Skyrim:Harc

Innen: Elder Scrolls Lapok

A Skyrim harcrendszerében külön használhatjuk mindkét kezünket. (Ez eltér az előző TES játékoktól)

Az előző TES játékokkal kapcsolatban ezt a megjegyzést mondta Todd Howard, a játék igazgatója: "Ha egy pillantást vettek az előző játékunkra, akkor azt gondolom, ti is láthatjátok, hogy néha olyan érzésünk volt benne, mintha evőpálcikákkal hadakoznánk. Mintha egy helyben ülő testhelyzetben lennénk játékon belül is, és úgy csapkodnánk magunk előtt a fegyvereinkkel." Az előző TES játékokban sokan azért használtak íjat és nyilat, mert a közelharc nem élvezetes. Ez a Skyrimban már másképp van. Az új harcrendszer sokkal nagyobb élvezetet kínál nekünk. Ha pajzzsal akarunk védekezni, a Skyrimban nem elég, ha csak a kezünkön van, minden ellenséges támadásnál jó időzítéssel kell vele védekezni. Ez is csak az élvezetet szolgálja. Mintha mi magunk lennénk a karakterünk helyében, és mi ölnénk a sárkányokat, szörnyeket, ellenségeket, akár fajtársainkat.

A Skyrim rengeteg harcstílust kínál nekünk. Lehet a bal kezedben mágia, a jobban pedig kard, esetleg fordítva, akár mindkettőben mágia, vagy pajzs és kard. Tehát bármi, ami nekünk tetszik. A saját igényeink szerint módosíthatjuk.

A távolsági harc is jelentős fejlesztésen esett át. A nyílvesszők sebzése növelve lett a Moorowindhez és az Oblivionhoz képest, mivel néha csak 1 lövésre van esélyünk az árnyak leple alatt megbújva lőni, és ha az betalál halálosnak kell lennie. A lopakodásból, észrevétlenül lőt nyílvessző sebzése jelentősen megnő a rejtaütés szerű bónuszpontok miatt. (A tőrök ereje is meg lett növelve, Ez kedvező a tolvajok számára. Lopakodáskor nem csak 2 opció van, hogy reagálnak ránk a közelünkben lévő ellenségek. A Skyrimban nem csak észrevesznek vagy nem, hanem lehet, hogy hallottak valami neszt, de nem fújnak rögtön riadót, hisz lehet az egy kóbor macska is a bozótban.)