Morrowind:Varázslat hatások

Innen: Elder Scrolls Lapok
(Morrowind:Varázslatok szócikkből átirányítva)

A következő táblázat a Morrowindben használatos összes varázslatot tartalmazza, iskolák szerinti besorolásban, rövid leírást adva azok hatásáról. A mana jelöli, mennyi varázserő szükséges a varázslat elsütéséhez.

Átváltoztatás iskolája[szerkesztés]

Az átváltoztató varázslatok a fizikai világ és annak természetes részeinek manipulációjára irányulnak. Az átváltoztatás hatása lehet víz alatti légzés, vízen járás, ugrás, lebegés, zárnyitás és varázspajzsok a fizikai sebzés ellen.

Ikon Név Leírás Mana
Megterhelés.jpg Megterhelés Ideiglenesen növeli az áldozat terheltségét, az erőnléte is nagyobb mértékben fogy. A varázslat ereje határozza meg a megterhelés mértékét. Ha a hatás véget ér, a hozzáadott terhelés eltűnik. 1
Pihekönnyedség.jpg Pihekönnyedség Lecsökkenti a célpont terheltségét, erőnléte kevésbé fogy. A varázslat ereje határozza meg a súlycsökkenést. 1
Tűzpajzs.jpg Tűzpajzs Tűzpajzsot hoz létre a célpont egész teste körül. A varázslat csökkenti a tűztámadás erejét, és megsebzi a közel lévő ellenséget. Habár az ikon színe alapján a pusztító varázslatokhoz tartozik, valójában átváltoztató varázslat. 3
Fagypajzs.jpg Fagypajzs Fagypajzsot hoz létre a célpont egész teste körül, csökkenti a fagytámadás erejét és megsebzi a közel lévő ellenséget. 3
Ugrás.jpg Ugrás varázslat hatására a célpont magasabbra és távolabbra tud ugrani. A varázslat erejével arányos az ugrás magassága és távolsága. 3
Lebegés.jpg Lebegés Ideiglenesen képessé teszi a célpontot a levegőben való lebegésre, mozgásra. A varázslat ereje a célpont mozgásának gyorsaságát határozza meg a levegőben. 3
Villámpajzs.jpg Villámpajzs Villámpajzsot hoz létre a célpont teste köré. A varázslat csökkenti a villámtámadás erejét, és megsebzi a közel lévő ellenséget. 3
Bezárás.jpg Bezárás Bezárja a tárolókat, ajtókat. A varázslat ereje meghatározza, milyen bonyolultságú zár kerül a célpontra. A hatásnak nincs időtartama, a tároló, vagy ajtó mindaddig zárva marad, amíg azt kulccsal, tolvajkulccsal, vagy varázslattal ki nem nyitják. 2
Zárnyitás.jpg Zárnyitás Kinyitja a tárolókat, ajtókat. Ereje meghatározza, milyen bonyolultságú zárat lehet vele kinyitni. 6
Pajzs.jpg Pajzs Mágikus pajzsot hoz létre a célpont teste köré. A varázslat ereje hozzáadódik a célpont védelmi szintjéhez. 2
Lassúesés.jpg Lassúesés Lelassítja a zuhanást és csökkenti a sérülést földetéréskor. 3
Gyorsúszás.jpg Gyorsúszás Átmenetileg megnöveli a célpont úszási sebességét. 2
Kopoltyú.jpg Kopoltyú Képessé teszi a célpontot a víz alatti légzésre. 3
Vízen járás.jpg Vízenjárás Lehetővé teszi a célpont számára a víz felszínén való járást. 3

Idézés iskolája[szerkesztés]

Az idéző varázslatok mágikus tárgyakat és élőlényeket hívnak át külső síkokról, hogy azok megidézőjüket szolgálják. A varázslat hatása magában foglalja az uralmat a hétköznapi és mágikus lények, a nem evilági fegyverek és vértek, valamint az idézett daedrikus segítők és erők felett, amelyek szolgálják és védik a varázslót.

