„Oblivion:Állóképesség” változatai közötti eltérés
[nem ellenőrzött változat] | [nem ellenőrzött változat] |
Vik (vitalap | szerkesztései) aNincs szerkesztési összefoglaló |
(Az UESP "Oblivion:Endurance" cikkéből fordítva) |
||
1. sor: | 1. sor: | ||
Az '''állóképesség''' meghatározza a teljes erőnlétedet, továbbá azt, hogy mekkora az egészséged. Mikor szintet lépsz, az egészséged megemelkedik az állóképességed egytizedével. A [[Oblivion:Blokkolás|blokkolás]], [[Oblivion:Kovácsolás|kovácsolás]] és [[Oblivion:Nehéz_páncél|nehéz páncél]] képzettségek meghatározó [[Oblivion:Tulajdonságok|tulajdonsága]]. | Az '''állóképesség''' meghatározza a teljes erőnlétedet, továbbá azt, hogy mekkora az egészséged. Mikor szintet lépsz, az egészséged megemelkedik az állóképességed egytizedével. A [[Oblivion:Blokkolás|blokkolás]], [[Oblivion:Kovácsolás|kovácsolás]] és [[Oblivion:Nehéz_páncél|nehéz páncél]] képzettségek meghatározó [[Oblivion:Tulajdonságok|tulajdonsága]]. | ||
* [[Oblivion:Erőnlét|Erőnlét]]=állóképesség+[[Oblivion:Mozgékonyság|mozgékonyság]]+[[Oblivion:Erő|erő]]+[[Oblivion:Akaraterő|akaraterő]] (NJK-k és játékos) | * [[Oblivion:Erőnlét|Erőnlét]]= állóképesség + [[Oblivion:Mozgékonyság|mozgékonyság]] + [[Oblivion:Erő|erő]] + [[Oblivion:Akaraterő|akaraterő]] (NJK-k és játékos) | ||
* '''Alap''' [[Oblivion:Egészség|egészség]]=2 | * '''Alap''' [[Oblivion:Egészség|egészség]]= 2 × állóképesség (csak játékos) | ||
* '''Egészség növekmény''' [[Oblivion:Szintlépés|szintlépéskor]]=állóképesség | * '''Egészség növekmény''' [[Oblivion:Szintlépés|szintlépéskor]]= állóképesség ÷ 10 (csak játékos) | ||
{ | Az alap életerő minden szintlépéskor, az állóképességgel összefüggésben álló tulajdonságok módosulása után újraszámolódik. | ||
==[[Oblivion:Karakterkészítés|Karakterkészítés]]== | |||
* A [[Oblivion:Fajok|fajok]] oldalon egy összegző táblázatban olvasható a kezdő állóképesség minden fajhoz és nemhez. | |||
* A kezdeti +10 állóképesség bónusz vagy a [[Oblivion:Születési jegyek#Hölgy|Hölgy]] vagy a [[Oblivion:Születési jegyek#Harcos|Harcos]] születési jegy kiválasztásával érhető el. | |||
* A következő osztályoknak a kitartás az osztály tulajdonsága (kezdeti +5 bónuszpont): | |||
** [[Oblivion:Osztályok#Akrobata|akrobata]], [[Oblivion:Osztályok#Zarándok|zarándok]], [[Oblivion:Osztályok#Felderítő|felderítő]], [[Oblivion:Osztályok#Varázsló|varázsló]], [[Oblivion:Osztályok#Pengemágus|pengemágus]], [[Oblivion:Osztályok#Harcos|harcos]]. | |||
==Életerő növekedés== | |||
A szintenkénti életerő növekedés függ az állóképesség jelenlegi értékétől, és ez a növekedés nem visszaható, azaz ahhoz hogy elérd a maximum életerőt, a kitartást annyira gyorsan kell 100-ra növelned, amennyire lehetséges. Ezt illusztrálandó, a következő táblázat öt karakter életerejét hasonlítja össze, akik 20. szintre mind elérték a 100-as állóképesség szintet. | |||
{| class=wikitable | |||
|- | |||
! rowspan=2 | Szint | |||
! colspan=2 | 1. eset || | |||
! colspan=2 | 2. eset || | |||
! colspan=2 | 3. eset || | |||
! colspan=2 | 4. eset || | |||
! colspan=2 | 5. eset | |||
|- | |||
! Kitart. !! Életerő || | |||
! Kitart. !! Életerő || | |||
