Első benyomások a játékról

Ide kerül minden téma a már megjelent Skyrimről, a modokat kivéve
Avatar
Arcturus
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2009. okt. 19., hétf. 15:18

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Arcturus »

TGWH írta:Sikerült meglesnem egy normális gépen. Randa... kb. az oblivion is így nézett ki, de akár a Morrowind nagyon feltextúrázva is kb. hasonló szinten van... ez lenne az új motor? Oks, vannak bent szép részek, meg nem a grafika számít, de nem dobtam magam hanyatt a látványtól...
Lényeges hogy a normális gépen milyen beállításokon megy, mert a normál és az ultra beállítás között vannak különbségek. A hatalmas távoli hegyek nekem nagyon tetszenek. A probléma a szociális rendszerrel van, azt kár volt falloutosítani.
hopp
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2011. nov. 21., hétf. 21:49

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: hopp »

TGWH írta:Sikerült meglesnem egy normális gépen. Randa... kb. az oblivion is így nézett ki, de akár a Morrowind nagyon feltextúrázva is kb. hasonló szinten van... ez lenne az új motor? Oks, vannak bent szép részek, meg nem a grafika számít, de nem dobtam magam hanyatt a látványtól...
A texturák nagyon alacsony felbontásúak, valószínűleg azért, hogy konzolon meg szar gépeken is menjen. Már most elkezdődött az újratexturázás, már most ég és föld a különbség a dobozos meg a tuningolt változat között. Hétfőn raktam fel két képet ide, már azon is szépen látszik a különbség, de azóta már kijött rengetek új textúra.
hellac
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011. nov. 23., szer. 11:57
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: hellac »

Hát szerintem keveset láttál vagy csak belső teret, mert a külső területek, fák, növények, időjárás, hófödte terep szerintem nagyon lenyűgöző, az összhatás iszonyat élethű, nyomába sincs az oblivion se, és így 2 hét után is csak tátom a szám a látványtól ;)
hopp
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2011. nov. 21., hétf. 21:49

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: hopp »

hellac írta:Hát szerintem keveset láttál vagy csak belső teret, mert a külső területek, fák, növények, időjárás, hófödte terep szerintem nagyon lenyűgöző, az összhatás iszonyat élethű, nyomába sincs az oblivion se, és így 2 hét után is csak tátom a szám a látványtól ;)
Nekem is tetszik a látványvilág, de nagyon sok textúra tényleg iszonyat ratyi minőségű. Miután letöltöttem most már cirka 900mega textúrát, elpöcsöltem 1-2 órát az FXAA Post Process Injector finomhangolásával, így már sokkal-sokkal szebb.
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Koczka a gyerek, szal max grafikán volt. :D Azt is beleszámoltam, hogy alacsony felbontású textúrák vannak, írtam, kb. a Morrowind is tud ilyet, szóval már eleve a tuningolt változat sem okozott különösebb meglepetést, láttam a képeket. Egyedül talán az esti fényekkel alkottak újat, na az odavágott, még a kis p4-esemen is...
Amúgy sehogysem értem egyik moddolható játék kiadóját sem... ugyan így van a PES-sel a Konami... tudják, hogy kb. két héten belül 8 új bajnokság lesz, de csak a régieket lehet kicserélni, nem hogy lehetőséget adnának, hogy a modderek bővíteni tudják a játékot... ugyan így van a TES sorozat is... rengetek lehetőséget hagynak ki.

A főküldit elbuktam, mert felgyújtottam egy tyúkot :D a poén az volt, hogy már a másik városban is köröztek ezért, és ki akartak nyírna - mivelhogy a tyúk tulajdonosát, meg két-három másik falubeli is belepusztult eposzian nemes bosszújukba :D -. Szóval a hírek nagyon gyorsan terjednek... egyszerűen látni a játékon, hogy ugyan az, mint a Morrowind, csak szebb, meg van pár új lehetőség... ugyan úgy mozognak a karakterek pl. Többet vártam.
hopp
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2011. nov. 21., hétf. 21:49

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: hopp »

TGWH írta:Koczka a gyerek, szal max grafikán volt. :D Azt is beleszámoltam, hogy alacsony felbontású textúrák vannak, írtam, kb. a Morrowind is tud ilyet, szóval már eleve a tuningolt változat sem okozott különösebb meglepetést, láttam a képeket. Egyedül talán az esti fényekkel alkottak újat, na az odavágott, még a kis p4-esemen is...
Amúgy sehogysem értem egyik moddolható játék kiadóját sem... ugyan így van a PES-sel a Konami... tudják, hogy kb. két héten belül 8 új bajnokság lesz, de csak a régieket lehet kicserélni, nem hogy lehetőséget adnának, hogy a modderek bővíteni tudják a játékot... ugyan így van a TES sorozat is... rengetek lehetőséget hagynak ki.

A főküldit elbuktam, mert felgyújtottam egy tyúkot :D a poén az volt, hogy már a másik városban is köröztek ezért, és ki akartak nyírna - mivelhogy a tyúk tulajdonosát, meg két-három másik falubeli is belepusztult eposzian nemes bosszújukba :D -. Szóval a hírek nagyon gyorsan terjednek... egyszerűen látni a játékon, hogy ugyan az, mint a Morrowind, csak szebb, meg van pár új lehetőség... ugyan úgy mozognak a karakterek pl. Többet vártam.
Az idő egy "kicsit" megszépíti az elmédben a Morrowindet. Lehet tuningolni a grafikáját, de a közelébe sem ér az alap Skyrimnek sem, nemhogy a moddoltnak. Ha azt Oblivionhoz hasonlítanád, azt még esetleg el tudnám fogadni, de Morrowind.. ne már..
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: TGWH »

hopp
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2011. nov. 21., hétf. 21:49

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: hopp »

Lehet, hogy csak az én szemem rossz, de én látok némi különbséget a fák között :D
Screenshot115432.png
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Ha megnézed őket, látni lehet, hogy ugyan az, mint az előző két részben...
Ennél én így 2011 végén, többre számítottam... mondjuk azért van ilyen is:
http://576kbyte.hu/images/Xbox360/a824d ... en_002.jpg
http://www.pcguru.hu/pcguru/img/galery/ ... pek-51.jpg
http://www.konzolokszervize.hu/data/pic ... 0-4945.jpg
Vik
Hozzászólások: 3869
Csatlakozott: 2008. márc. 25., kedd 19:38
Tartózkodási hely: per pillanat itthon :)

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Vik »

TGWH írta:A textúrák nem változnak. A kövek meg a fák már a Morrowindben is ugyan így néztek ki egy-egy komolyabb mod után.

Persze, nem olyan egészen, de ilyen textúrákat már régebben is láthattunk.
Textúrákat esetleg, de nem ilyen játékot. Azt is tegyük hozzá, hogy ehhez a látványvilághoz Morrowindben kell a Morrowind Graphics Extender is, annak is a több éves fejlesztés után elérhető változata.
Jonas
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2011. nov. 24., csüt. 22:55

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Jonas »

TGWH írta:Sikerült meglesnem egy normális gépen. Randa... kb. az oblivion is így nézett ki, de akár a Morrowind nagyon feltextúrázva is kb. hasonló szinten van... ez lenne az új motor? Oks, vannak bent szép részek, meg nem a grafika számít, de nem dobtam magam hanyatt a látványtól...
Hm... Ízlések és pofonok. Nekem meg kimondottan tetszik, csak ámulok és bámulok. Ráadásul enném csak jobb lesz ha kijönnek az első fullos texture packok.
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Vik írta: Textúrákat esetleg, de nem ilyen játékot. Azt is tegyük hozzá, hogy ehhez a látványvilághoz Morrowindben kell a Morrowind Graphics Extender is, annak is a több éves fejlesztés után elérhető változata.
Viszont a 2001-es évek előtti színvonalon ilyet nem tudtak volna csinálni... ezt is vegyik már hozzá. Valamint azt is, hogy a váz ugyan az. A tegez pl. az előző hsz-ok valamelyikében lóg a karakter mellett...
Egyszerűen látni, hogy ez egy TES játék... nem több, csak egy újabb, ha tetszik rókabőr... elhiszem, sokat melózhattak vele, meg általában bugos szart adnak ki mostanság, de nincs semmi plusz a játékban... egyszerűen kevés a hangulat, ráadásul ha nem kanyarodnak vissza a Morro-hoz, akkor már bőven kevés is... legalábbis nekem. Én egyelőre egy újabb obliviont látok, egy nem is olyan rosszul kidolgozott világgal...
hopp
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2011. nov. 21., hétf. 21:49

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: hopp »

