Morrowind:Közlekedés

Innen: Elder Scrolls Lapok
Vvardenfell különböző részein átívelő útvonalak

Vvardenfell hatalmas táj. Ritka az olyan játékbeli küldetés, ahol az egyetlen cél, hogy elgyalogoljunk a térkép egyik részéről a másikra anélkül, hogy bárkivel is beszélnénk. Ez körülbelül fél órába telik, attól függően, hogy a karakterünk mennyire gyorsan mozog. Szerencsére az idő nagy részében a játékosnak nincs ilyen gondja a párbeszédekkel, így bármikor igénybe veheti Vvardenfell sokfajta, gyorsabb utazást lehetővé tevő szolgáltatásait. Figyelj arra, hogy a nem mágikus utazás időt vesz igénybe, még akkor is, ha nem veszed észre, eltelik néhány óra.

Hajó[szerkesztés]

A Chun-Ook, amíg Ébenszívnél horgonyozik

Vvardenfell legtöbb part menti városában elérhető a hajóközlekedés. Több fajta tengeri utazás létezik, a legáltalánosabb a három fedélzetű hajó, de a szegényebb településeken főként kisebb csónakokat találunk.

A hajószolgáltatás a következő városokból érhető el:

Honnan Hajómester Hajó Célállomások
Dagon Fel Messzelátó Haema Vad Rover Khuul Sadrith Mora Tel Aruhn Tel Mora
Ébenszív Nevosi Hlan Chun-Ook Hla Oad Sadrith Mora Tel Branora Vivec
Ébenszív Blatta Hateria Holamayan*
Gnaar Mok Valveli Arelas Büszkeség Hla Oad Khuul
Hla Oad Baleni Salavel Hárpia Ébenszív Gnaar Mok Molag Mar Vivec
Holamayan Vevrana Aryon Ébenszív*
Khuul Talmeni Drethan Omenwedur Dagon Fel Gnaar Mok
Molag Mar Rindral Dralor Fütyülő Ébenszív Hla Oad Tel Branora Vivec
Sadrith Mora Gals Arethi Sziklakerülő Ébenszív Dagon Fel Molag Mar Tel Mora
Tel Aruhn Daynas Darys Pajkos Dagon Fel Tel Mora Vos
Tel Branora Nireli Farys Tavasz Ébenszív Molag Mar Sadrith Mora Vivec
Tel Mora Tonas Telvani Sarkcsillag Dagon Fel Sadrith Mora Tel Aruhn Vos
Vivec Ano Andaram Fagyszellem Ébenszív Hla Oad Molag Mar Tel Branora
Vos Sedyni Veran Falvilo Törekvése Sadrith Mora Tel Aruhn Tel Mora

* Ezen hajók szolgáltatásai csak a főküldetés felétől érhetőek el.

A Bloodmoon három új hajómestert adott a játékhoz:

Honnan Hajómester Célállomások
Fagypille Erőd Basks-In-The-Sun Khuul Raven Rock
Khuul S'virr Fagypille Erőd
Raven Rock Veresa Alver* Fagypille Erőd

* Csak a Bloodmoon Kelet-birodalmi Társaság küldetés felétől lesz elérhető.

Gondola[szerkesztés]

Vivec szent városának gondolásai az utasokat az egyik kantonból szállítják a másikba, egészen minimális árakért. Ráadásul ők viselik az egész világon a legegyedülállóbb kalapot. Ezt pedig csak a megölésükkel lehet megszerezni, így ezt ne tedd meg, ha úgy gondolod, hogy még szükséged lesz rájuk a városon belüli közlekedéshez.

A gondolák a következő kantonokban elérhetőek:

Honnan Gondolás Célállomások
Aréna kanton Dalse Adren Hlaalu kanton Idegennegyed Telvanni kanton Templom kanton
Idegennegyed Devas Irano Aréna kanton Hlaalu kanton Telvanni kanton
Hlaalu kanton Aren Maren Aréna kanton Idegennegyed Templom kanton
Telvanni kanton Fendryn Delvi Aréna kanton Idegennegyed Templom kanton
Templom kanton Talsi Uvayn Aréna kanton Hlaalu kanton Telvanni kanton

Iszapjáró[szerkesztés]

Hivatalos iszapjáró ábrázolás

Leírás[szerkesztés]

A tizennyolc méter magasan tornyosuló hatalmas ízületlábakon álló, háziasított iszapjárók elsődlegesen a polgári közlekedést hivatottak segíteni a gondosan megtervezett, vvardenfelli városok közötti közlekedési útvonalakon. Mivel nincs olyan természetes ürege, amelyben az utasok biztonságosan pihenhetnek, ezért egy kamrát vájtak a lény kitinpáncéljában, ahova mind az utasok, mind a szállítmányai elférnek. Magát az iszapjárót a kiálló szövetei és szervei segítségével irányítja a vezetője, ismertebb nevén a karavános.

