„Oblivion:Állóképesség” változatai közötti eltérés

Innen: Elder Scrolls Lapok
[nem ellenőrzött változat][nem ellenőrzött változat]
aNincs szerkesztési összefoglaló
(Az UESP "Oblivion:Endurance" cikkéből fordítva)
1. sor: 1. sor:
Az '''állóképesség''' meghatározza a teljes erőnlétedet, továbbá azt, hogy mekkora az egészséged. Mikor szintet lépsz, az egészséged megemelkedik az állóképességed egytizedével. A [[Oblivion:Blokkolás|blokkolás]], [[Oblivion:Kovácsolás|kovácsolás]] és [[Oblivion:Nehéz_páncél|nehéz páncél]] képzettségek meghatározó [[Oblivion:Tulajdonságok|tulajdonsága]].
Az '''állóképesség''' meghatározza a teljes erőnlétedet, továbbá azt, hogy mekkora az egészséged. Mikor szintet lépsz, az egészséged megemelkedik az állóképességed egytizedével. A [[Oblivion:Blokkolás|blokkolás]], [[Oblivion:Kovácsolás|kovácsolás]] és [[Oblivion:Nehéz_páncél|nehéz páncél]] képzettségek meghatározó [[Oblivion:Tulajdonságok|tulajdonsága]].


* [[Oblivion:Erőnlét|Erőnlét]]=állóképesség+[[Oblivion:Mozgékonyság|mozgékonyság]]+[[Oblivion:Erő|erő]]+[[Oblivion:Akaraterő|akaraterő]] (NJK-k és játékos)
* [[Oblivion:Erőnlét|Erőnlét]]= állóképesség + [[Oblivion:Mozgékonyság|mozgékonyság]] + [[Oblivion:Erő|erő]] + [[Oblivion:Akaraterő|akaraterő]] (NJK-k és játékos)
* '''Alap''' [[Oblivion:Egészség|egészség]]=2*állóképesség (csak játékos)
* '''Alap''' [[Oblivion:Egészség|egészség]]= 2 × állóképesség (csak játékos)
* '''Egészség növekmény''' [[Oblivion:Szintlépés|szintlépéskor]]=állóképesség/10 (csak játékos)
* '''Egészség növekmény''' [[Oblivion:Szintlépés|szintlépéskor]]= állóképesség ÷ 10 (csak játékos)
{{Hiányos|http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Endurance}}


{{Fordítva|cikk_címe=Endurance|URL=Oblivion:Endurance}}
Az alap életerő minden szintlépéskor, az állóképességgel összefüggésben álló tulajdonságok módosulása után újraszámolódik.
 
==[[Oblivion:Karakterkészítés|Karakterkészítés]]==
 
* A [[Oblivion:Fajok|fajok]] oldalon egy összegző táblázatban olvasható a kezdő állóképesség minden fajhoz és nemhez.
* A kezdeti +10 állóképesség bónusz vagy a [[Oblivion:Születési jegyek#Hölgy|Hölgy]] vagy a [[Oblivion:Születési jegyek#Harcos|Harcos]] születési jegy kiválasztásával érhető el.
* A következő osztályoknak a kitartás az osztály tulajdonsága (kezdeti +5 bónuszpont):
** [[Oblivion:Osztályok#Akrobata|akrobata]], [[Oblivion:Osztályok#Zarándok|zarándok]], [[Oblivion:Osztályok#Felderítő|felderítő]], [[Oblivion:Osztályok#Varázsló|varázsló]], [[Oblivion:Osztályok#Pengemágus|pengemágus]], [[Oblivion:Osztályok#Harcos|harcos]].
 
==Életerő növekedés==
A szintenkénti életerő növekedés függ az állóképesség jelenlegi értékétől, és ez a növekedés nem visszaható, azaz ahhoz hogy elérd a maximum életerőt, a kitartást annyira gyorsan kell 100-ra növelned, amennyire lehetséges. Ezt illusztrálandó, a következő táblázat öt karakter életerejét hasonlítja össze, akik 20. szintre mind elérték a 100-as állóképesség szintet.
 
