Skyrim:Vámpírok

Innen: Elder Scrolls Lapok

A vámpírizmus egy állapot, amelyet egy ritka betegség, a Sanguinare Vampiris idéz elő. A kór először legyengíti, majd átváltozatatja áldozatát rémálomszerű, halhatatlan lénnyé, kinek vérszomja kiolthatatlan.

Vámpírizmus a Skyrim-ben[szerkesztés]

Az Oblivion Porphyric Hemophilia-val fertőzött vámpírjaihoz képest a Skyrim Sanguinare Vampiris útján keletkezett vámpírjai a legtöbb tekintetben jelentősen gyengébbek, nem ellenállóak normál fegyverekkel szemben, valamint nem kapnak bónusz pontokat sem képességeikre, sem pedig gyorsaságukra. Azonban Cyrodill-ban élő társaikkal ellentétben a napfény nem végzetes számukra, csak legyengíti őket. A vámpíri erők és képességek által nyújtott bónuszok ideálisak egy tolvaj, bérgyilkos, vagy illuzionista karakter számára, de természetesen más játékstílusban is hasznukat vehetjük. A vámpírok vére ellenállóvá teszi őket a mérgekkel, betegségekkel és az extrém hideggel szemben, azonban a tűzre fokozottan érzékennyé válnak. A lakosság gyűlöli a vámpírokat és retteg tőlük, és ha valakiről kiderül igazi kiléte, nem számíthat kegyelemre.

Skyrim vámpírjai nem ihatnak farkasemberek véréből, mert az kigyógyítja őket a vámpírizmusból, és egyben farkasemberré változtatja őket. Nem tudni, hogy minden vámpír hajlamos-e a likantrópiára. De ha egyszer már átváltoztak, akkor nincs visszaút, mivel a farkasemberek immúnisak a Sanguinare Vampiris-szel szemben.

Vámpírrá válás[szerkesztés]

Ha vámpírral harcolsz, fennáll a kockázata, hogy elkapod a Sanguinare Vampiris-t. Kezdetben ez egy normál betegség, ami 25-tel csökkenti az életerődet. Ugyanúgy kezelhető, mint bármely más betegség, kigyógyulni is úgy lehet belőle, mint a többiből. Azonban ha három napig nem gyógyítod meg magadat, a kór teljes vámpírizmussá alakul. Ezen a ponton már semmit sem lehet elérni normál gyógymóddal.

A Sanguinare Vampiris-szel fertőzött játékos mindennap üzenetet kap, véletlenszerű időben, jelezve az állapot előrehaladtát. Az első napon ez fog megjelenni: Furcsán gyengének érzed magad, ahogyan rádsüt a nap. A második nap üzenete: Különös szomjat érzel magadban feltámadni. A harmadik nap után a Sanguinare Vampiris eltűnik az aktív hatások alól, és egy első fázisban lévő vámpírként ébredsz fel.

A vámpírizmus fázisai és hatásai[szerkesztés]

A teljes vámpírizmust négy fázisra oszthatjuk, az elsővel kezdődően a negyedikig, amely a végső fázis. Ha 24 óráig nem táplálkozol egy alvó NJK-ból, a következő fázisba lépsz. A vérszívás mindig visszajuttat az első fázisba.

A vámpírrá válás megváltoztatja a karaktered kinézetét, idős, sápadt bőröd (illetve szőröd), és vámpír szemeid lesznek, valamint szemfogaid megnőnek. Ezek az elváltozások erősödnek, ahogy a negyedik fázis felé tartasz. Az NJK-k megjegyzéseket fűzhetnek a kinézetedhez, azonban ellenségessé csak a negyedik fázisban válnak.

Előnyök és hátrányok[szerkesztés]

Vámpírként mind előnyös, mind hátrányos változásokat fogsz tapasztalni, jelenlegi fázisodtól függően. Minél több időt töltesz vér nélkül, annál extrémebbek lesznek eme változások.

