kivágásával még vérszegényebb, mint valaha.
Ezután elkezdődik a tutorial, ami az irányítás miatt inkább hasonlít egy Benny Hill Showból lopott jelenetre. Ez teljes egészében az én hibám persze. Mint utólag kiderült, már itt komoly döntés elé kerül a karakter (hála az egének én merő véletlenségből azzal tartok, akinek a frakcióját alapból is támogatni szerettem volna). Az ezután következő gyakorlórészek számomra maga a pokol nem elég, hogy kézre kell állítanom minden t a billentyűzeten, de még az a vacak konzolos felület is az őrületbe kerget!
A tutorial elvégzése után azonnal kilépek és irány a Nexus és már rántom is le a PC barát UI-t. MINDENKINEK AJÁNLOM! :!:
Innentől gyakorlatilag meg is szűnt néhány gondom, de inkább ide sírom, hogy mi maradt meg (ha nem veszítek zokon).
- Eltűnt a karakterlap.
Igen, igen tudom én jól, hogy tps-ben meg lehet nézni szerencsétlen birodalmi énemet, de ki- belépegetni mondjuk esztétikai szempontból elég fárasztó.
- Statisztikák és napló kiszakítva (?)
Morrowindnél sem volt egyben oké, de az Oblivionnál és a Falloutoknál tökéletesen meg lett oldva. Most komolyan...
- Külön forgatható tárgyak, amik a fél karakterlapot(?) elfoglalják
Ez most komoly? Tényleg? Hasztalan, unalmas és még plusz opcióként teljes képernyőn is megjeleníthető (csak értelme nem sok van – leszámítva a karmoknál, de azok is minek).
- Idióta, négyfelé ágazó rendszer
Nem sikerült megszoknom. Egyéni probléma. A négy ág billentyűn való okos elhelyezése kényelmesebb.
- Bugos (aki nem hiszi próbáljon meg felruházni és elnevezni saját tárgyat)

Belerakhatnám, de ez külön bekezdést érdemel:
- Skill és perk rendszer
Huh ház ez... hát ez... hát ezt 2006-ban is tudták a flashjátékok. Nem most komolyan. Egy Fallout után azt vártam, hogy a perkekhez majd kapunk valami jó kis elder scrolls-os neveket vagy leírást, hogy miért adja azt a hatást amit. Ehelyett +20% damage. Komolyan? Azért említettem a flashjátékokat, mert ott volt olyan hogy a karakterfejlesztésénél lehetett olyan perkeket(?) felvenni, hogy fejlettebb bionikus kéz +10% életerő +5% sebzés. Én hülye azt hittem itt is lesznek olyan jópofa kis rövid leírások. Tudom ez megint egyéni probléma, de nagyon illúzióromboló volt elsőre. Hála a nyolcaknak, azért a nem olyan rossz a helyzet. Magasabb szinten ötletes és kreatív képességek vehetők fel.
A skill fejlesztés is szerepjátékosabb, és amit nem hittem volna... ...képes volt lenyomni a békát a torkomon, vagyis az atlétika és akrobatika egyáltalán nem hiányzott, sőt!
A visszahozott skillek hihetetlenül el vannak találva. A kovácsolást imádom, a feljavítható felszerelés tényleg kárpótolja a kopás kivételét. Bár elfért volna, tekintve, hogy minden második bandita tanyán van pár felszerelésgyártására alkalmas eszköz. Necces akkor lett volna igazán, ha a teljesen feltupírozott kardunk mondjuk, valamelyik sírban mondja be az unalmast (ugye ott a nem biztos, hogy belefutunk egy köszörűbe).
Itt még megjegyezném, hogy hasonlóan elfogadható volt a regenerálódó életerő is. A varázslötyik így is életmentően fontosak lesznek a karakternél és kizárólag harc után (akkor is piszok lassan) töltődik újra. Félelmeim ezzel kapcsolatban alaptalanak bizonyultak.

Bár még messze nem jutottam a játékban a kezdeteknél teljesített küldetések hihetetlenül jók voltak. Az a bizonyos ivóversenyes szerintem még nagyon sokáig emlegetve lesz. És igen én így képzelem el őket, nem holmi felajánlással nyalunk nekik, hanem (pont ahogy a könyvek is írják) ők kontárkodnak bele a mi életünkbe. Zseniális volt!
…,de később a frakcióknál (például birodalmi légiónál) hihetetlenül unalmas, fantáziátlan, ismétlő küldetések jöttek. Azért ilyen még az Oblivionban sem pipáltunk, pedig ott is panaszkodtak a népek emlékeim szerint.

Az itt is megírt gondok néhányával egyetértek, sokkal pedig szembe mennék. Igazat adok az egzotikus fajok hiányával kapcsolatban, de megoldást nem igen tudok rá mondani. Egy polgárháborús és rideg helyen nem hinném, hogy bármi keresni valója lenne egyik faj képviselőjének sem, legfeljebb légiósként, vagy a játékban látható (szintén fenomenálisan megoldott) vándorkereskedőkként. A kevés ellenség problémájával pedig nem igazán tudok egyetérteni. Gyakorlatilag egy Morrowindnél sokkal civilizáltabb helyről beszélünk, ahol sportvadászat és gerillaharcok folynak; természetes, hogy nem lesz tele az út ragadozókkal. Szerintem.
Most így ennyi jut eszembe...

Hoppá eszembe jutott! Régi ősellenségem! A játék fizikája!
Nincs olyan oblivioni kín, amivel az új (?) fizikai motor gyötrelmeit le lehetne írni. A Fallout: New Vegas-nál az obsidian megoldotta a problémát, teljes búvóhelyet tudtam aprólékosan berendezni, de most... Nem hogy nem lehet a tárgyakat normálisan mozgatni, de még a helyükön se maradnak második betöltésnél. A régebben pihekönnyedséggel repülő 40kg-os bárd immár képes fénysebességre kapcsolni, ha úgy gondolja, hogy ő most meg lett lökve egy vászonruhától és amilyen sebességgel kilő, állítom csípőből lehagyja Han Solo Ezeréves Sólymát is!
De megúszta a Bethesda haragomat, nem tudom észrevettétek, de végre valahára tárolóként funkcionálnak a polcok és néhány állvány is. Leírhatatlan az érzés, hogy végre sorba és kategorizálva rendezhettem a polcon gyűjtött könyveimet és fegyvereimet (az ágy fölötti pajzs és kardtartót(?) elég későn fedeztem fel, de valami leírhatatlan mekkora örömöt okozott) . Bár magán könyvtárat még nem tudok üzemeltetni, ha kijön a Creation Kit, majd erről is gondoskodva lesz.
Akkor a fizikával való párharcom legyen 1-1.

Na most az a baj, hogy pár dologról sikeresen megfeledkeztem, de amint eszembe jutnak összegzek és a további benyomásokkal együtt megírom majd. Már ha nem vettétek zokon a mostani írásom.

Megpróbálok egy sablonos pro/contra felsorolást ide biggyeszteni az eddigi tapasztalataim szerint, hátha előcsalnak még pár gondolatot.

