Re: Első benyomások a játékról

Itt folyik minden olyan beszélgetés, ami nem fér be egyik következő kategóriába sem.
Avatar
Sleth
Hozzászólások: 361
Csatlakozott: 2010. márc. 7., vas. 11:20

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Sleth »

Ha jól emlékszem ők voltak, akik ki voltak akadva a Mount and Blade-nél a grafikára.
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Nekem az a teljesen érthetetlen, hogy egy-egy igazi sikerjáték (Morrowind, Diablo például) folytatásánál miért barmolnak össze új fejlődési, harc,-stb. rendszereket? Hát ha az szar lett volna az előzőnél, akkor nem lett volna sikeres, nem?! Szóval nem fér a fejembe, miért kell még külön kidolgozni olyasmit, amit elég lenne simán csak átemelni.
Nem jutott eszükbe fejlesztés közben, hogy "hé, elég lesz a grafikán csiszolni, meg egy jó sztorit írni, a rendszert hagyjuk így, mert szeretik a rajongók"?
Avatar
alduin-
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2012. feb. 18., szomb. 0:42

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: alduin- »

Cthulhucult írta:Nekem az a teljesen érthetetlen, hogy egy-egy igazi sikerjáték (Morrowind, Diablo például) folytatásánál miért barmolnak össze új fejlődési, harc,-stb. rendszereket? Hát ha az szar lett volna az előzőnél, akkor nem lett volna sikeres, nem?! Szóval nem fér a fejembe, miért kell még külön kidolgozni olyasmit, amit elég lenne simán csak átemelni.
Nem jutott eszükbe fejlesztés közben, hogy "hé, elég lesz a grafikán csiszolni, meg egy jó sztorit írni, a rendszert hagyjuk így, mert szeretik a rajongók"?
Ha nem változtatnának semmin, a kritikák lehúznák a játékot, és ez rosszul érintené az eladásokat. Sajnos változnak a trendek, manapság minden játékot a végtelenségig butítanak, hogy a 4 éves Pistike is tudjon vele játszani (ők ezt a casual réteg megcélzásának nevezik). Meg persze ott a konzolpiac, és az ő igényeikhez kell igazodni, mivel a konzolos eladások messze felülmúlják a PC-seket. Ott van például az említett Mass Effect széria. a ME2-t, ami ugyan személyes kedvencem, rengeteg butítás érte az elsőhöz képest (a felsorolástól most eltekintenék), és a ME3-ra ez méginkább igaz. Nem is beszélve a katasztófikus befejezésről, amit csak azért csináltak olyanra amilyen, hogy minden szálat nyitva hagyjon egy esetleges folytatás számára.
Avatar
Sleth
Hozzászólások: 361
Csatlakozott: 2010. márc. 7., vas. 11:20

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Sleth »

alduin- írta:
Cthulhucult írta:Nekem az a teljesen érthetetlen, hogy egy-egy igazi sikerjáték (Morrowind, Diablo például) folytatásánál miért barmolnak össze új fejlődési, harc,-stb. rendszereket? Hát ha az szar lett volna az előzőnél, akkor nem lett volna sikeres, nem?! Szóval nem fér a fejembe, miért kell még külön kidolgozni olyasmit, amit elég lenne simán csak átemelni.
Nem jutott eszükbe fejlesztés közben, hogy "hé, elég lesz a grafikán csiszolni, meg egy jó sztorit írni, a rendszert hagyjuk így, mert szeretik a rajongók"?
Ha nem változtatnának semmin, a kritikák lehúznák a játékot, és ez rosszul érintené az eladásokat. Sajnos változnak a trendek, manapság minden játékot a végtelenségig butítanak, hogy a 4 éves Pistike is tudjon vele játszani (ők ezt a casual réteg megcélzásának nevezik). Meg persze ott a konzolpiac, és az ő igényeikhez kell igazodni, mivel a konzolos eladások messze felülmúlják a PC-seket. Ott van például az említett Mass Effect széria. a ME2-t, ami ugyan személyes kedvencem, rengeteg butítás érte az elsőhöz képest (a felsorolástól most eltekintenék), és a ME3-ra ez méginkább igaz. Nem is beszélve a katasztófikus befejezésről, amit csak azért csináltak olyanra amilyen, hogy minden szálat nyitva hagyjon egy esetleges folytatás számára.
Cthulhucult csak a játékban lévő rendszerekre értette, tehát lehet teljesen más a környezet, történet, grafika, csak a rendszereken ne legyen nagy változás, pl a CoD-ban kb. mindig ugyanazok a rendszerek, és veszik mint a cukrot, és szvsz nem is a azzal van a gond a CoD esetében, vagy ott van a GTA 3-nál, Vice City-nél, San Andreas-nál nem sokat változtattak a rendszereken, és toplistás játékok voltak (4et nem próbáltam még, úgyhogy nem tudom, hogy van abban).
TES-ben sztem a Morrowind menürendszere volt nagyon jó, azt nyugodtan átemelhették volna az Oblivionba és Skyrimba is. A kritikusok kétlem, hogy lehúzták volna azért mert egy nagyon jó menürendszert áthoztak a Morrowindből.
Avatar
alduin-
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2012. feb. 18., szomb. 0:42