Ikon Név Leírás Mana
Csatabárdidézés.jpg Harcibárdidézés Könnyű daedrikus harcibárdot idéz a varázslat. A megidézett fegyver automatikusan a használó kezébe kerül. Ha a hatásnak vége, a fegyver eltűnik, és a korábban használt tárgy kerül a helyére. 2
Csizmaidézés.jpg Csizmaidézés Könnyű daedrikus csizmát idéz a varázslat. A megidézett csizma automatikusan a használóra kerül. Ha a hatásnak vége, a csizma eltűnik, és a korábban használt kerül a helyére. 2
Mellvértidézés.jpg Mellvértidézés Könnyű daedrikus mellvértet idéz a varázslat. A megidézett mellvért automatikusan a használóra kerül. Ha a hatásnak vége, a mellvért eltűnik, és a korábban használt kerül a helyére. 2
Tőridézés.jpg Tőridézés Könnyű daedrikus tőrt idéz a varázslat. A megidézett tőr automatikusan a használó kezébe kerül. Ha a hatásnak vége, a fegyver eltűnik, és a korábban használt tárgy kerül a helyére. 2
Páncélkesztyű-idézés.jpg Kesztyűidézés Könnyű daedrikus páncélkesztyűt idéz a varázslat. A megidézett kesztyű automatikusan a használóra kerül. Ha a hatásnak vége, a kesztyű eltűnik, és a korábban használt kerül a helyére. 2
Sisakidézés.jpg Sisakidézés Könnyű daedrikus sisakot idéz a varázslat. A megidézett sisak automatikusan a használóra kerül. Ha a hatásnak vége, a sisak eltűnik, és a korábban használt kerül a helyére. 2
Hosszúíj-idézés.jpg Hosszúíjidézés Könnyű daedrikus hosszúíjat idéz a varázslat. A megidézett íj automatikusan a használó kezébe kerül. Ha a hatásnak vége, a fegyver eltűnik, és a korábban használt tárgy kerül a helyére. 2
Hosszúkard-idézés.jpg Hosszúkard-idézés Könnyű daedrikus hosszúkardot idéz a varázslat. A megidézett kard automatikusan a használó kezébe kerül. Ha a hatásnak vége, a kard eltűnik, és a korábban használt tárgy kerül a helyére. 2
Buzogányidézés.jpg Buzogányidézés Könnyű daedrikus buzogányt idéz a varázslat. A megidézett buzogány automatikusan a használó kezébe kerül. Ha a hatásnak vége, a buzogány eltűnik, és a korábban használt tárgy kerül a helyére. 2
Pajzsidézés.jpg Pajzsidézés Könnyű daedrikus pajzsot idéz a varázslat. A megidézett pajzs automatikusan a használó kezébe kerül. Ha a hatásnak vége, a pajzs eltűnik, és a korábban használt tárgy kerül a helyére. 2
Lándzsaidézés.jpg Lándzsaidézés Könnyű daedrikus lándzsát idéz a varázslat. A megidézett lándzsa automatikusan a használó kezébe kerül. Ha a hatásnak vége, a lándzsa eltűnik, és a korábban használt tárgy kerül a helyére. 2
Medve hívása.jpg Medve hívása A varázslattal megidézett medve harcol a használó oldalán. A karaktertől hat láb távolságra jelenik meg, és minden ellenséges lényre rátámad, amíg a varázslat véget nem ér, vagy amíg meg nem ölik, ekkor eltűnik. (Csak a Bloodmoonban) 30
Farkas hívása.jpg Farkas hívása A varázslattal megidézett farkas harcol a használó oldalán. A karaktertől hat láb távolságra jelenik meg, és minden ellenséges lényre rátámad, amíg a varázslat véget nem ér, vagy amíg meg nem ölik. Ekkor eltűnik. (Csak a Bloodmoonban) 30
Lény irányítása.jpg Lényirányítás Képessé teszi a használót a lények irányítására, hogy az ellenség ellen harcoljanak a varázslat időtartamáig. A pontérték határozza meg, milyen szintű lények irányíthatóak. Ha a varázslatnak vége, elvész a lények feletti hatalom. 15
Ember irányítása.jpg Humanoidirányítás Képessé teszi a használót a humanoidok irányítására, hogy az ellenség ellen harcoljanak a varázslat időtartamáig. A pontérték határozza meg, milyen szintű humanoidok irányíthatóak. Ha a varázslatnak vége, elvész a humanoidok feletti hatalom. 15
Ősiszellem-idézés.jpg Ősiszellem-idézés A varázslattal megidézett ősi szellem harcol a használó oldalán. A karaktertől hat láb távolságra jelenik meg, és minden ellenséges lényre rátámad, amíg a varázslat véget nem ér, vagy amíg meg nem ölik. Ekkor eltűnik. 7
Csontőridézés.jpg Csontúridézés A varázslattal megidézett csontúr harcol a használó oldalán. A karaktertől hat láb távolságra jelenik meg, és minden ellenséges lényre rátámad, amíg a varázslat véget nem ér, vagy amíg meg nem ölik. Ekkor eltűnik. 25
