Skyrim:Konzol

Innen: Elder Scrolls Lapok

Konzol Parancsok általában a játékban előforduló hibák gyors javítására szolgálnak. Az utasításkészlet csak a PC verziónál működik, kimeríthetetlen lehetőséget nyújtva a játékosoknak. Amerikai billentyűzeten a ( ~ ) hozza elő a konzol ablakot. Közvetlen az ( esc ) billentyű alatt és az ( 1 ) billentyű mellett találod.


Összevetés az előző részekkel[szerkesztés]

Általánosan elmondható, hogy a parancsok megegyeznek a
The Elder Scrolls III: Morrowind és a The Elder Scrolls IV: Oblivion parancsaival.

A konzol használata[szerkesztés]

Parancsok megadása.
A játék nem tesz különbséget a kis és nagybetű használatakor; "a" ugyanaz mint "A".
A parancssor a következőképpen épül fel: Kód <Változó> <#>
A "<" és ">" karaktereket nem írjuk bele a parancssorba, és a "#" karakter helyett mennyiséget kell megadni.
Tárgyak kérése játékban : Player.AddItem <TárgyID> <#>
Az "TárgyID" helyett a tárgy azonosítókódját kell megadni.

Ha pl.: Adni szeretnél a karakterednek 500 aranyat, a konzol ablakba a következőt kell megadnod.:
player.additem 00000f 500

Célzás és Kijelölés[szerkesztés]

A játékban lehetőség van a bal egérgomb használatával egy tárgy azonosítószámának kijelzésére.
Ezzel egyidejűleg a tárgy ki is lesz jelölve.

Parancsrövidítés és Prefixek[szerkesztés]

Néhány parancsot rövidítve is megadhatunk. A rövidítések megegyeznek a parancs hosszan kiírt alakjával.
ToggleFogOfWar hosszan kiírt alakú parancs.
TFOW a rövidítése.

Néhány parancs egyszerre több funkcióval is bírhat.
A prefixek határozó szerepet töltenek be a parancsoknál. pl.: Mint a szűkített keresés.
SetHealth <#> : Ennek nem lesz semmi hatása.
Player.SetHealth <#> : Az életpontot <#> értékre állítja.

Be-Ki Kapcsolható Parancsok[szerkesztés]
Parancs A parancs hatása
rm Folyamatos futás be-ki kapcsolása
TAI Mesterséges Inteligencia tiltása. Az NPC-k nem reagálnak a támadás nélküli interakciókra. A dialógusok is szünetelnek.
TC A játékos átveheti a kijelölt tárgy felett az irányítást. NPC esetén a parancsok a játékos mellett az NPC-re is érvényesek lesznek.
TCAI A karakterek ellenségesek, viszont nem támadják meg a játékost.
TCL Ütközés lekérdezés tiltása. Használatával talajon átesett tárgyakat kutathatunk fel.
TDetect NPC érzékelés tiltása. Használatától függetlenül a zsebelés nem lesz egyszerűbb.
TFC Szabad nézőpontú kamera. A szüneteltetéshez add hozzá: <1>
tg Fű tiltása
TGM Végtelen életerő, kitartás és varázserőpontok. A hordozott súly nem befolyásolja a futást és a gyors utazást.
TIM A kapott sebzés nem öli meg a játékost. Kivégzés módoknál "fejvesztés-bug" léphet fel.
TLL A pályán lévő részletek tiltása
TM Grafikus kezelőfelület tiltása. Nagyon jó képernyőmentés előtt.
TMM Térképjelzők tiltása. <1>Mindet tilt. <0>Mindet engedélyez. <1,0,1>Engedélyezi, de nem lehet gyorsan oda utazni.
ts Az ég, a felhők, és köd tiltása.
Kijelölt Tárgyakra Használható Parancsok[szerkesztés]
Parancs A parancs hatása
AddItem <TárgyID> <#> Az azonosítóval megegyező tárgyat ad az NPC-nek. Megj.: Az árusoknak így adott arany kereskedésnél sem lesz a tiéd.
Disable Eltünteti a pályáról a kijelölt tárgyat. De az nem törlődik ki.
Enable A pályáról eltüntetett tárgyakat lehet vele elővarázsolni. Mivel már kijelölni nem lehet, szükséges megadni a tárgyazonosítót is. Az előzőleg kijelölt és eltüntetett tárgy azonosítója még mindig mentve van.
Equipitem <TárgyID> <#> <left/right> Kényszeríti az előzőleg kijelölt karatert <TárgyID> használatára, ha a tárgy a leltárában van. Ha <#> -nak 1-et adunk meg a tárgy már nem lesz eltávolítható. <left>/<right> Bal vagy jobb kézbe kerül a tárgy.
forceav <AV> <#> A játékost meghatározó értékeket <AV(actor value)> állítja <#>-ra.
GetAngle <tengely> A kijelölt, x, y vagy z tengely irányban elforgott tárgy forgását írja ki fokokban.
getav <AV> Lekérdezi a játékost meghatározó <AV> értéket.
GetPos <tengely> Lekérdezi a kijelölt tárgy tengelyének pozícióját.
kill Instant kivégzi a célpontot. Nem öli meg az <essential> értékkel bíró karaktereket.
lock <#> Lezárja a kijelölt ajtó, láda zárat <#> nehézségi fokon. A <#> 0-100 lehet. Egyel nagyobb és nem lehet már feltörni.
MarkForDelete Végleges törlésre jelöli ki a célpontot. Az így törölt tárgyak a Disable paranccsal ellentétben már nem lesznek visszaállíthatóak.
modav <AV> <+/-#> A játékost meghatározó <AV> értéket csökkenti, vagy növeli <#> értékkel.
moveto player A kijelölt NPC-t hozzád teleportálja hasonlóan a player.placeatme <AlapID> <#> parancshoz, de ez nem készít "másolatot" az alap modelről.
openactorcontainer <#> A <#> értéke 1,2,3 vagy 4 lehet. Hogy mit látsz majd a leltárban az attól függ, hogy a kijelölt npc hozzád képest milyen frakció melyik szintjén jár. A státuszához való szintet add meg. Ezzel lehetőséged van az npc-től kilopni tárgyakat.
player.setrelationshiprank <RefID> <#> Az npc hozzád képest milyen frakció <RefID> melyik szintjén álljon.
removeallitems Minden tárgyat eltávolít a kijelölt karaktertől. Használd a <player> változót, hogy a tárgyak hozzád kerüljenek.
Resurrect <#> Újraéleszti a megölt karaktereket. Írj 1-et <#> értéknek és minden tárgy megmarad az újraélesztett karakternél. Ha elhagyod a <#> értéket, akkor a halott karakterről új azonosítóval egy másolat készül.
setlevel <1>,<2>,<3>,<4> Az npc szintjét határozza meg a játékoshoz képest. pl.:setlevel 1000,0,1,81