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: alduin- »

Igen, de ha megnézed, az Oblivion menürendszere is "konzolos" lett. Ez a jobbra-balra csúsztatható menü tipikus konzolos cucc. A Skyrimé szintén (bár nekem személy szerint tetszik, mert billentyűzettel is tökéletesen használható). És igen, CoD... aranytojást tojó tyúk. a CoD4 óta nem történt érdemi változás a játékmenetben, és kicsit furcsa volt, amikor a Modern Warfare 3 9.0-ás (vagy mégjobb) értékelést kapott egy népszerű oldalon, a user rating pedig 2.3-on állt... :D Ennyit a hitelességről. A GTA 4 pedig irtó jó játék, csak ajánlani tudom. :)
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Pont az ilyesmi zavar, hogy a Morrowind, Oblivion, Skyrim mind teljesen más menürendszert használ.
A Neverwinter Nights első és második része ugyanazzal a rendszerrel működik, pedig vagy öt év van a megjelenésük között. És rohadt jó, hogy a megszokott, egyszerűen kezelhető menüt eszükben sem volt piszkálni.
De említhetném az ellenfelek, páncélok, fegyverek stílusát, külsejét is. Az Elder Scrolls utóbbi három részében mintha mindent újragondolnának folyamatosan, például a Birodalmi Légió páncélja teljesen más a Morrowindben és az Oblivionban.
A Hitman sorozat nekem alap ilyen szempontból (is): az irányításon, menün alig változtattak, a megjelenítés stílusa is ugyanolyan, csak javítottak rajta az idő múlásával. Mindegyik rész jó, pont azt kapja a játékos, amire számít.
Vik
Hozzászólások: 3869
Csatlakozott: 2008. márc. 25., kedd 19:38
Tartózkodási hely: per pillanat itthon :)

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Vik »

alduin- írta:Ha nem változtatnának semmin, a kritikák lehúznák a játékot, és ez rosszul érintené az eladásokat. Sajnos változnak a trendek, manapság minden játékot a végtelenségig butítanak, hogy a 4 éves Pistike is tudjon vele játszani (ők ezt a casual réteg megcélzásának nevezik). Meg persze ott a konzolpiac, és az ő igényeikhez kell igazodni, mivel a konzolos eladások messze felülmúlják a PC-seket. Ott van például az említett Mass Effect széria. a ME2-t, ami ugyan személyes kedvencem, rengeteg butítás érte az elsőhöz képest (a felsorolástól most eltekintenék), és a ME3-ra ez méginkább igaz. Nem is beszélve a katasztófikus befejezésről, amit csak azért csináltak olyanra amilyen, hogy minden szálat nyitva hagyjon egy esetleges folytatás számára.
Ez így van. Azonban a Mass Effect 3-ban több olyan dolgot sikerült javítaniuk, amit a második részben elrontottak. Kár, hogy a katasztrofális befejezéssel az egészet tönkretették. Egyébként hallottam olyan feltételezést, hogy az utolsó pillanatban azért változtatták meg a befejezést, mert kiszivárgott az Xbox 360 verzió, és nem akarták, hogy minden kiderüljön megjelenés előtt.
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: TGWH »

http://www.gamestar.hu/cyberpunk-rpg-a- ... ntese.html

Várjuk, annyira hiánypótló alkotás, hogy még fps-ként is játszanám...
Avatar
Dr.UnGrammar
Hozzászólások: 748
Csatlakozott: 2011. dec. 26., hétf. 13:05
Tartózkodási hely: Kisalföld

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Dr.UnGrammar »

TGWH írta:http://www.gamestar.hu/cyberpunk-rpg-a- ... ntese.html

Várjuk, annyira hiánypótló alkotás, hogy még fps-ként is játszanám...
Félperce írtam hasonlót a gamekapcson a hírhez. Talán 4-5 évvel ezelőtt hallottam utoljára a kifejezést videojátékos körökben. Várom nagyon.
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

TGWH írta:http://www.gamestar.hu/cyberpunk-rpg-a- ... ntese.html

Várjuk, annyira hiánypótló alkotás, hogy még fps-ként is játszanám...
Hejjjjj!! Huaaaahhhh!!
Bővebben: ezt neked, konzol. :)
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: TGWH »

A CdProjekt az egyik húzó ága a pc-nek, csak sajnos ritkán adnak ki igazán jó játékot, a Witcher kivételével nem sikerült maradandót alkotni.
Avatar
Dr.UnGrammar
Hozzászólások: 748
Csatlakozott: 2011. dec. 26., hétf. 13:05
Tartózkodási hely: Kisalföld

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Dr.UnGrammar »

Kijött a Dawnguard trailer videója.

