Re: Első benyomások a játékról

Itt folyik minden olyan beszélgetés, ami nem fér be egyik következő kategóriába sem.
Avatar
somesz83
Hozzászólások: 89
Csatlakozott: 2008. feb. 7., csüt. 10:47
Tartózkodási hely: Miskolc
Kapcsolat:

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: somesz83 »

Na ja. Én most vittem végig négy év után másodszorra a Witcher első részét, gyúrok a másodikra. ;) A Skyrim egy gyerekes butaság az ilyen nevek mellett minden tekintetben. A Ken Rolston/R.A. Salvatore-féle RPG-re viszont kíváncsi leszek. Bár akció RPG-nek mondják. Ugye Rolston találta ki a Morrowind rendszerét Todd Howarddal karöltve, mellesleg Rolston volt az AD&D társ designere is a hetvenes években. Nem csodálom, hogy az Oblivion után kiszállt a Bethesdából. :D Kíváncsi lennék, mi a véleménye a Skyrim karakterfejlesztéséről. Bár szerintem magasról tojik rá. Egy interjút láttam vele, egy beképzelt barom, mondjuk lehet is mire. (Az az a szakállas, szemüveges ősz csávó, szerepelt az Oblivion werkfilmben is és róla mintázták a Morrowind elején szereplő cenzus főnököt, Sococius Ergallát.) :D
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Azért csodálatos a Skyrim egy szempontból: megmutatja, mennyire jók az előző részek. Bár nekem az Oblivion a nagy kedvencem (szigorúan a tapasztalati pontos kiegészítővel), sok dologban jobb nála is a Morrowind. Úgyhogy kompromisszumos megoldást választottam, a Morroblivionnal játszom. Ezt pedig sose töltöttem volna le a Skyrim "hatása" nélkül.
Elvileg nyáron jön a Game of Thrones RPG. A könyveket imádom, szerintem az egyik legjobb fantasy, semmi tolkien-i finomkodás, a vér az vér, a mocsok az mocsok, a karakterek kidolgozottsága, életszerűsége meg hihetetlen. Egy baj van a leendő játékkal, félek hogy egy bizonyos trendet fog követni. Pedig de jó lenne, ha nem!
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Nem butaság, csak egyszerűen nem rpg, hanem akció rpg. Hogy aztán most ezt hogy lehet kategorizálni, az más kérdés. Van aki az rpg-n belülre teszi, van aki mellé, a hiányosságok miatt. Ugye logikus, hogy lehetne rpg, ha az rpg elemek egy része van csak meg?
Viszont manapság örülj, hogy egyáltalán van ami nem fps. És igen, a Trónok harca sem lesz igazi rpg, sőt, szerintem inkább akció rpg lesz. Nézd meg a Dragonage-t, vagy a Drakensong-ot. A németek egy része szereti, de nem hallani, hogy nagy játék lenne. Jó meg szép meg minden, de nincs a legjobbak között, mert nem játszik vele minden második vérpistike... Ha ebben a világban az a jó, amivel sokan játszanak, hát én nem kérek jó játékot. De pont a Drakensong (vagy mi, p4 majd megdöglött alatta, szóval hagytam) mutatja, hogy ha szűkösen is, de megéri még rpg-t fejleszteni.
Hozzá kell tenni, hogy a kultúra is más. A japán is teljesen más, bár ők is gondban vannak, pont emiatt - nem akarnak gyereket a fiatalok -. A németeknél teljesen elfogadott, hogy vannak rpg kiállítások, vásárok, fesztiválok. Ugyan ez itthon kevés érdeklődőt vonzana, hülyének nézné a társadalom aki ilyenre megy, és a ,,független, nagy tudású'' újságírók is úgy hoznák le, mint valami neonáci találkozót...
Skyrim pont hogy nem mutatja meg, milyen jó a Morro, esetleg részben, de amúgy honnan tudnád, hogy ennél jobb-e a Morro, vagy rosszabb?
Avatar
Dr.UnGrammar
Hozzászólások: 748
Csatlakozott: 2011. dec. 26., hétf. 13:05
Tartózkodási hely: Kisalföld

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Dr.UnGrammar »

OFF:
Bob Dylan-től a ,,The Times They Are a-Changin" című szám jutott eszembe hirtelen az írásotokkal kapcsolatban.

Ha jól megnézitek, akkor akár össze is tehetnénk a két kezünk, hogy a Skyrim az ami és nem egy sorozatot meggyalázó förtelem. Szigorúak lehetünk persze, mert mindegyikünk tudja, hogy a fiúk tudnak ennél jobbat is (lásd game jam, ahol 1 hét alatt :!: össze raktak 4 DLC-nek megfelelő tartalmat). El kell fogadnunk, hogy a zene- és filmipar sorsára jutott a játékgyártás is, és ezen állás alapján soha a büdös életben nem lesz még egyszer egy Daggerfall vagy egy Morrowind. Persze nem kell nekem hinni, de akkor nézzünk meg egy Dragon Age 1-et és egy Dragon Age 2-öt. A második rész jelentéktelen kis véleményem szerint borzalom, gúny, parasztvakítás; mégis fényesre nyalták a kiadó és fejlesztő nemesebbik fertályát a játéksajtó és az értékeléssel foglalkozó "szak"lapok, pedig a játékosok jelentős része látta, hogy az egész egy vicc. Anyagilag nem érintette meg a céget, tehát bejött a recept (kevés munka, nulla innováció = money). Persze nem ez az egyetlen játékos terület, ahol nyírják a jó népet mint a birkát...

Sajnos megint más tészta, hogy azok akik tényleg gondolnak ránk (rpg játékosokra) nem kapják meg a megfelelő figyelmet, vagy az alkotásaikat nem képesek normálisan értékelni. Konkrétan itt az Obsidian fejlesztő csapatról beszélek. Nos volt itt egy Fallout 3, jó volt, oblivionos volt, de nem valami nagy was is das. Aztán jött egy Fallout: New Vegas, na ez nekem hozta a Morrowindet, sőt pár moddal egálba is került a két mű. Sajnos mint ismert a játék pár bug miatt maradt csak emlékezetes némelyeknek (akikről gyanítom, hogy a játékvégét soha a büdös életben nem látták!). De példának hozhatnám a Neverwinter Nights 2-öt, na azt is kidobta össze? Nem, nem a Bioware. De ha már Bioware, akkor mondjunk Kotor 2-öt is, ami megint csak Obsidian, szintén egy remek folytatás egyetlen hibája (ami miatt el is vérzett), hogy a srácok nem fejezhették be a játékot (komplett sztoriszál és bolygó maradt ki).
Mit akarok ezzel most bizonyítani(?), hogy a jó játék, amire (talán) nekünk igényünk lenne az időbe telik (fejlesztés szempontjából) és szűk rétegnek szólna (ha megjelenne), ez pedig nem kifizetődő az iparban, és ennek eredményeként kapunk rpg-nek nevezve akció tps-eket, meg "xp bar"-ral rendelkező fps-eket .

Természetesen a fent említett remek művek léteznek, és melegen tudom ajánlani mindenkinek, mert tényleg jók és a tapasztalat beszél részemről.
Amiket nem próbáltam, de azt híresztelik angolszász nyelven, hogy mindenképpen ki kell próbálni, az a Fallout 1-2, Baldur's gate 1-2.

És most lehet, hogy nekem estek, de nálam a Witcherrel hatalmas gondok voltak. Egyszerűen nem tudtam azonosulni a karakterrel, tekintve, hogy az kötött volt, ezért nem is adta azt a pluszt, amit az egyénre szabhatós rpg-k adnak. Végül nem kínoztuk egymást és saját magam hibájaként feladtam az egymással való birkózást. Ez azért is érdekes, mert a hasonló kaliberű Mass Effect sorozat viszont működött. Nem tudom miért, nem tudom hogyan; de nekem van egy külön Shepardom (attól, amit a jó népnek nyomatnak) és áttudom élni a játékot. Pedig az a sorozat is elégé megsínylette a második részt rpg színtéren (csak nem teljesen!).

Annyit tehetünk, hogy teljes egészében rábízzuk magunkat a moderekre. A Nexus közössége számomra már letett annyit az asztalra, hogy elhiggyem pár hónap múlva Morrowindet csinálnak a Skyrimből; és őszintén nekem ennyi elég is, én sem leszek már fiatalabb.

