Re: Első benyomások a játékról

Itt folyik minden olyan beszélgetés, ami nem fér be egyik következő kategóriába sem.
Vik
Hozzászólások: 3869
Csatlakozott: 2008. márc. 25., kedd 19:38
Tartózkodási hely: per pillanat itthon :)

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Vik »

Cthulhucult írta: Tehát a választható öt (vagy hat?) frakció közül csak hárommal voltak gondjai, főleg a Sötéttestvér csuklyával. Mert nyomasztó. Bizony, ez ilyen gonosz játék, nem egy kedves,
Csak óvatosan az ilyen félrefordításokkal, mert ha valaki más is meglátja rajtam kívül a csapatból, még a végén belekerül a magyarításba, mint a Viharköpenyesek... :)
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Vik írta: Csak óvatosan az ilyen félrefordításokkal, mert ha valaki más is meglátja rajtam kívül a csapatból, még a végén belekerül a magyarításba, mint a Viharköpenyesek... :)
Az Viharköpenyes lett, nem? Legalábbis a félrefordításokról ment a vita, majd valaki kiderítette, hogy gerillák, erre írtam, hogy a vihar is hirtelen csap le, ne ragozzátok túl, majd jött az infó hogy családnév, így már a bárányfelhő eregető, vagy mi volt valamelyik békés leányzó fordítása túl békésen hangzott, így végül maradtunk az elsőnél, és viharköpenyes oszt jónapot :D Rohamköpenyest akartál sztem írni, vagy viharköpönyegeset álá russian realizm :D.
Avatar
somesz83
Hozzászólások: 89
Csatlakozott: 2008. feb. 7., csüt. 10:47
Tartózkodási hely: Miskolc
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: somesz83 »

Cthulhucult írta:Nekem a Skyrimről rögtön az ugrott be, hogy ez egy fantasy Fallout 3.:)
Gondoljunk csak a Fallout 3-ra és a New Vegasra, amelyek szintén remek játékok lettek (bár nekem olyan érzésem volt először, hogy egy posztapokaliptikus Oblivion moddal játszom :D ).
Ennél nagyobb hülyeséget már rég olvastam. Bár feltételezem csak felületesen ismertétek meg a Fallout rendszerét és világát. Semmilyen tekintetben nem hasonlítható össze az Oblivionnal, ami ugye egy gyerekes akció-kalandjáték, csakúgy mint utódja, a Skyrim. Egy közös van a Fallout 3-ban meg az Oblivionban, a motor meg a fejlesztők. Ennyi, itt vége.

A New Vegas-t pedig az Obsidian csinálta annak a Chris Avellone-nak a vezetésével, aki anno '98-ban továbbfejlesztette a Fallout rendszerét és vezető tervezője volt a Fallout 2-nek. Mellesleg ő írta a 200 oldalas Fallout "Bibliát" is. A CRPG játékok nagy mestere, kb. mint Ken Rolston (D&D, Morrowind) vagy Christopher Taylor, aki az Arcanum megalkotója. (Nem a Dungeon Siege-es Chris Taylor)

Másik dolog meg ez az achievement rendszer. Elég szomorú, hogy egy Elder Scrolls-hoz achievement rendszer kell, hogy fenntartsa az érdeklődést. Mellesleg azért húzni egy karaktert, hogy feloldjak valami hülye ábrát, achievementet hát nem tudom, inkább menjen ki focizni az illető.
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

A látványra gondoltam, a karakterek külsejére, a színvilágra meg némelyik animációra, azért eléggé ordít a hasonlóság a Fallout 3 és a Skyrim között. Fallout kettő végigjátszást ért meg uninstall előtt (ez felületes vagy nem, nem tudom), az abszolút egyhangú helyszínek meg a nekem nem igazán szimpatikus posztapok világ elvette a kedvem tőle. Őszintén szólva kevesebb ideig kötött le, mint a Skyrim. A rendszerére már nem emlékszem, de biztos zseniális volt. Annyira azért nem, hogy még egyszer feltelepítsem.
Az Oblivionnal 2006 óta elvagyok, hála a rengeteg modnak. Gyerekes akció-kalandjáték...olvastam ennél sokkal nagyobb hülyeséget is, meg sokkal kisebbet is. A Morrowind nagyobb játékélményt nyújt, de azért az Oblivion messze nincs annyira lebutítva, mint a Skyrim. Nyilván ha valaki alapból utálja az Obliviont, az máshogy áll hozzá.
Avatar
somesz83
Hozzászólások: 89
Csatlakozott: 2008. feb. 7., csüt. 10:47
Tartózkodási hely: Miskolc
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: somesz83 »

Meggyőződésem szerint pedig az az Oblivion. Silány akció-kalandjáték, nagyon távol áll egy CRPG-től. Egyébként ja, undorodom az Obliviontól a buta rendszere, a gumifejű karakterei, a három szinkronhang, az ellentmondásos küldetései stb. stb. miatt. Ne jöjjetek modokkal, mert nem érdekel az Oblivion! :D Az egy merénylet volt a CRPG játékosok felé, főleg a Morrowind zsenialitása után.

