„Morrowind:Közlekedés” változatai közötti eltérés
[ellenőrzött változat] | [ellenőrzött változat] |
(Az UESP "Morrowind:Transport" cikkéből fordítva - http://www.uesp.net/wiki/Morrowind:Transport) |
(Az UESP "Morrowind:Transport" cikkéből fordítva - http://www.uesp.net/wiki/Morrowind:Transport) |
(Nincs különbség)
|
A lap jelenlegi, 2011. január 12., 17:40-kori változata
Vvardenfell hatalmas táj. Ritka az olyan játékbeli küldetés, ahol az egyetlen cél, hogy elgyalogoljunk a térkép egyik részéről a másikra anélkül, hogy bárkivel is beszélnénk. Ez körülbelül fél órába telik, attól függően, hogy a karakterünk mennyire gyorsan mozog. Szerencsére az idő nagy részében a játékosnak nincs ilyen gondja a párbeszédekkel, így bármikor igénybe veheti Vvardenfell sokfajta, gyorsabb utazást lehetővé tevő szolgáltatásait. Figyelj arra, hogy a nem mágikus utazás időt vesz igénybe, még akkor is, ha nem veszed észre, eltelik néhány óra.
Hajó[szerkesztés]
Vvardenfell legtöbb part menti városában elérhető a hajóközlekedés. Több fajta tengeri utazás létezik, a legáltalánosabb a három fedélzetű hajó, de a szegényebb településeken főként kisebb csónakokat találunk.
A hajószolgáltatás a következő városokból érhető el:
Honnan | Hajómester | Hajó | Célállomások | |||
---|---|---|---|---|---|---|
Dagon Fel | Messzelátó Haema | Vad Rover | Khuul | Sadrith Mora | Tel Aruhn | Tel Mora |
Ébenszív | Nevosi Hlan | Chun-Ook | Hla Oad | Sadrith Mora | Tel Branora | Vivec |
Ébenszív | Blatta Hateria | Holamayan* | ||||
Gnaar Mok | Valveli Arelas | Büszkeség | Hla Oad | Khuul | ||
Hla Oad | Baleni Salavel | Hárpia | Ébenszív | Gnaar Mok | Molag Mar | Vivec |
Holamayan | Vevrana Aryon | Ébenszív* | ||||
Khuul | Talmeni Drethan | Omenwedur | Dagon Fel | Gnaar Mok | ||
Molag Mar | Rindral Dralor | Fütyülő | Ébenszív | Hla Oad | Tel Branora | Vivec |
Sadrith Mora | Gals Arethi | Sziklakerülő | Ébenszív | Dagon Fel | Molag Mar | Tel Mora |
Tel Aruhn | Daynas Darys | Pajkos | Dagon Fel | Tel Mora | Vos | |
Tel Branora | Nireli Farys | Tavasz | Ébenszív | Molag Mar | Sadrith Mora | Vivec |
Tel Mora | Tonas Telvani | Sarkcsillag | Dagon Fel | Sadrith Mora | Tel Aruhn | Vos |
Vivec | Ano Andaram | Fagyszellem | Ébenszív | Hla Oad | Molag Mar | Tel Branora |
Vos | Sedyni Veran | Falvilo Törekvése | Sadrith Mora | Tel Aruhn | Tel Mora |
* Ezen hajók szolgáltatásai csak a főküldetés felétől érhetőek el.
A Bloodmoon három új hajómestert adott a játékhoz:
Honnan | Hajómester | Célállomások | |
---|---|---|---|
Fagypille Erőd | Basks-In-The-Sun | Khuul | Raven Rock |
Khuul | S'virr | Fagypille Erőd | |
Raven Rock | Veresa Alver* | Fagypille Erőd |
* Csak a Bloodmoon Kelet-birodalmi Társaság küldetés felétől lesz elérhető.
Gondola[szerkesztés]
Vivec szent városának gondolásai az utasokat az egyik kantonból szállítják a másikba, egészen minimális árakért. Ráadásul ők viselik az egész világon a legegyedülállóbb kalapot. Ezt pedig csak a megölésükkel lehet megszerezni, így ezt ne tedd meg, ha úgy gondolod, hogy még szükséged lesz rájuk a városon belüli közlekedéshez.
A gondolák a következő kantonokban elérhetőek:
Honnan | Gondolás | Célállomások | |||
---|---|---|---|---|---|
Aréna kanton | Dalse Adren | Hlaalu kanton | Idegennegyed | Telvanni kanton | Templom kanton |
Idegennegyed | Devas Irano | Aréna kanton | Hlaalu kanton | Telvanni kanton | |
Hlaalu kanton | Aren Maren | Aréna kanton | Idegennegyed | Templom kanton | |
Telvanni kanton | Fendryn Delvi | Aréna kanton | Idegennegyed | Templom kanton | |
Templom kanton | Talsi Uvayn | Aréna kanton | Hlaalu kanton | Telvanni kanton |
Iszapjáró[szerkesztés]
Leírás[szerkesztés]
A tizennyolc méter magasan tornyosuló hatalmas ízületlábakon álló, háziasított iszapjárók elsődlegesen a polgári közlekedést hivatottak segíteni a gondosan megtervezett, vvardenfelli városok közötti közlekedési útvonalakon. Mivel nincs olyan természetes ürege, amelyben az utasok biztonságosan pihenhetnek, ezért egy kamrát vájtak a lény kitinpáncéljában, ahova mind az utasok, mind a szállítmányai elférnek. Magát az iszapjárót a kiálló szövetei és szervei segítségével irányítja a vezetője, ismertebb nevén a karavános.