Annak aki végigolvasta, köszönöm a türelmét!
(az esetleges hibákért elnézést, majd visszaolvasásnál javítom őket)
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Bár én meglehetősen pesszimista vagyok általában, azért biztosra veszem, hogy lesz még jobb ennél a hullámvölgynél. Hülye filmes hasonlattal élve: annak idején George Clooney röhejes gumiruháját látva gondolta valaki, hogy lesz még minőségi Batman mozi?
Az viszont tuti, hogy nem egy agyonhájpolt, nagyon ismert név fog új életet lehelni az igazi RPG-be. Legalábbis nem valószínű.
Itthon is szoktak lenni (felesleges leírnom, mennyire ritkán) szerepjáték kiállítások és hasonlók. Szintén nem kell részleteznem, mekkora "tömegek" fordulnak elő egy ilyenen. A média nem tudna mit kezdene vele, mivel azt látnák hogy könyveket lehet vásárolni, olyan sárkányosakat, esetleg páran egy asztalnál beszélgetnek papírok és dobókockák társaságában. És nem produkálnak semmi extrémet, tehát nincs is hírértékük.
Avatar
he_dzsooo
Hozzászólások: 88
Csatlakozott: 2012. jan. 11., szer. 12:03
Kapcsolat:

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: he_dzsooo »

Dr.UnGrammar írta:OFF:
Bob Dylan-től a ,,The Times They Are a-Changin" című szám jutott eszembe hirtelen az írásotokkal kapcsolatban.

Ha jól megnézitek, akkor akár össze is tehetnénk a két kezünk, hogy a Skyrim az ami és nem egy sorozatot meggyalázó förtelem. Szigorúak lehetünk persze, mert mindegyikünk tudja, hogy a fiúk tudnak ennél jobbat is (lásd game jam, ahol 1 hét alatt :!: össze raktak 4 DLC-nek megfelelő tartalmat). El kell fogadnunk, hogy a zene- és filmipar sorsára jutott a játékgyártás is, és ezen állás alapján soha a büdös életben nem lesz még egyszer egy Daggerfalll vagy egy Morrowind. Persze nem kell nekem hinni, de akkor nézzünk meg egy Dragon Age 1-et és egy Dragon Age 2-öt. A második rész jelentéktelen kis véleményem szerint borzalom, gúny parasztvakítás; mégis fényesre nyalták a kiadó és fejlesztő nemesebbik fertályát a játéksajtó és az értékeléssel foglalkozó "szak"lapok, pedig a játékosok jelentős része látta, hogy az egész egy vicc. Anyagilag nem érintette meg a céget, tehát bejött a recept (kevés munka, nulla innováció = money). Persze nem ez az egyetlen játékos terület, ahol nyírják a jó népet mint a birkát...

Sajnos megint más tészta, hogy azok akik tényleg gondolnak ránk (rpg játékosokra) nem kapják meg a megfelelő figyelmet, vagy az alkotásaikat nem képesek normálisan értékelni. Konkrétan itt az Obsidian fejlesztő csapatról beszélek. Nos volt itt egy Fallout 3, jó volt, oblivionos volt, de nem valami nagy was is das. aztán jött egy Fallout: New Vegas, na ez nekem hozta a Morrowindet, sőt pár moddal egálba is került a két mű. Sajnos mint ismert a játék pár bug miatt maradt csak emlékezetes némelyeknek (akikről gyanítom, hogy a játék végét soha a büdös életben nem látták!). De példának hozhatnám a Neverwinter Nights 2-öt, na azt is kidobta össze? Nem, nem a Bioware. De ha már Bioware, akkor mondjunk Kotor 2-öt is, ami megint csak Obsidian, szintén egy remek folytatás egyetlen hibája (ami miatt el is vérzett), hogy a srácok nem fejezhették be a játékot (komplett sztoriszál és bolygó maradt ki).
Mit akarok ezzel most bizonyítani(?), hogy a jó játék, amire (talán) nekünk igényünk lenne az időbe telik (fejlesztés szempontjából) és szűk rétegnek szólna (ha megjelenne), ez pedig nem kifizetődő az iparban, és ennek eredményeként kapunk rpg-nek nevezve akció tps-eket, meg "xp bar"-ral rendelkező fps-eket .

Természetesen a fent említett remek művek léteznek, és melegen tudom ajánlani mindenkinek, mert tényleg jók és a tapasztalat beszél részemről.
Amiket nem próbáltam, de azt híresztelik angolszász nyelven, hogy mindenképpen ki kell próbálni, az a Fallout 1-2, Baldur's gate 1-2.

És most lehet, hogy nekem estek, de nálam a Witcherrel hatalmas gondok voltak. Egyszerűen nem tudtam azonosulni a karakterrel, tekintve, hogy az kötött volt, ezért nem is adta azt a pluszt, amit az egyénre szabhatós rpg-k adnak. Végül nem kínoztuk egymást és saját magam hibájaként feladtam az egymással való birkózást. Ez azért is érdekes, mert a hasonló kaliberű Mass Effect sorozat viszont működött. Nem tudom miért, nem tudom hogyan; de nekem van egy külön Shepardom (attól, amit a jó népnek nyomatnak) és áttudom élni a játékot. Pedig az a sorozat is elégé megsínylette a második részt rpg színtéren (csak nem teljesen!).

Annyit tehetünk, hogy teljes egészében rábízzuk magunkat a moderekre. A Nexus közössége számomra már letett annyit az asztalra, hogy elhiggyem pár hónap múlva Morrowindet csinálnak a Skyrimből; és őszintén nekem ennyi elég is, én sem leszek már fiatalabb.

Annak aki végigolvasta, köszönöm a türelmét!
(az esetleges hibákért elnézést, majd visszaolvasásnál javítom őket)

Detto. A modokban szinte vegtelen a lehetoseg, az egesz jatek teljesen atszabhato lesz veluk hamarosan tetotol a talpaig, mindenkinek a maga izlesenek megfeleloen. :D :)
Avatar
somesz83
Hozzászólások: 89
Csatlakozott: 2008. feb. 7., csüt. 10:47
Tartózkodási hely: Miskolc
Kapcsolat:

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: somesz83 »

Ungrammar:

Tökéletesen azonosulni tudok a véleményeddel, leszámítva a Witcher-t. Egy elképesztően egyedi és mély világról maradsz le. Sapkowski nálam a best of fantasy. Volt szerencsém a regényeihez is, már amennyi kijött angolul. De ez ugye ízlés dolga, van akinek bejön Geralt, van akinek nem.

A játékipar pedig így működik, ahogy leírtad. A profit a lényeg, nem a minőség. Itt nem a csilli-villi kinézetre gondolok, mert az alma lehet szép kívülről, ha belül rohadt. Nem ismerem a Dragon Age szériát, de gameplay videókon láttam hová "süllyedt" a széria a második résszel.
A konzolosodás pedig teljesen megöli a klasszikus CRPG-t, mint műfajt. Kezdve a kezelőfelületek primitívségével és ocsmány kinézetével egészen a rendszerekig. A Skyrim-et maga a világkép tartja össze meg a szabadság érzete. Csak sajnos ez utóbbinak nem sok értelme, ha egyszer nincs hová fejlődni, mert a szintlépés két kattintás, s ez engem nem motivál. Sarkítva szívesebben elolvasnám regényben a Skyrim-et. :D

Az Obsidian csapata jó munkát végzett a New Vegas résszel, s ha nem próbáltad a régi Fallout részeket, ne habozz. Chris Avellone, az Obsidian fejese anno a Fallout 2 vezető designere volt. Miért jó a Fallout rendszer? Mert először papíron kipróbálták, s csak utána ültették át PC-re. Ergo előbb volt egy "asztali" Fallout. Ugyanígy ajánlom figyelmedbe az Arcanum-ot. Fallout fejlesztők csinálták, hasonló rendszerrel. Máig az egyetlen CRPG, amelyben az NPC-k aszerint nyilvánulnak meg feléd, aszerint alakulnak a dialógusok, hogy milyen az intelligenciád, fajod stb. Klasszikus CRPG-nek, amolyan Baldur's Gate, Nevewinter alternatívának pedig ajánlom a Drakensang-ot. Bűn lineáris, de élvezhető. Pláne mivel a Neverwinter 2 óta kb. semmi csapatalapú CRPG nem jött ki Dragon Age-en kívül.

