„Oblivion magyarítás GYIK” változatai közötti eltérés

Innen: Elder Scrolls Lapok
[ellenőrzött változat][ellenőrzött változat]
 
74. sor: 74. sor:
''Hogyan kell használni a CS-t, hogyan készítsek beépülőket, hogyan kell 3d modelleket készíteni?'': Ezek szép hosszú választ igényelnek. Első lépésben tanulj meg angolul, majd keresd fel a [http://cs.elderscrolls.com/constwiki/index.php/Main_Page CS wiki] oldalát, ahol részletes leírást találsz mindezzel kapcsolatban.
''Hogyan kell használni a CS-t, hogyan készítsek beépülőket, hogyan kell 3d modelleket készíteni?'': Ezek szép hosszú választ igényelnek. Első lépésben tanulj meg angolul, majd keresd fel a [http://cs.elderscrolls.com/constwiki/index.php/Main_Page CS wiki] oldalát, ahol részletes leírást találsz mindezzel kapcsolatban.


=== Nincs térkép ===
=== Nincs térkép/lemaradt az alsó része ===


Időnként előfordul, hogy nincs se helyi, se világtérkép a játékban a magyarítás telepítése után. Állítólag a BT mod a hiba oka (bár azt csak lehetőségként mellékeltük a magyarításhoz), vagy az Anti- és Dark UI. Mindenesetre, ha ilyet tapasztalsz, próbáld letörölni az '''Oblivion\Data\menus\prefabs\ui_config\map_config.xml''' állományt, vagy írd át a benne található '''<_worldmapzoom> 150 </_worldmapzoom>''' részben a 150-es számot 200-ra. Ha ettől sem lesz térkép, töröld le az egész '''Oblivion\Data\Menus''' és '''Oblivion\Data\Textures\Darkui''' meg az '''Oblivion\Data\Textures\menus\stats''' könyvtárakat. Ettől ugyan nem lesz magyar a menü, viszont biztosan lesz térkép.
Időnként előfordul, hogy nincs se helyi, se világtérkép a játékban a magyarítás telepítése után. Állítólag a BT mod a hiba oka (bár azt csak lehetőségként mellékeltük a magyarításhoz), vagy az Anti- és Dark UI. Mindenesetre, ha ilyet tapasztalsz, próbáld letörölni az '''Oblivion\Data\menus\prefabs\ui_config\map_config.xml''' állományt, vagy írd át a benne található '''<_worldmapzoom> 150 </_worldmapzoom>''' részben a 150-es számot 200-ra. (Ugyanez a teendő, ha az Alávaló mélységhez akarsz gyorsan utazni.) Ha ettől sem lesz térkép, töröld le az egész '''Oblivion\Data\Menus''' és '''Oblivion\Data\Textures\Darkui''' meg az '''Oblivion\Data\Textures\menus\stats''' könyvtárakat. Ettől ugyan nem lesz magyar a menü, viszont biztosan lesz térkép.

A lap jelenlegi, 2013. június 4., 15:11-kori változata

Ez a lap megpróbál választ adni a magyarítás telepítése körül felmerülő problémákra, gyakran ismételt kérdésekre. Ha elakadtál a telepítésnél, írj az Oblivion magyarítás fórumára.

Legelőször mindenképpen olvasd el a hivatalos magyarítás telepítési útmutatóját, mert a legtöbb problémát megoldja.

Mi legyen a telepítés sorrendje?[szerkesztés]

Kérjük, olvasd el a hivatalos magyarítás telepítési útmutatóját, ebben a legtöbb, a telepítéshez kapcsolódó kérdésre választ találsz, többek között:

  • Milyen kiegészítőket támogat a magyarítás
  • Milyen sorrendben telepítsem fel a játék egyes elemeit
  • Melyik javítás (patch) szükséges számomra
  • Mi a helyzet a Steamen vásárolt Oblivion verzióval

Milyen plugineket érdemes feltenni?[szerkesztés]

A magyar játék leginkább csak a magyar nyelvű pluginekkel működik együtt, de persze vannak kivételek. Az a jó hír, hogy rengeteg beépülőt magyarul tölthetsz le tőlünk az Oblivion magyarításának oldalán.