Azzal egyetértek, hogy lehetne sokkal szebb is, és egy kicsit engem is bosszant, hogy - valószínűleg - a konzolok miatt vissza kellett fogni a grafikát, de ez olyan szempontból teljesen mindegy, hogy néhány hónapon belül úgyis szanaszéjjel modozzuk, a konzolosok meg nem tudják :D
TGWH írta: Egyszerűen látni, hogy ez egy TES játék... nem több, csak egy újabb, ha tetszik rókabőr... elhiszem, sokat melózhattak vele, meg általában bugos szart adnak ki mostanság, de nincs semmi plusz a játékban... egyszerűen kevés a hangulat, ráadásul ha nem kanyarodnak vissza a Morro-hoz, akkor már bőven kevés is... legalábbis nekem. Én egyelőre egy újabb obliviont látok, egy nem is olyan rosszul kidolgozott világgal...
Én akkor csalódtam volna benne, ha nem látszana rajta, hogy ez egy TES. A sorozatoknak éppen az a lényege, hogy hozzák az előző részekben megszokott dolgokat +egy-két újítás. Ha ez nem így lenne, akkor meg az lenne a baj, hogy ez nem is TES, nem is méltó a névhez, stb, stb.
Avatar
Arcturus
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2009. okt. 19., hétf. 15:18

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Arcturus »

A rajongók aligha tudnák elfogadni azt ha megváltozna a sorozat valamelyik alapvető része, és nem hasonlítana a TES-re, pl ha lineáris játékmenetet építenének bele, az kiábrándítana sok száz ezer embert talán milliót is. A jól bevált recept adott, még csak az kéne hogy elcsinálják, már a fallout-os disposition rendszer is épp elég volt... :evil:
Avatar
Arcturus
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2009. okt. 19., hétf. 15:18

Re: A legszebb táj, ahol jártam

Hozzászólás Szerző: Arcturus »

Sheogorath nem hasonlít magára, elszállt a vigyor a képéről, és még jobban megöregedett. Egyébként jó volt a quest-je.
dazsolt
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2009. márc. 6., pén. 18:07
Tartózkodási hely: Tamriel vagy Azeroth

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: dazsolt »

TGWH írta:Ha megnézed őket, látni lehet, hogy ugyan az, mint az előző két részben...
Ennél én így 2011 végén, többre számítottam... mondjuk azért van ilyen is:
http://576kbyte.hu/images/Xbox360/a824d ... en_002.jpg
http://www.pcguru.hu/pcguru/img/galery/ ... pek-51.jpg
http://www.konzolokszervize.hu/data/pic ... 0-4945.jpg
hát ez nem valami jó példa szerintem, mert abba a játékba a látványon kívül semmi nincs
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Arcturus írta:A rajongók aligha tudnák elfogadni azt ha megváltozna a sorozat valamelyik alapvető része, és nem hasonlítana a TES-re, pl ha lineáris játékmenetet építenének bele, az kiábrándítana sok száz ezer embert talán milliót is. A jól bevált recept adott, még csak az kéne hogy elcsinálják, már a fallout-os disposition rendszer is épp elég volt... :evil:
Na pont ez a gond, hogy az oblivon csak szebb lett, kapott egy hülye fizikát, és egy-két plusz dolog, viszont sokat elvettek... ezt nem nevezném fejlődésnek... a Skyrim az oblihoz képest nem tudom mennyit fejlődött előre, és mennyit vissza...
Avatar
somesz83
Hozzászólások: 89
Csatlakozott: 2008. feb. 7., csüt. 10:47
Tartózkodási hely: Miskolc
Kapcsolat:

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: somesz83 »

A Skyrim az Oblivionhoz képest fejlődött, ez nem kérdés. Nincs szinthez igazítás, nincs idegesítő respawn, nincs szájbarágós főküldetés stb. Ellenben ugyanaz. Dungeon loot és csókolom csak még sivárabb karakterlappal, hogy a hülye gyerek is megértse. Tök jó játék csak nem CRPG, max annyira mint egy Mass Effect. Jó fasza akció-kalandjáték, amit nem fogsz többet elővenni az elkövetkezendő pár évben, nem úgy, mint a Morrowdinet, ami jövőre lesz 10 éves és még mindig játszok vele évente pár napot (hetet) és ezrek moddolják még ma is.
dazsolt
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2009. márc. 6., pén. 18:07
Tartózkodási hely: Tamriel vagy Azeroth

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: dazsolt »

somesz83 írta:A Skyrim az Oblivionhoz képest fejlődött, ez nem kérdés. Nincs szinthez igazítás, nincs idegesítő respawn, nincs szájbarágós főküldetés stb. Ellenben ugyanaz. Dungeon loot és csókolom csak még sivárabb karakterlappal, hogy a hülye gyerek is megértse. Tök jó játék csak nem CRPG, max annyira mint egy Mass Effect. Jó fasza akció-kalandjáték, amit nem fogsz többet elővenni az elkövetkezendő pár évben, nem úgy, mint a Morrowdinet, ami jövőre lesz 10 éves és még mindig játszok vele évente pár napot (hetet) és ezrek moddolják még ma is.
Hát igen ez a játék sajnos egy konzolport, és sok mindent le kellett süllyeszteni a szintjükre.
(de ha kész lesz a magyarítás mindenki elő fogja venni :) )
Avatar
Arcturus
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2009. okt. 19., hétf. 15:18

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Arcturus »

dazsolt írta:
somesz83 írta:A Skyrim az Oblivionhoz képest fejlődött, ez nem kérdés. Nincs szinthez igazítás, nincs idegesítő respawn, nincs szájbarágós főküldetés stb. Ellenben ugyanaz. Dungeon loot és csókolom csak még sivárabb karakterlappal, hogy a hülye gyerek is megértse. Tök jó játék csak nem CRPG, max annyira mint egy Mass Effect. Jó fasza akció-kalandjáték, amit nem fogsz többet elővenni az elkövetkezendő pár évben, nem úgy, mint a Morrowdinet, ami jövőre lesz 10 éves és még mindig játszok vele évente pár napot (hetet) és ezrek moddolják még ma is.
Hát igen ez a játék sajnos egy konzolport, és sok mindent le kellett süllyeszteni a szintjükre.
(de ha kész lesz a magyarítás mindenki elő fogja venni :) )
Szerintem meg örülhetünk hogy Bethesda még kiáll a PC-sek mellett, és hogy egyáltalán megjelent rá. Csak fohászkodni tudok az istenekhez hogy a VI. rész se legyen konzolexkluzív mint lásd Skyrim első DLC-i...
dazsolt
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2009. márc. 6., pén. 18:07
Tartózkodási hely: Tamriel vagy Azeroth

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: dazsolt »

Arcturus írta:
dazsolt írta:
Hát igen ez a játék sajnos egy konzolport, és sok mindent le kellett süllyeszteni a szintjükre.
(de ha kész lesz a magyarítás mindenki elő fogja venni :) )
Szerintem meg örülhetünk hogy Bethesda még kiáll a PC-sek mellett, és hogy egyáltalán megjelent rá. Csak fohászkodni tudok az istenekhez hogy a VI. rész se legyen konzolexkluzív mint lásd Skyrim első DLC-i...
ez jogos, amúgy az első két dlc tudtommal "csak" 30 napig lesz konzol exkluziv
Avatar
Arcturus
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2009. okt. 19., hétf. 15:18

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Arcturus »

dazsolt írta:
ez jogos, amúgy az első két dlc tudtommal "csak" 30 napig lesz konzol exkluziv
Igen, szerencsére, de ez sem túl jó ómen. Nincs mit szépíteni a dolgon, tényleg hanyatlik a PC-s játékpiac, sz*r az egész helyzet úgy ahogy van. Azért remélem van jövője a platformunknak, jöjjön akármilyen konzolgeneráció. Sokfélét hallani mostanság...
Avatar
somesz83
Hozzászólások: 89
Csatlakozott: 2008. feb. 7., csüt. 10:47
Tartózkodási hely: Miskolc
Kapcsolat:

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: somesz83 »

Szerintem nem kell parázni, már maga a moddolás miatt sem fognak elfordulni a PC piactól. Elég szépeket kaszálnak ők a PC-s bevételekből, mellesleg sokkal nagyobb közösségépítő ereje van a PC-s Elder Scrolls-nak, elég csak Fliggerty, Emma és még sorolhatnám hány modder köré épültek ki több száz fős fórumok, oldalak és közösségek mind az Elder Scrolls fanok sorait növelve. A rajongói tábor megtartása pedig Todd Howardéknak sem másodlagos.
Avatar
Arcturus
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2009. okt. 19., hétf. 15:18

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Arcturus »

