Oblivion:Oblivion Mod Manager

Innen: Elder Scrolls Lapok

Oblivion Mod Manager[szerkesztés]

Ez egy olyan segédprogram, amivel a beépülőket telepíthetjük, ki/be kapcsolhatjuk, eltávolíthatjuk, és össze is csomagolhatjuk őket, hogy könnyebb legyen a terjesztésük. Használható az Oblivion indító menü Adatfájlok pontja fejlettebb változataként, mert át lehet állítani a beépülők betöltési sorrendjét (ütközéseknél jól jön, mert mindig az utolsó beépülő változtatásai jelennek meg a játékban), és még sok hasznos dolgot is tud, ha a beépülőket úgynevezett .omod formátumba csomagoljuk. A legfőbb haszna azonban, hogy egy .omod telepítő tartalmazhat egy kis programot (rutint, vagy scriptet), ami megmondhatja az OBMM-nek, egy adott beépülő melyektől függ, melyekkel ütközik, milyen sorrendben kell betölteni az egyes .esp-ket, automatikusan bejegyeztetheti az új archívumokat, különféle beállításokat automatizálhat, de akár a felhasználót is megkérdezheti telepítés közben, mit és hogyan szeretne beállítani. A készítő célja az volt, hogy szinte lehetetlen legyen hibásan telepíteni egy beépülőt.

Betöltési sor változtatása[szerkesztés]

Gyakran visszatérő kérdés volt a fórumon, hogy miért nem kapott valaki látomást, pedig többször is végigjárta a zarándoklatot a Knights of the Nine beépülővel. Ez pontosan olyan hiba, amit mod ütközés okoz. Az Oblivion Mod Manager indítása után a bal oldalon láthatjuk, milyen beépülőket telepítettünk, ezek közül melyek aktívak (egy pipa jelzi a nevük előtt), illetve milyen sorrendben kerülnek betöltésre (felülről lefelé). Ha változtatni szeretnénk a betöltési soron, akkor csak annyi a teendőnk, hogy kiválasztunk egy beépülőt, majd alul a "move up" gombbal előrébb, vagy a "move down" gombbal hátrébb visszük a sorban. Kilépéskor az OBMM menti a jelenlegi állapotot.

OMOD-kész formátumú beépülő telepítése[szerkesztés]

Egy OMOD-kész beépülő azt jelenti, hogy a beépülő készítője lehetőséget ad a játékosnak a kézi telepítésre, amikor csak be kell másolni a szükséges állományokat az Oblivion\Data könyvtárba, majd az indító menü-Adatfájlok pontjában bekapcsolni a beépülőt, de vette a fáradságot az OMOD változat elkészítésére is, ami tartalmazhat képet, telepítő programocskát, "olvasselt", leírást, web hivatkozást, kapcsolatfelvételi lehetőséget, így a játékos viszonylag gyorsan előállíthatja az OMOD formátumot pontosan úgy, ahogy a készítő tette.

A következőkre lesz szükséged:

  • Kell egy OMOD-kész formátumú beépülő, ami lehet tömörített is, de tartalmaznia kell egy omod conversion data könyvtárat.
  • Kell az Oblivion Mod Manager. (Feltesszük, hogy az Oblivion\obmm mappába telepítetted.)
  • Kell a Microsoft .NET Framework 2.0 (szükséges az OBMM-hez)
  • Kell az Oblivion. :)
  • Kell egy OMOD mappa, ami a továbbiakban az Oblivion\obmm\mods mappa lesz.
  • A telepíteni szándékozott OMOD-kész beépülő legyen a TiedMod.7z.
  1. Másold a TiedMod.7z-et az OMOD mappába.
  2. Indítsd el az Oblivion Mod Managert.
  3. Kattints a "Create" gombra.
  4. Kattints az "Add Archive" gombra. (Ha esetleg kézzel kicsomagoltad egy külön alkönyvtárba, akkor az "Add folder" gombra kell kattintani.) Keresd meg a TiedMod.7z-et, és nyisd meg.
  5. Ha kapsz egy "Warning" ablakot, benne pedig egy "Do you wish to continue?" kérdést, akkor válaszd azt, hogy Igen.
  6. A következő kérdés az lesz, hogy "omod conversion data is available. Would you like to import it?" Válaszd azt, hogy Igen. (Vagyis az OBMM megtalálta az OMOD átalakításhoz szükséges adatokat, és megkérdezi, hogy beolvassa-e őket. Célszerű így tenni, különben nem lesz jó a telepítés.)
  7. Kattints a "Create omod" gombra. (1.1.8-as OBMM-nél valamiért csak annyi látszik belőle a jobb alsó sarokban, hogy "Create om".)
  8. Kis töltögetés után megjelenik egy üzenet, hogy "omod created successfully". Kattints az "OK" gombra.
  9. Keresd meg a TiedMod-ot az OBMM jobb oldali részén. Zöld négyzet kell, hogy legyen előtte, ami azt jelenti, hogy még nincs telepítve, de készen áll rá. Kattints rá duplán, hogy aktiváld. Ugyanezt el lehet érni alul az "Activate" gombra kattintva is.
  10. Miután sikerült a telepítés, a zöld négyzet kékre változik.
  11. Ezt ellenőrizheted a bal oldalon, az .esp listában is (többnyire az alján).
  12. Ha akarod, ellenőrizheted a beépülő ütközéseket. Kattints a "Utilities" gombra, majd "Conflict Report".
  13. A vadi új beépülődet pedig megtalálhatod az OMOD mappában TiedMod <verziószám>.omod néven.

OMOD eltávolítása[szerkesztés]

  1. Ha esetleg ki akarnál kapcsolni egy OMOD beépülőt, csak annyi a teendőd, hogy megkeresed az OBMM jobb oldalán, rákattintasz, majd alul kiválasztod a "Deactivate" gombot. A megjelenő ellenőrző kérdésre "Deactivate <mod_neve>?" ha azt válaszolod, hogy Igen, akkor a kék négyzet visszaváltozik zöldre, az OMOD-hoz tartozó .esp-k pedig eltűnnek a jobb oldali listából. Célszerű így tenni, mintsem egyesével kikapcsolgatni őket a bal oldalon.
  2. Ha pedig teljesen törölni akarsz egy OMOD-ot, akkor kikapcsolás után a jobb oldalon keresd meg a beépülőt, majd kattints rá jobb gombbal, és válaszd az előugró menüből azt, hogy "Delete". Amennyiben zöld négyzet van a neve előtt, akkor egy ellenőrző kérdést kapsz "This will delete <mod_neve>.omod permanently. Are you sure you wish to do this?" Ha biztosan törölni akarod, akkor válaszd azt, hogy Igen. Ha elfelejtetted volna kikapcsolni, akkor figyelmeztet, hogy még aktív a beépülő, és lehetőség van kényszerített eltávolításra, de annak lehetnek mellékhatásai. Ha Igent választasz, akkor nekiesik, ha Nemet, akkor békén hagyja.