Arena:Agyar odú

Innen: Elder Scrolls Lapok
 
Keresd meg a Káosz botjának első darabját ebben az elhagyatott törp romban.
Küldetésadó: Ria Silmane
Helyszín(ek): Pörölyföld
Előző küldetés: Szökés a börtönből
Következő küldetés: Labirintiánus
Jutalom: A Káosz botjának első darabja







 
Agyar odú

Gyors végigjátszás[szerkesztés]

  1. Menj aludni és kapj egy újabb látomást Ria Silmane-től.
  2. Utazz Pörölyföldre és beszélj Rihad uralkodójával.
  3. Menj Sziklaerődbe, hogy visszahozz egy pergament.
  4. Add a pergament Ruhad uralkodójának az Agyar odú helyéért cserébe.
  5. Utazz az Agyar odúhoz és szerezd vissza a Káosz botjának első darabját.
  6. Éld túl Jagar Tharn megtorlását.

Részletes végigjátszás[szerkesztés]

Újabb látomás[szerkesztés]

Az első alkalommal amikor elmész aludni miután megszöktél a Birodalmi börtönből, újra egy látomásban lesz részed álmodban Ria Silmane-től. Azt fogja mondani:

"Látom erősödött a karod és az elméd. Itt az ideje hát, hogy megkezdjük kalandunkat. Ez a Káosz botja, az egyetlen eszköz amivel átjárót lehet nyitni e világ, és azok a dimenziók között ahová a császárt száműzték. Tharn ezt az eszközt használta, hogy elpusztítsa fizikai formámat, amikor megpróbáltam figyelmeztetni a Tanácsot. Tudta, hogy a Káosz botja majdnem hogy megsemmisíthetetlen, mert magából a föld esszenciájából készült. De talált benne egy kulcsot. Ahogy a földek szétszakadtak, úgy törte nyolc tökéletes formájú darabra a botot. Ezeket birodalom szerte szétszórta. Sikerült rájönnöm az első darab hollétére, ami egy Agyar odú nevezetű helyen van."

"Úgy hírlik, hogy az Agyar odút eredetileg Kragen törpéi építették. A legenda szerint egy Nagy Féreg elüldözte a törpéket otthonukból a Sárkányfog-hegységben, majd elfoglalta magának az odút. Bárcsak tudnám a pontos helyét. Talán vannak bölcsek vagy tudósok akik tudhatnak valamit erről a helyről. Valahol a nyirkos mélységében rejtőzik a Káosz botjának első darabja. Minden jót kívánok. Nem hiszem, hogy Tharn tud a szökésedről, de csak oly keveset tudok tenni ebben a formámban. Próbáltam a személyiséged elfedni egy varázslattal, de nem tudom milyen jól fog téged elrejteni. Vigyázz, mert lehet Tharn most is keres. Menj hát az igaz császár és magam áldásával..."

Hol van az Agyar odú?[szerkesztés]

Rihad

Ria Silmane azt mondta, hogy találd meg az Agyar odút. Mivel ő sem tudja pontosan merre van, rád hárul a feladat, hogy megkeresd. Ezt az járókelők kikérdezésével tudod elérni. Néhányan azt fogják mondani, hogy még sosem hallottak róla; mások azt hitték, hogy csak egy történet volt. De végül hallani fogod, hogy meg kéne nézned Pörölyföld provinciájában. Menj oda; Tamriel nyugati részén található.

Amint eljutsz Pörölyföld tartományába, folytasd a kérdezősködést az Agyar odúról. Valaki végül mondani fogja, hogy nézd meg Rihad-ban, egy városállamban a provincia déli részében.

Amint eljutsz Rihadba, kérdezősködj a helyiektől az Agyar odúval kapcsolatban. Egy idő után, valaki javasolni fogja, hogy menj a palotába. Mindegyik palota a városfalban található; ha problémád támad a megtalálásával, kérj valakitől útbaigazítást, és vagy elküldenek valamilyen irányba, vagy ha elég közel vagy hozzá, "PALACE" néven megjelölik a térképeden.