8 év után most vettem először PC-t az akkori abban az állapotában maradt végig, nem követtem a híreket sem igazán, volt hogy WoW-oztam évekig, és most, hogy kipróbáltam a legújabb játékok közül párat, meg kell mondjam, tapasztalataim alapján a technikai fejlődés brutálisan lelassult, sokkal többet vártam a jelen játékaitól. Meglehet nézni az évezredforduló előtti játékokat pl 1998- 2006-ig eszméletlen, Unreal 1, Half Life 1 től eljutunk az Oblivion-ig ami megette az akkori csúcskategóriás gépeket is, és hogy mindannyiunk kedvenc sorozatánál maradjak az oblivion-tól a Skyrim 2011 végére esett kiadásáig megtapasztalható grafikai és programozási fejlődés mennyire feltűnő nektek? Sokak szerint Skyrim majdnem ugyanúgy néz ki mint Oblivion kis híján 6 évvel ezelőtt. Szerintem nem amiatt nem fejlődnek a játékok mert már nem lenne hová, hanem mert a fix konfigurációjú platformok uralják a piacot amik 4-5 évente (vagy több nem tudom) vannak leváltva. Skyrim is szép, jó meg tetszik egy rossz szót nem lehet rá mondani, de eléggé konzolszagú kinézettel bír (menü, HUD mindenképpen). Azért ez a nagy egyszerűsítés, mert az elsődleges célpontok az Xbox-os és PS3-as vásárlók voltak. De azért reméljük a legjobbat PC-s társadalmunknak.
De ha tovább mennék, mondhatnám hogy a konzol az egész számítástechnikai iparágra kihat. A számítógépek fejlődését a játékok nagy teljesítményigénye is segíti valamilyen szinten. Íme a folyamat ahogy én elképzelem:

1. Visszaesnek a rendszerigények, mert nem használja ki őket semmi, a konzol fix hardvere miatt
2. Emelkednek az új alkatrészek árai, a régiek sokáig változatlanok maradnak
3. Nem éri meg PC-t vásárolni, akik alapvetően csak játsszanak azok konzolokat fognak beszerezni, nem PC-t, így nincs eladás
4. A nagy PC gyártók bevételkiesés miatt nem tudnak belefogni annyi fejlesztésbe mint azelőtt. Lásd, a HP is kivonult a PC-s piacról.
5. Az alacsony hardverigény miatt tömegesen jönnek a konzol átiratok PC-re, amíg jönnek egyáltalán. Olvastam, Amerikában a játékeladások száma százalékosan PC-n 8-10% a többi Xbox és PS
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Elnézést, hosszú lett, a lényeget kiemeltem a végén :D

Ennyire azért nem egyszerű. Kezdődött ugye úgy, hogy lassú volt a fejlődés, verseny ugyan úgy volt, az amd az áraival hódított, az intel meg erővel. Aztán egészen pontosan a Geforce 6-os sorozat után jött hirtelen a hetes, majd egy év, és a nyolcas sorozat. Ilyet még nem látott a piac, hihetetlenül felgyorsult a fejlődés, és igény is volt rá. Mára jutottunk el addig, hogy egyszerűen túlpörgött a piac. A válság is közrejátszik, meg persze hogy az új rendszerek nem bírnak egy-két év alatt leamortizálódni. Nincs hová fejlődni, ezért erősödik a htpc és a mobil piac.
Eljutottunk arra a pontra, hogy már a nanométerekről szól a verseny. Most 28 nm-en próbálnak vga-kat gyártani. Az amd-vel ellentétben az nvidia nem kockáztat, előbb a gyengébb vga-kat gyártja, amik az alsó- és középkategóriában hódítanak, bár belépőszinten már nem, mert az amd proci+vga egybeépítése piszkosul jól sikerült. Mivel eléggé apró méretekben folyik a gyártás, és lásd Bulldozer, rengeteg selejtet gyártanak, ezért az nvidia azt mondja, hogy inkább kipróbálja a rendszert, és ahogy múlik az idő, úgy forrja ki magát az új gyártósor, egyre kevesebb lesz a selejt, és egyre erősebb vga-kat tudnak gyártani.
Másik oldalról nézve a vevők is ott tartanak, hogy nem akarnak, nincs pénzük évente új cuccokat venni. De nem is nekik gyártanak a nagy gyártók, a pc-s piac szinte elhanyagolható, ezen belül a csúcskategória nem hoz elég hasznot, így már nem is erőltetik. Az ipari felhasználás, az otthoni multimédia, tehát a szerver és htpc piac lett a fő tényező, és bejött a mobil piac.

Egyszóval a nagy fellendülés után mindenki elérte a csúcspontot. A gyártók a jelenlegi gyártási határokat feszegetik, idő kell nekik, hogy új szintre lépjenek. A bevételük is csökken, nyakukon a válság, átformálódik a piac, tehát nem is erőltetik az új termékeket a vevőkre, mert a vevők meg nem veszik meg.

Ezzel párhuzamosan egyre több szenny játék kerül kiadásra. Egy ideig mindent felvásárolt a piac, de most már a vevők is igényesebbek, már nem újdonság nekik a gyönyörű látványvilág, most már több kell.
Ráadásul egyre több az olyan, aki több konzolt és pc-t is tart magának, mert megengedheti.

Ha tegyük fel, még válság lenne pár évig, akkor a cégek is eljutnának arra a szintre, hogy megnézik miket vesznek, és visszaesne a vásárlás, egy-két cég le is húzná a rolót. Magyarán hiába nyerne a konzol, teszem azt ha eltűnne a pc, akkor a pc-sek konzolt vennének, de megjelenne pár új konzol is. De ha valami áttörés jönne, pl. holoszoba, akkor ismét fellendülne a piac, lehet visszatérne a pc, mert sokkal gyorsabban képes követni a piac változását, és jobban tud fejlődni, mint a konzol.

A jövőt még nem tudjuk, de a pc semmiképpen sem tűnik el, max lecsökken a felhasználási kör. Ha konzol átiratok jönnek, akkor sem, mert nem lehet olcsóbb a konzol, mint amennyiért előállítják. Plusz biztos feltörnék a konzolokat is, és a warez ugyan úgy jelen lenne, egyre növekvő mértékben, mert egy konzol játék azért 15 ezer forintnál kezdődik...

Anno három-négy éve mondták kb., hogy haldoklik az rpg. Mindenki temette, és nézzétek csak meg, a legtöbb jelentősebb játék mi ami megjelenik máig? Igen, pont az rpg. A kalandjátékokat ugyan így temették, sőt most már az rts-t kéne, mert elég gány a felhozatal...

Az úgynevezett ,,felhős'' rendszer egy rakat lókaki, egyszerűen nincs olyan netkapcsolat a Földön, ahol a szerver generálna egy jó minőségű videót, és azt valós időben átküldené a gépedre... max az agyonfejlett államokban fog működni. Meg valljuk be, sok talicska pénz lesz ez a szerver üzemeltetőinek...

Arcturus:
A konzol fix ereje semmi. Éppen akkor volt a legnagyobb a különbség, amikor az új konzolok jöttek... egy éven belül a 8 évre tervezett konzol grafikája a béka valaga alá esett vissza a pc-hez képest...
Az új alkatrészek árai nem emelkednek. Lásd memória, 12 ezer forintért kapsz 8 gigát, hat éve mondjuk 85 volt 2 gb ram... Mindig megvan az adott sáv, amiért adott teljesítményt kapsz. Procinál pl. a játékosoknak bőven elegendő teljesítményű 40-60 ezer forint, ez már 10 éve is így volt... A hdd más tészta, az az áradások miatt lett ilyen böszme drága, meg megnőtt a felhasználási területe, hisz már a nyomtatóban is hdd van...
Hogy ne érné meg pc-t venni. Rákötöd a tv-re, és most már a négy éve vitatott pont, a monitor többletköltsége is el van intézve. Ugyan ott vagy. A pc szebb, és ha fejlődés van, akkor egy kis többletköltségért máris még szebb képet kapsz, mint konzolon. Pont hogy a konzol a rondább, sőt billentyűzet meg egér alapból jobb, mint a gamepad.
Nem a bevételkieséssel van a gond, hanem hogy a cég bevételeinek fele elmegy marketingre meg a menedzserek fizetésére. Egyszerűen ki kell rúgni aki nem dolgozik, vagy felesleges a munkája, és máris lesz pénz a játékra...
Az amerikaiak nagy része hülye, ez tény. Meg is lehet nézni hol vannak, ha netán Irán miatt háborúba mennének, és felbosszantanák az oroszokat, akkor azok Kínával összefogva eltörölnék az egész USA-t úgy ahogy van. De felesleges, előbb-utóbb az EU-val együtt úgyis maguktól tönkremennek...