Pro
Grafika (npc-k ábrázolása, tájak ábrázolása)
Kedvencek gyorsmenü (nem is értem hogy élhettem eddig nélküle)
Kiállításra alkalmas tárolók
Ötletes újdonságok varázslás terén
Könnyen magával ragadó világ (életszerűbb utcai képek, random események)
Gondolkodást igénylő harcok (experten játszok, nem tudom ez mennyit számít)
Ötletes küldetések (érdekes karakterek és történeteik, több küldetésnél is bravúros csattanók)…

Contra
…néhány bűn rossz küldetés
Nem minden frakció kidolgozott, erős a gyanúm, hogy csak dísznek vannak bent, mert látták a fórumon hogy van rá igény és 15 perc alatt beledobták őket a játékba (Bárd Kollégium, Polgárháborús frakciók)
Fizika
Nehezen szokható konzolos kezelőfelület
Néhány kivágott elem indokolatlanul hiányzik (elférhetett volna több dolog is, amit kihagytak)
Ha jól látom, még mindig nem lehet rétegesen öltözködni (pedig itt indokolt lenne)
Durva bugok (ellehetetlenítik a játékot)
Érezhető, hogy modereknek kell befejezni a játékot…

Összességében, ha nagyon elcsépelt akarnék lenni azt mondanám a sorozatnak ez a darabja áll a legközelebbi kapcsoltban azzal, amit a Morrowindben megtapasztaltam. Persze ez így hülyeség, mert a Skyrim egyedi, rengeteg lehetőséggel, amit vagy a Nexus, vagy a Bethesda ki fog használni, és én szeretettel várom ezeket a kiegészítéseket.

Köszönöm a türelmeteket és jó játékot mindenkinek!
Józsi

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Józsi »

TGWH írta:A Morrowind csak felpatchelve szaggat. A Skyrim nekem csak azóta fagy, amióta nem szaggat annyira... érdekes... nem is játszottam vele már vagy egy hónapja.
A fagyás oka nálam memória körüli gond volt. Az 1.3.10 patch, a 4gb patch ill a 2gb up ezt megoldja, nálam a lagg is és a fagyogatás is megszűnt már egy ideje, teljesen stabil. Fenn van kb 50 mod.
Józsi

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Józsi »

Ami hiányom van még, ami szerintem alap hiba/hiányosság a játékban, az, hogy az encsik nem törölhetők és hogy nem látom sehol, nem derül ki sehonnan, hogy mire milyen encsi megy fel, aztán nem látom, nem derül kis sehonnan a receptek tartalma, ha megtanultam és nálam vannak az összetevők csak akkor és amit már említettem, nem látom a küldetés előzményeket. Ezek mind ugyebár a konzolosítás miatti lebutítás miatt lehetnek, de egy RPG-snek nagyon kellemetlenek....
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Dr.UnGrammar írta:Üdvözlet!
...
Köszönöm a türelmeteket és jó játékot mindenkinek!
Szerintem billentyűzettel sokkal könnyebb és gyorsabb irányítani.
Karakterlap eltűnt, mert nincs is rá szükség... lebutítottak a játékot...
Jobbra, balra, fel, le, ezen mi a bonyolult? Még ha azt mondom, hogy a bal lenne a fel...
Az rpg elemek nagyon nagy részét eltüntették.
A fizika tényleg röhej, dobj le egy csizmát a dombon XD a pallos 6-8 kg... persze, meg a mesékben...
Józsi

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Józsi »

Ezt a könyvgyűjtést nem nagyon értem. (és bevallom: idegesít is) Ki a bánatnak van ideje elolvasgatni a könyveket, amik mellesleg egy idő után - már a Morrowindben - szemmel láthatóan sablonokból állnak, és fárasztó zagyvaságok többnyire (elolvasom az első két sort és jó sansszal, nagyjából megmondom miről szól az egész és mi a vége), minimálisan befolyásolják a játékmenetet, ami meg igen, úgyis kiderül adott küldiből... Az oktató könyveknél meg katt és kész...
Könyvolvasás, gyűjtögetés nélkül is több hónap napi 10 órával is végigtolni úgy istenigazából egy ilyen világot és akkor még nem beszéltem arról, hogy sok tucat más játék is van ami vár ez idő alatt ránk.. Ki a jó bánatnak van erre ideje? Arra hogy még plusz ráhúzzon hónapokat a játékidőben, az olvasgatásra és gyűjtögetésre... Esetleg villámolvasó parafenomén vagy egy kerekes székes, segélyen élő ember, aki egész nap otthon ül, mindenben kiszolgálják és tud napi 16 órákat játszani....
Józsi

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Józsi »

skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=3863

Ennél a modnál tehát eltűnik a karakterlap? Bugos? Mert akkor le sem töltöm... én egy másik régebbi inventory modot használok....
Avatar
Dr.UnGrammar
Hozzászólások: 748
Csatlakozott: 2011. dec. 26., hétf. 13:05
Tartózkodási hely: Kisalföld

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Dr.UnGrammar »

TGWH: Az egér használhatatlan és nekem személy szerint elég nehéz volt az átállás. Bonyolult volt, mert semmi sem működött normálisan az elején (a módosított UI-ig). Csizmával kapcsolatos tanácsod feltétlenül megfogadom!

Józsi: Ez személy függő. Ha magyarul volt szerencséd mondjuk egy három részes Feyfolken-t olvasni (játékban lévő könyv) akkor érhetnéd. Vannak sablonos és unalmas könyvek persze, de némelyikük simán megállná a helyét a mai irodalomban is (szellemesek, és viccesek). Nem utolsó sorban hatalmas lökést adnak a szerepjáték hangulatnak. Például, gondolom te mindenféle háttérinfó nélkül rohantál neki a Red Eagle küldetésnek. A háttérül szolgáló történelem nélkül (kik azok a Forsworn-ok, Ki az a Red Eagle stb.) az egész küldetés nem lenne más, mint egy gagyi kardért folyó dungeon tisztogatás.

Könyvek nélkül mi értelme lenne például a magyarosításnak? Az egész játékban durván meg vannak vágva párbeszédek, a mondatok pedig olyan röhejesen sokszor ismétlődnek, hogy már mémek lettek belőlük.

Felvetésed azért nem is értem igazán, mert a játék tonnaszámra tartalmazza a funkció nélküli "hülyülést":
- Főzés (Minek; nincs hardcore mod, a lötyik pedig feleslegesé teszik a kajákat - amik nem is annyira hatékonyak)
- Favágás (komolyan?)
- Bányászat (bár imádom, biztos nem ez alapján fogok páncélalapanyagot szerezni, ha nagyon szükséges)
- Gyerekkel való játék
- Aratás
- Házasság (na még a virtuális világban is az kéne mi?)

De nem szeretnék emiatt vitába szállni veled, mert mintha nálad olvastam volna visszább, hogy a Morrowindet hasonló ideig vitted, mint én (1évig, egy karakter - a végigjátszásra nem emlékszem; nekem 4 volt). Ez pedig elég meggyőző arra, hogy komolyan érted mi is az a rpg.