Bocsi amúgy, hogy itt offolunk. Lehet kéne valami CRPG topik.
Avatar
Dr.UnGrammar
Hozzászólások: 748
Csatlakozott: 2011. dec. 26., hétf. 13:05
Tartózkodási hely: Kisalföld

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Dr.UnGrammar »

somesz83: Köszönöm az ajánlást, mindenképpen felírom magamnak és természetesen a félévem befejezése után ki is próbálom. Egyébként messzi gyerekkoromból nagyon ismerős a címe; félve rá is kérdezek, hogy ez nem véletlenül az a steampunkos cucc, amit szintén érdemtelenül elkerült a rivalda fény anno? -lusta vagyok munkanapló mellett utána nézni-

Geralt nem egy félkész termék*, mint ahogy azt régen a legtöbb rpg-ben kaptuk (hős szempontból). Mikor anno megvettem a játékot utána jártam a köré épülő világnak és tényleg lenyűgöző volt (talán az első dark fantasy, amihez valaha szerencsém volt); igaz a játékban kaptunk egy amnézia sztorit, de nekem az valahogy kevés volt, hogy belerakjak valamit az én személyiségemből. Őszintén én akárhány jellemrendszerrel rendelkező játékkal játszottam mindig a törvényes jón kötöttem ki (pedig nem igazán törődtem mi leszek), azt hiszem ezt mindent elárul.

Topicnak ezen belül lehetne egy ,,Gondolat ébresztő..." féleséget nyitni, ahol lehet az Ulfrich-féle xenofóbiáról és a birodalom impotenciájáról értekezni, ha közben be csúszna egy crpg-s téma, akkor sem lenne off, mert a játék (Skyrim) mentén merült fel. Persze ez csak ötlet.

Cthulhucult: A Batman tökéletes példa! Ámen.


*Pl.: A Nerevarine teljesen saját gyártású volt, mivel bárki lehetett, és a player azt is bemagyarázhatta magának (lore-t nem sértve), hogy ő valójában nem is Nerevar inkarnációja, hanem egy jól megtervezett birodalmi csel eszköze. Ez alapján több millió Nerevarine kép létezik ma hála a játékosoknak és a Bethesda szabad kezének. Hasonló a Neverwinter Nights 2 hőse is, de a Fallout: New Vegas Courier-je is. Félkész hős a Mass Effect Shepard-ja (van egy minimális nem ignorálható múltja) egyik része kánon a másik már saját gyártmány (a játékos részéről); de hasonló a Dragon Age hőse is. Geralt viszont egy teljes értékű megalkotott hős, a játékosnak már keveset kell belenyúlnia; gyakorlatilag annyi dolga van, hogy azonosul vele és átéli a kalandjait.
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Skyrim > Minden a játékról > Első benyomások a játékról témában felmerült egy rpg-s téma, hát íme.

Witcher. Kötött karakter, igen, de ez azért van, mert adott volt egy könyv, amihez alkalmazkodni kellett, ez a szerző kikötése volt. Teljesen korrekt megoldás szerintem.
Lord Jack
Hozzászólások: 153
Csatlakozott: 2010. szept. 19., vas. 13:53
Tartózkodási hely: Nibiru

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Lord Jack »

somesz83 írta: Sarkítva szívesebben elolvasnám regényben a Skyrim-et. :D
Szeretek ilyeneket írni. Végigjátszástól jóval hosszabban szívesen megírom, akár többféleképpen is. Persze egy-két hónapot igénybe vesz, de azértátlag napi 3 oldallal tudnék haladni. Olykor tízzel is...

Van már pár hasonló, csak jórésze teljesen saját. Akkor ott van az Alávaló Mélység rejtélye (Oblivionból merítettem), ami bár nincs kész, de lesz benne Morrowind is. A nagyrésze szinte. S egész nagy csattanókkal olykor...

Valamint ilyesmi (meg nemzeti) verseim is vannak. Ha érdekel majd küldök.
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Csodálom is kicsit, hogy ennyire összetett és aprólékosan kidolgozott világ mint a TES, csak két regény megírását inspirálta, amiket magyarul valószínűleg nem is olvashatunk majd. A Skyrimnél már egyszerűen azt éreztem, hogy ez a világ a mitológiájával, történelmével és a gyakran elég sötét hangulatával túl jól sikerült magához a kész termékhez képest.
A játék fő történeti szála már szintén nem tetszik annyira, meg pár logikai botlás is van benne. A Thalmorok elég gyorsan tudomást szereznek a Sárkányszülöttről, egyértelműen minden erejükkel az elpusztításán (szépen diszkréten), vagy a maguk mellé állításán kéne munkálkodniuk. A Birodalomnak szintén két kézzel kéne kapnia utána, hiszen egy igazi Sárkányszülöttből újra igazi, erős, dinasztiaalapító császár válhatna. Ezzel szemben tudomást sem vesznek róla, csak egy a sok kalandor közül. Akkor viszont nem kellett volna egy különleges képességű, világmegmentő hőst helyezni a középpontba.
Avatar
Dr.UnGrammar
Hozzászólások: 748
Csatlakozott: 2011. dec. 26., hétf. 13:05
Tartózkodási hely: Kisalföld

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Dr.UnGrammar »

TGWH: Kösz a topicot!

Cthulhucult: Nem csak ennél a résznél vérzik a játék! Gyakorlatilag arra se voltak hajlandók a készítők, hogy a frakción belüli rangsorok meg legyenek. A légió alacsonyabb tisztjei ugyanolyan lenézően bánnak velem Legátusként (nem biztos, hogy ez a jó szó rá), mint újonc közkatonaként. Ugye a Morrowindben folyamatosan változott a viszony a szerint, hogy mennyire terjedt a hír arról, hogy mi vagyunk az inkarnáció (volt is valamiféle Disposition rendszer; ami nem egyenlő a Reputation rendszerrel). De tovább megyek; szerintem a Thalmor (amit sokkal inkább kellene Aldmeri Domíniumnak hívnunk) sincs rendesen kidolgozva, és remélem nem csak ezt a szénfekete nézetet kívánják lenyomni a torkunkon róluk.
Bár érdekességek akadnak emellett bőven, lássátok a ,,Pengék és Paarthurnax" esetét.

Lord Jack: Oké, nagyon jól hangzik; de akkor ígérd meg, hogy csinálsz egy birodalom párti leírást is (nem kell elfogultnak lenni, csak korrektnek). :D
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Összetettségről annyit, hogy a már meglévő könyveket használták fel. Ebből biza sokkal többet kellett volna kihozni, és igen, több helyen vérzik, de sajnos ez van.
A két könyvet le kéne fordítani magyarra, én biztos olvasnám.
Ugye ez a világmegváltó hős kissé idegen, nem is tudták még jól kidolgozni, hisz max a mitológiából lehetne meríteni...
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Igaz is, kösz a topicot, TGWH!
Mindenesetre jobb lett volna szerintem, ha nem nekünk szánják a készítők a Sárkányszülött szerepét, az Oblivionban nagyon tetszett hogy inkább Martin a főhős, sokat dobott az amúgy gyengébb sztorin. Azon kívül, hogy megkapjuk a legyőzött sárkányok lelkét, csak egy hangzatos név ez a Sárkányszülött, de ennyi erővel Véresbárd vagy Enyveskéz is lehetne. A világra gyakorolt hatása a tetteinknek meg hangyányival se több, mint a Morrowindben. Egyedül az NPC-k szövegeiben van utalás néha arra, amit tettünk. A Dark Brotherhood küldetéssorozat elvégzése után a világban legalábbis kisebbfajta anarchiát kéne tapasztalnunk, főleg az amúgy is polgárháborús helyzetben. De semmi.

Dr.UnGrammar: Szándékosan emlegetem Thalmornak őket, egyrészt a játékban is Thalmor Követség szerepel, másrészt ők afféle "állampárt" képviselői, valószínűleg odahaza náluk sem ilyen rohadék mindenki. Igazából a kidolgozást nem hanyagolták annyira, ha a játékban található könyveket elolvassuk, sokkal érthetőbb az egész. Más kérdés, hogy bár ez több a semminél, azért nem túl elegáns megoldás.
Avatar
somesz83
Hozzászólások: 89
Csatlakozott: 2008. feb. 7., csüt. 10:47
Tartózkodási hely: Miskolc
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: somesz83 »

Ennyi! Lementettem magamnak. :D Köszönjük Todd! :mrgreen:

[thumbnail]http://i161.photobucket.com/albums/t222 ... 3648gg.jpg[/thumbnail]
Avatar
Dr.UnGrammar
Hozzászólások: 748
Csatlakozott: 2011. dec. 26., hétf. 13:05
Tartózkodási hely: Kisalföld

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Dr.UnGrammar »

Cthulhucult: Igaz bocs, hirtelen összekevertem a Justiciar részlegükkel, akik úgy működnek, mint a spanyol inkvizíció.

