OpenMorrowind

The Elder Scrolls III: Morrrowind magyarításával kapcsolatos ügyekben írj ide. A kiegészítők külön fórumba kerülnek.
Tressy

OpenMorrowind

Hozzászólás Szerző: Tressy »

OpenMorrowindel https://openmw.org/en/ szeretném használni a magyarítást de sajnos az ékezetek nem jól jelennek meg mit lehetne tenni?Mivel van androidos portja https://play.google.com/store/apps/deta ... is.xyz.omw telefonon illetve tableten is működne
Vik
Hozzászólások: 3814
Csatlakozott: 2008. márc. 25., kedd 20:38
Tartózkodási hely: per pillanat itthon :)

Re: OpenMorrowind

Hozzászólás Szerző: Vik »

Így első ránézésre nem sokat tudtam meg az OpenMorrowindről, mivel csak egy "szép" animációt mutattak arról, hogy ki mikor min dolgozott. Viszont, ha nem működnek az ékezetek, akkor újra kell őket gyártani. Valahogy úgy, ahogy annak idején Oszkárék próbálkoztak vele hosszasan.
csangabo

Re: OpenMorrowind

Hozzászólás Szerző: csangabo »

Érdekes módon egyelőre nekem csak az é betűt cserélte > karakterre és az ó-t Y-re. A többi ékezetes magyar betű működik. Nem tudom, hogy hol van a kutya elásva, de tök jó lenne, ha androidon is lehetne magyarul nyomni rendesen.
habarcs

Re: OpenMorrowind

Hozzászólás Szerző: habarcs »

Ahhoz, hogy a Morrowind magyarítása rendesen működjön az OpenMW alatt, az alábbi lépések szükségesek:
1. Morrowind, majd a magyarítás telepítése
2. OpenMW telepítése (az OpenMW Launcher-ben a Morrowind Content Language "English" maradjon)
3. "TrueType fonts for OpenMW" telepítése
4. Pelagiad.ttf cseréje a "My Games\OpenMW\Fonts" mappában a következőre: https://easyupload.io/876lxz (30 napos feltöltés)
A betűkészletet én alakítottam át, hogy tudja az ékezeteket.

Sok sikert !
habarcs

Re: OpenMorrowind

Hozzászólás Szerző: habarcs »

Valamit kihagytam!
Az openmw_font.xml fájlban az alábbi módosítás kellene végrehajtani:
<Resource type="ResourceTrueTypeFont" name="Magic Cards">
<Property key="Source" value="Pelagiad.ttf"/>
<Property key="Antialias" value="false"/>
<Property key="TabWidth" value="8"/>
<Property key="OffsetHeight" value="0"/>
<Codes>
<Code range="0 65535"/>
</Codes>
</Resource>

Csak a Code range="0 65535" a változás.
habarcs

Re: OpenMorrowind

Hozzászólás Szerző: habarcs »

Találtam még egy kis hibát. A javított betűtípus innen tölthető:
https://easyupload.io/i8lkr2
A magyarítást MGSO nélkül teszteltem. Eddig nem találtam hibát benne OpenMW alatt.
ZWolol
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2021. márc. 28., vas. 17:05

Re: OpenMorrowind

Hozzászólás Szerző: ZWolol »

A magyar fordítás nem rendelkezik szabványos betűtípussal.
Új fordítást készítettem, és kijavítottam a Win1250 kódolási táblázatát.
A magyar betűknek most már helyesen kell megjelenniük a szerkesztőben és az OpenMW-n.
Tressy

Re: OpenMorrowind

Hozzászólás Szerző: Tressy »

Nagyon szépen köszönöm igy már jó Androidon is ezzel a nightly változattal. https://download1485.mediafire.com/cex6 ... -arm64.zip
Annyi különbséggel hogy win1252 re kell állitani a karakterlapot.Az általad módosított Pelagiad.ttf fájlt illetve a átirt openmw_font.xml fájlt az Eszközmemória /omw_nightly/resources/mygui könyvtárba kell másolni.

Kép
raisnilt
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2022. márc. 12., szomb. 17:31

Re: OpenMorrowind

Hozzászólás Szerző: raisnilt »

Ugyanez lenne a probléma, PC-n szeretném játszani.
Megpróbáltam az alábbiakat:
+ Feltelepítettem GOG verziót, majd a magyarítást(2022.03.12 töltöttem le), majd elindítottam openMW --> 'é'(<)+'ó'(Y)+'ú'(a) nem működik
+ TrueTypeFont-okat bemásoltam openMW-nek a "Documents\My Games\OpenMW\Fonts" mappájába --> egyik ékezet se működik már (bár a karakternév érdekes igen, ott az 'é' és 'ó' is már)
+ Code-ot átírtam .xml -ben --> nem történt érdemi változás
+ easyupload link --> lejárt már :(
Valaki esetleg leírná mit kell?
Előre is köszönöm.
awe1974
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2022. márc. 19., szomb. 20:52

Re: OpenMorrowind

Hozzászólás Szerző: awe1974 »

https://easyupload.io/i8lkr2
FILE NOT FOUND

Fel lehetne tölteni újra?
Régebben én is foglalkoztam a témával, és csináltam egy javítást, ami korrigálja az ékezeteket.
https://forum.openmw.org/viewtopic.php?p=59408#p59408
De ezt csak a forráskódban lehet átírni, ezért újra kell fordítani a játékot.
awe1974
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2022. márc. 19., szomb. 20:52

Re: OpenMorrowind

Hozzászólás Szerző: awe1974 »

Csináltam pár TTF betűt a játékhoz. Peligrad.ttf -re kell majd átnevezni őket. Többnyire a 16-os betűmérettel jól néznek ki, de 20-al is működnek.
https://data.hu/get/13238768/OpenMWFonts.zip
Képek:
https://ibb.co/BtSvWKK
https://ibb.co/TPPxNZY
https://ibb.co/rsb3vsd

Kiegészítés:
Az egyel feljebb lévő mappában van egy settings.cfg. Ebben a GUI szekció alatt lehet finomhangolni a szöveg megjelenését:
[GUI]
font size = 18 //Betüméret 16-20
ttf resolution = 96 //Font felbontása. Nálam a 96 már tökéletes, el lehet vele játszani
subtitles = true //Játékbeli feliratok megjelenítése
scaling factor = 2 //GUI mérete 2=kétszeres. Ezt is lehet finomhangolni (pl:1.5)
raisnilt
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2022. márc. 12., szomb. 17:31

Re: OpenMorrowind

Hozzászólás Szerző: raisnilt »

Köszönöm szépen!
Így jó lett!

Hátha másnak is kell, annyi volt nálam a teendő:
1) letöltöm https://modding-openmw.com/mods/truetyp ... or-openmw/
2) "openmw_font.xml" file-t bemásolom a "Documents\My Games\OpenMW\Fonts"
3) átírom benne amit kell (lásd fennt habarcs: <Code range="0 65535"/>)
4) és akkor beámosolom mellé a fennti 3 .ttf közül valamelyiket és átnevezem az egyiket "Peligrad.ttf" -re.
Válasz küldése