Várj próbálok hozni egy egyszerű példát: olyan ez, mint a daedrikus ereklyék beszerzése.
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Én csak azért is cipelek hazáig egy csomó "felesleges" könyvet, hogy kirakjam a polcra és elolvassam. Például a Nagy Háború története részletesen (a száz Penge levágott feje a szekéren, mint hadüzenet óriási), meg az élővilággal, vagy akár a vérfarkas hiedelmekkel foglalkozó könyvek rohadt jók. Nagyon elmélyítik az első Elder Scrolls óta épülő sztorit, sokat adnak a játék világához. Inkább feláldozok fél órát a hentelés rovására, legalább a karakterem is művelődik. (Ez amúgy fura, még az orkok is tudnak olvasni, akik isten háta mögötti táborokban nőnek fel...biztos ők is hazahurcolják a fosztogatáskor szerzett olvasnivalót.)
Favágásnak azóta van értelme, hogy letöltögettem modokat például íj meg nyílvesszők készítéséhez.
Vik
Hozzászólások: 3869
Csatlakozott: 2008. márc. 25., kedd 19:38
Tartózkodási hely: per pillanat itthon :)

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Vik »

Cthulhucult írta: Favágásnak azóta van értelme, hogy letöltögettem modokat például íj meg nyílvesszők készítéséhez.
Hivatkozást kérünk szépen! :)
Józsi

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Józsi »

Dr.UnGrammar írta: De nem szeretnék emiatt vitába szállni veled, mert mintha nálad olvastam volna visszább, hogy a Morrowindet hasonló ideig vitted, mint én (1évig, egy karakter - a végigjátszásra nem emlékszem; nekem 4 volt). Ez pedig elég meggyőző arra, hogy komolyan érted mi is az a rpg.

Várj próbálok hozni egy egyszerű példát: olyan ez, mint a daedrikus ereklyék beszerzése.
Belátom a Morrowindnél még én is olvasgattam (főleg a magyarítással), könyvtárat csináltam, artifactokat és spéci fegyókat gyüjtöttem (a sisak gyűjteményemre kimondottan büszke voltam), a kecó úgy nézett ki mint egy múzeum. Viszont azt is belátom, hogy ekkortájt egy nagyon súlyos majdnem halálos balesetem volt, ami kb 4 hónapra ágyhoz kötött... Ha ez nem így lett volna sajnos - senkinek nem kívánok és nem ajánlok ilyen áron való hosszas játékélményeket (bár az is igaz hogy a lelket tartotta bennem közben) - akkor aligha ilyen stílusban és ilyen sokáig toltam volna...

Látom szorgosan visszaolvastál, amiért már kalapom emelem, és akkor láthattad, én agyatlan shooter-ből lett botcsinálta RPG-s vagyok, sőt most is nyomom a sootereket paralel, a Battelfield 3-at vígan tolom a Skyrim melett... :-) Szóval a buta rpg-s fajta vagyok (mégis zavar a konzolos lebutítás, pl a Newervinterből miért lett a Witcher és a Morrowind szofisztikált világa hogy juthatott el egy Skyrim-es infantilis konzolos szemétté - írom ezt úgy, hogy összességében tetszik a játék és totál rajta vagyok mostanában), fighter karik és haladós a stílus, nem pedig tökölgetés könyvekkel sztorizgatással, pláne amiket felsoroltál.. jézusom azokat néha néhol egy-egy rpg-ben kibpróbálgattam persze EGYSZER, (még bujócskáztam is egyet a napokban véletlenül bevallom) aztán látva hogy értelmetlen "csajos" (Sims javallott tudod... :D) sallangok én ugyan nem foglalkozom azokkal... ;) Aki ezeket szereti, ajánlom a Fable-t, az egy elég kellemes diffúziója az rpg-kaland és ilyen sims-es házasodós, hülyéskedős dolognak.... (bár én egy hét után meguntam, a 3-ast, az 1-et végigtoltam anno, a 2 miatt meg nem vettem konzolt)
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Vik írta:
Cthulhucult írta: Favágásnak azóta van értelme, hogy letöltögettem modokat például íj meg nyílvesszők készítéséhez.
Hivatkozást kérünk szépen! :)
Arrowsmith mod: http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=1178
Avatar
Dr.UnGrammar
Hozzászólások: 748
Csatlakozott: 2011. dec. 26., hétf. 13:05
Tartózkodási hely: Kisalföld

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Dr.UnGrammar »

Józsi írta: Látom szorgosan visszaolvastál, amiért már kalapom emelem, és akkor láthattad, én agyatlan shooter-ből lett botcsinálta RPG-s vagyok, sőt most is nyomom a sootereket paralel, a Battelfield 3-at vígan tolom a Skyrim melett... :-) Szóval a buta rpg-s fajta vagyok
Az én szótáramban nem ennél kezdődik a ,,buta rpg-s"; nem mellesleg Battlefield-et én is játszok (Bf 2142), sőt pankrációt nézek és heavy metalt hallgatok; de eddigi eredményeim alapján még messze nem jelentkeztek az ogrévé válás jelei, tehát nem ettől lesz valaki ,,buta rpg-s". Az hogy régen olvastál a játékban sok mindent jelenhet, minimumra legalábbis azt biztos, hogy van rá potenciálod (de nem kezdenék el itt most pszichoanalízist végezni diploma előtt).
Majd ha kicsit lelassítasz biztos újra fellángol a gyűjtögető láz, ha mást nem legfeljebb fejeket.

U.i.: A Neverwinter Nights 2 nálam is alap rpg (az újnak semmi köze az alap sorozathoz, nehogy befürödj vele! -> lásd Dragon Age 1 és Dragon Age 2 esete)

Cthulhucult: Nem csoda, hogy isten vagy! Ez egy ,,must have mod"! :D
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Nyehh, nézzetek csak körül jobban, a metál egyáltalán nem utal az orkalakúak rendjébe tartozáshoz :P Sőt, az legalább dallamos, és értelme is van a szövegnek.
Szerintem aki nem folyamatosan torrentezi le a legújabb játékokat, hanem böcsületes módon kicsike pénzecskéje egy részét évente max 2 új, és pár régebbi játékra költi, az szépen el tud játszani egy évet négy-öt játékkal. Igazából ennek lenne értelme, vedd meg ami jó, és játssz azokkal. Pl. Sacred, még csak nem is igazi rpg, hanem h&h, de sokkal több pontot tudsz elosztani, több tulajdonság és képesség van, mint a Skyrimban... és még mindig játszanak vele neten, attól függetlenül, hogy már jópár éve leálltak a hivatalos szerverek...