Mily meglepő, én is jobban oda vagyok azokért a dolgokért, ahol nem kimondottan én vagyok a nagy mithril öklű héró, a biztos befutó, akinek az a sorsa hogy WWE világbaj.. (hoppá bocsánat másik adás). Így a sztori is érdekes marad hosszú távon. Eddig a ,,megváltó történet" sémából a legjobban a Dragon Age első részének sztorija jött be, ugye ott 3 potenciális világmegváltó jelölt volt, azzal a csavarral, hogy aki bezsebeli a megtisztelő címet fűbe is harap. Tehát volt miért izgulni a vége felé, nem csak a bossfight miatt aggódni.
De mint fentebb írtam, kis beleképzeléssel hasonlóképpen írható volt (fejben) a Nerevarine kalandjai is. Lehet, hogy közben én vesztettem el ezt a képességem, és simán meg lehetne oldani az egész dolgot a Skyrim-nél is fejben...
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Bele kéne gondolni a történelembe, vagy legalább logikusan gondolkodni. Mi lenne az rpg lényege? Harc, fejlődés, sztori, egy működőképes világ.
Na már most, ha béke van és boldog minden, nem sok harc lesz, max pár bandita. Ha harc van, nem engednek be akárkit a városba, vagy minimum minden fegyvered elveszi az őr. Nem vándorolnak békésen az emberek egyik településről a másikra, nem ilyen nyugisak, mint a Skyrimben. Tehát harc, kezdjük ott, hogy az ellenfél miért öletné meg magát? Elfut? Akkor meg milyen szar játék, mert nem tudsz fejlődni, és futkosni kell utánuk (pl. Sacred-ben volt ilyen)... Azután klasszikus rpg, ahol mész a hegyekben, és elkopik a bőrcipőd, fázol és megbetegszel. Na ez most már túl bonyolult, meg túl sokat kéne rá figyelni, ezért nincs is, most már a szerszám sem kopik. Ilyen csökevény maradvány, hogy ha eszel töltődik az életerőd... régebbi játékba ha nem ettél és nem aludtál, megdöglöttél, fáradt lettél... Sőt! Most már az életerő is töltődik magától! Mivan? Akciójátékban elmegy, de akkor minek ez a bonyolult háttérvilág, ami még a Morrowind előtti időkből alakult ki?

Aztán a világmegváltás... régen volt a jótól a semlegesen át a gonoszig vagy 9 féle lehetőség, aztán ez eltűnt, minden főhős csak jó volt, majd (Sacred2, SW Jedi A.) bejött, hogy lehet gonosz is. De a hős te vagy, persze, ez a játék értelme. Csak valahol sántít a dolog, és ismét kijön, hogy milyen nehéz jó játékot csinálni. Mert egy harcos simán megpusztulna a mágiától. Cucc kell neki? Hát szerezzen, de ez megint az, hogy az elején nehéz a játék, amíg meg nem szerzed, onnantól meg már laza séta. Könyörgöm, olyan nehéz gondolkodni, miért nem lehetett úgy megoldani, hogy oks, kapsz az elején mágiától védő páncélt, de pl. cserébe egy zsoldoscsapatban kell szolgálnod. Meg különben is, ha átsétálok egy barlangon, ahol kb. hat farkas van szétszórva, majd kimegyek, ősi fal egy új kiáltással, és előtte egy láda, amiben csudaszuper mágia ellen védő cuccos... Hö? Kinyírsz négy banditát - ami még kb. reális is -, majd a kincseik között ott a szuper kard? De hát akkor könyörgöm, miért nem mindenki ilyen cuccokban futkározik?

Beleképzelném én magam, csak eléggé zavaró. Lehetne valami négy-öt órás, oktató rész jellegű, ahol pl. felfogadnak, mint kezdő harcost, hogy kísérj el egy karavánt, aztán ha megpusztul egy katona, megkapod a páncélját, persze nem harc közben öltözök át... De akkor is, nagy érték kéne hogy legyen egy-egy jobb páncél vagy fegyver. Sőt, bármilyen minőségibb páncél hatalmas értékkel kéne hogy bírjon.

Meg vaskard... hát könyörgöm, az nem vas, hanem acél... a vas az ércben van, amihez akár minimális szenet keverve már acélt kapunk... 4,5% széntartalom meg már öntöttvas, ami úgy törik hogy öröm nézni...

Persze, frusztráló, hogy negyvenöt kard van a hátizsákomban, de az még rosszabb lenne, hogy vissza kell futnom értük, hogy legyen egy kis pénzem, így elfogadom, hogy valamiféle mágikus hátizsákom van :D
De ha már kard, eléggé elnézték a súlyukat... 2kg egy kétkezes pallós, szóval a 20 font körüli kardok elég viccesek :D oks, legyen hat kiló, de talán még az is sok. Megnézném azt a hőst, aki pl. 10 kg-os kardot forgat mondjuk fél óráig...

Amúgy én pont a nehézségi szinttel tettem reálisabbá :D egyrészt ha sokat hadonászom, beszaggat a Skyrim, másrészt szerintem reális, hogy egy bőrpáncélosra rávágok egyet pallóssal, és ottmarad :D volt aki kibírta az első ütést, ez is reális :D
De a fizika szörnyű... mágia hátradobja az ellent, ezt még el is fogadjuk, de hogy egy kardcsapás? Mondjuk a repülő szarvas után már nem csodálkoztam nagyon :lol:

Meg lehetett volna csinálni a játékot normálisra, csak az már túl sok meló. El kell fogadni, hogy ez egy olyan világ, ahol még a folyóból is vasérc ömlik, valamint minden faluban van vagy 8 kovács, aki ennyi fegyvert és páncélt le is gyárt, valamint a legtöbb ember egyszer használatosnak gondolja ezeket...
Avatar
somesz83
Hozzászólások: 89
Csatlakozott: 2008. feb. 7., csüt. 10:47
Tartózkodási hely: Miskolc
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: somesz83 »

Ajánlom egy GD-s kollégám cikkét. Szépen összefoglalja a CRPG mai helyzetét. http://gamedroid.hu/hu/extra/128-merre-jarsz-crpg

Egy játék azért maradjon játék és a "hardcore" funkció maradjon opcionális. Egy Skyrim természetesen az instant élményre épít, hosszú távon üres, legalábbis szerintem.

Valaki lentebb írta, hogy a Morrowindbe egy csomó mindent belelehetett képzelni a karakteredbe és a világba. Na, ez is egy olyan CRPG dolog, amit ma már kevés játék ad. Épít a saját fantáziádra, a saját hangulataidra. Ezt az élményt a túlzott megvezetéssel a Skyrim, de főleg az Oblivion kiölte. Ha csak azt veszem, hogy függetlenül a karaktered jellemétől, játékstílusodtól és karaktered képességeitől egyaránt lehetsz a Archmage és Gray Fox, aki ellopja a már rég halott Archmage varázsbotját, vagyis a saját varázsbotot lopod el, vagyis... Vagy mi van?!?! Na ez az Oblivion! :D !SPOILER! Skyrimban pedig megnyered a háborút a Birodalmiaknak, s légiós legátusként a Sötét Testvériség gyilkosaként kinyírod a császárt, akire légiósként felesküdtél. :D Előtte persze kinyírsz egy Penitus Oculatus tagot és még azt sem mondják, hogy ejnye-bejnye. Legalábbis engem elkaptak, kifizettem a büntetést és éltem vígan légiós/bérgyilkosként. :D Skizofrén RPG! Na meg adok-veszek és fejlődik a beszédképességem... Miért is? :D

Morrowindben ellenben ha harcos voltál hiába léptél be a Mágus Céhbe, nem fejlődtél. Nem lehettél Archmage, mivel a Céh leszarja, hogy mennyire vagy jó íjász vagy kardforgató, őket az érdekli mennyire értesz a mágiához. A ranglétrán nem lépsz feljebb. Jó persze félistenként, 100 000. szintűként talán, de odáig meg ki játszik? Inkább kezdek egy tök más karaktert.

És bizony a Fallout rendszere sem enged meg ilyen butaságokat. Sőt, a játék már akkor is más, ha mások a képességeid, máshogy alakulnak a dolgok egy nagy dumásnak, mint egy lövésznek vagy orvosnak. Arcanumról nem is beszélve.