Quid Pro Quo, 1. rész[szerkesztés]

Beszélj Rihad uralkodójával, Blubamka királynővel. Ő örömmel mesél neked az Agyar odúról, de először egy ellopott pergamen ügyben kell intézkednie, amit Golthog, a Sötét, egy goblin lopott el tőle. Nem tud mesélni neked az Agyar odúról ha csak nem veszed a fáratságot, és hozod vissza neki a pergament, mert, ahogy ő állítja, a pergamen szükséges az Agyar odú helyének megfejtéséhez. Elég kedves ahhoz, hogy megjelölje Golthog odújának helyét a térképeden: egy romos erőd, amit Sziklaerődnek hívnak. Az erőd egész közel van Rihadhoz, és úgy néz ki a térképeden, mintha egy földből kiálló sziklaszerű barlangbejárat lenne (jobb-klikkelj a térkép képére, hogy megnyisd a világtérképet). Mielőtt azonban elmennél, érdemes lehet venni egy betegséggyógyító italt.

Sziklaerőd[szerkesztés]

Sziklaerőd egy szétterülő, egyszintes földalatti börtön, és mint az összes Arena börtön, ez is tele van különböző szörnnyel és rengeteg kinccsel. Nagy mennyiségű víz van benne amiben lehet úszni, és igazából ha csak nem tudsz levitálni, muszáj lesz úsznod.

Van egy vaskulcs egy szigeten a bejárattól egy kicsit délre (40,30). Ez a kulcs nem fontos a pergamen megszerzéséhez, de több zárt ajtót is ki lehet vele nyitni Sziklaerőd lakóövezetében.

Sziklaerőd térképe. A pergament bal oldalon található a szigeten
Pergament

A pergamen egy ghoul szigeten található délnyugatra a bejárattól. A legjobb módja az odajutásnak, ha egyenesen előre mész a bejárattól, és a jobb oldali második szobába bemész, ami a szoba közepén található szobor jobb oldalán van. (Vigyázz a patkányokra és farkasokra ettől a ponttól). A jobb oldali harmadik hálószobában van egy lyuk a falon, amin át kell ugranod a shift + j használatával. Ezután fordulj jobbra, ahol szembe fogod magad találni fél tucat csontvázzal. Ezen a ponton elég rendes tapasztalati pontot lehet tőlük szerezni ha meg tudod őket ölni. Akár el is csalogathatod őket a lyukhoz a falon, ahol egyesével harcolhatsz velük, de tartsd észben, hogy ellenállnak az éles fegyvereknek, mint például a kardok.

Ebben a szobában feltűnhet egy nagy sziget középen, amit több ghoul is őriz. Innen egy keveset kell úszni, vagy repülni a szigethez. Maga a pergamen egy hullámos barna papírdarab ami a ghoul sziget belsejében, a földön hever (72,23). Légy nagyon óvatos amikor a ghoulokkal harcolsz; különösen nehéz lehet kisebb szintű játékosként megölni őket, és még betegségeket is hordoznak. Lehet jobban jársz ha egyszerűen felveszed a pergament és futsz. Figyelj még a kincs halmokra a szigeten.

Quid Pro Quo, 2. rész[szerkesztés]

Térj vissza Rihad-ba a pergamennel a leltáradban, és beszélj Blubamka királynővel. Meg fogja jelölni a térképeden az Agyar odú helyét, ahogy azt megígérte. Az odú Pörölyföld északkeleti sarkában található.

Mielőtt elmész az Agyar odúhoz, tanácsos néhány tűzellenállás italt beszerezni, mivel a börtönben láva és tűzokádó szörnyek egyaránt megtalálhatóak. Szintén érdemes lehet pár szabad mozgás italt venni, mivel vannak olyan lények, amelyek megbéníthatnak.