Oké, most túl vagyok egy The Witcher és egy The Witcher 2 kijátszáson egymás után, szóval nehéz pozitívat írni bármelyik más RPG-ről. ;) Elkezdtem a Dragon Age-t is, már annyit hájpolták, hogy gondoltam megnézem. Mindenesetre a csurom véres karakterek nálam komikus hatást értek el, tudom nem az volt a célja a BioWare-nek, de én jót röhögtem a csurom véres balfék karaktereim, bárányhimlős óvodások. :D
Avatar
Dr.UnGrammar
Hozzászólások: 748
Csatlakozott: 2011. dec. 26., hétf. 13:05
Tartózkodási hely: Kisalföld

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Dr.UnGrammar »

somesz83 írta:Meggyőződésem szerint pedig az az Oblivion. Silány akció-kalandjáték, nagyon távol áll egy CRPG-től. Egyébként ja, undorodom az Obliviontól a buta rendszere, a gumifejű karakterei, a három szinkronhang, az ellentmondásos küldetései stb. stb. miatt. Ne jöjjetek modokkal, mert nem érdekel az Oblivion! :D Az egy merénylet volt a CRPG játékosok felé, főleg a Morrowind zsenialitása után.

Oké, most túl vagyok egy The Witcher és egy The Witcher 2 kijátszáson egymás után, szóval nehéz pozitívat írni bármelyik más RPG-ről. ;) Elkezdtem a Dragon Age-t is, már annyit hájpolták, hogy gondoltam megnézem. Mindenesetre a csurom véres karakterek nálam komikus hatást értek el, tudom nem az volt a célja a BioWare-nek, de én jót röhögtem a csurom véres balfék karaktereim, bárányhimlős óvodások. :D
Emlékszem én is döbbenten néztem a képernyőt, mikor 2 apró patkány levágása után beborította a vér a karakterem. Hála az égnek ez ki is kapcsolható és a későbbiekben nem lesz zavaró (az ellenség mérete és a helyszínek mivolta miatt).
Csak annyit ajánlanék, hogy ne légy vele olyan szigorú! Vannak benne agyzsibbasztó dolgok, de tényleg megbocsáthatók. Ha viszont az elején összeveszel vele, akkor esély sem lesz a végégjátszásra, mert elégé el fog nyúlni néhány helyszín a játék lineáris csőrendszere miatt (és ez talán a legkritikusabb pont a játéknál).

Érdemes még nehézségi szinttel is babrálni, mert akkor tényleg trükközni és stratégiázni kell majd. 3 végigjátszás után amúgy csalás a gép részéről nem merült fel, ilyen szempontból tehát korrekt a játék.
Valamint vigyázz majd a karakterek közti kommunikációnál is, (akár csak a Mass Effect-ben) itt is mindenki villantani és dugni akar pár egyszerű jó szó után. Őrület!
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Dagoth Ur képtelen feldolgozni a történteket a Nerevarine-balhé után.:) Akarsz róla beszélni?:)
A három szinkronhangból legalább kettő ugyanaz, mint a Morrowindben.
Dragon Age-ben nekem tetszett, hogy harc után véresek a karakterek, persze eléggé el volt túlozva. Annyira az sem kötött le viszont, hogy végigjátsszam. Akkor már inkább a Neverwinter Nights.
Erről a vicserről mindenki áradozik, most már megnézem magamnak.
Lord Jack
Hozzászólások: 153
Csatlakozott: 2010. szept. 19., vas. 13:53
Tartózkodási hely: Nibiru

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Lord Jack »

Dagoth Ur meghalt a találka után...
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Igen, ezt nehezen lehet feldolgozni.:)
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Most néztem csak meg, mit szórakoztak össze a fejlesztők egy hét alatt, amikor szabadon csinálhattak bármit a Skyrimhoz.
A lándzsás és lovas harc nagyon jó, de könyörgöm, ha ehhez mindössze egy hét kellett, akkor miért nem voltak képesek simán így kiadni a játékot??? Egyik sem egy földtől elrugaszkodott dolog, sokkal inkább a "mi halálér' nincs ez benne" kategória. Eh...legalább ne közölnék, mennyire könnyen kiráztak volna a kisujjukból egy sokkal jobb játékot. Azért remélem, legalább ezeket belerakják egy DLC-be.
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Mert az idő pénz. És nem engedték meg, hogy belekerüljenek. Pár hónap elég lett volna, ha most kiadják, sokkal jobb játék lenne...
Ezek az apróságok, amikről beszéltem, amit nem lenne gond leprogramozni, vagy betenni még pár fegyvert, mégis hatalmasat dobnának a játékon.
Meg ugye minek csinálják meg, ha a modderek ingyé elvégzik a melót?
Avatar
Dr.UnGrammar
Hozzászólások: 748
Csatlakozott: 2011. dec. 26., hétf. 13:05
Tartózkodási hely: Kisalföld

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Dr.UnGrammar »

Cthulhucult: Ugyanez volt a reakcióm (szerintem írtam is valahol, amikor kijött a videó)! De ami miatt igazán égett (az én) pofám az az volt, amikor bevallották, hogy szándékosan adták ki hibásan a játékot PS3-ra. Én nagyon nem kedvelem a konzolokat, de azért ez már velük szemben is arcpirító taplóság, plusz még el is dicsekednek vele a barmok.