<1>:(a karakter szintje*10) összemérve a játékos 100%-os szintjével (1000=100%), <2>: Mennyivel lehet több vagy kevesebb a szint az <1> értékben meghatározottól. <3>: a karakter kezdő szintje <4>: a karakter elérhető legnagyobb szintje.

setownership Birtokos nélkülivé tesz tárgyakat. Ettől még nem lesz a tiéd. Ha ládára alkalmazod a láda tartalmára is vonatkozik.
SetPos <tengely> <#> A kiválasztott tárgy x,y,vagy z tengelyének pozícióját változtatja meg <#> értékre.
setscale <#> A kiválasztott tárgyat lehet vele nyújtani 0.1-től 10.00-ig <#> értékre. Karakterek nyújtásával a sebességük lassulhat, a támadás erejük csökkenhet.
sexchange A kiválasztott karakter nemet vált. Csak a test változik, a fejük ugyanaz marad.
unlock Kinyitja a kiválasztott zárakat. Küldetés specifikus esetekben ez nem működik.
A legtöbb célzott parancs külső nézetből a játékos karakterre kattintva, vagy konzolban <Player.> prefixet használva a játékosra is alkalmazható, viszont pl. kill és Disable parancsnál a játék összeomlásához vezet. Más parancsoknál váratlan eredményeket generál.
Küldetés Parancsok[szerkesztés]
Parancs A parancs hatása
caqs Minden elvállalt küldetés összes szintje teljesítve lesz. Hibákat generál. Használata nem javasolt.
CompleteQuest <KüldID> A <KüldID> azonosítóval megegyező küldetés teljesítése. Hibákat generál. SetStage javasolt helyette.
GetStage <KüldID> A <KüldID> azonosítóval megegyező küldetés szakasz azonosítójának lekérdezése.
movetoqt <KüldID> A <KüldID> azonosítóval megegyező küldetés céljához ugrunk.
player.sqs <KüldID> A <KüldID> azonosítóval megegyező küldetés összes szakaszának lekérdezése.
SetObjectiveCompleted <KüldID> <szakasz> <#> A <KüldID> azonosítóval megegyező küldetési <szakasz> beállítása <1> kész, vagy <0> nincs kész értékre.
SetStage <KüldID> <szakasz> A <KüldID> azonosítóval megegyező küldetési <szakasz>-ra ugrás. Hasznos ha a küldetés hibás.
showquesttargets Minden elvállalt küldetés azonosítójának lekérdezése.