Ami eddig nekem lejött belőle:
- Nyílpuska
- Lovasharc (ez állítólag már a sima patchban is benne volt)
- Új szörnyek
- Volkihar vámpírok (végre!!!)
- Vámpírvadász frakció (még inkább éljen! valahogy nem tudok a vérszopókkal érvényesülni)
-És a elhangzó szöveg alapján lehet köztük választani.

További érdekesség:
- Molag Bal szobrai elég sokszor felbukkannak a videóban (valószínűleg ő lesz a háttérben?)
- Eltűnő nap (Erre épülne az esemény?)
- Víz alá merülő sárkány (ezzel ki is lőve az egyik főstratégiám sárkányok ellen; azaz ha túl erős menekvés a vízbe)

Bocsánat mindenkitől, hogy a tőlem megszokottól eltérően csak címszavakban írok, de sajnos eléggé szűkös az időm. Később valószínűleg még visszatérek ezeknek a dolgoknak a kitárgyalására.
Avatar
Sleth
Hozzászólások: 361
Csatlakozott: 2010. márc. 7., vas. 11:20

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Sleth »

Molag Bal-ig nem tudtam miről beszélsz :D
Én se tudtam sose vámpírokkal azonosulni, inkább vérfarkasok.
Avatar
Dr.UnGrammar
Hozzászólások: 748
Csatlakozott: 2011. dec. 26., hétf. 13:05
Tartózkodási hely: Kisalföld

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Dr.UnGrammar »

Én idióta mindent írtam csak a videó linkjét csesztem berakni. Bocsánat mindenkitől!

Itt a cikk, amiben a videó is mellékelve van (a youtube-oshoz regisztráció kell, így tisztább, ha a gamekapcsosat rakom ide):
http://gamekapocs.hu/hir/29321/e3_2012_ ... e#comments

Még egyszer bocs!

U.i.: A farkasok se a szívem csücskei; ahhoz kell egyfajta természetes vadság, vagy legalább is egy Hulk/Banner kettősség.
A lich életforma, na azt már jobban tudnám szeretni; téboly és korlátlan hatalom, bölcsesség és romlottság, úton a félistené váláshoz. Wow...
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Ez nagyon jól hangzik, ha mindez tényleg benne lesz a Dawnguardban! A vámpírok Molag Bal teremtményei az Elder Scrolls mitológia szerint, nem? Szóval valami jó kis vámpíros sztori lesz? Jó lesz. Vigyor. :)
Nekem bejönnek a véfarkasok is, a felbukkanásuknak örültem a Skyrimben.
Avatar
he_dzsooo
Hozzászólások: 88
Csatlakozott: 2012. jan. 11., szer. 12:03
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: he_dzsooo »

Sziasztok! :)

Összegyűjtöttem néhány Skyrim-es videót egy csokorba, a blogomba, a minisite-omon, remélem találtok köztük ti is újakat! Jó szórakozást kívánok hozzájuk! ;)
http://pcrpgkozosseg.web4.hu/cikk/skyri ... zeallitasa


SZERK.: A blogot a heten ujraszerkesztem, mert a tul sok beagyazott video (tobb mint 100 db xD :D) miatt nem toltodik be mindenkinek. Mar megvan a javitasra a modszerem, csak ido kellene majd hozza szokas szerint. :)
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Az a gond, hogy ez már nem röhejes, hanem nevetséges...

http://magyaritasok.hu/forums/messages/2796

Troll lettem kérem szépen úgy, hogy nyugodt hangon kifejtettem a véleményem, amit mások képtelenek voltak felfogni, és belemagyaráztak mindent az én hozzászólásaimba, csak azt nem amit leírtam :D
Avatar
Dr.UnGrammar
Hozzászólások: 748
Csatlakozott: 2011. dec. 26., hétf. 13:05
Tartózkodási hely: Kisalföld

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Dr.UnGrammar »

TGWH írta:Az a gond, hogy ez már nem röhejes, hanem nevetséges...