Mindemellett érdemes egy pillantást vetned az ajánlott modok listájára is.

Túl gyors a szöveg, nem beszélnek az NJK-k[szerkesztés]

A probléma: túl gyorsan végigfut a szöveg a képernyő alján, a karaktereknek pedig nincs hangjuk.

A telepítés közben az Oblivion Oblivion - Voices1.bsa, Oblivion - Voices2.bsa és a Reszkető-szigetek DLCShiveringIsles - Voices.bsa tömörített fájlokat a telepítő kicsomagolja, átnevezi bennük a fajokat, majd visszacsomagolja. Ha ez helyesen történik, akkor a karakterek rendesen fognak beszélni. Ha viszont hiba történik ebben a folyamatban, akkor néhány karakter túl gyorsan beszél. Lehetséges okok:

  • A magyarítás telepítése után telepítetted a Reszkető-szigeteket.
  • Nem volt elég hely a meghajtódon a kitömörítéshez vagy egyéb hiba történt, amire a telepítő figyelmeztetett.
  • Nem angol nyelvű a játékod.


A megoldás: a legegyszerűbb eset, ha letörlöd a magyarítást, felteszed az Obliviont újra (a kiegészítőkkel együtt), és újra telepíted a magyarítást.

Ha viszont nem angol nyelvű a játékod, vagy a fenti módszer túl hosszú lenne, megpróbálhatod a telepítő helyett saját kezűleg is elvégezni a hangátalakítást. Ekkor szükséged lesz a fenti két vagy három fájl eredeti változatára, amelyeket a telepítés során létrejövő biztonsági mentés mappában találhatsz meg.

Abban az esetben, ha telepítesz egy beépülőt, ami bármilyen formában hozzányúl a fajokhoz, újra előjöhet ez a hiba. Megoldás: azt a beépülőt is alá kell vetni a hangátalakítás folyamatának. Az is lehet, hogy nincsenek benne hangok, mindössze a fajneveket kell átírni CS-ben a magyar megfelelőjükre.

Gyakran összeomlik a játék mentésnél, ajtón áthaladva, kilépéskor[szerkesztés]

A hiba nem a magyarítással van, hanem magával az Oblivionnal.

A telepítőben jelöld ki az Oblivion Script Extender (OBSE) telepítését. Ha ezt nem tetted meg korábban, akkor töltsd le a hivatalos oldaláról, és az ott leírt útmutatónak megfelelően másold be az Oblivion könyvtárába.

Ezután pedig telepítsd fel a Windom Earle's Oblivion Crash Prevention System OBSE kiegészítőt. Ez nagyon sok Oblivionban lévő fagyást megszüntet.

Hogyan változtassunk a pluginok betöltési sorrendjén[szerkesztés]

Probléma: sok beépülő használatakor a játék a pluginok betöltési sorrendje alapján tölti be őket. Azaz a legelőször betöltött kiegészítőt felülírja a következő kiegészítő, ha vannak benne azonos részek. Pl.: az első plugin egy város közepére betesz egy kereskedőházat. A második plugin pedig ugyanoda egy fogadót emel. Ekkor a később betöltött (jelenleg a második) fog érvényesülni. Persze ha nem lenne a két plugin működésében átfedés, akkor -elvileg- nem lenne semmi gond.

Megoldás: Ennek a problémának az áthidalásához szükséges lesz az Oblivion Mod Manager (OMOD) segédprogramra. A linkelt cikkben megtalálod a letöltési helyét, és használati módját.

Nem lehet új játékot kezdeni, 5-10 percig tölt, majd összeomlik a program[szerkesztés]

  • Az egyik ok az lehet, hogy hiányzik egy .esp vagy .esm fájl az Oblivion Data könyvtárából, amire egy beépülőnek szüksége van. Nagyon tipikus, hogy feltelepítettél egy DLC magyarítását, de a DLC-t nem vetted meg. Ekkor összeomlik az Oblivion. Ilyenkor egyszerűen csak szedd ki a betöltési listából azt a plugint, aminek nincs meg a betöltési feltétele.
  • Ha ez nem segített, akkor valami valószínűleg megsérült a fájlrendszeren. Legelső lépésként ellenőrizd le a fájlrendszert. Ha ezután is gond van, telepítsd újra az Obliviont és a magyarítást.
  • Kényelmesebb megoldás, és elég lehet az is, ha készítettél biztonsági mentést az Oblivion telepítése után/magyarítás telepítése közben az oblivion.esm-ről, mert többnyire elég csak azt visszamásolni a helyére ilyen esetben.