{| class=wikitable
|-
! rowspan=2 | Szint
! colspan=2 | 1. eset ||
! colspan=2 | 2. eset ||
! colspan=2 | 3. eset ||
! colspan=2 | 4. eset ||
! colspan=2 | 5. eset
|-
! Kitart. !! Életerő ||
! Kitart. !! Életerő ||
! Kitart. !! Életerő ||
! Kitart. !! Életerő ||
! Kitart. !! Életerő
|-
| 1
| 30 || 60 ||
| 30 || 60 ||
| 60 || 120 ||
| 60 || 120 ||
| 60 || 120
|-
| 2
| 35 || 73 ||
| 30 || 63 ||
| 65 || 136 ||
| 60 || 126 ||
| 60 || 126
|-
| 3
| 40 || 87 ||
| 30 || 66 ||
| 70 || 153 ||
| 60 || 132 ||
| 60 || 132
|-
| 4
| 45 || 101 ||
| 30 || 69 ||
| 75 || 170 ||
| 60 || 138 ||
| 60 || 138
|-
| 5
| 50 || 116 ||
| 30 || 72 ||
| 80 || 188 ||
| 60 || 144 ||
| 60 || 144
|-
| 6
| 55 || 131 ||
| 30 || 75 ||
| 85 || 206 ||
| 60 || 150 ||
| 60 || 150
|-
| 7
| 60 || 147 ||
| 35 || 88 ||
| 90 || 225 ||
| 60 || 156 ||
| 60 || 156
|-
| 8
| 65 || 163 ||
| 40 || 102 ||
| 95 || 244 ||
| 65 || 172 ||
| 60 || 162
|-
| 9
| 70 || 180 ||
| 45 || 116 ||
| 100 || 264 ||
| 70 || 189 ||
| 60 || 168
|-
| 10
| 75 || 197 ||
| 50 || 131 ||
| 100 || 274 ||
| 75 || 206 ||
| 60 || 174
|-
| 11
| 80 || 215 ||
| 55 || 146 ||
| 100 || 284 ||
| 80 || 224 ||
| 60 || 180
|-
| 12
| 85 || 233 ||
| 60 || 162 ||
| 100 || 294 ||
| 85 || 242 ||
| 60 || 186
|-
| 13
| 90 || 252 ||
| 65 || 178 ||
| 100 || 304 ||
| 90 || 261 ||
| 65 || 202
|-
| 14
| 95 || 271 ||
| 70 || 195 ||
| 100 || 314 ||
| 95 || 280 ||
| 70 || 219
|-
| 15
| 100 || 291 ||
| 75 || 212 ||
| 100 || 324 ||
| 100 || 300 ||
| 75 || 236
|-
| 16
| 100 || 301 ||
| 80 || 230 ||
| 100 || 334 ||
| 100 || 310 ||
| 80 || 254
|-
| 17
| 100 || 311 ||
| 85 || 248 ||
| 100 || 344 ||
| 100 || 320 ||
| 85 || 272
|-
| 18
| 100 || 321 ||
| 90 || 267 ||
| 100 || 354 ||
| 100 || 330 ||
| 90 || 291
|-
| 19
| 100 || 331 ||
| 95 || 286 ||
| 100 || 364 ||
| 100 || 340 ||
| 95 || 310
|-
| 20
| 100 || 341 ||
| 100 || 306 ||
| 100 || 374 ||
| 100 || 350 ||
| 100 || 330
|}
 
A legkisebb állóképesség, amivel kezdhetsz 30, a legnagyobb pedig 65. A két karakter között 37 pont különbség van a maximum életerőben, ha mindketten olyan hamar érik el a maximum állóképességet, amilyen hamar csak lehetséges.
 
==Megjegyzések==
{{Hiányos|Oblivion:Endurance#Notes}}

A lap 2012. június 23., 13:17-kori változata

Az állóképesség meghatározza a teljes erőnlétedet, továbbá azt, hogy mekkora az egészséged. Mikor szintet lépsz, az egészséged megemelkedik az állóképességed egytizedével. A blokkolás, kovácsolás és nehéz páncél képzettségek meghatározó tulajdonsága.

Az alap életerő minden szintlépéskor, az állóképességgel összefüggésben álló tulajdonságok módosulása után újraszámolódik.

Karakterkészítés

  • A fajok oldalon egy összegző táblázatban olvasható a kezdő állóképesség minden fajhoz és nemhez.
  • A kezdeti +10 állóképesség bónusz vagy a Hölgy vagy a Harcos születési jegy kiválasztásával érhető el.
  • A következő osztályoknak a kitartás az osztály tulajdonsága (kezdeti +5 bónuszpont):

Életerő növekedés

A szintenkénti életerő növekedés függ az állóképesség jelenlegi értékétől, és ez a növekedés nem visszaható, azaz ahhoz hogy elérd a maximum életerőt, a kitartást annyira gyorsan kell 100-ra növelned, amennyire lehetséges. Ezt illusztrálandó, a következő táblázat öt karakter életerejét hasonlítja össze, akik 20. szintre mind elérték a 100-as állóképesség szintet.

Szint 1. eset 2. eset 3. eset 4. eset 5. eset
Kitart. Életerő Kitart. Életerő Kitart. Életerő Kitart. Életerő Kitart. Életerő
1 30 60 30 60 60 120 60 120 60 120
2 35 73 30 63 65 136 60 126 60 126
3 40 87 30 66 70 153 60 132 60 132
4 45 101 30 69 75 170 60 138 60 138
5 50 116 30 72 80 188 60 144 60 144
6 55 131 30 75 85 206 60 150 60 150
7 60 147 35 88 90 225 60 156 60 156
8 65 163 40 102 95 244 65 172 60 162
9 70 180 45 116 100 264 70 189 60 168
10 75 197 50 131 100 274 75 206 60 174
11 80 215 55 146 100 284 80 224 60 180
12 85 233 60 162 100 294 85 242 60 186
13 90 252 65 178 100 304 90 261 65 202
14 95 271 70 195 100 314 95 280 70 219
15 100 291 75 212 100 324 100 300 75 236
16 100 301 80 230 100 334 100 310 80 254
17 100 311 85 248 100 344 100 320 85 272
18 100 321 90 267 100 354 100 330 90 291
19 100 331 95 286 100 364 100 340 95 310
20 100 341 100 306 100 374 100 350 100 330

A legkisebb állóképesség, amivel kezdhetsz 30, a legnagyobb pedig 65. A két karakter között 37 pont különbség van a maximum életerőben, ha mindketten olyan hamar érik el a maximum állóképességet, amilyen hamar csak lehetséges.

Megjegyzések

Hiányos.png Ez a fejezet egyelőre hiányos. Segíts te is kibővíteni az eredeti alapján!