Azt még mindig nem értem, miért bonyolult a wasd bill. kombó, amikor ugyan ezekkel irányítod a karaktert is... tab s, térkép, ez nem olyan nagy hűdemicsoda, max kétszer nyomsz s-et (bár az is érdekes, hogy a tab utáni négy menüből valahol elsőre beveszi a betűt - irány -, valahol meg csak másodszorra...).
Az egérrel tudsz nézelődni, másra nem is való. Persze ha egy tárolóba sok kicsi izé van beszórva, és gyorsan kezeli a játék az egeret - nem fps számhoz igazítja, mint itt - pl. Sacred, akkor egyértelműen könnyebb egérrel. De itt a billentyűzet a gyorsabb.
Józsi

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Józsi »

Cthulhucult írta:Viszont fagyott rendesen, ahogy azt egy TES játéktól elvárjuk. Egy Elder Scrolls játék megy tökéletesen a gépemen, probléma nélkül, a Daggerfall...
Az Oblivion nálam nem fagyogatott anno, de mondjuk laggos az meg volt... XD
(aztán valami folt vagy mod után elmúlt úgy emlékszem, utána nem volt gond vele)
Avatar
Dr.UnGrammar
Hozzászólások: 748
Csatlakozott: 2011. dec. 26., hétf. 13:05
Tartózkodási hely: Kisalföld

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Dr.UnGrammar »

TGWH írta:Nyehh, nézzetek csak körül jobban, a metál egyáltalán nem utal az orkalakúak rendjébe tartozáshoz :P
...
Azt még mindig nem értem, miért bonyolult a wasd bill. kombó,...
Ha ez alatt azt érted amire gondolok, akkor szeretnélek megkérni, hogy ne sértegesd az orkalakúakat. "Azoknál" sokkal magasabb intelligenciával rendelkeznek, és kultúrájuk is jóval meghaladja "azoknak" a kulturális szintjét (már ha van olyan). Ha viszont nem azt érted, amire gondolok, akkor csak annyit fűznék hozzá, hogy én a keménység és nyers őszinteség miatt példálóztam velük (na meg a félreértettségük miatt), de mondhattam volna nordot is. ;)

A bonyolultságról röviden (hátha így sikerül rávilágítanom): pipboy kezelő felület után konzol felület (gombok amik nem reagálnak az egér lágy kattintására) :roll:
Lord Jack
Hozzászólások: 153
Csatlakozott: 2010. szept. 19., vas. 13:53
Tartózkodási hely: Nibiru

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Lord Jack »

TGWH írta:Nyehh, nézzetek csak körül jobban, a metál egyáltalán nem utal az orkalakúak rendjébe tartozáshoz :P Sőt, az legalább dallamos, és értelme is van a szövegnek.
...............................
Éljen a Metál! (Meg a rock...) A többiben is teljesen egyetértek veled.
Avatar
Sleth
Hozzászólások: 361
Csatlakozott: 2010. márc. 7., vas. 11:20

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Sleth »

Dr.UnGrammar írta:...U.i.: A Neverwinter Nights 2 nálam is alap rpg (az újnak semmi köze az alap sorozathoz, nehogy befürödj vele! -> lásd Dragon Age 1 és Dragon Age 2 esete)...
NWN 2 kiegészítőkre gondolsz? Az első, név szerint Mask of the Betrayer simán veri az alapot (meg úgy az utóbbi 8 év RPG-it): végre nem a világmegmentés a cél, kifejezetten jól kidolgozott "gonosz út", karakterekből kevés van, de jól kidolgozottak, helyszínek változatosak (kedvencem a fekete-fehér árnyvilág, ahova általában csak este lehet belépni, így az idő is értelmet nyer). Nincs az "5 másodperc pihenő után full hp, full spellbook", hanem elsötétül a képernyő, és aztán kiírja, hogy 8 óra telt el (igen kicsi dolog, de enged arra ösztönzött, hogy csak ritkán pihenjem ki magam), és háttérzene néhol a fenomenális, mint pl. EZ. A többi kieg már nem hozza ezt a szintet, de azok is jó időtöltések lehetnek.
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Dr.UnGrammar írta: Ha ez alatt azt érted amire gondolok, akkor szeretnélek megkérni, hogy ne sértegesd az orkalakúakat. "Azoknál" sokkal magasabb intelligenciával rendelkeznek, és kultúrájuk is jóval meghaladja "azoknak" a kulturális szintjét (már ha van olyan). Ha viszont nem azt érted, amire gondolok, akkor csak annyit fűznék hozzá, hogy én a keménység és nyers őszinteség miatt példálóztam velük (na meg a félreértettségük miatt), de mondhattam volna nordot is. ;)

A bonyolultságról röviden (hátha így sikerül rávilágítanom): pipboy kezelő felület után konzol felület (gombok amik nem reagálnak az egér lágy kattintására) :roll:
Nem tudom mire gondolsz, de ha iq szinteket nézzük, mondjuk ki nyíltan, a rokc/metál hallgatók jóval értelmesebbek, mint akikről azt sem tudom fiú-e vagy jány...

Az egér meg nem kell. Azért nem reagál a lágy kattintásra - amúgy leírom, tökéletesen reagál az... -, mert felesleges...
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Egér meg kell. Miért? Mert számítógépet használunk, nem egy ki.....tt, idióta pléjsztésönt vagy hasonlót. Nem kell lehülyíteni az irányítást az ő szintjükre - én pont utálok a billentyűzeten zongorázni, amikor az egészet egy kézzel, egérrel is meg lehet oldani. Meg ezt szoktuk meg, és nem azért, mert kényelmetlen vagy rossz.
Kicsit tényleg nehezen reagál egérre a játék, párbeszédnél például hiába görgetem a válaszlehetőségeket, nem biztos, hogy arra tudok klikkelni, amire akartam.
Skyrim egyértelműen metal. Dwemer helyszíneken esetleg electro-industrial-ebm.:)
Avatar
Dr.UnGrammar
Hozzászólások: 748
Csatlakozott: 2011. dec. 26., hétf. 13:05
Tartózkodási hely: Kisalföld

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Dr.UnGrammar »

TGWH: ,,Azok" jelző alatt a popszakma félresikerült termékeit értem (politikailag korrekt mega-és xfaktoros sztárok, akik témája az ,,érd be a kevéssel is"; a nyugat ,,hogyan aggassuk rá a nőkre, hogy eszközök" popja, és végül de nem utolsó sorban a nyolcéves "sztárok", akik olyan dolgokról énekelnek amikről azt se tudják hogy működik ...stb.).
Abban pedig nagy igazság van, hogy a Metal zenéhez IQ kell, mert nem egy van zseniálisan megalkotva, elég komoly mondani valóval.
Egy ork inkább van egy metálos szintjén, mint egy agyhalottén (bár a holtakat sem kellene ledegradálni "azok" szintjére).

Cthulhucult: Ott a pont!
Ha tegnap nem találkozok Skyrimi első dwemer romommal, akkor azt mondtam volna ,,dehogy electro, steampunk-ban nyomulnak"; de nagyon úgy néz ki, hogy a Skyrimi erődökben már be volt vezetve az elektromosság.