Ezt szem előtt tartva, az Oblivion és a Skyrim már régen nem RPG. Sajnálom, mert szerintem sokkal többet lehetne kihozni az Elder Scrolls világából egy jó RPG rendszert használva és nem az akcióra kiélezni a dolgokat. Üzletileg nem ez az érdeke Todd Howardéknak értem én, az Interplay is tönkre ment meg a Troika is. :?
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

A nagy szabadság a játékban tényleg csak skizofrén karaktereket alakít ki, a tetteinknek semmi súlya nincs így. Neverwinternél tudtam, hogy ha paladin akarok lenni a következő szintlépés után is, akkor nem csinálhatok semmi aljasságot, egy falu lemészárlása után nem biztos, hogy még törvényes jónak számítok.
Az meg külön fura, hogy ha elemelsz egy fatányért valaki szeme láttára, a torkodnak ugranak, de ha egy halott őrt teljesen kifosztasz a bajtársa előtt és még a páncélját is felveszed, meg se mukkan. Esetleg még útba is igazít ha kéred, cimbi meg ott fekszik a lábánál pucéran.
Másik hülyeség: lóval városba behajtani tilos. Logikus, hogy az 1000 trombitarézért vásárolt, vagy nehezen lopott lovamat a falon kívül hagyom. A szmog miatt megérteném, de ezek zabbal üzemelnek.
Kedvencem a "két kardcsapás között megeszek egy lábos paradicsomlevest, azután süti" dolog.:) Főzni amúgy sincs semmi értelme, ugyanolyan súlyú varázslötyi hússzor annyit gyógyít.
Ez most biztos eretnek gondolat, de én simán élveznék egy olyan fantasy világot is, amiben semmi mágia nincs, vagy csak elvétve, ritkán. Kiegyensúlyozottabb lenne az egész.
Lord Jack
Hozzászólások: 153
Csatlakozott: 2010. szept. 19., vas. 13:53
Tartózkodási hely: Nibiru

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Lord Jack »

Dr.UnGrammar írta:Lord Jack: Oké, nagyon jól hangzik; de akkor ígérd meg, hogy csinálsz egy birodalom párti leírást is (nem kell elfogultnak lenni, csak korrektnek). :D
Még Thalmor pártit is írok, ahol megpróbálom az ő szemszögükből bemutatni. Ott majd csinálok ilyen átállítós dolgot.
Egyébként több verziót említettem alapból is. Valamint én még az Oblivionból is ki tudok hozni érdekes dolgokat, csak ami most el van kezdve azt két éve kezdtem és hát ez meglátszódik rajta.
Egyébként simán ki tudnék most már hozni még jobbat. Esetleg majd belecsempészem pár TES-es versemet is.
Dehát ez ugye idő, és most még ott a pályázat is. Arra írok három négy-öt oldalas novellát, ami szerintem még a jövőhetemet lefoglalaj. Persze játék mellett.
Viszont tök jó lenne (ha lenne pénz és fejlesztő) végre igazi RPG-ket kiadni. Ha mást nem nekünk magyaroknak.
Én simán el tudnám tervezni az egész világot. Képzeletem az van... Csakhát... Nincs se pénz, se fejlesztő...
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Írj négy-öt oldalas TES novellát a pályázatra, és mindenki jól jár :D

Szerintem simán kikerülhetnének az írásaid a honlapra, vagy egy külön fórumba, sokan elolvasnák. Esetleg modder oldalakon jelentkezhetsz az ötleteiddel, hátha valaki ért hozzá, csak nincs fantáziája, így nem tud mit csinálni :D

Ott vannak a régi jó rpg-k, azokkal még lehet rpg-zni. Vagy menj el papír alapút játszani.
Igazi jó játék max. garázsproject szintű fog megjelenni, ha egyáltalán fog. Vagy a total conversion modok oblihoz és a Skyrimhez, Morrowindhez. Már van pár, azokkal is érdemes játszani.

A világot elképzelheted, sőt, nyithatunk másik témát is, ahol mindenki aki akar, kidolgoz egy fajt. Leggyányabb esetben átírjuk a Skyrimot, a könyveket, az isteneket, a fajokat, és kész is vagyunk XD játszhatsz is vele. De az ötlet maga, hogy kidolgozz egy világot, már az én fejemben is megfordult, és ezt fórumon a legkönnyebb, aztán összeállna az egész, ha mindenki egy várost, egy fajt, dolgozna ki. Csatolhatjuk az egyik ötletemhez, és máris játék lesz belőle.
És az ötlet maga: igaz, stratégiának képzeltem, de mindegy. Meg inkább a társadalom és a politika kidolgozásán van a hangsúly, valamint a harcrendszer egyáltalán nincs kész, csak vázlat szinten van a dolog, de nagyon primitív játékszabályokkal :D Szóval ha jól emlékszem, először egy falvad van. Törvényeket kell hoznod, meg felépíteni az egész hátteret. Azután ha minden alap megvan, még egy várost ki kell dolgozni. A csavar ott lesz, hogy készítünk egy térképet. Minden nap adott számú hsz-t írhatsz maximum, és választani kell, hogy milyen témájút. A többiek meg pontoznak, és eszerint kaphatsz plusz hozzászólási lehetőséget. A csavar ott van, hogy nem tudod milyen erőforrás hol található a térképen, és muszáj kalandoznod, ami ugye pontba kerül :D

Lehet le sincs írva, de a fejemben megvan az egész. Csak sajnos ketten voltunk rá jelentkezők, így abbamaradt. Viszont itt vagyunk páran rpg-sek, talán el lehetne kezdeni, ha van hozzá kedvetek. Csak még ki kell dolgozni, a fejlődési fa abszolúte de nincs meg, csak hogy elágazik, és ahogy nő a fa, úgy jön be több lehetőség - alapanyag -. A lényeg, hogy jó aprólékos legyen, ki mennyit ír, annyi pontot kap, rizsáért bünti :D így azok is játszhatják akiknek egy negyed órájuk van, meg azok is, akik képesek háromnegyed órát gépelni per nap.
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Egy jó szerepjátékhoz nem is kéne semmi forradalmian újat kitalálnunk, már ami a világot illeti. Magyarország a IX., X. században, ennyi. Volt ott minden, ami kell. A fantasy része pedig lehetne a saját mondavilágunk pár eleme, szépen beleadagolva a valódi középkorba.
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Cthulhucult írta:Egy jó szerepjátékhoz nem is kéne semmi forradalmian újat kitalálnunk, már ami a világot illeti. Magyarország a IX., X. században, ennyi. Volt ott minden, ami kell. A fantasy része pedig lehetne a saját mondavilágunk pár eleme, szépen beleadagolva a valódi középkorba.
Na egy ilyet nagyon bírnék. Lerohanni a Nagy Moldáv Birodalmat :D mondjuk az egy kisebb küldetés lenne, két középkori magyar vármegyényi terület elég könnyen elfoglalható :D

Kis kitérő, Romanian is Spatyu :D nem láttátok? Az volt a történet, hogy a románok elfoglalták a világot :D második rész, a románok meghódítják a világűrt :D ki volt a főellenség? A magyarok, mint ilyen gerilla harcmodort használó ellenállók... az usa kiakadt. No nem azon, hogy magyarokat kell benn gyilkolni, hanem hogy miért nem az usa hódította meg a világűrt? :evil: :twisted: hogy én mennyire utálom azokat a ,,demokratákat''... Olyan rpg-t kéne kiadni, amiben a gaz usa elviszi mindenhová a demokráciát, és nekünk kéne megvédeni a világot... Na abba még egy kis Postal érzést is szívesen beletennék ;)
Lord Jack
Hozzászólások: 153
Csatlakozott: 2010. szept. 19., vas. 13:53
Tartózkodási hely: Nibiru

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Lord Jack »

Visszamehetnénk akár korábbra is az időben (szkíták, hunok).
A novellában csak saját magad által teremtett világ szerepelhet, így az ezért nem jó, egyébként gondoltam rá.
TGWH: A világnézetünk egyezik, de az ő demokráciájukat cionizmus irányítja belülről. (Ajánlom erre: Onogur - Ad Absurdum) Erről viszont nem szeretnék játékfórumonírni.
Arra viszont jöhetne egy külön OFF-topik (vagy másik fórum) az őstörténettel és a könyveimmel, verseimmmel együtt.
Én már a Freternia - Grimbor the Great című számáról is tudnék egyébként regényt írni, szóval ötletem van (hát nyiván időm... is)...
Avatar
Dr.UnGrammar
Hozzászólások: 748
Csatlakozott: 2011. dec. 26., hétf. 13:05
Tartózkodási hely: Kisalföld

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Dr.UnGrammar »

TGWH: Ajánlom a Civilization IV-et (nem az 5-öt, mert azt megerőszakolta a konzolláz), ott elverheted az USA-t bármilyen elvi meggyőződésben és vallásban. A CIV4 amúgy szintén játszható szerepjátékként is akár (ez halál komoly, de nem szeretném leírni miért, azokat a füzeteket és iratokat és feljegyzéseket a sírba is magammal akarom vinni).