A piac nem egyfajta jótékonysági szervezet. Itt egy egyszerű Marshall-kereszt:
http://sdt.sulinet.hu/Player/Default.as ... 50fb2ba884
P az ár, és Q a mennyiség. Az egyik egyenes a vevőket ábrázolja. Minél magasabb az ár, annál kevesebb darabot vesznek az adott termékből (a csökkenő egyenes). Az eladók célja pont ellentétes, azaz minél magasabb az ár, annál többet igyekszenek gyártani, hogy minél többet adjanak el (a növekvő egyenes). Ez természetesen csak egy adott pontig igaz, hisz hiába kerül pl. 150 millió forintba egy luxushajó, nem fognak belőle annyit gyártani mint amennyit tudnak, csak amennyit megvesznek.
A piac ugye pénz alapú. Az ember meg ugye nem szent. Tehát gondolhatjuk, hogy nem fognak annyit gyártani és olyan áron, mint amennyire a vevőnek szüksége van (ez lenne a két egyenes metszéspontja). Ennek alapján működik a piac. Ha valamiből túl keveset gyártanak (túlkereslet: nagyobb az igény a termék iránt, mint amennyit jelenleg gyártanak, azaz egy vevőre kevés termék jut, többet hajlandó fizetni a termékért), felmegy az ára, több gyártó is ilyet akar gyártani, mert veszik mint a cukrot, és egyre növekvő haszonnal tudják eladni. Egy idő után azonban túl sokat fognak ebből a valamiből gyártani, tehát előbb mérséklődik, majd elkezd lefele menni az ára (túlkínálat alakul ki: egy vevőre sok termék jut, tehát válogatni tud az ajánlatok között, így a legolcsóbbat fogja valószínűleg megvenni). Ilyenkor egyes cégek kiszállnak a buliból, mások tönkremennek, mert pl. minden pénzüket ebbe ölték még régen, amikor még kevés volt a termékből, és egyre többet voltak *hajlandóak és képesek fizetni a vevők a termékért (ez lesz a másik fontos dolog a mai közgáz óránkon, meg is csillagzom, hogy erre még visszatérünk), a gyártó közben meg nem fejlesztett, és nem gondolt rá, hogy félre kéne tenni a haszonból, hátha nem tud megélni egy termék gyártásából 200 évig...
Tehát a piac túlkeresletből túlkínálatba csap át, ilyenkor a termék ára csökken, minek következtében kevesebben fogják gyártani, tehát előbb-utóbb ismét túlkereslet lesz, és kezdődik minden előröl. A piac ezen tulajdonsága, hogy szereplői korlátozva vannak, és kapzsik, ez mozgatja az egész piacot. A piac mindig egyensúlyi helyzetre törekszik, képzeljük el, mint egy kétnyelvű mérleget, egyik serpenyőben a vevők, másikban az eladók. Ezen egyensúlyi helyzet, ahol a keresleti és kínálati függvény (a linken látható két egyenes) metszi egymást, csak időleges, ha folyton ezen a ponton állna a piac, akkor kezdene örülni Marx bácsi a sírjában, ugyanis ez jelentené a tökéletes állapotot, a Marx-féle kommunizmus megvalósulását, ahol minden ember egyenlő, háttérbe szorul a fizetőeszköz, és rosszabb esetben megáll a fejlődés, jobb esetben az emberek annyira de annyira kedvesek és segítőkészek, valamint annyira kiveszett belőlük minden gonoszság, hogy saját idejüket és pénzüket feláldozva pusztán a közösségért, a többi emberért, pusztán jóakaratból dolgoznának többet, hogy mindenkinek jó legyen.

magyarázatok:
* a vevő hajlandó és képes fizetni: lásd fogyasztói kosarak :D
szóval az ember dolgozik, munkájáért bért kap. Kifizeti az számlákat, kaját vesz, luxuskiadásokra költ, időnként új ruhát is vesz, valamint megtakarított pénzét félreteszi. Ez a pénz érdekel most minket, kitérhetnénk most első pénzügy óránkra, ahol elemezzük, hogy mi is az a reálérték, infláció, jelenérték, ésatöbbi, tehát érdemesebb-e, mit érdemesebb, kötelező-e :P most azonnal adott termékre elkölteni a pénzünk, vagy pedig tegyük bankba, mert ebkm7% - egységesítettbetétikamatlábmutató, fújja mindenki akinek be kellett magolnia :lol: - öt év múlva kamatos kamatra, mi követi az inflációt - ha nem követi, mi számoljuk ki mennyi lesz várhatóan -, a mostani kétszáz ezer forintunk értéke még nőni is fog minden valószínűség szerint. :geek: DE erre nem térek ki :twisted:
szóval x forintért a vevő képes megvenni a terméket, mert van ennyi pénze. Hajlandó megvenni, mert megér neki ennyit. Röviden, tényleg csak röviden. Ha nem éri meg neki, de égethetetlen vágy égeti lelkét, hogy márpediglen ez a hellokittis telefon neki kell, akkor átrendezi a fogyasztói kosarát, hogy beleférjen :D
Fogyasztói kosarat érts úgy, hogy a kosár a pénztárca, ebben van minden, amire pénzt kell költeni minden hónapban, és ide pottyan bele az ürge havi fizetése is, de itt lakozik pl. az a havi 7800 forint is, amit minden hónapban félretesz, mert valami célja van vele, akár csak vésztartalék, akár egy új vga számára.
Vik
Hozzászólások: 3869
Csatlakozott: 2008. márc. 25., kedd 19:38
Tartózkodási hely: per pillanat itthon :)

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Vik »

Megjegyzem, felesleges a PC-s Skyrim grafikájára panaszkodni. Akinek nem tetszik, olyan grafikai modot tölt le hozzá, amilyet akar. Vannak nagy felbontású textúrák, vannak egyebek, meg ott van az FXAA Post Process Injector, ENBSeries, amivel jelentős minőségű látvány javulás érhető el. A kezdetek óta tervezgetik a kezelőfelület javítását a Bethesda fórumán; azt nem figyeltem, hogy ehhez meg kell várni a Creation Kitet, vagy már elkészültek-e vele.
Avatar
Arcturus
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2009. okt. 19., hétf. 15:18

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Arcturus »

Jó ég! Ez aztán a tanóra :D Na ezt a témát jól kiveséztük, most már nyugodtabban alszom, köszi TGWH
Bolneroll

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Bolneroll »

Az első benyomás, hogy eszméletlenül ütős a grafika. Nem csak a táj lenyűgöző, de a belső terek is zseniálisak. Szeretem, ahogy minden tárgy precízen ki van dolgozva. Az élettel teli városok pedig igazán meggyőzőek, jók az NPC-k.

Alapból Wacom tablet-et használok a laptoppomhoz, a játékok 99%-a persze nincs felkészítve erre az eszközre, és ezért jóval nehezebb, vagy egyes esetekben lehetetlen az irányítás.
A Skyrim-et ezért első körben egyből egérrel próbáltam ki. Az Age Of Conan és a WOW után nagyon fura az irányítás, és nagyon hiányoltam a balra-jobbra forgást billentyűről vezérelve. De miután olvastam, hogy az ini-ben precízebben be lehet állítani az értékeket ( konkrétan a mouse érzékenységet ), adtam még egy esélyt a toll-nak. A megoldás 0,0005 vagy még kisebbre állítani, mert a tabletet, túlságosan érzékenynek érzékeli. A bal és jobb egérgomb helyett : Q E mivel a toll esetében le kell nyomni a hegyet az a bal egérgomb funkció és a jobb egérgombnak megfelelő gomb is elég idétlenül van elhelyezve. Konkrétan az M1-et lenyomásakor gyakran elmozdul a kurzor, ami elég kellemetlen. Viszont ezzel a beállítással egyszerűen szuper a játék, mert sokkal finomabban lehet vele célozni/ forogni, felfelé nézni, mint az egérrel, miközben minden mást bal kézzel irányítok. A lovaglás során pedig egyszerűen bekapcsolom a folyamatos haladást, és utána már csak irányítani kell, és időről időre megsarkantyúzni a paripát.

Az időjárás éppolyan hangulatos, mint a Morrowindben, az is tetszik, hogy néha a vértől már nem lehet tisztán látni. Azt hiszem megvan, hogy a téli szünetben mivel fogom tölteni az időm.

Ami kevésbé szimpatikus:

Szinte csak nekem van lovam. Nem lehet lóhátról harcolni ( na ezért olyan zseniális a mount and blade ). Csak akkor látszik a karakterem szemből, ha elteszem a fegyvert. Nem néz rá a célpontra vagy a beszélgető partnerre. Csak tapasztalati úton lehet tudni, hogy egy-egy ellenfél milyen erős.

