Oblivion:Fajok

Innen: Elder Scrolls Lapok

Tamriel 10 fajnak ad otthont, s mindegyik különleges képességekkel, képzettségekkel, erőkkel rendelkezik. Minden fajnak van saját tartománya, ahonnan ered (kivéve az orkokat, akik jelenleg Orsiniumban élnek, de nem onnan származnak). A fajok városokra lebontott népesedési eloszlásáról itt található elemzés.

Játszható fajok[szerkesztés]


A fajod megválasztása meghatározza a karaktered kezdeti tulajdonságait, egyúttal javít bizonyos képzettségeken, ahogy a következő táblázatban olvashatod. Minden faj rendelkezik valamilyen különleges képességgel, s gyakran gyengeséggel is, ahogy az egyes fajok bemutató lapjain olvasható.


Tulajdonságok Altmer Argóniai Bosmer Breton Dunmer Birodalmi Khajiit Északi Ork Ragada
F N F N F N F N F N F N F N F N F N F N
Mozgékonyság 40 40 50 40 50 50 30 30 40 40 30 30 50 50 40 40 35 35 40 40
Állóképesség 40 30 30 30 40 30 30 30 40 30 40 40 30 40 50 40 50 50 50 50
Intelligencia 50 50 40 50 40 40 50 50 40 40 40 40 40 40 30 30 30 40 30 30
Szerencse 50 50 50 50 50 50 50 50 50 50 50 50 50 50 50 50 50 50 50 50
Személyiség 40 40 30 30 30 40 40 40 30 40 50 50 40 40 30 30 30 25 30 40
Gyorsaság 30 40 50 40 50 50 30 40 50 50 40 30 40 40 40 40 30 30 40 40
Erő 30 30 40 40 30 30 40 30 40 40 40 40 40 30 50 50 45 45 50 40
Akaraterő 40 40 30 40 30 30 50 50 30 30 30 40 30 30 30 40 50 45 30 30
Képzettségek

Alkímia +5
Átváltoztatás +10
Idézés +5
Pusztítás +10
Illúzió +5
Miszticizmus +10

Alkímia +5
Atlétika +10
Penge +5
Ökölharc +5
Illúzió +5
Miszticizmus +5
Tolvajlás +10

Akrobatika +5
Alkímia +10
Átváltoztatás +5
Könnyű páncél +5
Mesterlövészet +10
Settenkedés +10

Alkímia +5
Átváltoztatás +5
Idézés +10
Illúzió +5
Miszticizmus +10
Helyreállítás +10

Atlétika +5
Penge +10
Zúzófegyver +5
Pusztítás +10
Könnyű páncél +5
Mesterlövészet +5
Miszticizmus +5

Penge +5
Zúzófegyver +5
Ökölharc +5
Nehéz páncél +10
Kereskedés +10
Beszédkészség +10

Akrobatika +10
Atlétika +5
Penge +5
Ökölharc +10
Könnyű páncél +5
Tolvajlás +5
Settenkedés +5

Kovácsolás +5
Penge +10
Blokkolás +5
Zúzófegyver +10
Nehéz páncél +10
Helyreállítás +5

Kovácsolás +10
Blokkolás +10
Zúzófegyver +10
Ökölharc +5
Nehéz páncél +10

Atlétika +10
Penge +10
Zúzófegyver +10
Nehéz páncél +5
Könnyű páncél +5
Kereskedés +5

Ellenállások Tűzellenállás -25 75
Fagyellenállás -25 50
Villámellenállás -25
Mágiaellenállás 50 25
Méregellenállás 100 75
Betegségellenállás 75 75 75 75
Magasság* 1.1 1.1 1.03 1.0 0.9 1.0 1.0 0.95 1.0 1.0 1.0 1.0 1.0 0.95 1.06 1.06 1.06 1.06 1.03 1.0
Tömeg 1.0 1.0 1.05 1.0 0.95 0.9 1.0 0.9 0.95 0.9 1.0 1.0 1.0 0.95 1.1 1.06 1.1 1.0 1.03 1.0

*Minden faj mozgási sebességét meg kell szorozni a magassági faktorral (CS-ben a test adatok alatt). Két, ugyanolyan gyorsaságú, atlétikájú, teherbírású stb. karakter közül egy altmer 10%-kal gyorsabban fog haladni, mint egy birodalmi, mert magasabb.