Az utasok szállításán túl az iszapjárókat kereskedelmi javak szállítására is használják. Néhány város – legfőképpen Gnisis és Molag Mar – már iszapjáró dokkokat is épített a rakomány könnyebb le- és felpakolásáért.
Bár az iszapjárók kiszáradt maradványai Hamuföldek sok vidékén megtalálhatóak, keveset ismerünk a vadonbeli életükről, mivel semmilyen találkozást nem jegyeztek le.
Polgári közlekedés[szerkesztés]
Leginkább Vvardenfell déli és nyugati részén alkalmazzák őket, így leginkább Ascadiai-szigetek, Nyugati-lankák és Hamuföldek régión belüli utazáskor lehet igénybe venni a szolgáltatást. A kiválasztott célállomástól függően változnak az árak. Minden iszapjárónak van egy vezetője – karavánosa –, aki azt irányítja. Minden morrowindi karavános dunmer.
Honnan | Karavános | Célállomások | |||
---|---|---|---|---|---|
Ald'ruhn | Navam Veran | Balmora | Gnisis | Khuul | Maar Gan |
Balmora | Selvil Sareloth | Ald'ruhn | Seyda Neen | Suran | Vivec |
Gnisis | Punibi Yahaz | Ald'ruhn | Khuul | Maar Gan | Seyda Neen |
Khuul | Seldus Nerendus | Ald'ruhn | Gnisis | Maar Gan | |
Maar Gan | Daras Aryon | Ald'ruhn | Gnisis | Khuul | |
Molag Mar | Dilami Androm | Suran | Vivec | ||
Seyda Neen | Darvame Hleran | Balmora | Gnisis | Suran | Vivec |
Suran | Folsi Thendas | Balmora | Molag Mar | Seyda Neen | Vivec |
Vivec | Adondasi Sadalvel | Balmora | Molag Mar | Seyda Neen | Suran |
A karavánosok rengeteget tudnak a városukról. Beszélgess velük sokat, megéri. Ráadásul, egy kis hízelgés, megkenés hatására még az utazási költségek is csökkenthetők; bár minél többet áldozol a kenőpénzre, annál kevésbé éri meg az alacsonyabb díj.
Közbeavatkozás varázslatok[szerkesztés]
Ha bármikor is nagy bajban találod magad, fogadd meg a tapasztalt kalandozók tanácsát: mindig legyen nálad egy isteni közbeavatkozás vagy Almsivi közbeavatkozás tekercs. Ezek az megfelelő pillanatban egy biztonságos Birodalmi Szekta oltárhoz vagy a legközelebbi Tribunal Templomhoz teleportálnak téged. Ha úgy gondolod, hogy gyakran használod ezeket, és nem szeretnéd minden egyes alkalommal megvásárolni a tekercset, akkor vedd meg egyszer normális varázslatként vagy tedd be egy bűvölt tárgyba.
Ezt még mint ingyenes, azonnali közlekedésként is lehet használni a takarékos játékosoknak, hogy a nagy mennyiségű zsákmányt egy biztonságos helyen, egy közeli városban tudják. A teleportáció nem foglalkozik a túlterheltséggel, de azután nem lehet újra mozogni, amíg a terhelés megfelelően le nem lesz csökkentve.
Almsivi templomok | Birodalmi oltárok |
---|---|
Ald'ruhn Balmora Gnisis Molag Mar Vivec |
Bakpille Erőd (Ald'ruhn) Holdpille Erőd (Balmora) Szender légió helyőrség (Ébenszív) Darius Erőd (Gnisis) Pelagiad Erőd (Pelagiad) Rozsomák Csarnok (Sadrith Mora) |
A kiegészítők három új helységet adtak. Fagypille Erőd, egy solstheimi birodalmi oltár a Bloodmoonban. A Birodalmi Szekta szolgáltatásai között elérhető egy birodalmi oltár a Királyi Palotában; illetve egy Almsivi Templom pedig a Tribunalban jelent meg. Fagypille Erődöt isteni közbeavatkozással is el lehet érni Vvardenfell legészaknyugatibb pontjától, így megspórolva a hajóutat. Bár abban a régióban a legtöbb út Gnisisbe vezet.
Figyelj arra, hogy van néhány olyan helyiség, ahol a közbeavatkozás varázslatok le vannak tiltva. Morrowindben két ilyen helyiség létezik. Az egyik Magas Volar, a daedrikus templom, ahol a daedrikus holdsarlót tudod megszerezni, a másik pedig Akulakhan terme. A Tribunalban az ilyen varázslatok Óraművárosban, illetve a Bloodmoonban a Mortrag gleccser alatt vannak tiltva.