A skill pontokat újra osztani. Vagy ha egy másik szakmát szeretnék kipróbálni, akkor új karaktert indíthatok ?
Vik
Hozzászólások: 3869
Csatlakozott: 2008. márc. 25., kedd 19:38
Tartózkodási hely: per pillanat itthon :)

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Vik »

Bolneroll írta: A skill pontokat újra osztani. Vagy ha egy másik szakmát szeretnék kipróbálni, akkor új karaktert indíthatok ?
Nem véletlenül tiltották le. Konzolból megoldható, de ez csalás. Ha másik szakmát akarsz kipróbálni, akkor másik szakmát próbálsz ki. Elég rugalmas a rendszer.
Józsi

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Józsi »

Elkezdtem a Skyrimet, egyelőre csalódás… Az inventory katasztrófa. A grafika nem akkora durranás mint a beharangozóban… A Witcher 2 kb 3-szor szebb… Nagyon úgy néz ki, hogy egy konzolosra butított hibridet csináltak…. De pár óra játék után még nem mondanék végső ítéletet…
Józsi

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Józsi »

TGWH írta:
Anno három-négy éve mondták kb., hogy haldoklik az rpg. Mindenki temette, és nézzétek csak meg, a legtöbb jelentősebb játék mi ami megjelenik máig? Igen, pont az rpg.
Igen is és nem is!
Ezt egy paradox dolog.
Egyrészt ROHADTUL IGAZ VOLT mert valóban halódott és nemhogy halódik, hanem úgy tűnik a Skyrimmel, meg is halt...
Mi volt akkor valódi új RPG??? 2-3 db volt. A Neverwinter2, Sacred2 és talán a Dragonage.
Slusz.
Hiába volt Witcher, Risen, Rise of the Argonauts vagy a Fable és hasonlók. Egyik sem valódi RPG, ezek kaland és RPG hibridjei, sokan ackció-RPG-nek nevezik. A Baldurs Gate, Dungeon Siege, a Spellforce és a Diablo vonal meg már inkább a stratégia és MMORPG irányába mentek el, illetve elavult volt a képi világuk... Ma ill már jó pár éve már alapigény az amit szinte kizárólag az Eldres Scrolls sorozat adott (amiért világszerte milliószámra hódította el a shooter-es zombik egy részét), hogy van igény szerinti natív FPS-mód! Utóbbi 3-ban nincs, hanem valahonnan messze felüli perspektívából nézhetsz le a fél centis karakteredre.... Kisgyerekek elvannak még vele. Felnőtteknek, igazi gamereknek kel VR élmény is. Nagyonis. Nem véletlen hogy már mindenki a szterotopikus 3d-re fejleszt. (ez mellesleg megreformálhaja az FPS persketívát, mert elég vicces lesz az 1-2 centis MMO-s hátsónézetes stílusban sztereo 3d-zni) Ugyan az újhullámos kaland-akció-"RPG"-k megadják ezt, pl Gothic, Witcher, RIsen sorozatok, csak éppen, ezek valójában fantasy-kalandjátékok némi RPG-s "fertzőzéssel"... Sajnos nem RPG-k!
Az igazi vérbeli RPG az Elder Scrolls és a Neverwinter Nights sorozat, illetve van jó pár régi, de azok grafikailag már rég nem versenyképesek.
Aztán arról ne is beszéljünk, hogy megjelentek a sci-fi "RPG"-k (pl Fallout) vagy bizonyos akció shooterek vesznek át RPG elemeket (pl STALKER)...
Könyörgöm, az RPG attól RPG, hogy FANTASY, ez az RPG egyik alapszabálya. Az RPG-nek hangulat kell világ kell, mágia és mese kell. Akár tetszik akár nem. Hiába is van sok hülyegyerek, aki megkapja 10 évesen az első jobb PC-t vagy konzolt apucitól karira és az első game, amire rákattan, egy sci fi RPG-nek csúfolt rémszülemény, és hiába magyarázod a zombijának hogy az nem RPG (Attól persze meg lehet nagyon jó játék!), hanem más műfaj..

Egy szó mint száz, a vérbeli RPG nyilvánvalóan haldoklik már jó ideje (aki tudja mit jelent ez a műfaj valójában, annak ez nem vitás), az Elder Scrolls és Neverwinter (esetleg még némi jó indulattal a Dragon Age) sorozatok azok. amik tartották a frontot. Az összes többi RPG-nek álcázott kalandjáték... Ezek azok a bizonyos szerinted "legtöbb jelentős játék" kategória....
Olyan meg hogy konzol-RPG, megintcsak egy rémszülemény, egy borzalmas torzó. Pontosan ezen vérzik el a Skyrim is, a Gothic4 is (utóbbi már sima konzol kaland szint lett sajnos, a nagy várakozások ellenére).
Nincs olyan hogy konzol RPG; mivel egy vérbeli RPG, annyira bonyolult, hogy lehetetlen konzolon normálisan játszani. Szóval sajnos egyelőre úgy látom - de még remélek - hogy a Bethesda, mint utolsó reménység is elbukott és nemhogy halódik, hanem meghalt az RPG.
Ez már csak azért is fáj, mert minden idők legjobb RPG-je eme játék 2-vel előbbi része, a 3-rész: a MORROWIND!!!!
Egyedül a Neverwinter Nights tartja jelenleg a frontot és még reménykedhetünk, hogy talán a Risen 2, némi jó indulattal RPG-nek lesz nevezhető. Bár igaz ami igaz, a Gothic (ami soha nem volt igazi RPG) világából érkezett fejlesztőktől, ill az előző rész ismeretében (ami bár szenzációsan jó RPG jellegű akció fantasy kalandjáték), aligha fogunk valódi RPG-t kapni, pláne ha ők is beállnak ebbe az agyhalott, nyálcsorgató, elhízott, kocka-hülyegyerekeknek dizájnolt konzol trendbe...
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Józsi írta:
TGWH írta:
Anno három-négy éve mondták kb., hogy haldoklik az rpg. Mindenki temette, és nézzétek csak meg, a legtöbb jelentősebb játék mi ami megjelenik máig? Igen, pont az rpg.
Igen is és nem is!
Ezt egy paradox dolog.
Egyrészt ROHADTUL IGAZ VOLT mert valóban halódott és nemhogy halódik, hanem úgy tűnik a Skyrimmel, meg is halt...
Mi volt akkor valódi új RPG??? 2-3 db volt. A Neverwinter2, Sacred2 és talán a Dragonage.
Slusz.
Hiába volt Witcher, Risen, Rise of the Argonauts vagy a Fable és hasonlók. Egyik sem valódi RPG, ezek kaland és RPG hibridjei, sokan ackció-RPG-nek nevezik. A Baldurs Gate, Dungeon Siege, a Spellforce és a Diablo vonal meg már inkább a stratégia és MMORPG irányába mentek el, illetve elavult volt a képi világuk... Ma ill már jó pár éve már alapigény az amit szinte kizárólag az Eldres Scrolls sorozat adott (amiért világszerte milliószámra hódította el a shooter-es zombik egy részét), hogy van igény szerinti natív FPS-mód! Utóbbi 3-ban nincs, hanem valahonnan messze felüli perspektívából nézhetsz le a fél centis karakteredre.... Kisgyerekek elvannak még vele. Felnőtteknek, igazi gamereknek kel VR élmény is. Nagyonis. Nem véletlen hogy már mindenki a szterotopikus 3d-re fejleszt. (ez mellesleg megreformálhaja az FPS persketívát, mert elég vicces lesz az 1-2 centis MMO-s hátsónézetes stílusban sztereo 3d-zni) Ugyan az újhullámos kaland-akció-"RPG"-k megadják ezt, pl Gothic, Witcher, RIsen sorozatok, csak éppen, ezek valójában fantasy-kalandjátékok némi RPG-s "fertzőzéssel"... Sajnos nem RPG-k!
Az igazi vérbeli RPG az Elder Scrolls és a Neverwinter Nights sorozat, illetve van jó pár régi, de azok grafikailag már rég nem versenyképesek.
Aztán arról ne is beszéljünk, hogy megjelentek a sci-fi "RPG"-k (pl Fallout) vagy bizonyos akció shooterek vesznek át RPG elemeket (pl STALKER)...
Könyörgöm, az RPG attól RPG, hogy FANTASY, ez az RPG egyik alapszabálya. Az RPG-nek hangulat kell világ kell, mágia és mese kell. Akár tetszik akár nem. Hiába is van sok hülyegyerek, aki megkapja 10 évesen az első jobb PC-t vagy konzolt apucitól karira és az első game, amire rákattan, egy sci fi RPG-nek csúfolt rémszülemény, és hiába magyarázod a zombijának hogy az nem RPG (Attól persze meg lehet nagyon jó játék!), hanem más műfaj..