Lord Jack: Nem tudom ismered-e a ,,Dovahkiin Hideout" modot Shawk-tól. Piszkosul jó Skyrim Ház mod, egy piszkosul jó moddertől. Ő azt csinálja, hogy ha valaki támogatja, akkor annak a műveit publikálja a mod-ban . Eddig is készültek már jó könyvek ezáltal és a Book of Supporters (vagy valami hasonló) alapján rengetegen támogatták már eddig.
Persze talán ennél is jobb, ha CK-val csinálsz egy ilyen új könyvek modot; akkor semmi anyagi (gondolom ezt értette Shawk a support alatt) és fordítási vonzata nem lesz a dolognak.

Somesz83: Jó a cikk, de köpni-nyelni nem tudtam mikor Garcius kiosztotta a számomra etalonnak számító NN2-t és a F:NV-t. Az volt a gáz, hogy igaza is volt, és teljesen logikus úton észérvekkel rá tudott mutatni mi a bajuk a fenti műveknek; én nálam ezek eltörpülnek, mert mindkét műnek más az erőssége, amit ha "átérez" a játékos akkor onnantól nincs visszatérés a valóságban (gyanítom ő pont ezeket nem tudta már annyira értékelni, vagy megtalálni - konkrétan NN2-nél a karakterek közti kommunikáció és a játék során lévő párbeszédek valamint annak rendszere, F:NV-nél pedig a vérprofi karakterek és a világ pl.: Mr.House és nézetei).
Lord Jack
Hozzászólások: 153
Csatlakozott: 2010. szept. 19., vas. 13:53
Tartózkodási hely: Nibiru

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Lord Jack »

Hát azt majd lehet, hogy megnézem. Csak javuljon még az angolom, mert verset megírok úgy, de könyvet...
Előző hozzászólásom kiegészítése:
Valamint még ott van a zene. Rock és metal téren verhetetlen vagyok. Ismerem a legismertebbektől kezdve a legnemismertebbeket is... Amit esetleg nem ismerek, azt majd megismerem...
Avatar
Dr.UnGrammar
Hozzászólások: 748
Csatlakozott: 2011. dec. 26., hétf. 13:05
Tartózkodási hely: Kisalföld

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Dr.UnGrammar »

Lord Jack írta:Hát azt majd lehet, hogy megnézem. Csak javuljon még az angolom, mert verset megírok úgy, de könyvet...
Előző hozzászólásom kiegészítése:
Valamint még ott van a zene. Rock és metal téren verhetetlen vagyok. Ismerem a legismertebbektől kezdve a legnemismertebbeket is... Amit esetleg nem ismerek, azt majd megismerem...
Black Sabbath :D
De Oblivion-nál egyszer a Nightwish-től beraktam a Planet Hell-t. Kegyetlenül szétcsaptam a daedra lények között akkor. :)
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Én régóta azt mondom, hogy a rock és metál hallgatók jóval fejlettebb gondolkodásmóddal rendelkeznek. Van szöveg, és van dallam is. Verhetetlen. Akár régi klasszikus, akár modernebb, a 8 perces balladáknak nincs vetélytársa :D és akkor még nem beszéltünk a 26 perces számokból álló albumról, az sem semmi...

DE! Gyerekek, én most csúnyán beégtem rpg fronton :D azaz inkább akció rpg-ben :D le is írom.
Sacred Underworld, 56-os szintű dark elfem van. Mágiára gyúrtam, ezért a két mágiát erősítő képesség kimaxolva. A védekezés is, bár eddig nem nagyon tudtak közel jönni az ellenfelek, meg sem tudtak érinteni. Most már azért hozzámérnek, de ehhez hozzátartozik, kijöttem a gyakorlatból, és nem jó a jobbklikk az egéren :D
Szóval, vagy 10 év után most esett le, hogy a weapon lore is növeli a sebzést ha mágus vagy... hogyazajó... XD eddig nem is tettem rá pontot, felvettem, mert valamelyik fegyverhez kellhet, de azért ez így durva XD a kb. 40 szint óta félisten karakterem kétszer olyan erős lehetne... szégyellem is magam, és a Sacred még csak nem is igazi rpg...
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Nem tudom, ki hogy van vele, de nekem annak idején nagyon bejött a Vampire - Bloodlines is. Emlékeim szerint legalább három különböző befejezése volt, az egyiknél szépen hazavághatta magát az ember, a nehezen végigtolt, nem is rövid játék legvégén ez elég nagy pofon volt. A legutolsó jelenetben hozol egy rossz döntést, azután vége főcím, megy a stáblista, zene, mint egy filmnél, te meg nézel ki a fejedből hogy mi van. Folytatása azóta se volt a játéknak, pedig nem volt rossz egyáltalán. Meg hát más játékban én nem hallottam Tiamat meg Lacuna Coil számokat, pedig de jó is az.
A Troika csinálta a Vampire-t, somesz83 írta hogy már nem is léteznek...
Avatar
somesz83
Hozzászólások: 89
Csatlakozott: 2008. feb. 7., csüt. 10:47
Tartózkodási hely: Miskolc
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: somesz83 »

Somesz83: Jó a cikk, de köpni-nyelni nem tudtam mikor Garcius kiosztotta a számomra etalonnak számító NN2-t és a F:NV-t. Az volt a gáz, hogy igaza is volt, és teljesen logikus úton észérvekkel rá tudott mutatni mi a bajuk a fenti műveknek; én nálam ezek eltörpülnek, mert mindkét műnek más az erőssége, amit ha "átérez" a játékos akkor onnantól nincs visszatérés a valóságban (gyanítom ő pont ezeket nem tudta már annyira értékelni, vagy megtalálni - konkrétan NN2-nél a karakterek közti kommunikáció és a játék során lévő párbeszédek valamint annak rendszere, F:NV-nél pedig a vérprofi karakterek és a világ pl.: Mr.House és nézetei).
Ott leírtam a véleményem a Vegas-ról. Szerintem minden idők legjobb cRPG-je, ennyi. Persze, a hangulata elsőre engem sem fogott meg, de ahogy az ember belebonyolódik, úgy válik egészen mély szerepjátékká. Az tény, hogy máig egy frakció baját sem érezném magaménak. Egyik sem normális, sem az NCR, sem a Légió, s főleg nem Mr. House. Elsőre anarchiát okoztam, másodszorra meg az NCR-t támogattam. Egyszer sem éreztem magam hősnek vagy elégedettnek. Nincs fekete vagy fehér, ettől lett egészen egyedi és jó a Vegas.

A Neverwinter Nights 2 nekem nem jött be. 50 órát beleöltem három nekifutásra, de annyira közhely az egész, hogy mindig abbahagytam. Én a karaktereket sem éreztem egyedinek. Sima közhelyes sablon karakterek. Tipikus bajkeverő tolvaj csaj, fafejű hirtelen haragú törpe, elszállt elf druida csaj, forrófejű varázslónő, vitéz lovag és nagydumás bárd. Sablonos, közhelyes az egész. A karakterek közti párbeszédektől is a falat fogtam, ezerszer elkoptatott közhelyek. Mellesleg a főtörténet sem motivált, főleg hogy 30 óra azzal telik, hogy fisz-fasz küldetéseket csinálsz atom lineáris vonalon azért, hogy végre beengedjenek a Blaclake Negyedbe. Aztán beengednek, beszélsz öt mondatot a vénemberrel majd ki is dobnak. Hát ezért érdemes volt annyi órát elcseszni az életemből. Nagy kár. Ez olyan játék, amit félévente folytatok pár órát aztán uninstallálom, mert nincs motiváció, csak foglalja a helyet. Nagyon sok esélyt adtam neki...