Térmágus[szerkesztés]
- Ha a térmágus osztályról keresel információkat, nézd meg az NPC osztályok cikket.
Minden Mágus céhben találhatsz egy térmágust, egy olyan miszticizmus szakértőt, aki egy mágikus kapcsolatot tart fenn a másik céhekben lévő párjaival, és némi pénzért azonnal a kiválasztott helyre teleportál. A térmágusok gyakran egy üres emelvény mellett vagy a céh hátsó szobájában állnak, és az utazásról kérdezve kínálják fel a szállítást.
Természetesen a szállítási díjak attól függően változnak, hogy hogyan viszonyul hozzád a mágus, tehát a többi utazástípushoz hasonlóan néha megérni néhány arannyal megkenni a lestrapált térmágust, és így spórolni a dolgon. Ez még mindig az közlekedés legolcsóbb módja, talán azért, mert ilyenkor teleportálódsz és nem utazol (a hajó és az iszapjárók esetében időbe telik a célállomás elérése, és ugyanezen oknál fogva, ezen két közlekedési mód igénybevételénél nem kell pihenni az egészség és a varázserő visszanyeréséhez.
A térmágus szolgáltatás mind az öt Mágus céhben elérhető, és bármely másik négybe elutazhatsz vele.
Honnan | Térmágus |
---|---|
Ald'ruhn | Erranil |
Balmora | Masalinie Merian |
Caldera | Emelia Duronia |
Sadrith Mora | Iniel |
Vivec | Flacassia Fauseius |
Megjelölés és visszahívás[szerkesztés]
A miszticizmus iskolája ismeri a megjelölés és a visszahívás varázslatokat. Ez lehetővé teszi az olyan azonnali teleportálásokat, mint amilyenek az Almsivi/isteni közbeavatkozás, de ez a te általad korábban meghatározott helyre visz. A megjelöléssel kiválasztod azt a pontot, ahova a visszahívás teleportál. Ez lehetővé teszi, hogy kijelölj egy olyan helyet magadnak, ahol az utazásaid során gyűjtögetett értékeidet tárolod. Sőt, arra is remekül használható, hogy egy küldetés befejeztével visszatérj a küldetésadóhoz. A hátránya, hogy (pluginok nélkül) mindössze egyetlen ilyen helyet állíthatsz be, mivel egy újabb megjelölés varázslat felülírja a korábbit.
Propilon termek[szerkesztés]
Teleportációs tárgyak[szerkesztés]
Létezik egy csekély számú olyan tárgy, ami egy előre meghatározott helyre teleportál téged, amint felhelyezed azt. Ezek a következők:
Tárgy | Megtalálható | Ide teleportál |
---|---|---|
Aundae amulett | Az Aundae vámpírküldetések teljesítésével | Ashmelech |
Barilzar Labirintuspántja | A Tribunal főküldetésének végigvitelével | Vivec, Mournhold Templom vagy Óraműváros |
Berne amulett | A Berne vámpírküldetések teljesítésével | Galom Daeus |
Daedrikus szentély gyűrű* | Divayth Fyrhez közel lévő ládában, Tel Fyrben | Magas Volar |
Quarra amulett | A Quarra vámpírküldetések teljesítésével | Druscashti |
Tel Fyr amulett | Lord Dregas Volar holttestén, Magas Volarban** | Tel Fyr |
* Ez a tárgy Lord Dregas Volar megölésével azonnal eltűnik, tehát csak egyszer használható.
** Lord Dregas Volar halála után automatikusan Tel Fyrbe kerülsz vissza. Csak két módszer van rá, hogy visszaszerezd ezt az amulettet és a második daedrikus holdsarlót. Ha elég gyors vagy, ezt a zsákmányt még a teleportáció előtt megszerezheted.
A másik módszer, hogy megjelölés varázslatot alkalmazol ott, mielőtt megölnéd a Lordot, majd azután a visszahívást használod a holttesthez való visszatéréshez. FIGYELEM: Sajnos, a Tel Fyr amulett hibásan működik, és javítás nélkül, ha megpróbálod használni, összeomlasztja a játékot. A megjelölés és visszahívás sem fog működni, mivel csak egyet állíthatsz be egyszerre, amit az ideutazásodra használtál el. Konzol használata nélkül az EGYETLEN mód, hogy kijuss innen, hogy a fent felsorolt teleportációs tárgyat valamelyikét használod vagy az egyik közbeavatkozás varázslatot. Az isteni közbeavatkozás a Rozsomák Csarnokba, az Almsivi közbeavatkozás pedig Molag Marba küld.
Közlekedés Mournholdba[szerkesztés]
A Tribunal kiegészítő két másik embert adott a játékhoz, akik teleportációs szolgáltatást kínálnak. Először meg kell, hogy támadjanak az orgyilkosok, majd beszélni kell Apelles Matiusszal Ébenszívben, hogy igénybe vehesd ezeket. Ezután Asciene Rane ingyenes, azonnali utazást kínál Mournholdba, amikor a Mournholdba jutni témáról kérdezed őt. A Királyi Palotában Effe-Tei tud visszahozni téged.