Arena:Szökés a börtönből

Innen: Elder Scrolls Lapok
 
Szökj meg börtöncelládból, hogy elkezdhesd a küldetésed.
Küldetésadó: Ria Silmane a Birodalmi katakombákban
Helyszín(ek): Birodalmi katakombák
Következő küldetés: Agyar odú
Jutalom: Szabadság







 
A célod, az Ugró Kapu

Gyors végigjátszás[szerkesztés]

  1. Hallgasd meg elhunyt barátod történetét.
  2. Érd el az Ugró Kaput, hogy megszökj a börtönből.
  3. Válaszolj helyesen az Ugró Kapu kérdésére, hogy elhagyhasd a börtönt.

Részletes végigjátszás[szerkesztés]

Egy Álomban[szerkesztés]

A kezdőpontod: A Birodalmi katakombák (a zöld pont jelöli az Ugró Kaput)

Elsőként egy bejátszást fogsz látni, amiben Ria Silmane, éteri formájában, megjelenik előtted álmodban. Elmondja, hogy hogyan halt meg, és hogy te vagy az egyetlen személy akit el tud küldeni erre a küldetésre.

"Ne félj, én csak volnék az, Ria Silmane. (Játékos neve), figylej rám, nincs más ki folytatni tudná ezt a harcot. Azért hagytak ebben a cellában, hogy itt pusztulj el. Jagar Tharn, Tamriel Birodalmi csatamágusa a valódi császár képét öltötte magára. Téged nem tekint fenyegetésnek, mivel csak egy kis része vagy a Birodalmi udvarnak. Ebben az arroganciában tette meg első hibás lépését. Nézz eme cellának északi falára. Ott találsz majd egy rubin kulcsot amivel kinyithatod az ajtót. Fogd és menekülj el. Az átjárót itt valaha Tharn használta, hogy elrejtse kincsét, amit a császár kincsesládájából lopott. Ha úgy óhajtasz, össze is szedhetsz magadnak annyit, amennyivel már nem kell a Birodalmi Ülés támogatására szorulnod. Légy óvatos, sok teremtmény, vad patkányok és goblinok laknak a csatornákban."

"Számomra túl késő, már halott vagyok. Csak boszorkány erőim tartanak ez az élet és a következő között. Ez az erő viszont fogyóban van. Úgyhogy ne hagyd, hogy a mohóság hatalmába kerítsen, vagy eme alagutak lesznek végső nyughelyed. Varázslatom még egy ideig működtetni tudom. Ha nyugatnak, majd pedig délnek mész e cellától, megtalálod az Ugró Kaput. Elég messzire fog szállítanni a Birodalom központjától, hogy biztonságban legyél. Ha túléled ezeket a csatornákat látni fogsz még engem. Emlékezz, (Játékos neve), Tharn a császár képét öltötte magára. Senki nem fog ellentmondani szavának csak miattad. Álmaidban majd újra találkozunk, úgyhogy megparancsolom hogy időnként pihenj. Ily módon esélyem lesz kommunikálni és segítséget nyújtani neked. Most egy veszélyes arénába fogsz lépni barátom, egy olyanban ahol a játékosok olyan lények, amik túlszárnyalják minden képzeletedet. Nem irigylem szereped. Rejlik benned azonban egy érintetlen erő. Keress meg amint több tapasztalatot szereztél a világról. Te vagy az utolsó és legjobb reményem."

Egy kulcs

Mikor befejeződik a bejátszás, egy zárt cellában fogod magad találni. A távolabbi sarkában, egy emelvényen (3,19) van egy rubin kucls. Lehet, hogy a kulcsot egy kicsit bonyolult lesz felvenni. Győződj meg róla, hogy a kurzor pont rajta legyen, és hogy ne legyen semmi más az útban. Hogyha ez nem sikerül, menj arrébb egy kicsit és próbáld meg újra. Amint megszerezted a kulcsot, nyisd ki a cellaajtót (4,21).