http://magyaritasok.hu/forums/messages/2796

Troll lettem kérem szépen úgy, hogy nyugodt hangon kifejtettem a véleményem, amit mások képtelenek voltak felfogni, és belemagyaráztak mindent az én hozzászólásaimba, csak azt nem amit leírtam :D
Szép új világ.
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Ja, szép új orwelli világ... azért lassan már én kérek elnézést, hogy meg mertem jegyezni, a Skyrim messze van az rpg kifejezéstől... olyan triviális összefüggéseket nem látnak át, kíváncsi vagyok mi lesz ha elkezdem magyarázni és kifejteni mire gondoltam, érdemes olvasni.
Addig is troll troll!
Emberke

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Emberke »

TGWH írta:Ja, szép új orwelli világ... azért lassan már én kérek elnézést, hogy meg mertem jegyezni, a Skyrim messze van az rpg kifejezéstől... olyan triviális összefüggéseket nem látnak át, kíváncsi vagyok mi lesz ha elkezdem magyarázni és kifejteni mire gondoltam, érdemes olvasni.
Addig is troll troll!
Idézem a magyarítások portál kommentjei közül:
"Én még az akció besorolást is soknak tartom, nincs benne semmi ami az "akció stílus" felé orientálná. A TES-ok mindig is "hardcoreRPG-k" voltak, és azok is lesznek. "

Ettől a résztől kezdve nem tudtam, hogy sírjak-e vagy nevessek.
Avatar
Dr.UnGrammar
Hozzászólások: 748
Csatlakozott: 2011. dec. 26., hétf. 13:05
Tartózkodási hely: Kisalföld

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Dr.UnGrammar »

Gondolkoztam, hogy mit tegyek:
A.) Hallgassak a büszke rpg-s énemre és menjek oda megvédeni téged. Írjak egy 10-20 oldalas hozzászólást apró cafatokra szaggatva a játékot, rámutatva a legapróbb hibájára is, úgy hogy közben tudom, hogy SENKI nem fogja végigolvasni a hosszúsága miatt. Plusz még rosszul is fogom magam érezni egész nap a melóban, mert ebédszünetig azon fog kattogni az agyam, hogy mit reagáltak rá.
B.) Vagy hallgassak a belső pónira, aki szerint tolerálnom és szeretnem kell az ilyen lyukas-vödör gondolkodású embereket is.

Én a b.)-t választom, mert nem éri meg az egész (meg a póniknak mindig igazuk van). Szép új világ... lubickoljanak a saját hülyeségükben, mi legalább tudjuk mi volt a jó anno. Nem?
Emberke

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Emberke »

De tényleg, komolyan, bocsi a dupla hsz-ért, de még mindig nem bírom túltenni magam rajta, hogy mennyi retardált él a világban, akik nem értik meg, amit az ember mond, hanem rögtön fikáznak, ha nem tetszik nekik, amit mondasz...
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Pontosan, sokat nem is kellett várni, nagy, büdös, tetves trollá lettem nyilvánítva az ő dicsőséges mindentudásuk előtt úgy, hogy semmi érvet nem hoztak fel, miért lenne vagy jó, vagy rpg, esetleg mindkettő a Skyrim!!! Ez aztán a teljesítmény, de majd jön a moderátroll, és engem fog lebaszni, figyeld csak meg :D
De a legnagyobb poén az volt, hogy megkérdezték: ,,mi közöd neked a Skyrimhoz?'' :) hát ezen majd behaltam :lol:

Ha nem tudnám hogy törölni fog Cyrus, akkor mondanám, hogy gyertek, és etessétek a trollokat :D ezentúl meg kérlek, csakis trollnak szólítsatok! Elfelejtettem tőlük megkérdezni, hogy ugyan mit tettek le az asztalra életük kb. 8-10 éve alatt, kár, az magas labda lett volna...


szerk.: gyerekek, úgy gondolom fordítottam :D

szerk2.: itt a vége, megjött a modi, megmentette a kistudósokat...

szerk3.: és még rá is tesz egy lapáttal, hogy csakazértisnekilegyenigaza! Na kérem szépen, így kell a sporival közösen megfordítani egy meccset, tipikus Barca játék...
Most már irritál is az az okoskodó feje, aki a szidalmakon és a másik hülyézésén kívül lényegében nem mondd mást, mégis neki van igaz, mert csakazértis.

szerk4.: nyitottam egy új témát ( http://magyaritasok.hu/forums/messages/2877 ), a nyakamat, vagy legalábbis a (nem létező) tolvaj khajitom nyakát teszem rá, hogy csak szitkozódni tudnak, de nem fognak átjönni a trollbarlangba lerendezni a dolgot :D
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Az egészről az jut eszembe, hogy foci hülyegyerekeknek.
-Szuper újítások! Már kézzel is lehet ütni a labdát, nincs kapu, nincsenek csapatok, a nagyobb élmény miatt!
És íme egy fiktív vita:

Hozzászóló 1. (a troll...): - De bammeg akkor ez rohadtul nem foci ám!

