The Elder Scrolls

Innen: Elder Scrolls Lapok

Az Elder Scrolls (röviden TES) egy díjnyertes szerepjáték sorozat, amit a Bethesda Softworks hozott létre. Tamriel hatalmas kontinensén játszódik, ahol a játékos példátlan szintű szabadságot kap karakterének sorsa fölött, ezzel megszabva egy új szintet a szerepjátékok lebilincselő, önállóan működő világának műfajában.

Játékok[szerkesztés]

A sorozat öt elsődleges játékból áll:

A központi történeten kívül, sokféle játék játszódik a The Elder Scrolls világában:

Volt néhány játék amik fejlesztés alatt álltak, de azóta törölték őket:

Játék univerzum[szerkesztés]

A TES világa közismert a részletességéről, a valósághűségéről és a nevek, időpontok, helyek hosszú, bonyolult listájáról. Rendkívül alaposan kidolgozott történet és hatalmas, szorosan összefüggő társadalmi, kulturális és vallási szerkezet jellemzi.

Az Elder Scrolls játékok Mundus birodalmán belül, Tamriel kontinensen játszódnak, ami egy hatalmas földterület kilenc provinciára felosztva:


Továbbá, bizonyos játékok - pontosabban a An Elder Scrolls Legend: Battlespire és a The Elder Scrolls IV: Oblivion - részben az Oblivion síkjaiban játszódnak, amit a daedrák uralnak.

Köztudott, hogy Tamrielen kívül léteznek más kontinensek is, de oda még hivatalos játékban nem jutottak el játékosok.

Maguk az Ősi Tekercsek[szerkesztés]

Az Ősi Tekercsek (sárkány nyelven Kelle ), más néven az Aedrikus Próféciák (ennek a kifejezésnek a pontossága vitatott), olyan ismeretlen eredetű és számú tekercsek, amik egyidejűleg tárolják a múlt, és a jövő eseményeit. A Tekercsek száma nem hatalmas mennyiségük miatt ismeretlen, hanem azért, mert maga a szám megismerhetetlen, mivel a Tekercsek "nem léteznek megszámlálható formában". Ők a teremtés töredékei magán az időn kívülről, és felhasználásuk a próféciák megfejtésében erejük csak egy töredéknyi része. Egyszerre nem léteznek, mégis mindig léteztek.

Külső hivatkozások[szerkesztés]