Dagoth Ur halála engemet is megviselt. Lándzsára is tűztem utána Vivec fejét.
Lord Jack
Hozzászólások: 153
Csatlakozott: 2010. szept. 19., vas. 13:53
Tartózkodási hely: Nibiru

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Lord Jack »

Vajon lovasíjászat is lesz? Mert különben és megyek Morrowindezni. Ugyanis elindítás után rögtön kiábrándultam az az Oblivionból is.
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Lovasíjászatról nem tudok, de a többi sem biztos hogy kikerül a játékba, ez csak attól függ, hajlandó-e a Bethesda megosztani velünk földi halandókkal. Áááá, kezdem megint felhúzni magam, ha szóba kerül a téma! Az a legnagyobb pofátlanság még, hogy a plusz animációk, új (régi igazából, mert szálfegyver a Morrowindben is volt) fegyvertípusok, esetleg pár új képzettség összesen max pár száz mega, és akkor még nagyon sokat mondtam.
De ez még nem az alja, az az lenne ha eladnák a megfilmesítés jogát Uwe Boll mesternek, aki mint tudjuk nagy hozzáértéssel visz vászonra sikerjátékokat. :)
Avatar
Sleth
Hozzászólások: 361
Csatlakozott: 2010. márc. 7., vas. 11:20

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Sleth »

Az meg a másik, hogy sok helyen áradoznak a Skyrim harcrendszeréről (anno az Oblivionnál is ez volt), de meg sem közelíti a 2006-os Dark Messiah-ot, sztem az az eddigi egyik legjobb akció-rpg.
Dragon Age-től ne várj túl sokat, én nagy elvárásokkal kezdtem neki, kb. semelyiket nem tudta teljesíteni (Törpös szál annyira klisés volt, minden történést előre sejtettem), egyetlen kiemelkedő pozitívuma a Mágustoronyban lévő álomvilág volt, ahol különféle lényekké kellett átváltoznod, hogy átjuss egyes részeken, persze minden alakhoz más-más képességek voltak, így a harc is élvezetes volt, de mondjuk az ajándékozás a különleges ajándékokon kívül meg egy nagy f*szság volt, mivel simán megtehettem, hogy mindig ellent mondtam az adott szereplő véleményének, aztán vettem neki pár ajándékot és újból jó barátok voltunk pff... a NWN 2 se volt vmi jó a klisés történet miatt, de én jól elvoltam vele, mert egy-két szereplőt jól eltaláltak, a vár építgetés kifejezetten élvezetes volt, és a gonosz befejezés, pedig egyszerűen jó lett(
► Show Spoiler
)
Az NWN2 első kiegészítője a Mask of the Betrayer-t sok helyen ajnározták, így megint eléggé nagy elvárásokkal ültem neki, és nem csalódtam, aki teheti próbálja ki (pl: végre nem kell a világot megmenteni).
Lord Jack
Hozzászólások: 153
Csatlakozott: 2010. szept. 19., vas. 13:53
Tartózkodási hely: Nibiru

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Lord Jack »

Egy nagyon rövid ízelítő a most elkezdett írásomból. Ebből még úgysem halásztok ki semmit belőle... Írta: Erdősi Martin.
(Mellesleg mindössze húsz percem van benne, és még most fogok enni (finom fokhagymát és kolbászt).)
► Show Spoiler
Avatar
somesz83
Hozzászólások: 89
Csatlakozott: 2008. feb. 7., csüt. 10:47
Tartózkodási hely: Miskolc
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: somesz83 »

Nos mivel a Bethesda egyben kiadó is, így igazából simán várhattak volna egy hetet, és belerakhatták volna ezeket az apróságokat. Gondolom majd pénzes DLC-be belerakják, bár illene ingyenes DLC-be.

Aki lovas harcot akar, tényleg próbálja ki a Mount & Blade-t. Sandbox játék, de igazából a harc a lényege. Végül is ilyen FPS csataszimulátor.

A Dragon Age-től különös elvárásaim nincsenek. Egy Witcher 2 után nem számítok nagy sztorira, abban ugyanis minden egyes mondatoddal befolyásolod a történetet, elég csak azt mondanom, hogy sógorom olyan dolgokról beszélt a Witcher 2 végigjátszásával kapcsolatban, amelyekkel én nem is találkoztam, ellenben én is tudtam neki homlokegyenest eltérő szálakat és történéseket mondani és mindketten kimaxoltuk a játékot. Legalábbis első végigjátszásra. Nem tudom hány szál lehet a Witcher 2-ben fő - és mellékszál, de elképesztő, már regényben sem egyszerű így formálni a történéseket, nem még egy játékban. Szóval nincs nagy elváráson a Dragon Age-től. Egyelőre tipikus BioWare recept, amit már a Jade Empire óta használnak sikerrel. Nincs ezzel baj, mert élvezetes csak az interakció és a megítélés valahogy nem így működik egy normális RPG-ben. Ahogy lentebb említette valaki az ajándékozás rendszert meg a párbeszédeket, kicsit idétlen, ahogy megsértem Morrigan-t, aztán adok neki egy nyakláncot és el van felejtve, s akár még meg is lovagol. Egyébként nálam még mindig a Jade Empire viszi a prímet BioWare fronton, leszámítva a régi klasszikusokat. A Mass Effect nekem már semmi újat nem mutatott, tök ugyanaz volt, mint a Jade Empire, csak sokkal monotonabb, kiszámíthatóbb és egyszerűbb. Itt persze hozzá kell tenni, hogy nem vagyok űrmese rajongó, ellenben a távol kelet varázslata mindig magával ragad, legyen az kínai, koreai vagy japán esetleg tajvani.