! Kitart. !! Életerő || | |||
! Kitart. !! Életerő || | |||
! Kitart. !! Életerő | |||
|- | |||
| 1 | |||
| 30 || 60 || | |||
| 30 || 60 || | |||
| 60 || 120 || | |||
| 60 || 120 || | |||
| 60 || 120 | |||
|- | |||
| 2 | |||
| 35 || 73 || | |||
| 30 || 63 || | |||
| 65 || 136 || | |||
| 60 || 126 || | |||
| 60 || 126 | |||
|- | |||
| 3 | |||
| 40 || 87 || | |||
| 30 || 66 || | |||
| 70 || 153 || | |||
| 60 || 132 || | |||
| 60 || 132 | |||
|- | |||
| 4 | |||
| 45 || 101 || | |||
| 30 || 69 || | |||
| 75 || 170 || | |||
| 60 || 138 || | |||
| 60 || 138 | |||
|- | |||
| 5 | |||
| 50 || 116 || | |||
| 30 || 72 || | |||
| 80 || 188 || | |||
| 60 || 144 || | |||
| 60 || 144 | |||
|- | |||
| 6 | |||
| 55 || 131 || | |||
| 30 || 75 || | |||
| 85 || 206 || | |||
| 60 || 150 || | |||
| 60 || 150 | |||
|- | |||
| 7 | |||
| 60 || 147 || | |||
| 35 || 88 || | |||
| 90 || 225 || | |||
| 60 || 156 || | |||
| 60 || 156 | |||
|- | |||
| 8 | |||
| 65 || 163 || | |||
| 40 || 102 || | |||
| 95 || 244 || | |||
| 65 || 172 || | |||
| 60 || 162 | |||
|- | |||
| 9 | |||
| 70 || 180 || | |||
| 45 || 116 || | |||
| 100 || 264 || | |||
| 70 || 189 || | |||
| 60 || 168 | |||
|- | |||
| 10 | |||
| 75 || 197 || | |||
| 50 || 131 || | |||
| 100 || 274 || | |||
| 75 || 206 || | |||
| 60 || 174 | |||
|- | |||
| 11 | |||
| 80 || 215 || | |||
| 55 || 146 || | |||
| 100 || 284 || | |||
| 80 || 224 || | |||
| 60 || 180 | |||
|- | |||
| 12 | |||
| 85 || 233 || | |||
| 60 || 162 || | |||
| 100 || 294 || | |||
| 85 || 242 || | |||
| 60 || 186 | |||
|- | |||
| 13 | |||
| 90 || 252 || | |||
| 65 || 178 || | |||
| 100 || 304 || | |||
| 90 || 261 || | |||
| 65 || 202 | |||
|- | |||
| 14 | |||
| 95 || 271 || | |||
| 70 || 195 || | |||
| 100 || 314 || | |||
| 95 || 280 || | |||
| 70 || 219 | |||
|- | |||
| 15 | |||
| 100 || 291 || | |||
| 75 || 212 || | |||
| 100 || 324 || | |||
| 100 || 300 || | |||
| 75 || 236 | |||
|- | |||
| 16 | |||
| 100 || 301 || | |||
| 80 || 230 || | |||
| 100 || 334 || | |||
| 100 || 310 || | |||
| 80 || 254 | |||
|- | |||
| 17 | |||
| 100 || 311 || | |||
| 85 || 248 || | |||
| 100 || 344 || | |||
| 100 || 320 || | |||
| 85 || 272 | |||
|- | |||
| 18 | |||
| 100 || 321 || | |||
| 90 || 267 || | |||
| 100 || 354 || | |||
| 100 || 330 || | |||
| 90 || 291 | |||
|- | |||
| 19 | |||
| 100 || 331 || | |||
| 95 || 286 || | |||
| 100 || 364 || | |||
| 100 || 340 || | |||
| 95 || 310 | |||
|- | |||
| 20 | |||
| 100 || 341 || | |||
| 100 || 306 || | |||
| 100 || 374 || | |||
| 100 || 350 || | |||
| 100 || 330 | |||
|} | |||
A legkisebb állóképesség, amivel kezdhetsz 30, a legnagyobb pedig 65. A két karakter között 37 pont különbség van a maximum életerőben, ha mindketten olyan hamar érik el a maximum állóképességet, amilyen hamar csak lehetséges. | |||
==Megjegyzések== | |||
{{Hiányos|Oblivion:Endurance#Notes}} |
A lap 2012. június 23., 13:17-kori változata
Az állóképesség meghatározza a teljes erőnlétedet, továbbá azt, hogy mekkora az egészséged. Mikor szintet lépsz, az egészséged megemelkedik az állóképességed egytizedével. A blokkolás, kovácsolás és nehéz páncél képzettségek meghatározó tulajdonsága.