Hozzászóló 2.: -Hülye troll, csak fikázni tudol, teee, csinájjá jobb focit, ez a legjobb foci a világon!


Írom ezt úgy, hogy időközben egészen megkedveltem a Skyrimet. Persze a modoknak köszönhetően, amikkel egész jó szerepjáték elemeket pakoltam bele.
Avatar
Sleth
Hozzászólások: 361
Csatlakozott: 2010. márc. 7., vas. 11:20

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Sleth »

Engem általában egy kérdés foglalkoztat ilyenkor: jobb vagy rosszabb lesz-e a játék, ha RPG besorolásba kerül, hogy ennyire habzószájjal kell védeni ezt a titulust?
(általában az szokott az indok lenni, hogy hát maga a kiadó is azt írta rá, én erre azt mondtam, hogy rengeteg játékra ráírják, hogy ez mennyire fasza játék, aztán kiderül, hogy mégse, ilyenkor megszakad a vitánk...)

szerk.: nagyjából átolvastam azt a fórumot, kb. az van ott amire számítottam.
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Alapjában véve amiért a Skyrim kevesebb az elődeinél, az a kasztok és a hozzájuk kapcsolódó elsődleges képzettségek hiánya, meg az ügyesség, erő, stb. kihagyása a játékból.
A szerepjáték fontos része, hogy ha szent életű lovagot alakítunk a karakterünk által, akkor ne tanuljunk már ugyanolyan egyszerűen lopakodni meg zárat feltörni, mint pallost forgatni vagy gyógyító varázslatot használni. Vagy ha mégis, legalább ne tudjunk szintet lépni ezekkel.
A szabályok és kötöttségek hiánya néha erősen érződik.
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Cthulhucult írta:Alapjában véve amiért a Skyrim kevesebb az elődeinél, az a kasztok és a hozzájuk kapcsolódó elsődleges képzettségek hiánya, meg az ügyesség, erő, stb. kihagyása a játékból.
A szerepjáték fontos része, hogy ha szent életű lovagot alakítunk a karakterünk által, akkor ne tanuljunk már ugyanolyan egyszerűen lopakodni meg zárat feltörni, mint pallost forgatni vagy gyógyító varázslatot használni. Vagy ha mégis, legalább ne tudjunk szintet lépni ezekkel.
A szabályok és kötöttségek hiánya néha erősen érződik.
De ez a ,,modern, a fejlett, meg a rpg'' :D

szerk.: nem jönnél segíteni, és tényleg röviden elmagyarázni miért nem rpg? :D
Vik
Hozzászólások: 3869
Csatlakozott: 2008. márc. 25., kedd 19:38
Tartózkodási hely: per pillanat itthon :)

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Vik »

TGWH írta:Pontosan, sokat nem is kellett várni, nagy, büdös, tetves trollá lettem nyilvánítva az ő dicsőséges mindentudásuk előtt úgy, hogy semmi érvet nem hoztak fel, miért lenne vagy jó, vagy rpg, esetleg mindkettő a Skyrim!!! Ez aztán a teljesítmény, de majd jön a moderátroll, és engem fog lebaszni, figyeld csak meg :D
De a legnagyobb poén az volt, hogy megkérdezték: ,,mi közöd neked a Skyrimhoz?'' :) hát ezen majd behaltam :lol:
Hehe, és megmondtad nekik? :)
Egyébként nem olvastam az eredeti vitát, nem is érdekel, de a véleményem leírom, ha már idetaláltam.

Mitől RPG egy játék?
- lehet beszélgetni az NJK-kal, olyan dolgokról, amilyenekről a játékos akar (Skyrim: pipa)
- a játékos alakítja a történetet, ahogy jónak látja (Skyrim: pipa)
- lehet benne fejlődni, egyre komolyabb kihívásokkal szembenézni (Skyrim: pipa)
- lehet benne különféle feladatokat teljesíteni, olyan sorrendben/akár ki is hagyva néhányat, ahogy a játékos jónak látja (Skyrim: pipa)
Biztos van még más is, most csak ennyi jut eszembe.

