Skyrim:Beépülők eltávolítása

Innen: Elder Scrolls Lapok

Tiszta mentés készítése egy beépülő eltávolítása előtt[szerkesztés]

Az aktuális játékállás mentésekor a használt beépülőkhöz kapcsolódó adatokat is elmenti a Skyrim, amiket később hiányolni fog, ha egy beépülő eltávolítása után megpróbáljuk betölteni azt az állást. A legbiztosabb megoldás egy beépülő eltávolítására az, ha visszaállunk egy olyan mentésre, amikor még nem használtuk azt a beépülőt. Olyankor viszont, ha ez nem megoldható, vagy csak nincs kedvünk több órányi játékot kidobni, hasznunkra lehet egy játékmentés tisztító alkalmazás, mint a "Save game script cleaner".

Telepíteni nem szükséges, csak ki kell csomagolni egy tetszőleges könyvtárba, majd el kell indítani a SaveTool.exe állományt.

A mentés megtisztítása[szerkesztés]

1. Először is készíts biztonsági mentést a játékállásodról. (Ezt megteheted a SaveTool alkalmazásban is; ha az Auto Backup kapcsoló be van kapcsolva, automatikus biztonsági mentést fog készíteni a módosítandó mentésről.) A SaveFile.ess és SaveFile.skse állományokról kell biztonsági mentést készíteni (utóbbi csak akkor létezik, ha használsz SKSE-t.)

2. Ha egy követő beépülő eltávolításáról van szó, vegyél magadhoz minden nála levő tárgyat, amit meg akarsz őrizni.

3. Menj egy épületbe, ahol nincs semmilyen, az eltávolítandó beépülőhöz kapcsolódó dolog. Ha követővel kapcsolatos beépülőt akarsz eltávolítani, akkor küldd el a követőd (és várd meg, amíg elhagyja az épületet - feltéve, hogy hajlandó erre. :)
4. Ments egyet. Ez a mentés lesz a kiinduló állapot a továbbiakban.
5. Lépj ki a Skyrimból.
6. Nyisd meg a SaveToolban a 4. pontban készített mentést.

Beépülők eltávolítása kép1.png
Beépülők eltávolítása kép 2.png

7a. Kattints a "Mod editor" gombra a Forms/mods részben. Ezzel ki lehet takarítani a régi beépülő által használt formokat és szkripteket a mentésből.

Beépülők eltávolítása kép 3.png

7b. Válaszd ki az eltávolítani szándékozott beépülőt a használt beépülők listájáról. Ezen a képen Hermit.esp.

Beépülők eltávolítása kép 4.png

7c. Kattints a "Delete selected mods forms" gombra. A bal alsó sarokban látható, mennyi adatot kellett törölni.

Beépülők eltávolítása kép 5.png

7d. Kattints a "Delete selected mods scripts" gombra. A bal alsó sarokban látható, mennyi szkriptet (kis programot) kellett törölni.

Beépülők eltávolítása kép 6.png

8. Mentsd el a változtatásokat. Felülírhatod az előző állapotot, vagy készíthetsz egy teljesen új mentést is.

Beépülők eltávolítása kép 7.png

9. Kapcsold ki a Skyrim indító menüben/deaktiváld a mod kezelő programodban az eltávolítandó beépülőt.
10. Indítsd el a Skyrimet, majd töltsd be a 8. pontban készült mentést. Ne foglalkozz a figyelmeztető üzenettel, várd meg, amíg teljesen betölti a játék, majd várj további 30 másodpercet.
11. Mentsd el a játékot. Lehet új mentés, vagy felülírhatod az előzőt is.
12. Lépj ki a Skyrimból.
13. Indítsd el újra a SaveTool programot (ha bezártad az előbb). Válaszd ki a 11. pontban készített mentést.
14. Kattints először a "FixScriptInstances" gombra, majd a "Delete all #->" gombra, ezzel megtisztítva a mentést az árva szkriptektől. A középső szövegdobozban látható, mennyi szkriptet kellett törölni.

Beépülők eltávolítása kép 8.png

15. Mentsd el a változtatásokat. Felülírhatod az előző állapotot, vagy készíthetsz egy teljesen új mentést is.
16. Indítsd el a Skyrimet a beépülő nélkül, és töltsd be a 15. pontban készített mentést. Várd meg, amíg teljesen betölti a játék, majd várj további 30 másodpercet.
17. Mentsd el a játékot. Lehet új mentés, vagy felülírhatod az előzőt is.
18. Lépj ki a Skyrimból.
19. Indítsd el a Skyrimet a beépülő nélkül, és töltsd be a 17. pontban készített mentést. Várd meg, amíg teljesen betölti a játék, majd várj további 30 másodpercet.
20. Mentsd el a játékot. Lehet új mentés, vagy felülírhatod az előzőt is.
21. Lépj ki a Skyrimból.

A 19. és 20. pont feleslegesnek tűnhet, de nem az. A 18. pont után a játék még mindig keresi a hiányzó szkripteket és formokat. Azzal, hogy újra elmentjük a játékot, biztosítjuk, hogy ez ne történjen meg a továbbiakban.
22. Ha akarod, ellenőrizheted, hogy mindent rendben sikerült-e törölni a mentésből. Nyisd meg a SaveToolban a 20. pontban készített mentést, majd kattints a "FixScriptInstances" gombra. Ha azt kapod eredményül, hogy "0 script instances removed.", akkor már nincs mit törölni. Ha a "Delete all #->" gombra kattintva 0 számokat kapsz eredményül, akkor már nincs mit törölni.

Beépülők eltávolítása kép 9.png
Beépülők eltávolítása kép 10.png

Figyelmeztetés[szerkesztés]

Előfordulhat, hogy ez a program nem kompatibilis valamelyik beépülővel. Ezt onnan lehet megállapítani, hogy a 22. pontban ellenőrzéskor nem 0 értékeket kapsz. Az is előfordulhat, hogy ha sok beépülőt távolítasz el egyszerre, a játékállás betöltésekor összeomlik a játék. Ha minden kötél szakad, legfeljebb visszaállsz a biztonsági mentésre, amit az 1. pontban készítettél. (Persze, ha azért olvasod ezt a cikket, mert már azt a mentést sem lehet használni, akkor ezzel nem jutottál előbbre. Viszont bármikor lehet új játékot kezdeni.)