Egy szó mint száz, a vérbeli RPG nyilvánvalóan haldoklik már jó ideje (aki tudja mit jelent ez a műfaj valójában, annak ez nem vitás), az Elder Scrolls és Neverwinter (esetleg még némi jó indulattal a Dragon Age) sorozatok azok. amik tartották a frontot. Az összes többi RPG-nek álcázott kalandjáték... Ezek azok a bizonyos szerinted "legtöbb jelentős játék" kategória....
Olyan meg hogy konzol-RPG, megintcsak egy rémszülemény, egy borzalmas torzó. Pontosan ezen vérzik el a Skyrim is, a Gothic4 is (utóbbi már sima konzol kaland szint lett sajnos, a nagy várakozások ellenére).
Nincs olyan hogy konzol RPG; mivel egy vérbeli RPG, annyira bonyolult, hogy lehetetlen konzolon normálisan játszani. Szóval sajnos egyelőre úgy látom - de még remélek - hogy a Bethesda, mint utolsó reménység is elbukott és nemhogy halódik, hanem meghalt az RPG.
Ez már csak azért is fáj, mert minden idők legjobb RPG-je eme játék 2-vel előbbi része, a 3-rész: a MORROWIND!!!!
Egyedül a Neverwinter Nights tartja jelenleg a frontot és még reménykedhetünk, hogy talán a Risen 2, némi jó indulattal RPG-nek lesz nevezhető. Bár igaz ami igaz, a Gothic (ami soha nem volt igazi RPG) világából érkezett fejlesztőktől, ill az előző rész ismeretében (ami bár szenzációsan jó RPG jellegű akció fantasy kalandjáték), aligha fogunk valódi RPG-t kapni, pláne ha ők is beállnak ebbe az agyhalott, nyálcsorgató, elhízott, kocka-hülyegyerekeknek dizájnolt konzol trendbe...
Szívemből szóltál. Bár én kezdem megkedvelni a Skyrimet, de igazi RPG, amivel legutóbb játszottam, az a NWN 2 volt. Igenis az az RPG, hogy tapasztalati pontokat gyűjtök, aztán szintlépéskor tologatom a strenght-re meg a wisdomra. Meg karakterlap, ugye. Meg kasztok. Tehát lehet RPG-nek hívni valamit, de így kb. annyi köze van hozzá, mint egy komoly papír alapú szerepjátékhoz a Jackson-Livingstone könyveknek. Bár persze ez utóbbiak alapján ismerte meg szinte mindenki a fantasy-RPG dolgot, legalábbis az én korosztályomból.
Daggerfall, valaki?:))
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Sokat keversz.
RPG - role playing game: szerepjáték, azaz akár egy második vh-s hős bőrébe is bújhatsz, azzal is lehetne szerepet játszani, ha meglennének az rpg-re jellemző vonásai. Az rpg nem csak fantasy. Az rpg és az fps keveredése a h&h, azaz az akciórpg. Lényege, hogy egyszerűbb, és inkább a hentelésre van kihegyezve.
Éppen ezért a Sacred sorozat soha sem lehet rpg. Az egy akció szerepjáték, üsd-vágd típusú. Egyszerűen nincsenek benne párbeszédek, csak a küldetések erejéig, és alig van pár képesség és tulajdonság, varázslat meg aztán tényleg csak amik minden karinak vannak (inkább fizikai ütések), meg egyes karakterenként különbözőek. Az, hogy egész Ancari iszonyúan részletesen van kidolgozva, csak egy dolog. A Sacred nem igazi rpg, ettől függetlenül az egyik legjobb játék a világon. Amúgy meg ott is, már az első részben is elég rendesen van sci-fy szál.

A válasz, hogy miért nincs rpg, sajnos túl egyszerű. Mert az emberek nagy része hülye, és senkinek sincs ideje órákat szöszmötölni egyetlen aprósággal. Az ember elfárad a meló után, gondolkodása lelassul. Valami olyan játék kell, ami csak kikapcsol, nem amin erősen gondolkodni is kell. A gyártók meg csak a reklámmal több millió példányt adnak el, nincsenek rákényszerítve a minőségi játékok készítésre.
Egyszerűen nincs elég nagy igény... az rpg a legösszetettebb, legtöbb melót igénylő játékstílus, és ehhez képest nagyon kevés ember játszik vele szívesen. Azaz iszonyat sok talicska pénzért iszonyat kevés talicska pénzt tudnak bezsebelni a készítők, ezt pedig nem vállalják fel.
Képzeld el, mekkora szarban lennének, ha egy CoD vagy Sims résszel egy évig el tudna játszani a legkoczkább játékos is... hát ki venné meg az új részt, kevesebb, mint egy évvel az előző megjelenése után? A TES-nek is ez a halála, sok modder készít hozzá ezt-azt, és ebből 1, nincs bevétele a Bethestának, és 2, kitolják a játékidőt.

szerk.: meg ugye: http://www.gamestar.hu/miert-nem-lesz-p ... ldier.html
Józsi

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Józsi »

TGWH írta: Egyszerűen nincs elég nagy igény... az rpg a legösszetettebb, legtöbb melót igénylő játékstílus, és ehhez képest nagyon kevés ember játszik vele szívesen. Azaz iszonyat sok talicska pénzért iszonyat kevés talicska pénzt tudnak bezsebelni a készítők, ezt pedig nem vállalják fel.
Képzeld el, mekkora szarban lennének, ha egy CoD vagy Sims résszel egy évig el tudna játszani a legkoczkább játékos is... hát ki venné meg az új részt, kevesebb, mint egy évvel az előző megjelenése után? A TES-nek is ez a halála, sok modder készít hozzá ezt-azt, és ebből 1, nincs bevétele a Bethestának, és 2, kitolják a játékidőt.
Változik a világ. 2003-ban még a Morrowind az év játéka volt és nem csak RPG műfajban. Akkor még biznisz volt és volt rá igény.
Így elhülyülünk?
TGWH
Hozzászólások: 1436
Csatlakozott: 2009. máj. 30., szomb. 21:38
Tartózkodási hely: A Nyugat :D
Kapcsolat:

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: TGWH »

Ja :lol: ;) :D
Kis pénz, kis foci, ahogy szokás mondani...
Józsi

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Józsi »

TGWH írta:Ja :lol: ;) :D
Kis pénz, kis foci, ahogy szokás mondani...
Node én nem csak Magyarországról beszéltem... Vagy te sem...? :shock:

A Sacred 2-vel kapcsolatban, lehet persze hogy tévedtem, több éve játszottam vele, tetszett és úgy emlékszem úgy-ahogy legalább akció-rpg-nek lehetett nevezni... De meglehet hogy keverem... 20 év gamerség kemény dolog, kavarog a fejemben a sok színes izé... :roll:

Node visszetérve a Skyrimre. Letöltöttem a legújabb "mega" mod packot (nagy része felesleges hülyeség). Elvileg bemásoltam a data mappába a file-okat, amik érdekeltek a modok közül. A textura ill grafikai modokat preferálva. A launcher-nél a data files -menüpont inkatív maradt. Onnan nem tudtam egyik modot sem feltenni tehát. Emiatt aztán elindítottam egy mod managert. Az úgy tűnt hogy felismeri a tömörített file-okból amodokat és szépen elegánsan hajlandó volt telepíteni, majd ki-be x-elhetően megjelenítette egy listán azokat, azt a benyomást keltette, hogy ha be-x-elem, akkor a mod már él is. Akárhogy meresztgettem a szemem órákig figyeltem, de a világon semmi változást nem okoztak a modok. Annyit csak hogy a mentésekben - szokás szerint és érthető módon - kavartak be, tehát a játékállás, amit úgy mentettem hogy a modok be voltak kapcsolva, kikapcsolt modokkal nem betölthetők, erről üzen egy hibát és ha ennek ellenére töltöm a mentést a kidob a szoftver. Ez nem is lenne baj (megszoktuk) ha a modok valóban láthatóan működnének...

Nem szeretem a modokat, pláne így 2 héttel egy játék megjelenése után. Általában akkor modolgatok, ha egyszer már végigtoltam az alapjátékot érintetlenül. Most azért vetemedtem rá, mert elképesztő gyenge low-res textúrákkal találkoztam (néhol közel megyek egy falhoz és elmaszatolt sakktáblát látok, ezt már 8-10 éve megoldották a játékfejlesztők, jobb helyeken, hogy nagyfelbontású közeli textúrázást alkalmaznak a kockásodás megszűntetésére), talán még az előző részt (oblivion) is alulmúlva, s mindez jó hardveren, fullhd fullgrafika beállításokkal... Csekkoltam hogy nem a rendszeremmel van-e valami baj, Crysis 2-n, Witcher 2-őn, minden tökéletes direxct 11 tesselation stb stb, bele lehet nyúlni a monitorba szinte olyan nagyfelbontású élethű dimbes-dombos rücskös csillogó textrúrák vannak, akármlyen közel mehetek bármihez.... tehát a hiba nem a környezetben van. Azt viszont elképzelhetetlennek tartom, hogy a Skyrim ilyen lenne, nagyon nagy blama lenne, csak hiba lehet. Bár az biztos hogy így is nagyon szép a grafika, a komplexitása úttörő, teljesen szabadon bejárható nagyterületes játékokban. (hiszen az új és új level-eket betöltő, és/vagy lelimitált mozgásterű játékoknál nem egy ügy, mivel a látószögedben levő komplex képinformáció nagy része passzív, nem tudsz odamenni, körbeforogni stb)