Sleth: Na igen, a jó öreg Dark Messiah of M&M! Piszok jó akció-kalandjáték volt, s szomorú, hogy azóta sem jött ki hasonló. Én nagy imádtam azt a műfajt, de valahogy a tucat FPS-ek között elveszett. Volt még az Enclave meg az örök kedvenc Severance: Blade of Darkness vagy a Shade: Wrath of Angels. De jó játékok ezek, miért nincs több ilyen?!?! :cry:
A három szinkronhangból legalább kettő ugyanaz, mint a Morrowindben.
Nem baj, Linda Carter nénit szeretjük! :D Nélküle nord nők? Kizárt!
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Enclave! Hónapok óta eszembe jut időnként, hogy mi lehetett ennek a játéknak a neve, de képtelen voltam visszaemlékezni! Így már egyszerűbb megszerezni, ha tudom mit keresek. Csak a demóval játszottam annak idején, de egész jó volt. Severance is jó, megvan valahol. A Dungeon Lords se volt rossz, az idegesítő hibái ellenére.
A szinkronok közül nekem a redguard féfi és dunmer női hangok voltak elsőre ismerősek.
Witcher első vagy második része jobb? Nem látvány szempontjából, hanem hangulat, játékmenet, stb.
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Lord Jack, szóismétlésekre azért figyelhetnél.

Enclave :D úú az mekkora nagy játék :D teljesen lineáris, de akkor is, nagyon jó, maga a világ, a szereplők, a helyszínek, mind-mind remekül ki vannak találva.
Avatar
Sleth
Hozzászólások: 361
Csatlakozott: 2010. márc. 7., vas. 11:20

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Sleth »

Enclave hallatán eszembe jutottak a régi 2D-s rpg-k amiket pár ember rak össze, és sokkal élvezetesebbek, mint a mai játékok nagy része, főleg úgy, hogy az általános ismertető jelük az, hogy ingyenesek.
két magyar ajánló ha vki ismerkedne a műfajjal (pár óra alatt végigvihetőek):
MoonDragon Entertainment - Amnézia - a leghíresebb magyar produktum, az egyetlen bajom, hogy mire belejönnék már vége is, de a több befejezés miatt azért ki lehet húzni a játékidőt.
Prophylaxys Entertainment - Terminátor 6 - paródia, a jobbik fajtából, itt is több befejezés van, attól függően mennyire voltál laza a történet során (igen, itt lazasági faktor van, amit pl egy szemetes felgyújtásáért kapsz).
Vendég

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Vendég »

Talán némelyeknek ismerősek lehetnek a Suli és a Szakadt Csöves (vagy valami hasonló) című magyar gyöngyszemek a kilencvenes évekből. A játékmenet nagyjából a Jackson-Livingstone lapozgatós játékkönyvekhez volt hasonló, lapozgatás helyett a kiválasztott szövegrészre kattintva haladhattunk tovább. Visítva röhögés garantált volt, pedig akkoriban nem volt saját gépem, az irodában játszottam (senki nem mondhatja, hogy a polgári szolgálat nem volt elég kemény! Nekem sokat romlott a szemem a rengeteg Doom meg Quake hatására, főleg hogy gyakran a monitort se láttam a pipafüsttől.:). Igazán epikus sztorija volt mindkét játéknak, a Suliban az igazgatón állhattunk bosszút amiért kicsapott az iskolából, a Csövesben meg annyi pénzt kellett összelopni/koldulni/rabolni, amennyit már érdemes elkölteni egy játékteremben.
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

A legutóbbit én írtam, csak hülye voltam bejelentkezni.
Avatar
Dr.UnGrammar
Hozzászólások: 748
Csatlakozott: 2011. dec. 26., hétf. 13:05
Tartózkodási hely: Kisalföld

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Dr.UnGrammar »

Az a legendás Suli, Police és Army trilógia; nem? A hírhedt tomcat-tól.
Emlékszem amikor a 90-es években csak azért jártunk külön számtech-re, hogy ezekkel játszhassunk. Régi szép idők...
Anno ezek számítottak a pc játékok Marylin Mansonjának.
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Bizony, a trilógia! A Csöves még korábbi, a Pató Pál Software mesterműve. Ott még kép sem volt, csak szöveg.
Avatar
Dr.UnGrammar
Hozzászólások: 748
Csatlakozott: 2011. dec. 26., hétf. 13:05
Tartózkodási hely: Kisalföld

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Dr.UnGrammar »

Először is a jó édes... a fórummotornak! Tegnap több oldalas monológom veszett el itt. :cry:
(Tegnapi hozzászólás felidézése emlékezetből:)
- változatosság kedvéét mesésebbre vettem a figurát