Az összes fázis[szerkesztés]
  • 100% ellenállás betegségekkel szemben.
  • 100% ellenállás mérgekkel szemben.
  • Napközben a szadadban nem regenerálódik az egészséged, a kitartásod, és a varázserőd.
Első fázis[szerkesztés]
  • 25% ellenállás faggyal szemben.
  • 25% gyengeség tűzzel szemben.
  • Napközben a szadadban a maximumnál 15-tel kevesebb az egészséged, a kitartásod, és a varázserőd.
Második fázis[szerkesztés]
  • 50% ellenállás faggyal szemben.
  • 50% gyengeség tűzzel szemben.
  • Napközben a szadadban a maximumnál 30-cal kevesebb az egészséged, a kitartásod, és a varázserőd.
Harmadik fázis[szerkesztés]
  • 75% ellenállás faggyal szemben.
  • 75% gyengeség tűzzel szemben.
  • Napközben a szabadban a maximumnál 45-tel kevesebb az egészséged, a kitartásod, és a varázserőd.
  • A legtöbb NJK csak akkor beszél veled, ha te kezdeményezed a társalgást.
Negyedik fázis (vérre kiéhezve)[szerkesztés]
  • 100% ellenállás faggyal szemben.
  • 100% gyengeség tűzzel szemben.
  • Napközben a szadadban a maximumnál 60-nal kevesebb az egészséged, a kitartásod, és a varázserőd.
  • A legtöbb NJK ellenségessé válik, és rádtámad, ha meglát.

Vámpíri erők és varázslatok[szerkesztés]

Ahogyan átlépsz a különböző fázisokba, egyedi erőket és varázslatokat is kapsz. Ezek közül néhány minden egyes fázisban erősödik. Az első fázisba visszatérve megszabadulsz a magasabb szintű erőktől, a többi pedig visszaáll olyanra, amilyen kezdetben volt.

Az éjszaka bajnoka[szerkesztés]

Egy állandó hatás, amelyet az első fázistól kezdve birtokolsz. 25%-kal növeli az illúzió varázslataid erejét.

Az éjjeli settenkedő lépései[szerkesztés]

Egy állandó hatás, amelyet az első fázistól kezdve birtokolsz. 25%-kal nehezebben vesznek észre, ha settenkedsz.

A vámpír szolgája[szerkesztés]

Erő, amellyel életre keltheted a holtakat, hogy egy percig érted harcoljanak, naponta egyszer. Minden fázissal erősebbé válik.

  • Első fázis: Életre kelt egy gyenge halott testet 60 másodpercre.
  • Második fázis: Életre kelt egy átlagos halott testet 60 másodpercre.
  • Harmadik fázis: Életre kelt egy erős halott testet 60 másodpercre.
  • Negyedik fázis: Életre kelt egy nagyon erős halott testet 60 másodpercre.

A vámpír látása[szerkesztés]

Erő, amellyel jobban látsz sötétben.

  • Első fázistól kezdve: Éjjellátás. Egy nap többször használhatod, ki-be kapcsolható.

Vámpíri elszívás[szerkesztés]

Egyedi, kezdő szintű Pusztítás varázslat, amely folyamatosan elszív egy kis mennyiségű életerőt a célponttól, hozzáadva azt a sajátunkhoz. Ugyan a Vámpíri elszívást egyszerre mindkét kezünkkel használhatjuk, a varázslat ára nem csökkenthető Pusztítás perkekkel, és használata nem fejleszti Pusztítás képességünket sem.

  • Első fázis: 2 életerő elszívása másodpercenként. 5 varázserőbe kerül másodpercentént.
  • Második fázis: 3 életerő elszívása másodpercenként. 10 varázserőbe kerül másodpercentént.
  • Harmadik fázis: 4 életerő elszívása másodpercenként. 12 varázserőbe kerül másodpercentént.
  • Negyedik fázis: 5 életerő elszívása másodpercenként. 15 varázserőbe kerül másodpercentént.

A vámpír csábítása[szerkesztés]

Erő, amely a "Nyugalom" illúzió varázslathoz hasonló. Naponta egyszer használható.

  • Második fázistól kezdve: 30 másodpercre megnyugtat maximum 10-es szintű élőlényeket

Az árnyak ölelése[szerkesztés]

Erő, amely a "Láthatatlanság" illuzió varázslathoz hasonló. A használat alatt az Éjjellátás is aktiválódik. A környezettel való bármely érintkezés, illetve a harc ismét láthatóvá tesz. Naponta egyszer használható.