- Erőnlét= állóképesség + mozgékonyság + erő + akaraterő (NJK-k és játékos)
- Alap egészség= 2 × állóképesség (csak játékos)
- Egészség növekmény szintlépéskor= állóképesség ÷ 10 (csak játékos)
Az alap életerő minden szintlépéskor, az állóképességgel összefüggésben álló tulajdonságok módosulása után újraszámolódik.
Karakterkészítés
- A fajok oldalon egy összegző táblázatban olvasható a kezdő állóképesség minden fajhoz és nemhez.
- A kezdeti +10 állóképesség bónusz vagy a Hölgy vagy a Harcos születési jegy kiválasztásával érhető el.
- A következő osztályoknak a kitartás az osztály tulajdonsága (kezdeti +5 bónuszpont):
Életerő növekedés
A szintenkénti életerő növekedés függ az állóképesség jelenlegi értékétől, és ez a növekedés nem visszaható, azaz ahhoz hogy elérd a maximum életerőt, a kitartást annyira gyorsan kell 100-ra növelned, amennyire lehetséges. Ezt illusztrálandó, a következő táblázat öt karakter életerejét hasonlítja össze, akik 20. szintre mind elérték a 100-as állóképesség szintet.
Szint | 1. eset | 2. eset | 3. eset | 4. eset | 5. eset | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kitart. | Életerő | Kitart. | Életerő | Kitart. | Életerő | Kitart. | Életerő | Kitart. | Életerő | |||||
1 | 30 | 60 | 30 | 60 | 60 | 120 | 60 | 120 | 60 | 120 | ||||
2 | 35 | 73 | 30 | 63 | 65 | 136 | 60 | 126 | 60 | 126 | ||||
3 | 40 | 87 | 30 | 66 | 70 | 153 | 60 | 132 | 60 | 132 | ||||
4 | 45 | 101 | 30 | 69 | 75 | 170 | 60 | 138 | 60 | 138 | ||||
5 | 50 | 116 | 30 | 72 | 80 | 188 | 60 | 144 | 60 | 144 | ||||
6 | 55 | 131 | 30 | 75 | 85 | 206 | 60 | 150 | 60 | 150 | ||||
7 | 60 | 147 | 35 | 88 | 90 | 225 | 60 | 156 | 60 | 156 | ||||
8 | 65 | 163 | 40 | 102 | 95 | 244 | 65 | 172 | 60 | 162 | ||||
9 | 70 | 180 | 45 | 116 | 100 | 264 | 70 | 189 | 60 | 168 | ||||
10 | 75 | 197 | 50 | 131 | 100 | 274 | 75 | 206 | 60 | 174 | ||||
11 | 80 | 215 | 55 | 146 | 100 | 284 | 80 | 224 | 60 | 180 | ||||
12 | 85 | 233 | 60 | 162 | 100 | 294 | 85 | 242 | 60 | 186 | ||||
13 | 90 | 252 | 65 | 178 | 100 | 304 | 90 | 261 | 65 | 202 | ||||
14 | 95 | 271 | 70 | 195 | 100 | 314 | 95 | 280 | 70 | 219 | ||||
15 | 100 | 291 | 75 | 212 | 100 | 324 | 100 | 300 | 75 | 236 | ||||
16 | 100 | 301 | 80 | 230 | 100 | 334 | 100 | 310 | 80 | 254 | ||||
17 | 100 | 311 | 85 | 248 | 100 | 344 | 100 | 320 | 85 | 272 | ||||
18 | 100 | 321 | 90 | 267 | 100 | 354 | 100 | 330 | 90 | 291 | ||||
19 | 100 | 331 | 95 | 286 | 100 | 364 | 100 | 340 | 95 | 310 | ||||
20 | 100 | 341 | 100 | 306 | 100 | 374 | 100 | 350 | 100 | 330 |
A legkisebb állóképesség, amivel kezdhetsz 30, a legnagyobb pedig 65. A két karakter között 37 pont különbség van a maximum életerőben, ha mindketten olyan hamar érik el a maximum állóképességet, amilyen hamar csak lehetséges.