Amúgy az alapján, amit láttam az itteni dwemerek mintha valami fejlesztett hadsereget építettek volna. Az Avanchnzel tisztára, mint egy katonai-kutatóbázis.
Lord Jack
Hozzászólások: 153
Csatlakozott: 2010. szept. 19., vas. 13:53
Tartózkodási hely: Nibiru

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Lord Jack »

Engem az éjjeli metálvilágítás (északi fények) közben megtámadott két sárkány meg egy csapat farkas, óriás és mamut. Hát inkább az oi! zenére emlékeztett... És amit mondtál dwemer barlangot, az meg a Landser-Ian Stuart-ra. Meg még jó pár zenére... Jeremy Soule viszont ezúttal is minden képzeletet felülmúlt!
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: TGWH »

A GameStar 98%-ot adott a játéknak... hibák: sok bug, konzolon gondok vannak... na lol...
Ennyire nagy játék lenne?
Vik
Hozzászólások: 3869
Csatlakozott: 2008. márc. 25., kedd 19:38
Tartózkodási hely: per pillanat itthon :)

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Vik »

TGWH írta:A GameStar 98%-ot adott a játéknak... hibák: sok bug, konzolon gondok vannak... na lol...
Ennyire nagy játék lenne?
Nyilván. A hibákat meg majd kijavítják, ha kegyeskednek végre kiadni a Creation Kitet. Csak egy gyengéje van a játéknak: a Star Wars: The Old Republic jobb nála, ezért nincs rá időm... :)
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Az a helyzet, hogy ez rohadt unalmas. Nem köt le már. Nem addiktív. És rohadtul nem RPG, bár igyekeztem bebeszélni magamnak. Az egy szöszölős, időigényes műfaj, nem egy pörgős hentelés, amiből ki kell szedni az idegesítő, lassító tényezőket - mindent, ami gondolkodásra késztet (az, hogy a kőajtókat nyitó karmokon rajta van a kombináció, meg hogy harc közepén szintet tudok lépni, röhejes). Legjobb a helyzetet egy kiadós mészárlással megoldani, fröcsögjön a vére a szemétnek, igaz? És örüljünk neki, hogy nem nekünk kell agyalni egy játékon, hanem azt hülyítik hozzánk.
Nagy hiba volt részemről újratelepíteni a Morrowindet a Skyrim után, ezért akadtam ki. Ott például nem mutatta nyíl, hová kell menni, találd meg, gondolkodj, fedezd fel. Oblivionban volt irányjelző, a körülbeli helyet meg lehetett találni. Nem baj, itt már a keresett tárgy vagy személy fölött látszik is a nyíl, sőt, a Nirnroot már nem csak zenél, hanem világít is!
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Cthulhucult írta:Az a helyzet, hogy ez rohadt unalmas. Nem köt le már. Nem addiktív. És rohadtul nem RPG, bár igyekeztem bebeszélni magamnak. Az egy szöszölős, időigényes műfaj, nem egy pörgős hentelés, amiből ki kell szedni az idegesítő, lassító tényezőket - mindent, ami gondolkodásra késztet (az, hogy a kőajtókat nyitó karmokon rajta van a kombináció, meg hogy harc közepén szintet tudok lépni, röhejes). Legjobb a helyzetet egy kiadós mészárlással megoldani, fröcsögjön a vére a szemétnek, igaz? És örüljünk neki, hogy nem nekünk kell agyalni egy játékon, hanem azt hülyítik hozzánk.
Nagy hiba volt részemről újratelepíteni a Morrowindet a Skyrim után, ezért akadtam ki. Ott például nem mutatta nyíl, hová kell menni, találd meg, gondolkodj, fedezd fel. Oblivionban volt irányjelző, a körülbeli helyet meg lehetett találni. Nem baj, itt már a keresett tárgy vagy személy fölött látszik is a nyíl, sőt, a Nirnroot már nem csak zenél, hanem világít is!
Taps taps taps.
Na igen, és a legszomorúbb az egészben, hogy egy neves, régmúltra visszavezethető pc-s szakújság az év játékának kiálltja ki...
Józsi

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Józsi »

Azért az év játéka, amivel egyetértek, bár mint ezerszer leírtam, a Morrowind vagy a Neverwinter lábujjáig sem ér fel, mert HIÁNYPÓTLÓ.
Főleg konzolon.
A helyzet az, hogy a Morrowind fílingjéből elég sokat visszahoz, és ez már szinte elég önmagában.
Egy dolog hogy sok minden le van butítva, viszont sok más dolog megmaradt a korábbi Elder-es RPG komplikáltság, pl alkímia, küldetések, dungeon-ok.
Nincs itt nagy baj. Annyira nyilván nem addiktív mint a Morrowind, de ez jó is. Így sem lehet 4-6 óránál kevesebbet tolni... A Morrowindet nem lehetett 6-10-nél... Legalább van idő kicsit mást is csinálni és még aludni is és nem fél-egy évig mosottsz@r az ember, mert 3 órákat alszik. Hiszen átlag halandónak vannak más dolgai, kötelességei is és nem tud egész nap kockulni.. Nemde?
Szerintem a Skyrim előnyére lehet írni azt, hogy könnyebb lejönni róla mint pl a Morrowindről, de mellesleg így sem könnyű, 4-5 óra elmegy pillanatok alatt...
Ha ehhez hozzávesszük az NPC-k és környezet komplexitását és életszerűségét, textúrahibák ide vagy oda... jogos az év játéka díj.. Mondjon bárki valami mást 2011-re, ami esélyes ellene!
Vendég

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Vendég »

Cthulhucult írta:Az a helyzet, hogy ez rohadt unalmas. Nem köt le már. Nem addiktív. És rohadtul nem RPG, bár igyekeztem bebeszélni magamnak. Az egy szöszölős, időigényes műfaj, nem egy pörgős hentelés, amiből ki kell szedni az idegesítő, lassító tényezőket - mindent, ami gondolkodásra késztet (az, hogy a kőajtókat nyitó karmokon rajta van a kombináció, meg hogy harc közepén szintet tudok lépni, röhejes). Legjobb a helyzetet egy kiadós mészárlással megoldani, fröcsögjön a vére a szemétnek, igaz? És örüljünk neki, hogy nem nekünk kell agyalni egy játékon, hanem azt hülyítik hozzánk.
Nagy hiba volt részemről újratelepíteni a Morrowindet a Skyrim után, ezért akadtam ki. Ott például nem mutatta nyíl, hová kell menni, találd meg, gondolkodj, fedezd fel. Oblivionban volt irányjelző, a körülbeli helyet meg lehetett találni. Nem baj, itt már a keresett tárgy vagy személy fölött látszik is a nyíl, sőt, a Nirnroot már nem csak zenél, hanem világít is!
Egyetértek minden egyes ponttal. Abban reménykedem hogy hamarosan lesz egy olyan mod csomag ami valódi szerepjátékot csinálhat belőle.
Hogy miért reménykedem? Mert minden butasága és egyszerűsége ellenére ott van benne a lehetőség. Maga a világ, annak hangulata és kidolgozottsága teljesen magával tud ragadni akárhányszor rászánok akár csak pár percet.
zaunn
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2012. jan. 17., kedd 7:10
Kapcsolat:

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: zaunn »