Az utasok szállításán túl az iszapjárókat kereskedelmi javak szállítására is használják. Néhány város – legfőképpen Gnisis és Molag Mar – már iszapjáró dokkokat is épített a rakomány könnyebb le- és felpakolásáért.

Bár az iszapjárók kiszáradt maradványai Hamuföldek sok vidékén megtalálhatóak, keveset ismerünk a vadonbeli életükről, mivel semmilyen találkozást nem jegyeztek le.

Polgári közlekedés[szerkesztés]

Leginkább Vvardenfell déli és nyugati részén alkalmazzák őket, így leginkább Ascadiai-szigetek, Nyugati-lankák és Hamuföldek régión belüli utazáskor lehet igénybe venni a szolgáltatást. A kiválasztott célállomástól függően változnak az árak. Minden iszapjárónak van egy vezetője – karavánosa –, aki azt irányítja. Minden morrowindi karavános dunmer.

Honnan Karavános Célállomások
Ald'ruhn Navam Veran Balmora Gnisis Khuul Maar Gan
Balmora Selvil Sareloth Ald'ruhn Seyda Neen Suran Vivec
Gnisis Punibi Yahaz Ald'ruhn Khuul Maar Gan Seyda Neen
Khuul Seldus Nerendus Ald'ruhn Gnisis Maar Gan
Maar Gan Daras Aryon Ald'ruhn Gnisis Khuul
Molag Mar Dilami Androm Suran Vivec
Seyda Neen Darvame Hleran Balmora Gnisis Suran Vivec
Suran Folsi Thendas Balmora Molag Mar Seyda Neen Vivec
Vivec Adondasi Sadalvel Balmora Molag Mar Seyda Neen Suran

A karavánosok rengeteget tudnak a városukról. Beszélgess velük sokat, megéri. Ráadásul, egy kis hízelgés, megkenés hatására még az utazási költségek is csökkenthetők; bár minél többet áldozol a kenőpénzre, annál kevésbé éri meg az alacsonyabb díj.

Közbeavatkozás varázslatok[szerkesztés]

Ha bármikor is nagy bajban találod magad, fogadd meg a tapasztalt kalandozók tanácsát: mindig legyen nálad egy isteni közbeavatkozás vagy Almsivi közbeavatkozás tekercs. Ezek az megfelelő pillanatban egy biztonságos Birodalmi Szekta oltárhoz vagy a legközelebbi Tribunal Templomhoz teleportálnak téged. Ha úgy gondolod, hogy gyakran használod ezeket, és nem szeretnéd minden egyes alkalommal megvásárolni a tekercset, akkor vedd meg egyszer normális varázslatként vagy tedd be egy bűvölt tárgyba.

Ezt még mint ingyenes, azonnali közlekedésként is lehet használni a takarékos játékosoknak, hogy a nagy mennyiségű zsákmányt egy biztonságos helyen, egy közeli városban tudják. A teleportáció nem foglalkozik a túlterheltséggel, de azután nem lehet újra mozogni, amíg a terhelés megfelelően le nem lesz csökkentve.

Almsivi templomok Birodalmi oltárok
Ald'ruhn
Balmora
Gnisis
Molag Mar
Vivec
Bakpille Erőd (Ald'ruhn)
Holdpille Erőd (Balmora)
Szender légió helyőrség (Ébenszív)
Darius Erőd (Gnisis)
Pelagiad Erőd (Pelagiad)
Rozsomák Csarnok (Sadrith Mora)

A kiegészítők három új helységet adtak. Fagypille Erőd, egy solstheimi birodalmi oltár a Bloodmoonban. A Birodalmi Szekta szolgáltatásai között elérhető egy birodalmi oltár a Királyi Palotában; illetve egy Almsivi Templom pedig a Tribunalban jelent meg. Fagypille Erődöt isteni közbeavatkozással is el lehet érni Vvardenfell legészaknyugatibb pontjától, így megspórolva a hajóutat. Bár abban a régióban a legtöbb út Gnisisbe vezet.

Figyelj arra, hogy van néhány olyan helyiség, ahol a közbeavatkozás varázslatok le vannak tiltva. Morrowindben két ilyen helyiség létezik. Az egyik Magas Volar, a daedrikus templom, ahol a daedrikus holdsarlót tudod megszerezni, a másik pedig Akulakhan terme. A Tribunalban az ilyen varázslatok Óraművárosban, illetve a Bloodmoonban a Mortrag gleccser alatt vannak tiltva.

Térmágus[szerkesztés]

Ha a térmágus osztályról keresel információkat, nézd meg az NPC osztályok cikket.

Minden Mágus céhben találhatsz egy térmágust, egy olyan miszticizmus szakértőt, aki egy mágikus kapcsolatot tart fenn a másik céhekben lévő párjaival, és némi pénzért azonnal a kiválasztott helyre teleportál. A térmágusok gyakran egy üres emelvény mellett vagy a céh hátsó szobájában állnak, és az utazásról kérdezve kínálják fel a szállítást.