Nem játszható fajok[szerkesztés]

Ezek a fajok szerepelnek az alapjátékban, vagy a Reszkető-szigetek kiegészítőben, de nem indíthatsz ilyen fajú karaktert (valamilyen mod segítsége nélkül.)

Tulajdonság Sötét csábító* Dremora Aranyszent* Sheogorath* vámpír faj**
M F M F M F M F M F
Mozgékonyság 40 50 30 30 30 40 50 50 50 50
Állóképesség 30 40 45 35 40 50 50 50 50 50
Intelligencia 30 40 60 60 30 40 50 50 50 50
Szerencse 25 50 40 40 25 50 50 50 50 50
Személyiség 10 10 10 10 10 10 50 50 50 50
Gyorsaság 40 50 50 50 30 40 50 50 50 50
Erő 30 40 50 50 40 50 50 50 50 50
Akaraterő 30 40 35 45 30 40 50 50 50 50
Képzettségek

Átváltoztatás +5
Atlétika +5
Blokkolás +5
Zúzófegyver +5
Könnyű páncél +10
Mesterlövészet +10
Settenkedés +5

Átváltoztatás +5
Penge +5
Zúzófegyver +5
Pusztítás +10
Nehéz páncél +10
Miszticizmus +5
Settenkedés +5

Átváltoztatás +5
Atlétika +5
Penge +10
Blokkolás +5
Zúzófegyver +5
Pusztítás +5
Nehéz páncél +10

Ellenállások Tűzellenállás 33
Fagyellenállás -50
Villámellenállás -20
Méregellenállás -50
Magasság 1.0 1.1 1.1 1.1 1.0 1.1 1.0 1.0 1.0 1.0
Tömeg 1.0 1.1 1.1 1.1 1.0 1.1 1.0 1.0 1.0 1.0

* Ezek csak a Reszkető-szigetek kiegészítőben jelennek meg. Sheogorath természetesen egyedi. Megjelenését tekintve birodalmira hasonlít, csak azért van hozzá külön faj, hogy lehessen szakálla és aranyszent szemei.
** Ez a faj csak a CS-ben létezik, és nem használják semmire. Vámpírok bármilyen fajúak lehetnek, mivel az egy betegség, amit a karakter hordoz, nem pedig külön faj.

Léteznek még további fajok is az Elder Scrolls világegyetemben, de nem jelennek meg az Oblivion játékban. Ezek vagy nagyon ritka/kihalt fajok, vagy távoli területeken/más világokon tartózkodnak, esetenként feltehető, hogy tisztán mitológiai lények. Ezeket a fajokat a fajok oldalon listázzuk.

Reakciók[szerkesztés]

A különböző fajok különböző módon reagálnak egymásra. Ezek az érzelmi hozzáállások befolyásolják az alap kedveltséget, amivel a különböző fajok egyedei egymáshoz viszonyulnak.

NJK faja Altmer Argóniai Bosmer Breton Dunmer Birodalmi Khajiit Északi Ork Ragada
Játékos faja
Altmer +5 -10 -5 -5 -10 -5 -10 -5
Argóniai +5
Bosmer +5
Breton +5
Dunmer -10 -10 -5 -5 -5 -5 -5 -5
Birodalmi
Khajiit +5
Északi +5
Ork -5 -5 -5 -5 -5 -5 -5 -5 -5
Ragada -5 -5 +5

A játékos faja bal oldalt, a vele kapcsolatba kerülő faj pedig fent található.