Agyar odú[szerkesztés]

Agyar odú egy elhagyatott törpe bánya. Csille síneket, csilléket, óriási lyukakat, árkokat és alagutakat, valamint létrákat fogsz majd látni. A csillék és a sínek csak díszek, de minden mást használni kell majd, különösen a létrákat. Az Agyar odú felső szintje elég nagy, és kihívást jelenthet az összes alagút felfedezése. Az alagutakon áthaladva kell elérned a létrát amivel lejuthatsz a második szintre (hacsak nem áll egy átjáró varázslat a rendelkezésedre). Ezt a létrát a szint pontosan délnyugati részén találhatod.

A létra eléréséhez azonban át kell jutnod egy varázslattal lezárt ajtón, és ahhoz, hogy megszerezd a kulcsot az ajtóhoz, helyesen kell válaszolnod egyre, a sok kirakós és rejtvény közül amivel később találkozol majd. Ez egy logikai kirakós:

Ha a 3-as cellában értéktelen sárgaréz van, a 2-es cellában van az aranykulcs.
Ha az 1-es cellában van az aranykulcs, a 3-as cellában értéktelen sárgaréz van.
Ha a 2-es cellában értéktelen sárgaréz van, az 1-es cellában van az aranykulcs.
-
Tudván ezt bátor bolond, és tudván, mindaz mi mondva lett
nem lehet igaz, melyik cellában van az aranykulcs?

Csak három választási lehetőséged van, úgyhogy ha rosszul válaszoltál, újra megpróbálhatod míg végül be nem jutsz. Megjegyzendő azonban, hogyha rosszul válaszolsz, a pókok, a cellákban amelyek mellet elhaladtál, szabadon ki fognak tudni jönni az ajtón, és utánad fognak tudni menni. A helyes válasz a "2".

A válaszod ki fog nyitni egyet a három ketrecajtó közül, azt, amelyik nyugatra van tőled, és igazából azt a ketrecet nyitja ki, amelyik megfelel az általad tippelt számnak (ha a ketrecek elé sétálsz egy jegyzet meg fog jelenni, és ki fogja írni melyik melyik). Mindegyik ketrecben van egy kulcs, amit vagy az előtted lévő, vagy az egyik, a pókketrecektől északra található varázslattal lezárt ajtón tudsz használni. Azok az ajtók olyan ketrecekhez vezetnek amelyekben kincs van (95,78; 91,78). Az ötlet, hogy kinyisd az aranykulcsot tartalmazó ketrecet. Az egyik stratégia az, hogy a jó válasz előtt megadod a két rosszat, könnyű hozzáférést biztosítva a kicses kulcsokhoz; azt azért figyelembe kell venni, hogy ezzel a stratégiával számolnod kell majd a pókokkal. Ha van átjáró varázslatod, akár két legyet is üthetsz egy csapásra: csak nyisd ki a helyes ketrecet először, majd használd az átjáró varázslatot, hogy elpusztítsd a falakat, amik a többi kulcshoz vezetnek.

Miután megszerzed az aranykulcsot (94,98), nyisd ki a varázslattal lezárt ajtót (88,96), és mássz le a létrán a második szintre.

Ennek a szintnek a közepén van egy szoba, aminek ajtaja egy talánnyal van lezárva:

Egy egyszerű kérdés szól hozzád,
-
Mi az mi nem hal sem hús,
toll sem csont,
De így is van ujja,
mit magáénak birtokol?
-
Mi hát válaszod halandó?

A talányra két helyes megoldás van: "gauntlet" (páncélkesztyű) vagy "glove" (kesztyű). A szobát lehetetlen eltéveszteni, mivel ez a terület igen kicsi és nincs is benne sok látnivaló. Válaszolj helyesen a rejtvényre, hogy kinyisd az ajtót, ami után egy pár tűzokádó pokolkutya, és a bot első darabja fog rád várni (64,75). A pokolkutyák elég sok sebzést tudnak okozni, főleg ha kisszintű vagy. Ahhoz, hogy elkerüld a támadásukat, nyisd ki az ajtót és egyből menj fedezékbe a fal mögé. Néhány másodperc múlva el fognak tűnni. Van amikor nem tűnnek el, ilyenkor jó stratégia ha láthatatlanság varázslatot használsz, hogy közel kerülj hozzájuk, így nem tudják használni a hosszú távú támadásukat (ami a legerősebb támadásuk).