Vasárnap ajánlásra volt szerencsém kipróbálni az Arcanum nevű játékot (erről később), és érdekes dolgokon kezdett el a játék kapcsán rugózni az agyam. Az Arcanum még azon jó öreg játékok közé tartozott, ahol nem minden dialógus rendelkezett audioval. Élvezetes, bő szövegek fogadtak mind az npc-k, mind a saját karakterem részéről; jelentéktelennek is minősíthető dialógusok, amik tényleges hatással nem rendelkeztek, de sokkal egyedibbé és játékos közelibbé tették a karaktert.
És ekkor beugrott!
Elképzelhetőnek tartom, hogy a 2003-2004 környékén megjelent igény a teljes szinkronnal rendelkező játékokra kezdete ,,kivéreztetni" a szerepjátékokat ellentétben azzal a hittel, hogy arról a konzolok tehetnek. Nem vagyok konzol rajongó, nincs konzolom, és bizonyos konzolhasználókról meg van a véleményem; DE ha jobban beleássuk magunkat a dolgokba lehet, hogy MI pc-sek, és szerepjátékosok vagyunk a bűnösek a mai helyzet miatt. Ezt a mondatot persze barokkos túlzással írtam, de engedjétek meg, hogy kifejtsem (vagy megpróbálhassam kifejteni) a hipotézisem.

Na szóval, mint írtam 2003 és 2004 környékén a játékosok részéről erősen megjelent az igény a teljes szinkron iránt. Nem egy játék sínylette meg a kritikusok haragját mikor fél megoldásokkal vagy a teljes audio kihagyásával élt. Hogy mennyire elfajult a helyzet azt jól mutatja, hogy a Neverwinter Nights 2-nél sok magát szakembernek tituláló egyén sérelmezte, hogy vannak a játékban párbeszédek, amik némán zajlanak le a karakterek között. De a nem is olyan öreg Dragon Age első részét is megszólták azért, mert karakter Néma Nimród volt. A játékosok és "kritikusok" nyomására megjelentek a teljes szinkronnal rendelkező játékok (egyik ilyen éllovas az Oblivion), mert ugye olvasni nem szeretünk. Ez mind szép és jó volt, némelyik produkció meg volt bolondítva valami extrával is a téren, de...
...de aztán jött a baj. Tudni illik a játékfejlesztésből rengeteg időt vesznek el a szinkronszínészi munkálatok, hangbeillesztések, mimikák és plusz animációk berakása a játékba, ezek gyakran idő és (főleg) pénz igényes dolgok is, és ha már pénz, muszáj rámutatnom a Bethesda azon szokására, hogy MINDEN produkciójukba szerepeltetnek egy nagyágyút szinkronhangként. Gondoljatok csak bele! Picard kapitány nem a csillagközi béke céljából adta hangját jó császárunknak, ahogy Boromir sem puszipajtásságból halt (ismét) meg hercegként, Márió sem a hercegnő kedvéért nosztalgiázott Paarthurnax-ként, és Ron Perlman sem dünnyögte kólás kupakokért híres monológját ,,War, war never change".
Ahogy a füleinket egyre jobban kényeztették, úgy fogyott el lassan a szerep a játékból. Nincsenek már választható monológ tömegek a karakterünk részéről egy párbeszédben, mert arra többféleképpen kellene reagálni az npc-nek, ahogy most már az npc-ék közül sem mindenki beszél velünk. Szűk szavúak lettek azok a játékok, amelyek régebben meséltek.

A tendencia pedig nem mutat javulást. Említettem a Dragon Age-t. Aki látta a kettőt azt tudhatja, hogy a rosszmájú megjegyzések a néma karakterre hallgató fülekre találtak a kiadó/fejlesztő berkeiben, és meg is lett az eredménye (tudom, tudom, tudom más is közre játszott, de na...). Illetve itt van az általam emlegetett Mass Effect széria is. A második rész már odáig csonkította a párbeszéd rendszert, hogy alig két vagy három szavas opciók közül választhatunk a kördiagramszerű biszbaszon; nem egyszer fordult elő, hogy az általam szimpatikusnak vélt szótöredék kiválasztása után a karakter tök mást mondott, mint amire számítottam és előfordult az is, hogy pár jó szóból potya dugás lett.

Elképzelhetőnek tartom, hogy innen kezdett vérezni az RPG műfaj. Már pedig, ha igazam van, akkor az nem a konzolosok bűne tisztelt pc-s társaim...
Avatar
somesz83
Hozzászólások: 89
Csatlakozott: 2008. feb. 7., csüt. 10:47
Tartózkodási hely: Miskolc
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: somesz83 »

Igazad van részben. De pl. a New Vegas esetében van, hogy 20-30 perceket beszélgethetsz, komoly mondanivalóval és sztorikkal. S akkor ott a Witcher 2, ahol minden szinkronos, mégsem olyan felületes mint egy BioWare vagy Bethesda játék. Sőt! Szóval vannak pozitív jelenségek a szinkronizált CRPG világában. Az is igaz, hogy néha én is inkább elolvasnám, mint kivárnám a sok dumát, de mondom, ez színész és rendezés függő. Nagyon ajánlom a Witcher 2-t, zseniális ezen a téren, még az első rész is. A BioWare játékok interaktí filmnek tűnnek mellette. Mondjuk szerintem a Mass Effect széria az is azzal a buta dialógusrendszerével.