Akció-szerepjátékokkal én meg nem játszok. Valahogy nem sok értelmét látom a végtelen tápolásnak meg gyilkolászásnak követve egy gagyi történetszálat. Inkább végigtolok egy jó FPS-t, de ilyen Diablo, Sacred, Dungeon Siege, Torchlight stb. szerintem nem szint. Az évek során jó, ha 10 órát beleöltem egybe megjelenésük óta. :D Multiban ökörködni meg lazulásnak elmegy, de arra is van jobb.
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Pedig a Sacred elég jó játék, szépen ki van dolgozva, engem megfogott a világa. A karakterek nem is olyan egyszerűek, mindegyiket legalább 3 féle irányban tudod fejleszteni. A vámpírt meg a démont még meg sem néztem... Hangulata nagyon jó.
Lord Jack
Hozzászólások: 153
Csatlakozott: 2010. szept. 19., vas. 13:53
Tartózkodási hely: Nibiru

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Lord Jack »

Ebből jobb egy Crossfire, vagy a teljesítmény nagyobb egy erősebb videókártyával?
http://www.arukereso.hu/videokartya-c31 ... eiras.html
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Somesz86: azért a Neverwinter 2 -ben van egyedi karakter! A gonosz varázsló például, aki, miután tudtán kívül a saját unokáját ölte meg - mellesleg az egyik társadat - melléd áll szövetségesként, hogy valahogy vezekeljen. Ettől függetlenül mindenki utálja és gyilkosnak tartja. Ez azért nem túl gyakori fordulat. Meg a legvégén is volt (kellemetlen) meglepetés, amikor kiderül, hogy kik az igazi barátaid és kik árulnak el. Nekem még a várépítés-fejlesztés, a saját sereg megszervezése is bejött. Bár egy nyitott végű, nem ennyire lineáris játéknál jobb lett volna ez a dolog.
Csak ezt a világmegmentést, meg a világpusztító főgonoszt felejtenék már el végre! Ebből a szempontból a Morrowind a legjobb, meg a Daggerfall. Ez utóbbit nem játszottam végig, a Vvardenfell méretű városok, amikből ráadásul több száz van, még nekem is sok volt.
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Lord Jack írta:Ebből jobb egy Crossfire, vagy a teljesítmény nagyobb egy erősebb videókártyával?
http://www.arukereso.hu/videokartya-c31 ... eiras.html
Keress róla teszteket, pl. prohardver.hu-n. Több energiát zabál, rosszabb a hűtése, mint egy vga-nak. Elvileg egy drágább azért jobb, nem tudom, nem használom. De ha kettő közül egy tönkremegy, akkor annyi.
Avatar
somesz83
Hozzászólások: 89
Csatlakozott: 2008. feb. 7., csüt. 10:47
Tartózkodási hely: Miskolc
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: somesz83 »

Csak ezt a világmegmentést, meg a világpusztító főgonoszt felejtenék már el végre!
Többek közt ezért is jó a New Vegas. Nincs kifejezett főgonosz, hiszen a te nézeteidtől függ, kit tartasz annak, kit gondolsz ellenségnek.
Avatar
Dr.UnGrammar
Hozzászólások: 748
Csatlakozott: 2011. dec. 26., hétf. 13:05
Tartózkodási hely: Kisalföld

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Dr.UnGrammar »

Vegas-nál én először a NCR-t támogattam, de a zárójeleneteknél húztam miattuk a számat. Piszkos bürokraták egytől-egyig.
House képes visszahozni a civilizációt (azaz a mai világot minden szennyével együtt), ugyanakkor zseniális elme (ahogy pl. elmagyarázza miért nem szabad hagyni kinyiffanni a NCR jelenlegi elnökét).
A Légióval piszok nehéz azonosulni, de szerintem ha bizonyos dolgokban megreformálnák működő képes lenne. Annyi biztos, hogy Caeser nélkül ez sem lesz hosszú életű frakció.
Yesman-nel pedig kétélű a dolog. Ha rendesen előkészíted a terepet, akkor minimális anarchiával válsz Vegas egyeduralkodójává (amíg a Yesman House-nak hála be nem kattan), ha nem akkor gyakorlatilag újra vissza süllyeszted a régiót a House előtti korszakba.
Plusz ott vannak a dlc-k amelyekhez képest a Bethesda F3 dlc-i kispályás map csomagoknak tűnnek. Persze itt kivétel a Dead Money, azt is jó formán a karakterek vitték el a hátukon.

NN2-nek vannak nagyon erős pillanatai. Például a tárgyalás. A fő eseményekre készülnöd kell (tárgyalás, ostrom,végső konfrontáció) mert aszerint változnak az eventek kimenetelei, és néha fájdalmas döntéseket kell hoznod, de ami a legfontosabb reagál rám a csapat. Életem első játéka volt, ahol ilyet tapasztaltam; így már gondolom érted miért vagyok érte annyira oda.
Ha a főszállal nem is, akkor az Áruló Maszkja című kiegészítőjét próbáld ki; az nehezebb, érdekesebb és bugosabb is. :)

Vampire - Bloodlines! Ó igen emlékszem rá, azt is méltatlanul meghurcolták pár pitiáner bug miatt, pedig élvezetes játék volt! Sőt nagyon erős túlzással azt is állíthatom, hogy most tart ott a Skyrim, ahol annak idején a Vampire, de lehet, hogy az elhalványuló emlékek szépítik meg a dolgot nagyon.

Apropó; most így szabadidőmbe körülnéztem és megdöbbenve tapasztaltam, hogy a Mass Effect 3-om kívül semmi fél-hibrid-rpg vagy normális rpg nem jön a piacra. Komában a műfaj...
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Pedig pár éve kezdtek újra teret nyerni az rpg-k. Ami most komoly gondban van, az a stratégia, egy darab normális nem jelent meg kb. 4-5 éve...
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Elvileg idei év első felében jön a Game of Thrones, ami remélhetőleg nem hack and slash lesz, már csak az alapjául szolgáló könyvek miatt sem. A skyrimosított Andoran is csak elkészül egyszer, a Morroblivion készítői pedig az Andoran csapatával készülnek felvenni a kapcsolatot, hogy elkészítsék a Morrobliviskyrimot (szörnyszülött egy név!), de ebből nem hiszem hogy lesz valami. Hogy utóbbi kettő tisztán rajongói csapatmunka, az kissé elgondolkodtató.
New Vegas kimaradt nekem, a Fallout 3 nem jött be, a posztapok világ nem fogott meg annyira. De valamikor ki kéne próbálnom, amiket hallottam róla, azok alapján még tetszhet is.
Stratégiából tényleg nem rémlik semmi az utóbbi időkből, a Cossacks 2 meg a Dawn of War: Soulstorm jók voltak, de egyik se mai darab. Warhammer 40.000 RPG is király lenne!
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Nekem a warhammer világa nem jön be. Poszt-apokaliptikus régebben nem jött be, de mostanság szerintem lehet elmegyek arra a tájra is, jó kis steampunk világ kéne még...

Game of Thrones szerintem nem lesz igazi rpg, ahhoz nincs elég idő... le lesz butítva, ezt le merném fogadni.

A rajongói átiratokat majd megnézem egyszer, még ez a két hét húzós, igaz semmit sem készültem a vizsgákra, pedig kéne XD

De a Sacred az valami fantasztikus. Azt tervezem, kinyomtatom a térképet plakát méretben, és bekereteztetem :D majd a fantasy könyveim mellé kiteszem a falra :D
Lord Jack
Hozzászólások: 153
Csatlakozott: 2010. szept. 19., vas. 13:53
Tartózkodási hely: Nibiru

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Lord Jack »

http://www.arukereso.hu/videokartya-c31 ... eiras.html
Valószínűleg ezt fogom megvenni. Meg nemsokára jön plusz 2 giga ram, szóval ultrára felnyomom a dolgokat.
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Lord Jack írta:http://www.arukereso.hu/videokartya-c31 ... eiras.html
Valószínűleg ezt fogom megvenni. Meg nemsokára jön plusz 2 giga ram, szóval ultrára felnyomom a dolgokat.
Az attól függ, mire használnád. Ha Physix-es programokra, meg ami játékot az nvidia támogat, akkor érdemesebb lenne megfontolni egy gtx560TI-t :D Máskülönben meg szerintem is a 6870 a jobb választás.
+2gb ram? Most mennyi van bent? Amilyen olcsó, bővíthetnél 8gb-ra is. Bár amd-s gépek inkább a 3*2 gb-ot szokták erőltetni.