Tehát gondoltam rádobok egy textura modot... egyelőre sikertelenül..
Tipp?
Józsi

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Józsi »

Nah találtam még egy nagy mod pack-ot.... mazsolázgatok mod managerrel és leírom majd a tapasztalatokat...
Józsi

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Józsi »

Újratelepítettem az egészet, feltettem a vizuális mod-okat. Némi javulás van. De közeli textúrákban nem sok. A fák talán jobbak, sziklák ugyanolyan raszteresek maradtak, talán egy kicsit jobb. bár hogy az FXAA működik-e vagy sem, szemmel nem látható. (van hozzá manager szotftver ami abszolút nem egyértelmű)
A természeteben a víz mod-al és mod nélkül is mehökkentően e lett fuserálva.
Hihetetlen hogy 3 hét alatt már ilyen káosz van a mod-ok közt. Találtam több százat Persze ezek nagy része hülye kütyü-mod, ilyen csili sisak, olyan vili fegyó, amolyan pucér NPC stb, na ezek közül legfeljebb 4-5 -öt tettem be amik úgy értelmesebbnek tűntek, pl kovácsolható lockpick, és nyílvessző, talán egyféle plusz armort és 3-4 fegyvert.
Valamelyik belassított, azt is levettem.
Erősen hasonlít az Oblivionra a helyzet. Fogalmad sincs melyik mod kell melyik nem, melyik jó melyik nem, dömping van. Nem tudod most javítottál a szoftveren vagy rontottál. Nem adnak biztonságérzetet, hiszen nem tudhatod valamelyik mod miatt, nem éppen 100 órányi játékidőt buksz el mert mondjuk összeomlik ez egész és még a mentésed sem tudod elővariálni, hiszen az újraltelepítésnél, már nem tudod pont ugyanazt a mod környezetet megcsinálni. Nem tudható, melyik melyikkel , akad össze, vagy együttes hatásuk ront-e vagy javít. Pl konkrétan egy HD floor texture -mod nekem teljesen szétvágta a képet, szóval töröltem is azonnal.

Összeségében most tűrhetően fut a cucc, de sajnos egyelőre még mindig messze elmarad a várakozásomtól. Mint írtam a komplexitás nagyon erős. Sokkal komplexebb mint egy Oblivion, tehát etéren nem lehet panasz. Szitakötők, halak a ugrálnak a vízeséseken stb stb, ez ok. De a texturázásban szinte semmit nem lépett előre az Oblivionhoz képest szerintem. Az inventory mint már írtam katasztrófa, A Karakter kidolgozása első osztályú viszont. Az NPC-k arca pocsék (de ez mondjuk az Oblivionban is így volt) Reméljük a játékmenet és a sztori majd kárpótol... Nem viselnék el még egy olyan nagy csalódást, amit a Gothic, a Fable és a Witcher új része okozott...
Józsi

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Józsi »

http://international.download.nvidia.co ... son-4.html

Most nézem ezt a képet, az NVIDIA-ék háza tájáról. Hát ők már csak be tudják kalibrálni profin a vizuális paramétereket. Na és tessék csak nézni a kép jobboldalán ott van viszonylag közel egy sziklafal és bizony pepita, raszteres. Szóval ez ilyen és valszeg modolás ide vagy oda, egyelőre ilyen is marad, amíg nem jön ki egy jó kis, közeli magas felbontású textura kieg.

Összehasonlításképp egy közeli sziklafal kép. A Crysis 2-ből:

http://www.pcgameshardware.com/&menu=br ... w=original
Avatar
Sleth
Hozzászólások: 361
Csatlakozott: 2010. márc. 7., vas. 11:20

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Sleth »

Józsi írta:http://international.download.nvidia.co ... son-4.html

Most nézem ezt a képet, az NVIDIA-ék háza tájáról. Hát ők már csak be tudják kalibrálni profin a vizuális paramétereket. Na és tessék csak nézni a kép jobboldalán ott van viszonylag közel egy sziklafal és bizony pepita, raszteres. Szóval ez ilyen és valszeg modolás ide vagy oda, egyelőre ilyen is marad, amíg nem jön ki egy jó kis, közeli magas felbontású textura kieg.

Összehasonlításképp egy közeli sziklafal kép. A Crysis 2-ből:

http://www.pcgameshardware.com/&menu=br ... w=original
Ha te ennyire grafikára mész, akkor várj fél-egy évet, míg kijönnek a rendes graf módok (+ olyan módok, ahol nem azt fogom érezni, hogy egy sz*r konzolporttal van dolgom), addig meg játsszál vmi értelmes RPG-vel mint a Morrowind vagy Baldur's Gate 1-2, valahogy ezeket többször is végig tudom tolni, míg a Skyrim-ból elég volt 2-3 óra és abbahagytam, de majd sztem az lesz mint az Oblivionnál: agyon kell móddolni, hogy élvezhetővé váljon.
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Kis mod-osítás után a sziklák már 4096x4096-os textúrákkal tényleg szépek. Már jóformán mindenhez kijött a nagy felbontású mod (víz, utak, épületek, tárgyak).
Végülis az Oblivionnál is ez volt, de azóta eltelt pár év, hogy lehet 2011-ben 512x512-es textúrákat alkalmazni olyan nagy felületeken, hogy közelről az szétfolyt vízfestéknek tűnik?
Normális inventory is van már, Oblivionéhoz hasonló.
Józsi

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Józsi »

Légy szíves, adj letöltési linket ehhez a textura és inventory mod-hoz!
Avatar
somesz83
Hozzászólások: 89
Csatlakozott: 2008. feb. 7., csüt. 10:47
Tartózkodási hely: Miskolc
Kapcsolat:

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: somesz83 »

Jól van, látom nem vagyok egyedül akiben felemás érzést keltett a Skyrim. Egyszer élvezhető, másszor meg rémesen monoton és unalmas. A lebutított RPG, az akcióra kiélezett állandó dungeon fosztogatás sajnos nagyon lehúzza nálam a játékélményt. Másszor viszont meg ámulok-bámulok, mert épp érdekes küldetés van vagy felfedeztem valamit. Rájöttem amúgy, hogy nekem bőven elég belőle egy-két óra naponta/kétnaponta. Tömény. Már most azt mondom, tegyenek bele egy co-op módot, ha ennyire nem akarnak már RPG-t fejleszteni. Co-op -ban kevésbé válna unalmassá ez az állandó dungeon crawling. Tolvaj, íjász, mágus és egy harcos kvartettel miket lehetne zúzni! :P

Szóval totál kettős érzés. Egyszer élvezem és csodálom, másszor pedig unom és sajnálkozok rajta. Érdekes.

Grafikával semmi bajom. Ultra-n fut és nekem ez tök elég. Annyira sosem izgatott a grafika egy játéknál sem. Aki fikázza, az a technológia megvalósítást fikázhatja, de a kinézet, az időjárás és hangulat az páratlan. Nem emlékszem, hogy valaha ennyire élethűen, hihetően átjöjjön a fagyos vidékek, őszbe csavarodott erdők hangulata. Ha még az emberek lehelete is látszana.... :roll:

Ja, és Morrowind FTW! továbbra is.

Visszaolvasva a hozzászólásokat pedig ennél nagyobb hülyeséget már rég láttam leírva, hogy az RPG attól RPG mert fantasy! :shock: Az elmúlt évtized legjobb cRPG-je pl. nem fantasy volt, hanem poszt-apokaliptikus környezetben játszódó amolyan retro-future cucc. Igen, a Fallout összes. Ennél jobb cRPG rendszerrel (S.P.E.C.I.A.L.), kidolgozott világképpel és hangulattal nem nagyon találkoztam még. Érdemes megjegyezni, hogy a legjobb cRPG-k rendszerét papíron dolgozzák ki kocka-ceruza stílusban, s csak utána viszik át gépre. Nem volt ez másképp a Fallout esetében sem. És még idetenném az Arcanum-ot és természetesen a Morrowind-et, aminek megalkotója pl. az AD&D tervezésében is részt vett.

A Skyrim és az Oblivion már nem cRPG. Akcióra kiélezett kalandjáték konzolos agyhalottaknak. Sajnos....
Józsi

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Józsi »

Leírtam, aki egy sci-fi RPG-re kattan rá legelőbb, vagy viszonylag az RPG-s "pályafutása" elején, az ezt úgysem érti, úgysem ért egyet. Szerintem meg az az idióta infantilis zombiság, hogy szutyok sci-fi (szeretem a sci-fi játékokat, nyomattam Doom3, Halo összes, a Jedi sorozat vagy akár a Crysis stb, és szerettem) agyhalált nevez valaki RPG-nek.(orkok trollok mágusok tündék nélkül nem RPG az RPG) A klasszikus RPG fantasy és kész! A Fallout, nem RPG, legfeljebb sci-fi RPG szörnyszülött, akármilyen jó játék. Nem vitatom hogy nagyon jó, csak NEM IGAZI RPG! Ennyi! Legalábbis én így gondolom, de egyfelől ezen felesleges vitázni, mert ízlés kérdése, másfelől pedig itt nem igazán ez a téma. Szóval erről ennyit.