Az NWN2-ben én kifejezetten örültem, hogy nem volt minden szinkronizálva, csak a lényegesebb dolgok. Ez adott neki RPG ízt. De ez ugye ízlések és pofonok mindenkinél.

Elder Scrolls-nál maradva meg kifejezetten visszalépés volt az Oblivion 2-3 mondatos dialógusrendszere. Oké, a Morrowindben kb. minden NPC ugyanarról beszélt, de kapásból Caius és a jelentősebb NPC-nek nagyon jó szövegeik voltak. S egyébként érdekes, de az LGNPC moddal valami eszméletlenül élővé válik Morrowind, pedig ezek csupán egyedi szövegek a "latest rumors", "my trade", "bakcground" stb. topikokhoz. Én LGNPC nélkül már el sem tudom képzelni a Morrowindet, mikor végre nem a szokványos hülyeségeket mondja minden NPC függetlenül attól, hol él és melyik háznál szolgál. Nem tudom ezt a modot honosítottátok e, de megérné.

http://somesztes.gamedroid.hu/morrowind_lgnpc.htm
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Engem sose érdekelt különösebben a szinkron, NWN első részében egyáltalán nem zavartak a néma párbeszédek. Ez a hangot mindenkinek dolog egyszerűen arról szól, hogy nagyobb közönségnek lehessen eladni a játékot. Mert az emberek többsége lusta olvasni, sok olyan embert ismerek, aki akkor olvasott könyvet utoljára, amikor muszáj volt (suli, tanfolyam, stb.). A többség lusta IDŐT szánni bármire, vagy személyes sértésnek veszi, ha gondolkodó lénynek tartják. A Skyrim filmszerű kivégzései is erről szólnak, csak dőlj hátra és nézd a mozit...
Nem hinném, hogy általánosságban hülyül a világ, mindössze annyi lenne a játékok készítőinek a dolga, hogy annak a rétegnek járnak a kedvében, akik a jelenlegi sikereikhez segítették őket. Nem számít, a Bethesda és a BioWare helyett majd jönnek újabb, ismeretlenebb fejlesztők rohadt jó igazi szerepjátékokkal.
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Nem kell annyit kihozni belőle, az fps-eket is viszik, oszt max tizennégy óra játékideje van a legtöbbnek...
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

A szerepjátékok teljesen más rétegnek készülnek (készültek), mint a hentelős, akcióra és látványra kiélezett programok. A gond akkor van, amikor a nagyobb profit érdekében egy seggel két lovat akarnak megülni a kiadók/fejlesztők - szerintem a Skyrim tipikus példája ennek. Az RPG-rajongókat nem fogja sokáig lekötni, vérpistikék (lehet perelni, lopom a kifejezést:)) meg úgyis megunják és betöltenek egy FPS-t.
Igazi RPG-t valószínűleg az tud élvezni, aki játszott már klasszikus, papír alapú szerepjátékkal. Legalábbis nekem a számítógépes változat mindig egy pótlék marad, de harmincon túl nem egyszerű összeszedni az ismerősöket egy mesélésre. Azok a 3-4 órás, pár sör után percek alatt improvizált kalandok, amikor a játékosok rohadtul teljesen mást csináltak, mit amit a megírt sztoriban elgondoltam...:) Persze a rögtönzött történetek lettek mindig a legjobbak.
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: TGWH »

http://kepregeny.lfg.hu/goblins/


Goblin képregény, már vagy 2 órája ezt olvasom :D nagyon jó :D
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

TGWH írta:http://kepregeny.lfg.hu/goblins/


Goblin képregény, már vagy 2 órája ezt olvasom :D nagyon jó :D
Ez tényleg rohadt jó! Csak sajnos még nincs fenn a sztori vége.
Avatar
Dr.UnGrammar
Hozzászólások: 748
Csatlakozott: 2011. dec. 26., hétf. 13:05
Tartózkodási hely: Kisalföld

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Dr.UnGrammar »

Talán mert ez is olyan, mint a OOTS vagy a Darths and Droids (azaz hetente frissül)?
Lord Jack
Hozzászólások: 153
Csatlakozott: 2010. szept. 19., vas. 13:53
Tartózkodási hely: Nibiru

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Lord Jack »

Meguntam a Skyrimet. Most várom a Game of Thronest. Ha csak egy hétig is, de játszok vele.
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Lord Jack írta:Meguntam a Skyrimet. Most várom a Game of Thronest. Ha csak egy hétig is, de játszok vele.
Várj hozzá modokat. Én szerintem el fogom tolni, és először a Morrowindet játszom ki, majd az obliviont magyarul. Skyrimot is csak magyarul, addigra meg bejön még pár total conversion mod :D
Na jó, esetleg ha lesznek normális modok, ránézek a legújabb részre...
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Lord Jack írta:Meguntam a Skyrimet. Most várom a Game of Thronest. Ha csak egy hétig is, de játszok vele.
Isten hozott a klubban! Akkor már ketten vagyunk így.:) Ha még nem tetted volna, olvasd el a könyveket (Tűz és jég dala - a Trónok harca első évadja az első kötetből készült), jó mocskos brutális fantasy. Elf- és orkmentes!
Lord Jack
Hozzászólások: 153
Csatlakozott: 2010. szept. 19., vas. 13:53
Tartózkodási hely: Nibiru