Vendég írta:
Cthulhucult írta:Az a helyzet, hogy ez rohadt unalmas. Nem köt le már. Nem addiktív. És rohadtul nem RPG, bár igyekeztem bebeszélni magamnak. Az egy szöszölős, időigényes műfaj, nem egy pörgős hentelés, amiből ki kell szedni az idegesítő, lassító tényezőket - mindent, ami gondolkodásra késztet (az, hogy a kőajtókat nyitó karmokon rajta van a kombináció, meg hogy harc közepén szintet tudok lépni, röhejes). Legjobb a helyzetet egy kiadós mészárlással megoldani, fröcsögjön a vére a szemétnek, igaz? És örüljünk neki, hogy nem nekünk kell agyalni egy játékon, hanem azt hülyítik hozzánk.
Nagy hiba volt részemről újratelepíteni a Morrowindet a Skyrim után, ezért akadtam ki. Ott például nem mutatta nyíl, hová kell menni, találd meg, gondolkodj, fedezd fel. Oblivionban volt irányjelző, a körülbeli helyet meg lehetett találni. Nem baj, itt már a keresett tárgy vagy személy fölött látszik is a nyíl, sőt, a Nirnroot már nem csak zenél, hanem világít is!
Egyetértek minden egyes ponttal. Abban reménykedem hogy hamarosan lesz egy olyan mod csomag ami valódi szerepjátékot csinálhat belőle.
Hogy miért reménykedem? Mert minden butasága és egyszerűsége ellenére ott van benne a lehetőség. Maga a világ, annak hangulata és kidolgozottsága teljesen magával tud ragadni akárhányszor rászánok akár csak pár percet.
én majdnem egyetértek :D
Morrowind+Oblivion kimaradt, de megvolt a Neverwinter és Ice Wind Dale...a kettő között csak wow függőség :D
Skyrim előtt a Dragon Age 2-vel játszottam, és kb 30-40 óra játék után vége lett az összes dlc-vel együtt. Jelenleg 60+ óránál vagyok a Skyrimmel és alig van kész 30quest...nézelődök, olvasgatom a könyveket, stb. Még lovat sem vettem, hogy tudjak az erdőben bóklászni és szedegetni a gombákat, virágokat, stb....

A DA2 után igazán lebilincselő a játék, a szabadság, a minden. ---> Szóval nekem abszolút No1! :D
Lord Jack
Hozzászólások: 153
Csatlakozott: 2010. szept. 19., vas. 13:53
Tartózkodási hely: Nibiru

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Lord Jack »

Nekem meg kéne egy olyan mod is, amelyik kiveszi a küldetésjelzőt (azt, hogy hova kell menni)! Nekem már az elég lenne... Egyenlőre...
Egyébként ehhez is készít majd a SureAi egy szerepjátékot, nem?
De persze ez az igazi.
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Lord Jack írta:Nekem meg kéne egy olyan mod is, amelyik kiveszi a küldetésjelzőt (azt, hogy hova kell menni)! Nekem már az elég lenne... Egyenlőre...
Egyébként ehhez is készít majd a SureAi egy szerepjátékot, nem?
De persze ez az igazi.
Tessék, ez talán segít: http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=1810
Már írtam valamikor, hogy én az Andoran-ban bíztam, Nehrim mintájára teljesen új játék lett volna az Obli alapjára építve, pár évvel az ott történtek után játszódott volna. Nagyon ígéretesnek tűnt, még külön ki is emelték a fejlesztők, hogy főleg az RPG vonalat akarják erősíteni, tehát jó lesz azoknak, akiknek nem jön be a Skyrim. Erre legutóbb, mikor az Andoran oldalára mentem, már az volt kiírva, hogy a Skyrim kell majd hozzá, nem az Oblivion...de ebből még így is lehet valami.
Brenda
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2008. feb. 6., szer. 21:41

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Brenda »

Lord Jack: Íme: http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=8680
Vagy egy egyszerűbb megoldás a küldetésjelzők kikapcsolására:
Using the SkyrimPrefs.ini File

You can also disable quest markers by using the SkyrimPrefs.ini file which is located in the Documents\My Games\Skyrim\ folder. As always, before making any changes to any .ini file, make a backup and save it in a safe place in case you screw something up and want to return to default settings.

You will be looking for the following section:

[GamePlay]
bShowFloatingQuestMarkers=1
bShowQuestMarkers=1

Just set one or both of these settings to 0 and save the file:

[GamePlay]
bShowFloatingQuestMarkers=0
bShowQuestMarkers=0
Vik
Hozzászólások: 3869
Csatlakozott: 2008. márc. 25., kedd 19:38
Tartózkodási hely: per pillanat itthon :)

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Vik »

Szerintem nem kell ennyit körülményeskedni a küldetésjelzők kikapcsolásával. Elég kikapcsolgatni a küldetéseket a játékban, akkor nem mutatja, hova kell menni.
Lord Jack
Hozzászólások: 153
Csatlakozott: 2010. szept. 19., vas. 13:53
Tartózkodási hely: Nibiru

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Lord Jack »

Köszi mindenkinek. Közben már rájöttem csak nem bírtam hozzászólni (403-as hiba).
Itt van két mod amit szeretnék közzétenni.
Ehhez majd jön a dark age rész, amivel még jobb lesz (addig már nem is játszok a Skyrimmel): http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=6176
Ez pedig MAJD online lesz (most még single): http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=1601
Utóbbit csak úgy próbáld ki, hogy sok játék ha kikapcsolod már nem lesz olyan élvezetes, szóval én megvárom az online verziót... Majd versenyezhetünk (az első linkben lévő moddal persze), hogy ki öl meg több szörnyet, vagy kicsinálhatunk egy rivális csapatot. Mondjuk először haveromat porig alázom, amiért isteníti a wowot...
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Lord Jack írta:Köszi mindenkinek. Közben már rájöttem csak nem bírtam hozzászólni (403-as hiba).
Itt van két mod amit szeretnék közzétenni.
Ehhez majd jön a dark age rész, amivel még jobb lesz (addig már nem is játszok a Skyrimmel): http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=6176
Ez pedig MAJD online lesz (most még single): http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=1601
Utóbbit csak úgy próbáld ki, hogy sok játék ha kikapcsolod már nem lesz olyan élvezetes, szóval én megvárom az online verziót... Majd versenyezhetünk (az első linkben lévő moddal persze), hogy ki öl meg több szörnyet, vagy kicsinálhatunk egy rivális csapatot. Mondjuk először haveromat porig alázom, amiért isteníti a wowot...
Ez jónak tűnik! Ha már az RPG helyett vérfröcsögés van, akkor fröcsögjön a plafonig!:)
Azért egy tartalmas hivatalos DLC-t még nagyon várok, hátha...
Avatar
Dr.UnGrammar
Hozzászólások: 748
Csatlakozott: 2011. dec. 26., hétf. 13:05
Tartózkodási hely: Kisalföld

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Dr.UnGrammar »

Oh tényleg a DLC-k! Remélem valami dwemer vagy falmer témájú lesz. Persze egy romokban heverő Morrowind-nek is örülnék már csak a nosztalgia miatt.