Menj nyugatnak, aztán délnek[szerkesztés]

Ezek voltak az irányok, amiket Ria Silmane adott neked. Ahogy elhagyod a cellád, látni fogsz egy halom zsákmányt. Kattints a halomra. Csak egy standard kincs rakás lesz, amelyet majdnem minden katakombában megtalálhatsz. Véletlen mennyiségű aranyat, és néhány véletlen felszerelést fog tartalmazni. Mielőtt tovább mész, lépj a leltáradba és szereld fel magad bármilyen fegyverrel ami jelenleg nálad van és tudod használni. Ha kész vagy, elindulhatsz a kijárat felé, vagy tovább kutathatsz. Utad során goblinokkal, patkányokkal, tolvajokkal, és néha akár még gyíkemberekkel is találkozhatsz, de elég sok zsákmány van itt. Ha egyszer átmész az Ugró Kapun, nem lesz alkalmad ide újra visszatérni. Hogyha csak gyorsan el akarsz innen tűnni, egyszerűen tarts nyugatnak, majd fordulj délnek, aztán nyugatnak, aztán megint délnek (és így tovább), még el nem éred az Ugró Kaput.

Az Ugró Kapu[szerkesztés]

Ahogy végigfutsz a végső hoszzú és keskeny folyosón, látni fogsz egy fénylő, kék keretes Ugró Kaput. Ahogy eléred, egy kérdést fogsz kapni. Jól kell felelned ahhoz, hogy kiléphess a börtönből, és hogy elteleportálódj egy másik városba. A kérdés így fog kinézni: Mi a __________ varázslat használatának ára? ahol az üres helyre egy véletlenszerű varázslatot kell írni. A helyes megfejtést eredetileg az Arena-hoz járó kézikönyvben lehetett megtalálni; lásd a megjegyzéseket, hogy megtudd, hogyan férhetsz hozzá a megfelelő válaszokhoz. Ha jól válaszoltál a kérdésre, egy véletlenszerűen kiválasztott városba fogsz teleportálódni abból a provinciából, ahonnan a karaktered származik. Gratulálok! Sikeresen megszöktél!

Megjegyzések[szerkesztés]

  • Lásd az Általános tippeket a játék nehezebb korai pályáinak túléléséhez nyújtott segítségért.
  • Ez a katakomba arra lett kitalálva, hogy segítsen neked szintezni, mielőtt a "való" világba lépnél. Használd ki ezt a lehetőséget, hogy megismerkedj a játék működésével, és hogy sok zsákmányt szerezz. Ideálisan hármas vagy négyes szintűnek kéne lenned mire elhagyod a börtönt, hogyha azonnal folytatni akarod a fő küldetést. Még egy jó adag zsákmánynak is kéne hogy nálad legyen, amivel fel tudod szerelni magad és el tudsz adni.
  • A patkányok gyakran a képernyő széle alatt vannak, ezérért nem láthatóak. Lehet, hogy hátrálnod kell majd, hogy lásd őket, vagy egyszerűen folyamatosan lengetheted fegyvered. Nem feltétlen szükséges látni a patkányt ahhoz, hogy megüsd, addig amíg elötted van. Hogyha szükséges, menj vissza a celládba, ahol tudsz pihenni az ottani emelvényen.
  • Megeshet, hogy ellenséges emberek támadnak meg itt ha a földön pihensz.
  • Ha nincs kézikönyved, letölthetsz egy másolatot belőle itt. Ha az ingyenes (letölthető) verziója van meg az Arena-nak, az Ugró Kapu kérdéseihez szükséges válaszokat egy "docs" nevű mappában találhatod meg. A válaszokat a "Passwords.txt"-ben, az "Arena106 Setup.html"-ben, vagy az "Arena106 Setup.doc"-ban találhatod. Keresd meg a "COPY PROTECTION" című szakaszt. Az Arena CD-s verziójában az Ugró Kapu nem fog másolásvédelmi kérdést feltenni amint eléred azt.
  • Az Ugró Kapunál megjelenő kérdéssor el lett távolítva a GOG digitális kiadásából.

Hibák[szerkesztés]

  • Hogyha DosBox v0.72-en futtatod az Arena-t, előfordulhat, hogy minden alkalommal összeomlik a játék, amikor megpróbáslz kijutni a kezdő katakombából.
  • Ez javítva lett az Arena Patch-ben
  • Ria Silmane második látomása nem fog aktiválódni amikor kijössz a katakombából, ahogy azt ő mondja. Úgy tűnik, hogy csak 12 vagy több óra elteltével fog megtörténni. Hogyha elég időt pihensz a katakombában, lehet, hogy megkapod az első látomást amiben a Káosz botja is szerepel, viszont ez nem vált ki semmilyen észrevehető hatást a fő küldetés menetében.
Előző:  Nincs Szervezet: Fő küldetés Következő: Agyar odú