Nem működik a letöltés, 403-as hibát ad[szerkesztés]

Szeretnénk, ha az oldal mindenkinél egyforma gyors lenne, így nem toleráljuk, ha valaki tíz, húsz vagy annál több szálon kezd el egyszerre egy letöltést. Az ilyen embereket, akik lefoglalják a sávszélességet a többiek elől, kitiltjuk az adott oldalról.

Kérünk, hogy ha mindenképpen szükséges letöltésgyorsítót használnod, két szálnál többet ne engedj neki. Köszönjük!

Oblivion Script Extender[szerkesztés]

Mi az az OBSE és mire jó?: Az Oblivion Script Extender (OBSE) egy játékosok által készített alkalmazás, ami jelentősen kitágítja az Oblivion programozhatóságát, így olyan beépülőket lehet készíteni, amik messze túlmennek azokon a határokon, amik a játék készítése idején elérhetők voltak.

Honnan tölthetem le az Oblivion Script Extender-t?: http://obse.silverlock.org oldalról.

Hogyan kell telepíteni az Oblivion Script Extender-t?: Csomagold ki a letöltött állományt, majd másold be az Oblivion mappába. Ezek után az obse_loader.exe használatával indíthatod a játékot. Amennyiben Steam-en játszol, akkor csak indítsd el a szokott módon, a játék észreveszi az obse_steam_loader.dll-t, ha az megtalálható az Oblivion mappában.

CS és OBSE használata: Az új utasításokat tartalmazó rutinokat meg lehet nyitni az eredeti CS-sel, de ha valamit változtatni akarunk rajtuk, mentésnél hibaüzenetet kapunk. Kivéve, ha az "obse_loader -editor" paranccsal indítjuk a CS-t.

CS[szerkesztés]

Mi az a CS?: A szerkesztő program rövidített neve, amivel a Bethesda Softworks az Obliviont készítette. Teljes nevén The Elder Scrolls Construction Set.

Honnan szerezhetek én is egy példányt?: Mivel még az Év Játéka kiadás 2 DVD lemezére sem "fért rá", letölthető erről az oldalról. Az 1.0 változat szükséges a szájmozgás elkészítéséhez, az 1.2-es változat pedig az 1.2.0416-os Oblivionhoz készülő beépülőkhöz.

Hogyan kell használni a CS-t, hogyan készítsek beépülőket, hogyan kell 3d modelleket készíteni?: Ezek szép hosszú választ igényelnek. Első lépésben tanulj meg angolul, majd keresd fel a CS wiki oldalát, ahol részletes leírást találsz mindezzel kapcsolatban.

Nincs térkép/lemaradt az alsó része[szerkesztés]

Időnként előfordul, hogy nincs se helyi, se világtérkép a játékban a magyarítás telepítése után. Állítólag a BT mod a hiba oka (bár azt csak lehetőségként mellékeltük a magyarításhoz), vagy az Anti- és Dark UI. Mindenesetre, ha ilyet tapasztalsz, próbáld letörölni az Oblivion\Data\menus\prefabs\ui_config\map_config.xml állományt, vagy írd át a benne található <_worldmapzoom> 150 </_worldmapzoom> részben a 150-es számot 200-ra. (Ugyanez a teendő, ha az Alávaló mélységhez akarsz gyorsan utazni.) Ha ettől sem lesz térkép, töröld le az egész Oblivion\Data\Menus és Oblivion\Data\Textures\Darkui meg az Oblivion\Data\Textures\menus\stats könyvtárakat. Ettől ugyan nem lesz magyar a menü, viszont biztosan lesz térkép.