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Lord Jack »

Jövőhéten szerzem be őket. Azután nézek pár R. A. Salvatore vagy Greg Keyes könyvet. Utóbbit nem szeretem annyira. Nem tudnál valami jó fantasy könyvsorozatot? Elég, ha csak simán könyv, de legyen jó, mert a Trónok harcát (egész sorozatot) kivégzem legkésőbb nyárra, de szerintem hamarabb. Szóval kellenek a könyvek... Írói tapasztalatot gyűjtök.
Avatar
11-11-11
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2011. okt. 11., kedd 20:44
Tartózkodási hely: Riverwood

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: 11-11-11 »

witcher könyvek
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Lord Jack írta:Jövőhéten szerzem be őket. Azután nézek pár R. A. Salvatore vagy Greg Keyes könyvet. Utóbbit nem szeretem annyira. Nem tudnál valami jó fantasy könyvsorozatot? Elég, ha csak simán könyv, de legyen jó, mert a Trónok harcát (egész sorozatot) kivégzem legkésőbb nyárra, de szerintem hamarabb. Szóval kellenek a könyvek... Írói tapasztalatot gyűjtök.
Na de sokan akarnak írók lenni :D én arra is gondoltam, hogy közösen írjunk meg egy világot, mindenki egy-egy fajjal és várossal kezd :D

Sárkánydárda krónikák alap, szó szerint... nagyon alap sztori, de vannak érdekes könyvek, pl. a Ráseránts-hegy ostroma, na azon beszarsz XD
Én akciósan töltöttem fel a könyvespolcom, rakat 300-500-1000 forintos könyvem van. Nem bántam meg, jó kis írások. Történelmi témájú, vagy fantasy legyen inkább?
Most H.P. Lovecraft könyveire gyúrok rá, az már drágább kategória, de meg kell hogy legyen :D Meg Gyu könyve, pont ma olvastam a GSO-n a hírt a blogjáról.
Tehát én veszem ami akciós, a legtöbben nem csalódtam.

Ja még egy! Dörnyei Kálmán! Hihetetlen jó könyvei vannak. Kegyetlen jó, A kaland nélkül-ben ki sem mozdulnak a kocsmából, mégis ezerszer jobb, mint holmi kortárs magyar írók művei...
http://konyvar.hu/dornyei-kalman/
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Henryk Sienkiewicz trilógiája (Tűzzel-vassal, Özönvíz, Kislovag) ugyan nem fantasy, de egy fantasy rajongónak is nagyon élvezhető. Nekem nagyon bejön még Michael Moorcock Harcikutya című regénye is. Ez utóbbi ugyanúgy a 17. századi Európában játszódik, mint az előbb említett trilógia, csak szépen tele van szőve fantasy elemekkel. Robert E. Howard Conan történetei alapművek ezen kívül.
H.P. Lovecraft kötelező, bár hagyományos értelemben vett fantasy kevés van az írásai közt, esetleg az Álomföldeken játszódóak. Mondjuk Cthulhucult névvel ugye csak jót mondhatok róla. :)
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Cthulhucult írta:Henryk Sienkiewicz trilógiája (Tűzzel-vassal, Özönvíz, Kislovag) ugyan nem fantasy, de egy fantasy rajongónak is nagyon élvezhető. Nekem nagyon bejön még Michael Moorcock Harcikutya című regénye is. Ez utóbbi ugyanúgy a 17. századi Európában játszódik, mint az előbb említett trilógia, csak szépen tele van szőve fantasy elemekkel. Robert E. Howard Conan történetei alapművek ezen kívül.
H.P. Lovecraft kötelező, bár hagyományos értelemben vett fantasy kevés van az írásai közt, esetleg az Álomföldeken játszódóak. Mondjuk Cthulhucult névvel ugye csak jót mondhatok róla. :)
Robert E. Howard művei közül én a Solomon Keane kalandjait emelném ki, nagyon jók. De egy rakat jó könyv van még ezen kívül, az Álomfalók is jól indul, egy amcsi szerző első műve, aztán kiderül mekkora perverz a kis mocsok XD
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Végigtoltam a Dragon Age első részét (most először játszottam végig, megjelenésekor pár nap után meguntam), szerintem teljesen korrekt, valószínűleg itt sokkal inkább befolyásolják a döntéseink a világ eseményeit mint a Skyrimban. Meg érezni benne a régi jó BioWare stílust, a társak igazi karakterek, nem csak dísznek vannak. És nem is hiányoltam semmit a játékból, az npc-k arca meg bőven van olyan kidolgozott és élő, mint a Bethesda "éverpégéje" csodánál. A második részről csak olyat olvastam amik alapján tutira nem fogom kipróbálni, de elvileg jön harmadik, amit próbálnak az elsőhöz hasonlóvá tenni.
Szóval bőven jó a Dragon Age - Origins, a tipikus BioWare-es happy end (ami csak elsőre tűnik igazán hepinek) meg már az első NwN óta nagyon bejön. A Bethesda pedig, ha már finoman szólva átemelt jó pár dolgot a TES 5-be, csinálhatta volna sokkal ügyesebben is. Például ha folyton láb alatt van egy idióta karakter, attól még nem lesz a kalandozótársam, csak irritáló elem. Elég volt egy Adoring Fan, nem kell belőle egy egész légió.
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Játszottam kis Skyrimot, aztán minden szó nélkül kivágott az asztalra...
Elég lehangoló, áll az ajtóban a katona, így nem tudok bemenni, vagy ha megkérdezek valakit, mindig ugyan azt mondja... Kereskedőt nem sikerült találnom, viszont remélem megint elkaptam a vámpírkórt, amikor a szellem kislányt kerestem a sötétben...
Ez a fizika meg a mozgások... nem az igazi... olyan mű... magyarul talán olvasgatni érdemes lesz, de kéne egy rakat mod...
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Függőleges az fps, vízszintes az idő :D