Csapda[szerkesztés]

Miután pihentél, vagy visszatértél a faluba, egy látomásban lesz részed Jagar Tharn-tól, aki ugyan azt az erőt használja mint Ria, hogy beszélni tudjon veled (bár nem kell hogy aludj, hogy látomásod legyen Tharn-tól).

"Nem tudom ki vagy, de súlyos hibát vétettél. Ria Silmane és az ő gyenge ereje nem nyújt számodra védelmet. El kellett volna testetlenítenem amikor megvolt rá az esélyem. Ezúttal nem követem el ugyan azt a hibát. Ugyan azt az álom hidat fogom használni amit ő, hogy csatlósaimat időn és űrön keresztül elküldhessem. Már meg is érkeznek, olyanok kik figylemedre méltóak. Majd ők megszabadítanak a bot darabjának terhétől, ami most is nálad van. Add át nekik, és halálod fájdalommentes és gyors lesz. Vagy állj ellen, és és majd nézni fogom, ahogy hason csúszva fogsz könyörögni a halálért..."

Miután befejeződött a látomás, az egyik csatlósa meg fog támadni.

Megjegyzések[szerkesztés]

  • Blubamka királynő amikor leírja, hogy mit kell csinálnod Sziklaerődben, említést tesz a goblin vezérről, Golthogról, hogy Sziklaerődben van. Ez csak mellékes információ, és semmi köze a küldetésedhez. Nem kell majd harcolnod Golthog-al, még csak nem is fogsz vele találkozni.
  • Van egy törp templom az Agyar odú első szintjén, ami sok kincset tartalmaz.
  • Az Agyar odú első szintjének délkeleti sarkában egy titkos kincsterem is található.
  • Az Agyar odú második szintjén van egy rejtett szoba, ahol rengeteg kincs, és pár ghoul található. Ahhoz, hogy eljuss a kincshez, sokat kell majd lávában úsznod. Normális esetben ettől gyorsan meghalnál, de ha van pár tűzellenállás italod, eggyel el tudsz jutni a kincsekig, és meg tudsz küzdeni a ghoulokkal, a másodikkal meg vissza tudsz jönni. Másik megoldásként, ha van átjáró varázslatod vagy tárgyad, könnyedén tudsz csinálni magadnak egy alagutat a falba ami egyenesen a szobába vezet, így elkerülve a lávát.
  • Az Agyar odúban található kincses szobák bőségében könnyen lehet értéktárgyakat farmolni, főleg, ha hoztál magaddal pár tűzellenállás italt. Miután kifosztottad a lávafolyó szobát a második szinten, térj vissza az első szintre, és látogasd meg újra a pókketreceket, a törpe templomot, majd a titkos szobát. Folyamatosan újra tudod spawnolni a kincset, amíg ki nem fogysz a leltárhelyből.
  • Hogyha problémába ütköztél az Agyar odú utolsó rejtvényének megfejtésében, próbáld ki ezt.

Hibák[szerkesztés]

  • Az ajtókkal kapcsolatos rejtvénnyel, ha a játékos egyszerűen nem ír be választ, akkor azt a játék helyesnek tekinti.
  • Miután visszaszerzed a pergament Sziklaerődből és visszaviszed Blubamka királynőnek, ha visszamész Sziklaerődbe, újra megtalálhatod a pergament. Ha másodjára felveszed, megkapod a Káosz botjának első darabját. Ez egy lépéssel előrébb visz a játékban (azaz, az Agyar odúból megszerzett első darabja a botnak az a tábla lesz, amelyik megmutatja a Labirintiánus helyét, és így tovább). Ezt a kihasználást addig lehet folytatni Sziklaerődben, míg a pergamen felvétele a Tűz ékkövének felvételének fog számítani, ami után a játék véget ér.

Megjegyzések[szerkesztés]

  • Ez a hely az ESO-ban is megjelenik.

Térképek[szerkesztés]

Előző:  Szökés a börtönből Szervezet: Fő küldetés Következő: Labirintiánus