A korábbiakra reagálva pedig: Én éppen ezért játszottam inkább az Oblivion-nal; azután egyáltalán nem olyan nagy csalódás a Skyrim. Meg persze úgy vagyok vele, hogy a Fallout: New Vegas is két teljes játéknak felelt meg a modokkal (A World of Pain, New Vegas Bounty's 1-2 és a DLC-k).

A másik dolog, ami nem rég szúrt szemet. Hihetetlen, hogy nem tudok megszabadulni a drágakövektől. Rengeteg van, és nem lehet elpasszolni a kereskedőknél, mert nem bírják pénzzel (egy barlang kitakarítása után pedig megint tele vagyok velük). Állítólag valami dinamikus gazdaság is bele volt ígérve a játékba. Na ez hol is van? Eddig semmi olyat nem tapasztaltam amivel lehet hatni a ténylegesen a kereskedők pénzére (ez pedig nyáron még nagyon volt nyomatva Todd részéről). Hiába takarítasz ki régiókat és oldod meg a fél populáció gondjait nem változik a gazdaság (kereskedők alap pénztőkéje). Rossz, pusztító karaktereknél mi a tapasztalat? Tudnak válságot csinálni? (ha jól emlékszem ez is emlegetve volt)
(A perkeket kérlek ne hozzátok most ide - annyira hülye nem vagyok)
Lord Jack
Hozzászólások: 153
Csatlakozott: 2010. szept. 19., vas. 13:53
Tartózkodási hely: Nibiru

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Lord Jack »

War in Skyrimhez kijött a Dark Age. Elég brutális.
Itt van ez: http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=1269
Szintén kihagyhatatlan. Viszont Wars in Skyrim meg PISE együtt bizony nehezíti a játékot.
De könnyebbre véve (kezdetnek) teljesen élvezhető. Akinek eddig gondja volt a sárkányokkal felejtse el.
józsi

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: józsi »

nevetségesek ezek a keményítő modok.. mi értelme annak, hogy volt egy megszokott játékélmény és most vissza kell vennem novice-re és így is ha szembejön valaki, akkor 40 reload és menekülés.... ezt nehogymár valaki élvezze... nem kell itt a spilázás, hogy ekkora király vagyok hogy ezt is élvezem, nekem meg sem kottyan.. a valóság, ha nem hazudunk, hogy élvezhetetlen hülyeség fejjátszós idiótáknak és szanaszét szivat.... épelméjű pléjereknek nem ajánlom..
józsi

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: józsi »

bloodcoin.esp -t kikapcsoltam és máris játszhatóvá vált ismét expert levelen...
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: TGWH »

józsi írta:nevetségesek ezek a keményítő modok.. mi értelme annak, hogy volt egy megszokott játékélmény és most vissza kell vennem novice-re és így is ha szembejön valaki, akkor 40 reload és menekülés.... ezt nehogymár valaki élvezze... nem kell itt a spilázás, hogy ekkora király vagyok hogy ezt is élvezem, nekem meg sem kottyan.. a valóság, ha nem hazudunk, hogy élvezhetetlen hülyeség fejjátszós idiótáknak és szanaszét szivat.... épelméjű pléjereknek nem ajánlom..
Pedig van akinek így jó játszani. Én sem szeretem túlságosan a leölöm a negyven rablót aki egyszerre rám ront effektust. Lehetséges, hogy te állsz hozzá rosszul, csak oda kell figyelni, és máris menne. Nem hiszem hogy hazudnak, mert akkor minek csinálták volna ilyen nehézre? Szívatásnak? Nézd meg a mod-hoz hozzászólókat, ők mit írnak. Linket esetleg írhatnál :D
Én is pár napja játszom a Traffic Manager című játékkal. Azt hittem egyszerű, így játéksebesség feltol, aztán néztem, hogy ennyire mégsem egyszerű, folyamatosan figyelni kell mindent, szerencse hogy van szünet gomb a játékban. Nem nehéz, csak oda kell rá figyelni.
Józsi

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Józsi »

Expert módban nem nagyon versz le 40 rablót, még kettőt sem nagyon, legalábbis eleinte. De még közepinte sem, ha pl komolyabb varik jönnek. Nyilván ha kimaxoltad a karit, akkor már minden játékban, minden gyenge, talán olyankor jól jön egy nehezítő mod. Ez a menet közben tudom váltani a nehézségi szintet, szerintem amúgy is eleve hülyeség. Ha hard-on kezdted, játszd is végig azon, ha kezdőn, meg azon.... ez így lenne korrekt.. Nemde?
Amúgy ezekkel az új ajánlott modokkal, nálam a sárkányokkal lett valami.. Jött egy, megtámadt, majd magától meghalt.. Ez mi lehet? Bugos mod, vagy csak nem olvastam el/értettem meg valamit a leírásban?
Józsi

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Józsi »

Hát mindenesetre én valahol középfelé járok és ezekekkel az új modokkal, visszavéve Adept szintre igencsak lelassult a játékmenet, de valóban izgalmasabb, nem az van, ami eddig hogy némelyik ellennél, azért csalódom, hogy miért volt ez ennyire gyenge. Korábban volt olyan erőd, ahol 10 védő 10 db nyilvesszőt volt és hiányérzetem volt erősen. Most van olyan régió hogy ellepték Dremora varik, akik eszméletlen jól helyezkendek, egymást fedezik, és vannak 5-en is akár. Egyszerűen arra nem is tudok menni.. egyelőre el kell kerüljem.. hát életszerűbb az biztos.. Asszem nem veszem most már le ezeket a modokat, meg lehet szokni és tényleg feldobja kicsit, eseménydúsabb a történet.... :D
De most már elég lesz a modokból, már vagy 50 rajta van. Inkább most már nem is figyelek az új modokra, mert menet közben utólag modolgatni szanaszét szerintem hülyeség...
Lord Jack
Hozzászólások: 153
Csatlakozott: 2010. szept. 19., vas. 13:53
Tartózkodási hely: Nibiru

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Lord Jack »

http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=6176
Kijött az új verzió! Csomó új dolog. Megyek is tesztelni...
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Egy ideig szórakoztatóak az ilyen modok, de ez is csak a harcot turbózza fel. Ha ölhetnékem van, arra van egy csomó jó játék. Újrakezdtem inkább az Obliviont, találtam egy zseniális modot, ami xp-alapúvá teszi a fejlődést, sokkal nagyobb játékélményt nyújt, mint az eredeti rendszer. Nem kell a játékidő felét értelmetlen gyakorlással tölteni, viszont küldetések teljesítésére késztet. Jól hangzik persze az "amit csinálok, az fejlődik" dolog, de valójában rohadt idegesítő tud lenni - biztos sokaknak egyértelmű, miről beszélek. Tehát az alapjátéknál is lehetséges a teljes rendszer kicserélése, remélem a Skyrimhez is készül majd valami hasonló, vagy legalább a nyolc kidobott képességből visszavarázsolnak valamit - a logikus az lenne, ha mondjuk 75-ös szint elérésénél kovácsolásnál automatikusan kapnám a szinthez illő perket.
Sokkal egyszerűbb lenne a helyzet, ha a Skyrim teljes egészében el.....tt lenne, de van benne sok igazán ötletes és jó dolog is, úgyhogy még várok.
Andoran utoljára: újraolvastam a cikket (itt a Morrohunon van), szóval eredetileg Morrowind mod lett volna, csak közben kijött az Oblivion...aha, hogyne, állítólag kb. százan vannak a csapatban és ezek szerint legalább hat éve csinálják...csak közben kijött a Skyrim. Türelmes emberek lehetnek, ha másodszor állnak neki átdolgozni évek munkáját. Ennyi idő alatt egy Daggerfall méretű világot lehetne az Oblivion alapjára készíteni, kis túlzással.
Józsi