RPG: Avencast: Rise of the Mage című játékot láttátok? Vagy Fráter: Titkos Testvériség. Inkább akció rpg-k, de a történetük egész jó. Fráterben pl. el is akadtam, elég nehéz.
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Na, hogy ne pangjon ez a jó téma:

,,Nos én szeretem a Skyrimet, és nekem csak a PC-s verzió van és a Steam adja a patche-ket, de a nem játékos karakterek és a ránk támadó ellenségek még mindig korcsolyáznak, és ez egy 2011-es játékba nem szép. Hát sajnos eléggé bugos ez a játék. A legnagyobb kifogásom az, hogy egy karaktereddel megcsinálod majdnem az összes küldetést, akkor egy kicsit nyomasztóvá válik a játék. például én olyan karaktert csináltam, aminek a legnagyobb specialitása az íjászat, egykezes képesség és a pusztítás, és ahhoz, hogy a steam-en megcsináljam az összes teljesítményt, be kellett mennem a Winterholm kollégiumába, tolvajoknak a seggét kellett nyalnom és a Darkbrother hood ba is kllet küldetéseket csinálnom, ami a legnyomasztóbb volt. Nem tetszik az a kőkoporsóban álló halott nő, vagyis az Éj anya, aki tulajdonképpen egy szobor akar lenni, de beszél, és azt a feladatot adja, hogy öld meg azt az illetőt. Annak a küldetésnek a neve: Darkbrother hood forever és az a baj vele, hogy újra és újra jön az a küldetés. Az nem tetszik nekem. Lehet, hogy össze vissza írtam, fogalmaztam, de muszáj volt ezt írnom. Talán egy kicsit besokaltam a Skyrimmal.''

Vélemény a névtelen játékosról?
Avatar
alduin-
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2012. feb. 18., szomb. 0:42

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: alduin- »

Nem igazán tudok vele egyetérteni. Amint kijött a játék, én beszereztem, és egy percig sem volt olyan érzésem, hogy bugos lenne. Persze, itt-ott előfordulnak kisebb bugok, de semmi olyannal nem találkoztam, ami kicsit is csorbítaná a játékélményt. Az animációkon lehetne még csiszolni, de az előrelépés óriási a Morrowindhez és az Oblivionhoz képest (emlékezzünk csak a külső nézetes ugrabugrálás animációjára, brrr). Én sosem hajkurászom a különböző archivementeket, és számomra nem vált nyomasztóvá a játék 3 karakter után sem. A Dark Brotherhoodban pedig ne várjon az illető rózaszín virágokat. Az állandóan ismétlődő utolsó küldetés pedig megtalálható több helyen, például a Thieves Guildben is, hogy ha újra kedve szottyan a játékosnak egy kis mókára, legyen lehetősége rá.

Nem kenyerem az egekbe dícsérni a játékot és fejlesztőit, de ritkán jelenik meg ilyen műgonddal elkészített alkotás. Szerény véleményem szerint nem kellett csalódnunk a Bethesdában, nem igazán tudnak rossz játékot csinálni. Gondoljunk csak a Fallout 3-ra és a New Vegasra, amelyek szintén remek játékok lettek (bár nekem olyan érzésem volt először, hogy egy posztapokaliptikus Oblivion moddal játszom :D ).
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Kegyetlen és politikailag NEM korrekt vélemény következik a névtelen játékosról.
Vagy tudatmódosító befolyása alatt állt ezen sorok írása közben, vagy alapból ilyen. Ez utóbbi elég ijesztő lehetőség szerintem. Az angol és magyar helyesírási hibáktól tekintsünk el, sajnos ezt megszokhattuk már. (Különösen komikus tud lenni, ha valaki amúgy nacionalista érzelmektől fűtve ír valamit, amiben tobzódnak a hibák - a saját anyanyelvén! Itt ilyen nem volt, pedig úgy belekötöttem volna.:)
Tehát a választható öt (vagy hat?) frakció közül csak hárommal voltak gondjai, főleg a Sötéttestvér csuklyával. Mert nyomasztó. Bizony, ez ilyen gonosz játék, nem egy kedves, édibédi Postal 2.
Isten tudja, tán már ott nyomasztó volt picit, amikor a karakterem fejét a hóhér bárdja alá erőltették, már a legelején. Azután a nagy szárnyas démondinoszaurusz napalmot hányt a falura, az meg jól leégett. Én akkor nagyon szorongtam.

TGWH: Honnan szedted ezt a kincset? És mennyi idős lehet, aki ezt elkövette? :)

Ha az illető mentálisan sérült, tíz évnél fiatalabb, vagy egyszerűen csak egy galamblelkű valaki meseországból, aki most ismerkedik a magyar és angol nyelvvel, nos ez esetben elnézést, gonosz voltam, bocs.
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Nekem a Skyrimről rögtön az ugrott be, hogy ez egy fantasy Fallout 3.:)
Avatar
Dr.UnGrammar
Hozzászólások: 748
Csatlakozott: 2011. dec. 26., hétf. 13:05
Tartózkodási hely: Kisalföld

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Dr.UnGrammar »

Cthulhucult, akkor látnod és hallanod kellene a klienseket a Pártfogó Felügyeleten. :D
Halkan megjegyzem, hogy itt a fórumon más topic-okban is néha olvasok olyat, hogy hohó...

Véleményem szerint a "névtelen játékos" ugyanazzal a problémával szembesült, amit már mi is kiveséztünk; azaz a személyiségzavarokkal rendelkező hős esetével. A ,,nyomasztó" kifejezést is szerintem arra használta, hogy jelezze az ismétlődő küldetés céltalanságát és zavaró jelenlétét (ugyebár ezek soha nem fogynak el, és ez a teljesítmény orientált játékos csőrét igen csak bökni tudja). Persze ez az ő baja (bár lehet, hogy nem jött rá, hogy abba is lehet hagyni őket).
Amit nem vagyok képes felfogni az a "teljesítmény" (vagy más szóval acsi a konzolmájerek kedvéért) hajszolási vágy. Igen engemet is rohadtul idegesít, hogy vannak, mert így egyfolytában azon kattog az agyam, hogy valahogy megszerezzem, de akkor annyi a szerepjátéknak is. Hülyeség volt beleerőltetni a játékba, mert kihívást nem jelent gyakorlatilag egyik sem, fantáziátlanok is, és mint írtam zavarók is. Tudom voltak a ilyesmik a New Vegas-nál is, de ott valahogy hangulatosabb, viccesebbek és tényleg mérföldkőként voltak jelen (plusz volt külön ,,kihívások" rész is a pipboy-on, amik tényleg elvártak valami teljesítményt is). A Skyrimnél csak vannak...

Ha a karakterek korcsolyáznak, akkor az nem a játék hibája, hanem a gépé. Biztos nem bírja a vas lejátszani az animációkat. Amúgy annyiban tényleg igaza van, hogy dühítően bugos a játék, aki mást állít az cseszett küldetéseket vinni, vagy soha nem nézett az invektorijába (hányszor kellett remove parancs után néznem az UESP-én, isteneim!).

U.i.: A New Vegast nem a Bethesda csinálta gyerekek!
Avatar
alduin-
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2012. feb. 18., szomb. 0:42

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: alduin- »

Az animációk lejátszása igényli az egyik legkevesebb erőforrást. A textúrák és a különböző DirectX 11-es effektek renderelése az, ami le tudja akasztani a gépet.

Szerintem a bugok nem minden gépen jönnek elő (és a PC-s Skyrim a leginkább bugmentes a többi platformhoz képest). Én végigvittem szinte az összes frakciót, illetve a főküldetés szálat is, van, amit már kétszer is. Eddig alig találkoztam bugokkal, konzolparancsokhoz pedig egyszer sem kellett folyamodnom.
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Huhh :D Szóval kezdjük.

alduin, te nem tudom mit játszottál, de engem a repülő szarvas eléggé leblokkolt... aztán szépen sorban a többi bug...
Animáció szerintem tök ugyan az, mint az obliban... jó, kis változás lehet van...
Hát az a gond, hogy a megjelentek közül még a Skyrim a legjobb...

Cthulhucult, GameStar Online :D sok felhasználó sok féle gondolatvilággal :D
Lord Jack
Hozzászólások: 153
Csatlakozott: 2010. szept. 19., vas. 13:53
Tartózkodási hely: Nibiru

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Lord Jack »

Egyébként nekem sem jelentek meg még bugok. Egy kivételével: mikor az elején elindultam Hadvar oda-vissza rohangált a Viharköpenyesek meg ütötték... Aztán újratöltöttem és megszűnt örökre.
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: TGWH »

A legidegesítőbb, hogy nem akar ütni a karakter... aztán voltak repülő állatok/szörnyek/emberek, helyben futások meg hasonló nyalánkságok...
Válasz küldése