  • Negyedik fázis: Láthatatlanság éjjellátással 180 másodpercre.

Táplálkozás[szerkesztés]

Ahhoz, hogy az első fázisban maradj, illetve, hogy visszatérj oda, alvó NJK-kból kell táplálkoznod. Hogy ezt megtedd, nyomd meg a Használ gombot föléjük hajolva, vagy guggolás közben, és válaszd a Táplálkozás lehetőséget. A vérszívást érdemes titokban végezni, mivel minden szemtanú ellenségként fog tekinteni rád. Szinte bármely ágyon alvásra képes NJK vérével csillapíthatod szomjodat. Ebbe beletartozik az összes faj, sőt, még szellemek és más vámpírok is. Gyermekek vérét nem ihatod.

Ha Társaság tag lettél Whiterunban, mielőtt még elérted volna a vámpírizmus utolsó fázisát, ők nem fognak ellenségként tekinteni rád, ha vérszíváson kapnak. Ez nagyon hasznos lehet, mivel az éjjeli órák alatt minden nehézség nélkül táplálkozhatsz a Társaság tagjaiból. A Sötét Testvériség tagjainak nincsenek gondjaik a vámpírokkal, azonban ellenségessé válnak ők is, ha vérszíváson kapnak.

Követőid véréből büntetlenül ihatsz, ha nincsenek szemtanúk. Egyszerűen csak parancsold meg nekik, hogy aludjanak el egy ágyon, és táplálkozz belőlük, mielőtt felkelnének. Követőid könnyen hozzáférhető és megbízható vérforrásként szolgálnak.

Gyógyír a vámpírizmusra[szerkesztés]

Látogass el bármely fogadóba, és kérdezd meg a kocsmárost, hogy milyen szóbeszédet hallott. Elárulják neked, hogy egy Falion nevű varázsló, aki Morthalban lakik, vámpírokat tanulmányoz. Utazz Morhalba, és keresd meg. Arra fog kérni, hogy hozz neki egy Fekete lélekkövet (vehetsz tőle egyet 208 septimért). A lélekkő megtöltéséhez a Lélekcsapda varázslatot kell használnod (vagy egy olyan fegyvert, ami elvégzi ezt helyetted) egy emberen, majd meg kell őt ölnöd, hogy megkaphasd a lelkét. Ha megtöltötted a lélekkövet, menj vissza Falionhoz, aki arra fog kérni, találkozz vele hajnalban a város melletti idéző körnél. Amint odaérsz, Falion nekikezd egy szertartásnak, amely kigyógyít a vámpírizmusból.

A vámpírizmusból oly módon is ki tudsz gyógyulni, hogy farkasemberré változol a Társaságon belül. Azonban a likantrópiával való első érintkezés során 100%-os immunitást szerzel a betegségekkel szemben, ami azt jelenti, hogy többé már nem lehetsz vámpír(Kivéve ha megszabadulsz farkasemberi létedtől).

Vámpír tanulmányok[szerkesztés]

A Halhatatlan vér című könyv Skyrim vámpírjait (Volikharok) emberfeletti erővel rendelkező lényekként írja le. A könyv állítása szerint a vámpírok képesek átnyúlni tömör jégen, hogy ily módon ragadják meg a gyanútlan utazókat, megfagyasztva őket. Azonban Skyrim vámpírjai jobban hasonlítanak Cyrodill-i rokonaikra, leszámítva, hogy a napfény nem sebzi őket. A vámpírizmus jeleit könnyebb észrevenni két táplálkozás között. A Skyrimban élő vámpírok jég-alapú varázslatok birtokosai, és sok apró tulajdonságukban hasonlítanak Cyrodill-i testvéreikre.

Vámpírlelőhelyek[szerkesztés]

Ismert vámpírok[szerkesztés]

Vámpírokkal kapcsolatos küldetések[szerkesztés]

Megjegyzések[szerkesztés]

  • Betegségekkel szembeni 100%-os immunitásod ellenére is tudtodra adja a játék, ha kapcsolatba kerülsz eggyel.