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Józsi »

Lord Jack írta:http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=6176
Kijött az új verzió! Csomó új dolog. Megyek is tesztelni...
Ahogy elnézem sok új nincs benne, csak főleg patch-ek, ami kell is, mert ez az olasz szöveg pl odaver... és szétbontva nehézségi szintekre, ami nagyon nem baj, pont ezt reklamáltam. Ezek szerint más is, vagy maguktól rájöttek....
Avatar
somesz83
Hozzászólások: 89
Csatlakozott: 2008. feb. 7., csüt. 10:47
Tartózkodási hely: Miskolc
Kapcsolat:

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: somesz83 »

Jól hangzik persze az "amit csinálok, az fejlődik" dolog, de valójában rohadt idegesítő tud lenni - biztos sokaknak egyértelmű, miről beszélek. Tehát az alapjátéknál is lehetséges a teljes rendszer kicserélése, remélem a Skyrimhez is készül majd valami hasonló, vagy legalább a nyolc kidobott képességből visszavarázsolnak valamit
Utoljára a Morrowindben volt értelme ennek a rendszernek. Ma meg már totál buta az egész, főleg ezzel a vérpistike szintű hack&slash Skyrimmel. Én ezért is hagytam abba tavaly december közepén. Egyáltalán nem motivált. Ha tényleg át lehetne variálni a rendszerét, lehet újra elővenném. Addig is maradnak a cRPG-k, ezt meg meghagyom a CoD-on, WoW-on szocializálódott kölyköknek.
Lord Jack
Hozzászólások: 153
Csatlakozott: 2010. szept. 19., vas. 13:53
Tartózkodási hely: Nibiru

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Lord Jack »

A következő hozzászólás egy felvilágosítás a történelmet nem ismerők és elfogultak részére. A szövegetelderscrolls.hun írtam, így meg fog látszódni (az egyetértéseknél) a másolás, de érthető! A sötétített szöveget csak ide írtam.
1. A Thalmorral egyetértünk. Diktatórikus szociokulturális idióta hódítók tömege.
2. Ez (akármennyire is nem igaz) SZEREPJÁTÉK akar lenni. Persze csak a szabad választások szempontjából, amúgy akció-kalandjáték. Így mindenkinek megvan a saját véleménye, és lehet, hogy valakinek bejön a Thalmor, ne ítéljük el. Én egyébként Viharköpenyes karakterrel játszom, mert jobban bele tudom élni magam, de kipróbáltam a Birodalmi Légiót is! Szeretném még kikérni somesz véleményét játékstílus és néhány játék besorolásának ügyében, mert meglátásom szerint ő ért hozzá a legjobban. (Legalábbis én az ő véleményét osztom.)
3. A Birodalom. Nos, eddig imádtam mindegyik TES-ben a birodalmat. Alapvetően északi karakterem jól érezte magát az északiak által alapított Birodalmoban. Mindig imádtam penge tag lenni. Most például elvették a kedvem a pengéktől. De mindegy. Ezt a Birodalmat NEM az északiak alapították. Ez a Mede által létrehozott (meglehetősen gyenge) Birodalom. Én azonban jó világlátásom lévén tudom, hogy ez sem rosszabb semmivel, mint a régebbi. Egyszerűen csak ott a Sárkányszülött északiak vezettek. A szokások jórészt ugyanazok maradtak. Tehát én nem vagyok elfogult, kérlek úgy válaszoljatok majd.
4. Az én meglátásom szerint a Thalmor a rossz, a Birodalom a jó, a Viharköpenyesek meg rövidtávon gondolkoznak, de jók. Szóval csak a Birodalomnak lenne ereje kiűzni a Thalmort, legegyszerűbben Ulfric segítségével. Azonban Ulfric és a Viharköpenyes vezetés csak azt látja (amit mutatnak; - LJ), hogy a birodalmiak a Thalmor kutyái. Sok dolog miatt jogosan lázadnak, de ha kiakarják űzni a Thalmort, az csak a Birodalommal együtt képzelhető el. Márpedig ki akarják űzni, de a Birodalom elzavarásával kezdenék. Nem is rossz ötlet! De hogyan tovább? A Thalmornakcsakaddig kell Ulfric, amíg a Birodalom legyengül. A Viharköpenyesek nem tudnak a Thalmor segítségről egyébként, szóval nem ítélhetjük el őket. Igazából csak a kettő "jó" összefogásával képzelhető el a Thalmor aluli felszabadulás. Remélem lesznek ott olyan elfogulatlan értelmiségiek mint én.
5. "Az egész komédia azért van, mert Ulfric király akar lenni." Ezzel kezdi Hadvar az elején. Tipikus elfogult birodalmi szöveg. Azért az északi vér és a függetlenség kivívásának vágya dolgozik az embereiben. Ezért adnák az életüket is egymásért, testvéreikért és Ulfricért. Nagyon jól kimagyarázzák ők is (ha így nézzük), hogy nem nézik le a többi fajt. Végül pedig kérdem én, hányan jutottak el a Viharköpenyes küldetések végéig a tisztelt (elfogult) birodalompártiak közül? Mert a végén aztán nem koronáztatja meg magát, hanem megvárja, hogy a Száj kit nevez ki, és tiszteletben is tartja. Valamint még Elisifet (Magányvára Jarlja; - LJ) is megkérdezi, hogy hajlandó-e együtt működni vele.

Nos, hirtelen ennyi jutott eszembe. Aki bármi (ELFOGULATLAN) hiányosságot észlel, az jelezze. Magánvéleményt és elfogult birodalmi vagy viharköpenyes szállóigéket nem fogok elfogadni. Mielőtt bárki válaszol, gondolkozz el ezen. Remélem le tudtam festeni nektek az IGAZI valóságot!

Lord Jack
Avatar
Dr.UnGrammar
Hozzászólások: 748
Csatlakozott: 2011. dec. 26., hétf. 13:05
Tartózkodási hely: Kisalföld

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Dr.UnGrammar »

Lord Jack, ha ennek a hozzászólásnak minden pontjára válaszolnék, akkor őrült nagy flamewar törne ki. :D
Csak annyit javasolnék, hogy a játék elején pár Viharköpenyesek befolyása alatt lévő település polgáraival beszélgess el (Plusz a Markarth-i incidens), és meg látod Ulfric igazi arcát.

Én őszintén remélem, hogy előbb-utóbb Tullius valahogy vezető pozícióba kerül, és Skyrim helyrerakása után talán a jelenlegi csődtömeg császár helyét is átveszi valahogy.
Válasz küldése