Abban viszont kiegyezünk, hogy vitathatatlanul a csúcs a Morrowind! Továbbra is minden idők legjobb RPG-je, sőt talán még azt is meg lehet kockáztatni, minden idők legjobb játéka, hangulat, játékmenet, koncepció tekintetében.
Ami ugyebár fantasy, bár abszolút egyedi módon (finoman sci-fi elemekkel fűszerezve, de annyi belefér)...

Az Oblivion, bár van egy sajátos hangulata és azt nem mondanám hogy pocsék, nagyon is jó kis játéknak tartom, de sajnos RPG műfajban a sor végén kullog valahol. Hiába jó a zene, hiába szép a grafika. Ha egész egyszerűen meg sem közelíti a játék élmény amihez szoktatott a Morrowind... Játékmenet, játszhatóság, harcrendszer, fejlődés, sztori stb stb - meg van ugyan bonyolítva jó RPG módra, de valahogy az egész egy káosz.
Kb olyan csalódás volt a Morrowind után, mint a Gothic3 után a 4-ik rész.

Azt kell mondjam, hogy az Obliviont messze veri még a Gothic 3 is (hiába is egy bug-hegy), aztán a Neverwinter sorozat pedig messze veri ezeket. Az igazi RPG és igazi sorozat. Ott ugyanis pl nincs ekkora különbség az első és második rész közt VALÓDI FOLYTATÁS, ami egyszer jó volt azt hagyományosan megőrzik és legfeljebb kicsit csiszolnak rajta és fejlesztgetik...
Ez az Oblivion, a Gothic4 vagy épp a Witcher2, legnagyobb hibája; hogy hiába az előző részek bombasikere és a jó vélemények szakmailag is, a fejlesztők kitalálták, hogy egész más koncepciókkal újraírnak, újraépítenek alapvető komponenseket, jellemzőket, arculatot stb. (sok esetben mert ugyebár lecserélődött a fejlesztőgárda, új cégek alakultak, új elképzelésekkel) Miért kell minden újabb részben pl egész más inventory, mikor az előző tökéletes volt? Miért kellett egészen más harcrendszer, mikor teljesen jó volt az előző - könyörgöm minden díjat elvitt a Morrowind!? Adhatott volna abszolút etalont a további részekhez a szerkezet és technikai alapkoncepció (harcrendszer, inventory, fejlődési rendszer stb)
És lehetne sorolni...

A Baldurs Gate, Dungeon Siege, Diablo stb, vonalat azért nem veszem ide, mert bár RPG-k, számomra azoknál nincs meg a VR élmény, nincs FPS mód. Engem 10 év agyatlan lődözős shooter-ségből a Gothic, majd az Elders Scrolls rántott le. (jó azért teljesen nem, a jobbakat tologatom azért) Egy Diablo vagy Baldurs Gate - megnéztem minden ilyet akkoriban is! - a büdös életben nem hoz le a shooter-zombiságomról, mivel kell a VR élmény, csakis first personban tudok játszani, semmi élményt nem ad, hogy látok hátulról egy kilométerről, 2-3 mütyür emberkét szaladgálni... Az MMO-t is ezért nem bírtam főleg, mert meg hogy túl komplikált. Aztán kijött a Lineage valamelyik újabb kiadása, amiben már volt FPS; másfél évig áldozatul is estem sajnos az MMO-nak (vicces amúgy hogy amint belejössz, már nem kell az FPS, aztán idővel már hang sem... csak farmolsz és farmolsz mint egy gép), annál keményebb drog nincs...

Node visszatérve a Skyrimre. Ami még a gondom vele, a technológia. Fura a mozgás, az egér csúszik, olyan hatást keltve, mintha szaggatna a game (60-80 fps-el is). Rossz a texturázás. Alacsony felbontású textúrák vannak becsempészve. (először meglepődtem hogy csak 5 Gb az egész tokkal-vonóval, de amint ezeket megláttam, e felületeket, már megértettem) Az az érzésem, hogy az alapmotor, abszolút maradt az Oblivioné. Ami önmagában nem lenne nagy baj, de tartok tőle 32 bites, és az is meghökkentett, hogy nincs direcx 11 támogatása...
Persze ezeket mindet a mod-okkal patch-ekkel remélhetőleg korrigálja az idő... Bár már most mod is kavalkád van.

Azonban van valami ami miatt szerintem mindezek ellenére szeretni fogom a Skyrim-et, sokkal jobban mint az Obliviont. Bár még csak néhány játékórán vagyok túl, de valahogy érzek benne egy kis Morrowind-es fílinget. Mintha rájött volna a Bethesda, hogy az nagyon hiányzott az Oblivionból és azt próbálták visszahozni most. De ez egyelőre csak egy halovány érzet.. Heteket kell játszani, hogy ez biztossá váljon. Viszont ha ez így lesz, akkor minden hibát el lehet nézni, mert a legfontosabb a hangulat, a fíling.

(ahogy ez ok a Gothic sorozatnál is van)

Az NPC-k lehellete (néhol), már a Morrowind-ben is látszott mellesleg... (persze lehet hogy nem az alapjátékban, hanem mod-al, erre már nem emlékszem)
Bolneroll

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Bolneroll »

A parti kaland nekem nagyon beütött. Végre egy RPG, ahol nem csak a harc dominál. Ráadásul valamit csúnyán félreértettem, és így felszerelés nélkül kellett megoldani a szituációt, egy alapvetően fighter beállítottságú karakterrel. A summon sword rendkívül hasznosnak bizonyult. Érdekes módon nekem pont nagyon tetszik ez a kaszt nélküli rendszer. Sokkal természetesebben közelíti meg egy valós fejlődési modellt, mint az olyan megoldások, ahol például egy barbár nem vehet lándzsát a kezébe ( AoC ), vagy egy harcos tulajdonképpen nem tud bánni az íjjal ( WoW ). Persze így nem különülnek el annyira a szerepkörök. De azért mégis a személyes érdeklődési körnek megfelelő úton fejlődhetek.
Cthulhucult
Hozzászólások: 341
Csatlakozott: 2011. feb. 24., csüt. 20:21

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Cthulhucult »

Józsi írta:Légy szíves, adj letöltési linket ehhez a textura és inventory mod-hoz!
SkyrimNexus-on van fent minden. Külön nem linkelem be mindet, de ott mindent megtalálsz.
Az inventory ez: http://www.skyrimnexus.com/downloads/fi ... =667&tab=3
Sziklák 4096x4096: http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=849
Nagyobb méretű fájlokat csak regisztrálva tudsz letölteni, de az igazán nem macerás.
Naponta elég sok új dolgot raknak fel. Legtutibb a kard a Conan a barbárból, én már ezzel tolom: http://www.skyrimnexus.com/downloads/fi ... 2297&tab=3
Avatar
somesz83
Hozzászólások: 89
Csatlakozott: 2008. feb. 7., csüt. 10:47
Tartózkodási hely: Miskolc
Kapcsolat:

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: somesz83 »

A Fallout, nem RPG
:D Tényleg nem érdemes ezen vitázni. Pláne veled. (A Fallout meg retro-futurista, nem sci fi. De ez már részletkérdés.)
Józsi

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Józsi »

Köszi a mod ajánlatot!
Hát ezeket már használom egy ideje, de nálam sajnos nagy változást nem értek el.
Az egyik egy kicsit maszatol a textúrán,valamivel jobban néz ki, de nem ad nagyobb felbontást...
Az inventory így sem sokkal jobb. A régi Elder Scrolls inventory kéne, ahol látom a karaktert is és forgatni is tudom...

A nexus alap - azt hitem tudsz valami titkos helyet...
Bulywif

Re: Első benyomások a játékról

Hozzászólás Szerző: Bulywif »

Cthulhucult írta:
Józsi írta:Légy szíves, adj letöltési linket ehhez a textura és inventory mod-hoz!
SkyrimNexus-on van fent minden. Külön nem linkelem be mindet, de ott mindent megtalálsz.
Az inventory ez: http://www.skyrimnexus.com/downloads/fi ... =667&tab=3
Sziklák 4096x4096: http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=849
Nagyobb méretű fájlokat csak regisztrálva tudsz letölteni, de az igazán nem macerás.
Naponta elég sok új dolgot raknak fel. Legtutibb a kard a Conan a barbárból, én már ezzel tolom: http://www.skyrimnexus.com/downloads/fi ... 2297&tab=3
gondoltam hogy egykezest csinálnak a conan kardjából...ááá ez gyalázat!!!nálam igy szóba sem jöhet! :D
Válasz küldése