„Skyrim:Skyrim GYIK” változatai közötti eltérés

Innen: Elder Scrolls Lapok
[ellenőrzött változat][ellenőrzött változat]
Nincs szerkesztési összefoglaló
7. sor: 7. sor:
== Nem lehet elszívni a sárkányok lelkét ==
== Nem lehet elszívni a sárkányok lelkét ==


Ez leginkább a játék elején jelentkező probléma, kb. a harmadik fő küldetésnél. Ha sikerül belefutni ebbe a hibába, akkor nem lehet folytatni a fő küldetésszálat. A lényeg, hogy a Dragonborn kiegészítő valamiért hibás, megakadályozza a sárkányok lelkének elszívását, de ha valaki az [http://www.morrohun.hu/forum/viewtopic.php?f=30&t=627 itt] megadottak szerint állítja be a betöltési sorrendjét, akkor nála ez a hiba nem fog jelentkezni.
Ha sikerül belefutni ebbe a hibába, az elég kellemetlen tud lenni. A lényeg, hogy a Dragonborn kiegészítő valamiért hibás, megakadályozza a sárkányok lelkének elszívását. Ilyenkor két dolgot lehet tenni. 1. Le kell futtatni a [http://loot.github.io LOOT-ot], illetve így kell beállítani a betöltési sorrendet:
 
* Skyrim.esm
* Update.esm
* Unofficial Skyrim Patch.esp
* Dawnguard.esm
* Unofficial Dawnguard Patch.esp
* Hearthfires.esm
* Unofficial Hearthfire Patch.esp
* Dragonborn.esm
* Unofficial Dragonborn Patch.esp
* [egyéb .esm-ek]
* HighResTexturePack01.esp
* HighResTexturePack02.esp
* HighResTexturePack03.esp
* Unofficial High Resolution Patch.esp
* [egyéb .esp-k]
 
A Nem hivatalos foltok legendás kiadása (USLEEP) így módosítja ezt a sorrendet:
* Skyrim.esm
* Update.esm
* Dawnguard.esm
* Hearthfires.esm
* Dragonborn.esm
* Unofficial Skyrim Legendary Edition Patch.esp
* [egyéb .esm-ek]
* HighResTexturePack01.esp
* HighResTexturePack02.esp
* HighResTexturePack03.esp
* Unofficial High Resolution Patch.esp
* [egyéb .esp-k]
 
2. A Skyrim\Data\Scripts mappában keresd meg a dragonactorscript.pex és/vagy mqkilldragonscript.pex állományokat. Ha ott vannak, töröld őket. Ha használsz Dragon Soul Absorb More Glorious és Diversified Dragons beépülőket, azok okozhatnak ilyen hibákat. Meg bármi más is, ahol hibásak ezek a szkriptek, akkor is, ha .bsa-ba csomagolták őket. Ilyen esetben neked kell megkeresned, hol vannak pontosan, és úgy kell törölnöd őket. Ez némileg bonyolultabb feladat. (Lehet, hogy egyszerűbb kicsomagolni a Nem hivatalos Skyrim foltból a javított szkripteket, és bemásolni őket a Skyrim\Data\Scripts mappába.)


== Összeomlás, fagyás, végtelen töltőképernyő ==
== Összeomlás, fagyás, végtelen töltőképernyő ==

A lap 2015. december 14., 21:45-kori változata


Skyrim Gyakran Ismételt Kérdések

Egy régóta esedékes témára sikerült sort kerítenem; a játékkal kapcsolatos különféle hibákat, és azok megoldásainak leírását teszem közzé.

Nem lehet elszívni a sárkányok lelkét

Ha sikerül belefutni ebbe a hibába, az elég kellemetlen tud lenni. A lényeg, hogy a Dragonborn kiegészítő valamiért hibás, megakadályozza a sárkányok lelkének elszívását. Ilyenkor két dolgot lehet tenni. 1. Le kell futtatni a LOOT-ot, illetve így kell beállítani a betöltési sorrendet:

  • Skyrim.esm
  • Update.esm
  • Unofficial Skyrim Patch.esp
  • Dawnguard.esm
  • Unofficial Dawnguard Patch.esp
  • Hearthfires.esm
  • Unofficial Hearthfire Patch.esp
  • Dragonborn.esm
  • Unofficial Dragonborn Patch.esp
  • [egyéb .esm-ek]
  • HighResTexturePack01.esp
  • HighResTexturePack02.esp
  • HighResTexturePack03.esp
  • Unofficial High Resolution Patch.esp
  • [egyéb .esp-k]

A Nem hivatalos foltok legendás kiadása (USLEEP) így módosítja ezt a sorrendet:

  • Skyrim.esm
  • Update.esm
  • Dawnguard.esm
  • Hearthfires.esm
  • Dragonborn.esm
  • Unofficial Skyrim Legendary Edition Patch.esp
  • [egyéb .esm-ek]
  • HighResTexturePack01.esp
  • HighResTexturePack02.esp
  • HighResTexturePack03.esp
  • Unofficial High Resolution Patch.esp
  • [egyéb .esp-k]

2. A Skyrim\Data\Scripts mappában keresd meg a dragonactorscript.pex és/vagy mqkilldragonscript.pex állományokat. Ha ott vannak, töröld őket. Ha használsz Dragon Soul Absorb More Glorious és Diversified Dragons beépülőket, azok okozhatnak ilyen hibákat. Meg bármi más is, ahol hibásak ezek a szkriptek, akkor is, ha .bsa-ba csomagolták őket. Ilyen esetben neked kell megkeresned, hol vannak pontosan, és úgy kell törölnöd őket. Ez némileg bonyolultabb feladat. (Lehet, hogy egyszerűbb kicsomagolni a Nem hivatalos Skyrim foltból a javított szkripteket, és bemásolni őket a Skyrim\Data\Scripts mappába.)

Összeomlás, fagyás, végtelen töltőképernyő

Ez egy nagyon gonosz :) hiba, s mint kiderült, a Skyrim hibás memóriakezelésére vezethető vissza. Akit bővebben érdekel, Gopher készített egy videót, amiben alaposan körbejárja a témát. A megoldás két módon történhet. Most csak a SKSE változatot írom le, amihez kell egyrészt a SKSE legalább 1.7-es verziója (telepítése annyiból áll, hogy kicsomagolás után be kell másolni mindent a Skyrim könyvtárába (alapértelmezett esetben Steam\steamapps\common\skyrim), majd a skse_loader.exe-vel kell indítani a játékot), és egy kis beállítás, amit valamiért a SKSE csapat elfelejtett közölni a felhasználókkal.
[Memory]
DefaultHeapInitialAllocMB=768
ScrapHeapSizeMB=256
A fenti sorokat a Skyrim\Data\SKSE könyvtárba helyezett SKSE.ini állományba kell tenni. Enélkül a javítás nélkül nálam harmincvalahány őrt lehetett megidézni a Széltetői dokkba, mielőtt összeomlott volna a játék, a javítással 400-at is elbír.

Durván vibráló kép, össze-vissza repkedő tárgyak

A második dolog inkább vicces, de az első nálam komoly gondokat okozott. A hiba lényege, hogy a Skyrim motorja nincs felkészítve a másodpercenkénti 120 képkocka megjelenítésénél nagyobb sebességre. A megoldás kézenfekvő, korlátozni kell a játék megjelenítési sebességét. Ezt több módon is el lehet érni. Vagy be kell kapcsolni a függőleges szinkronizálást pl. a videokártya vezérlőjében (120+ Hz sebességű monitornál célszerű felezni), vagy ENBoost használata esetén meg kell adni az enblocal.ini-ben, hogy mennyire akarjuk korlátozni (pl. FPSLimit=119). Persze ezt be is kell kapcsolni játék közben, alapértelmezett esetben a Home billentyűvel (* pedig kijelzi az aktuális sebességet a bal fölső sarokban). Vagy használhatunk külső segédprogramot is. Az ENBoost azért jobb megoldás, mert 60 FPS környékén előjöhet az apró akadozás jelensége, ha komolyabb grafikai javító beépülőket használ valaki. Az ENBoost viszont kikapcsolja az esetlegesen használt ENB grafikai javításokat, ha az enblocal.ini [GLOBAL] részében a UsePatchSpeedhackWithoutGraphics=true beállítás szerepel.