Na ez a nem mindegy:
Első 300 másodperc két részletben
Első 300 másodperc két részletben
Második 300 másodperc két részletben
Második 300 másodperc két részletben
Avatar
Dr.UnGrammar
Hozzászólások: 748
Csatlakozott: 2011. dec. 26., hétf. 13:05
Tartózkodási hely: Kisalföld

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Dr.UnGrammar »

TGWH írta:Játszottam kis Skyrimot, aztán minden szó nélkül kivágott az asztalra...
Elég lehangoló, áll az ajtóban a katona, így nem tudok bemenni, vagy ha megkérdezek valakit, mindig ugyan azt mondja... Kereskedőt nem sikerült találnom, viszont remélem megint elkaptam a vámpírkórt, amikor a szellem kislányt kerestem a sötétben...
Ez a fizika meg a mozgások... nem az igazi... olyan mű... magyarul talán olvasgatni érdemes lesz, de kéne egy rakat mod...
Nincs olyan nap, hogy ne vágna ki az asztalra a játék, és ez külföldi tapasztalatok szerint nem egyedi probléma a részemről. Légy erős...
Én közben vadul gyűjtöm a nexus profilomon a modokat, mert nagyon ígéreteseket dobtak már eddig is össze. Amikhez különösen sok reményt fűzök az a Szükségleteket bevezető modok, illetve a Hypothermia mod.

Cthulhucult: Próbáld ki a az Awakening kiegészítőjét. Számomra az a második rész!
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Dr.UnGrammar írta: Nincs olyan nap, hogy ne vágna ki az asztalra a játék, és ez külföldi tapasztalatok szerint nem egyedi probléma a részemről. Légy erős...
Én közben vadul gyűjtöm a nexus profilomon a modokat, mert nagyon ígéreteseket dobtak már eddig is össze. Amikhez különösen sok reményt fűzök az a Szükségleteket bevezető modok, illetve a Hypothermia mod.

Cthulhucult: Próbáld ki a az Awakening kiegészítőjét. Számomra az a második rész!
De engem eddig soha nem vágott ki... a vicc az, hogy kihúztam a régi 120as vinyómat, és lehet igazam lett, mert azóta nem fagyott le a gép... így kb. másfél-két órát játszottam, és kivágott... de legalább tudom, hogy a vinyó miatt fagy...
Avatar
Dr.UnGrammar
Hozzászólások: 748
Csatlakozott: 2011. dec. 26., hétf. 13:05
Tartózkodási hely: Kisalföld

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Dr.UnGrammar »

A merevlemez nálam elég régi, lehet, hogy ott a bibi; de nem ér annyit, hogy az amúgy is hátraásott gépet előrerángassam és szétcincáljam. Inkább bevállalom a gyakori quick save-ket (wow ha beírod, hogy quick save a googleba egyből a skyrimet hozza ki a kereső).
Jut eszembe az ajtókat eltorlaszoló npc-k ellen született a Fus Roh Da, mert alapból lusták voltak a fejlesztők elkerülő manővert programozni.
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Az Awakening jónak tűnik, csak az ájtatos, mégis mindenre nyitott Leliana hiányzik belőle...:)
Lord Jack
Hozzászólások: 153
Csatlakozott: 2010. szept. 19., vas. 13:53
Tartózkodási hely: Nibiru

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Lord Jack »

Ma túljutok a 400. oldalon! Szuper könyv. Már áradnak is az ötleteim az írásra. Megkísérlek jobbat írni... (Az előzőleg közzétettnél éhes voltam.)
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Trónok harca, ha jól sejtem. Tyrion a legállatabb, iszonyat jól megírt karakter!
Avatar
Sleth
Hozzászólások: 361
Csatlakozott: 2010. márc. 7., vas. 11:20

Re: RPG, CRPG

Hozzászólás Szerző: Sleth »

Jó tanács a tűz és jég dalához: ne olvass semmi után, főleg ne wikin, ebbe bele van értve a könyv hátoldalán lévő tartalom jegyzék is (4. könyv tartalomjegyzékében a 3. könyv fénypontját spoilerezik el).
Amúgy jah, Tyrion nagy arc, ilyen jellemű karakterek kellenének a mostani filmekbe (bármilyen stílusban), és akkor nézném is őket.
Válasz küldése