Mitől jó játék a Skyrim?
- egyrészt a fentiek megvalósítása jól sikerült, még ha nem is tökéletes minden téren
- érdekes, izgalmas, bár amikor 10* kellett nekifutni egy nyamvadt vérsárkánynak, az már nem volt annyira se egyik, se másik... :)
- emellett még látványos is
Vik
Hozzászólások: 3869
Csatlakozott: 2008. márc. 25., kedd 19:38
Tartózkodási hely: per pillanat itthon :)

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Vik »

Cthulhucult írta:Alapjában véve amiért a Skyrim kevesebb az elődeinél, az a kasztok és a hozzájuk kapcsolódó elsődleges képzettségek hiánya, meg az ügyesség, erő, stb. kihagyása a játékból.
A szerepjáték fontos része, hogy ha szent életű lovagot alakítunk a karakterünk által, akkor ne tanuljunk már ugyanolyan egyszerűen lopakodni meg zárat feltörni, mint pallost forgatni vagy gyógyító varázslatot használni. Vagy ha mégis, legalább ne tudjunk szintet lépni ezekkel.
A szabályok és kötöttségek hiánya néha erősen érződik.
Abban az esetben, ha olyan szabályrendszert alkotnak, ahol ezek a követelményei a szerepjátéknak, akkor valóban nem jó szerepjáték a Skyrim. De ki és milyen alapon határozza meg, hogy milyen szabályrendszert kell alkalmazni minden szerepjátékra?
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Miért, van bármi közöm is a Skyrimhoz? Furcsa, de ha már ezen a fórumtémán kívül nincs hely a neten, ahol értelmes ember módjára lehet beszélgetni, talán el kéne gondolkodni a visszavonuláson, mondván a csúcson kell abbahagyni.
Nem a szabályrendszer a baj, hanem hogy egyszerűen primitívek a mai játékok. Pusztán erkölcsi, etikai alapokon érzi az ember a besorolást, ami ugye a mai világban úgyszintén a béka feneke alatt van, mint az értelmi színvonal.
Avatar
Sleth
Hozzászólások: 361
Csatlakozott: 2010. márc. 7., vas. 11:20

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Sleth »

TGWH írta:...ezen a fórumtémán kívül nincs hely a neten, ahol értelmes ember módjára lehet beszélgetni...
Én is ezért járok ide :P

Hogy témánál maradva, tesómat idézve:" a Skyrim rpg, de a legelkorcsosultabb, legelfuseráltabb fajtából, mert ha Skyrim nem rpg, akkor Morrowind se lehet az, mivel alapjaiban majdnem ugyanaz, csak a Skyrim 10x lebutítottabb."
Pl felhoztad indokként azt hogy bármivé ki lehet fejleszteni az adott fajt/karit, ez a Morrowindben is megvan, + a Nagy házak kivételével mindegyik céhben lehetsz nagymester, és a nincsenek választási lehetőségeid a küldetések alatt.
Lord Jack
Hozzászólások: 153
Csatlakozott: 2010. szept. 19., vas. 13:53
Tartózkodási hely: Nibiru

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Lord Jack »

De ott gyorsabban fejlődött mondjuk a Harc vagy a Mágia, ha arra specializálódtál az elején. Ennél még az Oblivion is jobb...
Szerintem is itt van a legtöbb értelmes ember, ami nagy kár.
Emberke

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Emberke »

Sleth írta:
TGWH írta:...ezen a fórumtémán kívül nincs hely a neten, ahol értelmes ember módjára lehet beszélgetni...
Én is ezért járok ide :P

Hogy témánál maradva, tesómat idézve:" a Skyrim rpg, de a legelkorcsosultabb, legelfuseráltabb fajtából, mert ha Skyrim nem rpg, akkor Morrowind se lehet az, mivel alapjaiban majdnem ugyanaz, csak a Skyrim 10x lebutítottabb."
Pl felhoztad indokként azt hogy bármivé ki lehet fejleszteni az adott fajt/karit, ez a Morrowindben is megvan, + a Nagy házak kivételével mindegyik céhben lehetsz nagymester, és a nincsenek választási lehetőségeid a küldetések alatt.
A Morrowindban több választási lehetőséged van azért a küldetések alatt, mint a Skyrimban. És egyébként nem lehetsz mindenhol nagymester. Nem lehetsz 2 vámpíros klánnak a tagja egyszerre, nem lehetsz 2 nagy háznak sem, nem lehetsz egyszerre tagja a Harcosok Céhének és a Tolvajok Céhének, és van olyan céh, amelyiknél egyenesen megtámadnak téged, ha olyan céhekhez csatlakoztál, amelyeket utálnak. Egyébként meg szerintem alapjaiban is eltér már a Morrowind a Skyrimhoz képest (pl. fejlődés, harcrendszer, párbeszédrendszer).
Avatar
Sleth
Hozzászólások: 361
Csatlakozott: 2010. márc. 7., vas. 11:20

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Sleth »

Lord Jack: de a végére bármivé válhattál, nem voltak megkötések (pl jó lett volna, ha a faji bónuszok 100 fölé is tolják az adott képesség határát).
Oblivion tényleg jobb volt, az még szódával elment, Skyrim már nem.

