Oblivion:Ini Beállítások

Innen: Elder Scrolls Lapok




Ini beállítások[szerkesztés]

A játékot finomhangolhatjuk különféle .ini beállításokkal. Fontos, hogy minden változtatás előtt készítsünk biztonsági mentést a "Dokumentumok\My Games\Oblivion" mappában található oblivion.ini-ről. Vigyázat, a beállításokban történő szakszerűtlen változtatás kockázatos lehet, kárt tehet az Oblivionban, vagy a gépedben! Te döntöd el, vállalod-e. Célszerű megőrizni az eredeti játékbeállításokat az oblivion.ini-ben. Ezt megteheted, ha egy ";" jelet raksz a sor elejére - ekkor ezt a sort megjegyzésnek fogja tekinteni a játék, a módosítás pedig mehet a következő sorba. Ha sikerül teljesen tönkretenned kísérletezés közben, nyugodtan töröld az oblivion.ini-t, a játék következő indításnál létrehoz egy új, alapértelmezett változatot.

A mai csúcs gépekre szabott beállításokkal fantasztikus látványvilágot hozhatunk össze, pedig eredetiben is nagyon szép a játék. Erről bővebb leírást itt találni.

Képernyőmentés engedélyezése - A Print Screen gomb megnyomására létrejön a képernyőmentés .bmp formában a játék könyvtárában. Ha bekapcsoltad az élsimítást, akkor viszont nem. Ilyen esetben marad a FRAPS program.

  • Változó: bAllowScreenShot
    • Értékek: 0 = Nem, 1 = Igen

Alapértelmezett képernyőmentés név

  • Változó: SScreenShotBaseName
    • Értékek: alapértelmezett: "Oblivion"

Teljesítmény javítása[szerkesztés]

0 - kikapcsolva, 1 - bekapcsolva

bEnableTrees - Bekapcsolt állapotban a fák elég sok számítókapacitást igényelnek. Gyengébb gépeknél kikapcsolva őket gyorsabb lesz a játék.

fGrassEndDistance
fGrassStartFadeDistance - Ezek határozzák meg, mennyi füvet jelenítsen meg a játék. Ha csökkentjük, nagyon jelentős sebességnövekedést érhetünk el.

bForceFullLOD - Bekapcsolva kicsit szebbek lesznek a fák. Nekem úgy tűnt, hogy sokkal több is fog látszani belőlük a távolban.

bUseHardDriveCache - Bekapcsolt állapotban gyorstöltőt kap az Oblivion.

Többmagos processzorokra vonatkozó beállítások[szerkesztés]

Ha két, vagy négymagos processzorod van, többszálú üzemmód támogatással (Hyper-Threading), akkor a következő beállítások javasoltak:

bUseThreadedBlood=1 (alapértelmezett 0)
bUseThreadedMorpher=1 (alapértelmezett 0)
bUseThreadedTempEffects=1 (alapértelmezett 0)
bUseThreadedParticleSystem=1 (alapértelmezett 0)
iNumHavokThreads=3 (alapértelmezett 1)
bBackgroundPathing=1 (alapértelmezett 0)
bUseBackgroundFileLoader=1 (alapértelmezett 0)
iThreads=10 (alapértelmezett 3)

  • A fent hivatkozott oldalon még további bűvészkedések találhatóak, részben ezekkel a beállításokkal kapcsolatosan.