Természetesen a szállítási díjak attól függően változnak, hogy hogyan viszonyul hozzád a mágus, tehát a többi utazástípushoz hasonlóan néha megérni néhány arannyal megkenni a lestrapált térmágust, és így spórolni a dolgon. Ez még mindig az közlekedés legolcsóbb módja, talán azért, mert ilyenkor teleportálódsz és nem utazol (a hajó és az iszapjárók esetében időbe telik a célállomás elérése, és ugyanezen oknál fogva, ezen két közlekedési mód igénybevételénél nem kell pihenni az egészség és a varázserő visszanyeréséhez.

A térmágus szolgáltatás mind az öt Mágus céhben elérhető, és bármely másik négybe elutazhatsz vele.

Honnan Térmágus
Ald'ruhn Erranil
Balmora Masalinie Merian
Caldera Emelia Duronia
Sadrith Mora Iniel
Vivec Flacassia Fauseius


Megjelölés és visszahívás[szerkesztés]

A miszticizmus iskolája ismeri a megjelölés és a visszahívás varázslatokat. Ez lehetővé teszi az olyan azonnali teleportálásokat, mint amilyenek az Almsivi/isteni közbeavatkozás, de ez a te általad korábban meghatározott helyre visz. A megjelöléssel kiválasztod azt a pontot, ahova a visszahívás teleportál. Ez lehetővé teszi, hogy kijelölj egy olyan helyet magadnak, ahol az utazásaid során gyűjtögetett értékeidet tárolod. Sőt, arra is remekül használható, hogy egy küldetés befejeztével visszatérj a küldetésadóhoz. A hátránya, hogy (pluginok nélkül) mindössze egyetlen ilyen helyet állíthatsz be, mivel egy újabb megjelölés varázslat felülírja a korábbit.

Propilon termek[szerkesztés]

Hiányos.png Ez a fejezet egyelőre hiányos. Segíts te is kibővíteni az eredeti alapján!

Teleportációs tárgyak[szerkesztés]

Létezik egy csekély számú olyan tárgy, ami egy előre meghatározott helyre teleportál téged, amint felhelyezed azt. Ezek a következők:

Tárgy Megtalálható Ide teleportál
Aundae amulett Az Aundae vámpírküldetések teljesítésével Ashmelech
Barilzar Labirintuspántja A Tribunal főküldetésének végigvitelével Vivec, Mournhold Templom vagy Óraműváros
Berne amulett A Berne vámpírküldetések teljesítésével Galom Daeus
Daedrikus szentély gyűrű* Divayth Fyrhez közel lévő ládában, Tel Fyrben Magas Volar
Quarra amulett A Quarra vámpírküldetések teljesítésével Druscashti
Tel Fyr amulett Lord Dregas Volar holttestén, Magas Volarban** Tel Fyr

* Ez a tárgy Lord Dregas Volar megölésével azonnal eltűnik, tehát csak egyszer használható.
** Lord Dregas Volar halála után automatikusan Tel Fyrbe kerülsz vissza. Csak két módszer van rá, hogy visszaszerezd ezt az amulettet és a második daedrikus holdsarlót. Ha elég gyors vagy, ezt a zsákmányt még a teleportáció előtt megszerezheted. A másik módszer, hogy megjelölés varázslatot alkalmazol ott, mielőtt megölnéd a Lordot, majd azután a visszahívást használod a holttesthez való visszatéréshez. FIGYELEM: Sajnos, a Tel Fyr amulett hibásan működik, és javítás nélkül, ha megpróbálod használni, összeomlasztja a játékot. A megjelölés és visszahívás sem fog működni, mivel csak egyet állíthatsz be egyszerre, amit az ideutazásodra használtál el. Konzol használata nélkül az EGYETLEN mód, hogy kijuss innen, hogy a fent felsorolt teleportációs tárgyat valamelyikét használod vagy az egyik közbeavatkozás varázslatot. Az isteni közbeavatkozás a Rozsomák Csarnokba, az Almsivi közbeavatkozás pedig Molag Marba küld.

Közlekedés Mournholdba[szerkesztés]

A Tribunal kiegészítő két másik embert adott a játékhoz, akik teleportációs szolgáltatást kínálnak. Először meg kell, hogy támadjanak az orgyilkosok, majd beszélni kell Apelles Matiusszal Ébenszívben, hogy igénybe vehesd ezeket. Ezután Asciene Rane ingyenes, azonnali utazást kínál Mournholdba, amikor a Mournholdba jutni témáról kérdezed őt. A Királyi Palotában Effe-Tei tud visszahozni téged.

Túrázás[szerkesztés]

Hiányos.png Ez a fejezet egyelőre hiányos. Segíts te is kibővíteni az eredeti alapján!