Emberke: A vámpír klánok hol céhek? + a Nagy házakat direkt kizártam (máskor figyelmesebben olvass), illetve ha ügyes vagy akkor lehetsz a tolvaj és harcos céh nagymestere egyszerre (meg egy régi bug miatt 2 nagy házhoz is csatlakozhattál, de ezt már tudtommal kijavították).
Én párszor kijátszottam a Morrowindet, de nem emlékszem arra, hogy lett volna több választási lehetőség, mondj pár példát létszíves, hogy felelevenítsük az emlékeimet. Hát a harcrendszer üsd-vág amíg mozog elvet követi mindkettő, nem lehet "trükközni" mint pl a M&B-be, nálam az alapjaiba nem tartozik bele a párbeszédrendszer, de jah, az nagyban különbözik, a fejlődés meg egyszerűen csak le van degradálva a Skyrimben.
Emberke

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Emberke »

Sleth írta:Lord Jack: de a végére bármivé válhattál, nem voltak megkötések (pl jó lett volna, ha a faji bónuszok 100 fölé is tolják az adott képesség határát).
Oblivion tényleg jobb volt, az még szódával elment, Skyrim már nem.

Emberke: A vámpír klánok hol céhek? + a Nagy házakat direkt kizártam (máskor figyelmesebben olvass), illetve ha ügyes vagy akkor lehetsz a tolvaj és harcos céh nagymestere egyszerre (meg egy régi bug miatt 2 nagy házhoz is csatlakozhattál, de ezt már tudtommal kijavították).
Én párszor kijátszottam a Morrowindet, de nem emlékszem arra, hogy lett volna több választási lehetőség, mondj pár példát létszíves, hogy felelevenítsük az emlékeimet. Hát a harcrendszer üsd-vág amíg mozog elvet követi mindkettő, nem lehet "trükközni" mint pl a M&B-be, nálam az alapjaiba nem tartozik bele a párbeszédrendszer, de jah, az nagyban különbözik, a fejlődés meg egyszerűen csak le van degradálva a Skyrimben.
A vámpír klánok is céhek, ez nem vitakérdés, hanem tény. Figyelmesen el is olvastam a kommented és láttam, hogy direkt kizártad. És? Én úgy tudom, hogy az is egy bug, hogy egyszerre lehetsz harcosok céhe és tolvajok céhe nagymester. Hogy csak egy választási lehetőséget írjak, leírom a legközelebbit: a kódkönyves küldetésnél is el kell döntened, hogy odaadod-e a harcosok céhében a csajnak (hirtelen nem jut eszembe a neve) a könyvet, vagy sem (ezzel azt is eldöntöd, hogy a későbbiekben lehetsz-e a tolvajok céhének tagja, vagy sem). A harcrendszert arra értettem, hogy a fegyvereknek statjaik vannak, van olyan, hogy eltalálod vagy nem találod el, van olyan ellenfél, amit sima fegyverrel nem lehet megsebezni, vannak lándzsák meg rövid meg hosszú pengék is, amikhez külön-külön képesség is tartozik. A fejlődésből lényegében csak az maradt meg, hogy egyes képességeink nőnek, ha használjuk őket, ami azért elég nagy változást jelent.
Avatar
Dr.UnGrammar
Hozzászólások: 748
Csatlakozott: 2011. dec. 26., hétf. 13:05
Tartózkodási hely: Kisalföld

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Dr.UnGrammar »

Céh nem egyenlő frakció.
Köszönöm.

U.i.: Nekem nagyon az az érzésem, hogy a topic nyitó hozzászólásait futjuk újra. Ha valaki kíváncsi az én véleményemre az lapozzon a topic elejére, mást amúgy sem tudok hozzátenni; ismételni meg lusta vagyok.

Szerk.:
Slethnek
- Harcosok céhe: korrupt szál vagy tiszta szál.
- Mágusok céhe: több küldetésnél is választható befejezés
- Több mellékesnél is választható oldal
- Két külön sztoriszál a Bloodmoon-ban
Fejből ennyi.
Emberke

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Emberke »

Dr.UnGrammar írta:Céh nem egyenlő frakció.
Köszönöm.

U.i.: Nekem nagyon az az érzésem, hogy a topic nyitó hozzászólásait futjuk újra. Ha valaki kíváncsi az én véleményemre az lapozzon a topic elejére, mást amúgy sem tudok hozzátenni; ismételni meg lusta vagyok.

Szerk.:
Slethnek
- Harcosok céhe: korrupt szál vagy tiszta szál.
- Mágusok céhe: több küldetésnél is választható befejezés
- Több mellékesnél is választható oldal
- Két külön sztoriszál a Bloodmoon-ban
Fejből ennyi.
Oké, igaz, köszi az észrevételt. Ez viszont még nem változtat semmit a véleményemen.
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Nem rossz játék a Skyrim, csak ne akarja már komolyan senki, hogy ez legyen a szerepjáték jövője.
Ismét egy hülye hasonlat: nem kéne egy király underground zenekarból popegyüttest csinálni.
Avatar
Sleth
Hozzászólások: 361
Csatlakozott: 2010. márc. 7., vas. 11:20

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Sleth »

Emberke: Szvsz a céh munkahelyet jelent, míg a klán egy zárt közösséget.
Nem bug, csak ahogy Dr.UnGrammar is írta, a harcosok céhénél tiszta szálat kell tolni. A harcrendszernél te most leírtad, hogy mit butítottak le a Skyrimban.

Dr.UnGrammar: Belegondolva tényleg van pár ilyen küldi, de sztem azért is ment ki a fejemből, mert a végeredményen nem változtatnak (Emberke által írt példában ha én csatlakozni szeretnék a tolvaj céhbe, akkor kötelezően az egyik megoldást kell választanom), és nem érzi úgy az ember, hogy ő irányítja a sztorit, hanem fordítva. Őszintén egy kezemen megtudom számolni hány játék ültette belém azt az illúziót, hogy én hozom a döntéseket, mintha én írnám a történetet...

Cthulhucult: Pedig bármennyire is tiltakozunk ez lesz a jövő, maximum egy noname fejlesztőgárda noname játéka lesz ami felfrissülést fog hozni, a nagyobb kiadók biztos, hogy még egyszerűbbé akarják majd tenni.
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Nem teljesen a szerepjáték témába illik, de olyan művészre (azt hiszem nyugodt szívvel nevezhető így) bukkantam a neten, akinek a képeit másnak is érdemes megismerni. Lelek1980 néven szerepel az emberünk, íme az "Arrival of Nerevarine" című műve. Szerintem fantasztikus.
Csatolmányok
arrival_of_nerevarine_by_lelek1980-d4nrk4x.jpg
Emberke

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Emberke »

Cthulhucult írta:Nem teljesen a szerepjáték témába illik, de olyan művészre (azt hiszem nyugodt szívvel nevezhető így) bukkantam a neten, akinek a képeit másnak is érdemes megismerni. Lelek1980 néven szerepel az emberünk, íme az "Arrival of Nerevarine" című műve. Szerintem fantasztikus.
Tényleg jó lett. Ámbár csak én gondolom úgy, hogy a játékbeli Seyda Neen egy csöppet kisebb? :D
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Jó lett a kép, bár nekem photoshopp gyanús, de nem is szeretném megvádolni az emberkét, legalább alkot valamit, a mai világban már is örvendetes.
Nagyon jó lett a kép, bárhogy is készült.
Lord Jack
Hozzászólások: 153
Csatlakozott: 2010. szept. 19., vas. 13:53
Tartózkodási hely: Nibiru

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Lord Jack »

Igen, remek kép. És az MW Rebirth moddal nagyobb lesz Seyda Neen, ha csak ez a gond... Habár nem ekkora.
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Hopsz, mikre nem talál az ember :D
http://www.gamestar.hu/the-elder-scroll ... ailer.html
:D kényszert érzek, hogy Ákost rávegyem a fordítás és ezen mod együttműködésére :D
Avatar
Sleth
Hozzászólások: 361
Csatlakozott: 2010. márc. 7., vas. 11:20

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Sleth »

TGWH írta:Hopsz, mikre nem talál az ember :D
http://www.gamestar.hu/the-elder-scroll ... ailer.html
:D kényszert érzek, hogy Ákost rávegyem a fordítás és ezen mod együttműködésére :D
Sztem úgy jó ahogy van.
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Csatolmányok
keeningbackcover2-1000.jpg
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Ismét egy mesterműre bukkantam, sajnos nem a legjobb minőségű a kép.
Mi a különös a hóba írt szövegben? Az, hogy döglött Thalmorokból készült. :D
Csatolmányok
talosrules.jpg
Avatar
Sleth
Hozzászólások: 361
Csatlakozott: 2010. márc. 7., vas. 11:20

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Sleth »

jóknak néznek ki, fenn is van a morrowind a gépemen, de most más játékot "kell" végigtolnom :D
Lord Jack
Hozzászólások: 153
Csatlakozott: 2010. szept. 19., vas. 13:53
Tartózkodási hely: Nibiru

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Lord Jack »

Ezt a Keening modot kipróbálom!
Emberke

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Emberke »

Van még valaki rajtam kívül, aki nagyon várja már a F:NV magyarítását? :D
Válasz küldése