Csontharcosidézés.jpg Csontharcosidézés A varázslattal megidézett csontharcos harcol a használó oldalán. A karaktertől hat láb távolságra jelenik meg, és minden ellenséges lényre rátámad, amíg a varázslat véget nem ér, vagy amíg meg nem ölik. Ekkor eltűnik. 13
Csontfarkasidézés.jpg Csontfarkasidézés A varázslattal megidézett csontfarkas harcol a használó oldalán. A karaktertől hat láb távolságra jelenik meg, és minden ellenséges lényre rátámad, amíg a varázslat véget nem ér, vagy amíg meg nem ölik. Ekkor eltűnik. (Csak a Bloodmoonban) 30
Gömbcenturió-idézés.jpg Gömbcenturió-idézés A varázslattal megidézett gömbcenturió harcol a használó oldalán. A karaktertől hat láb távolságra jelenik meg, és minden ellenséges lényre rátámad, amíg a varázslat véget nem ér, vagy amíg meg nem ölik. Ekkor eltűnik. 25
Sárkánygyíkidézés.jpg Sárkánygyíkidézés A varázslattal megidézett sárkánygyík harcol a használó oldalán. A karaktertől hat láb távolságra jelenik meg, és minden ellenséges lényre rátámad, amíg a varázslat véget nem ér, vagy amíg meg nem ölik. Ekkor eltűnik. 22
Daedrothidézés.jpg Daedrothidézés A varázslattal megidézett daedroth harcol a használó oldalán. A karaktertől hat láb távolságra jelenik meg, és minden ellenséges lényre rátámad, amíg a varázslat véget nem ér, vagy amíg meg nem ölik. Ekkor eltűnik. 32
Dremoraidézés.jpg Dremoraidézés A varázslattal megidézett dremora harcol a használó oldalán. A karaktertől hat láb távolságra jelenik meg, és minden ellenséges lényre rátámad, amíg a varázslat véget nem ér, vagy amíg meg nem ölik. Ekkor eltűnik. 28
Fabrikánsidézés.jpg Fabrikánsidézés A varázslattal megidézett fabrikáns harcol a használó oldalán. A karaktertől hat láb távolságra jelenik meg, és minden ellenséges lényre rátámad, amíg a varázslat véget nem ér, vagy amíg meg nem ölik. (Csak a Tribunalban) 10
Lángelementál-idézés.jpg Lángelementál-idézés A varázslattal megidézett lángelementál harcol a használó oldalán. A karaktertől hat láb távolságra jelenik meg, és minden ellenséges lényre rátámad, amíg a varázslat véget nem ér, vagy amíg meg nem ölik. Ekkor eltűnik. 23
Fagyelementál-idézés.jpg Fagyelementál-idézés A varázslattal megidézett fagyelementál harcol a használó oldalán. A karaktertől hat láb távolságra jelenik meg, és minden ellenséges lényre rátámad, amíg a varázslat véget nem ér, vagy amíg meg nem ölik. Ekkor eltűnik. 27
Aranyszentidézés.jpg Aranyszentidézés A varázslattal megidézett aranyszent harcol a használó oldalán. A karaktertől hat láb távolságra jelenik meg, és minden ellenséges lényre rátámad, amíg a varázslat véget nem ér, vagy amíg meg nem ölik. Ekkor eltűnik. 55
Csontóriás-idézés.jpg Csontóriás-idézés A varázslattal megidézett csontóriás harcol a használó oldalán. A karaktertől hat láb távolságra jelenik meg, és minden ellenséges lényre rátámad, amíg a varázslat véget nem ér, vagy amíg meg nem ölik. Ekkor eltűnik. 15
Éhségidézés.jpg Éhségidézés A varázslattal megidézett éhség harcol a használó oldalán. A karaktertől hat láb távolságra jelenik meg, és minden ellenséges lényre rátámad, amíg a varázslat véget nem ér, vagy amíg meg nem ölik. Ekkor eltűnik. 29
Koboldidézés.jpg Koboldidézés A varázslattal megidézett kobold harcol a használó oldalán. A karaktertől hat láb távolságra jelenik meg, és minden ellenséges lényre rátámad, amíg a varázslat véget nem ér, vagy amíg meg nem ölik. Ekkor eltűnik. 12
Csontvázbajnok-idézés.jpg Csontvázbajnok-idézés A varázslattal megidézett csontvázbajnok harcol a használó oldalán. A karaktertől hat láb távolságra jelenik meg, és minden ellenséges lényre rátámad, amíg a varázslat véget nem ér, vagy amíg meg nem ölik. Ekkor eltűnik. 13
Viharelementál-idézés.jpg Viharelementál-idézés A varázslattal megidézett viharelementál harcol a használó oldalán. A karaktertől hat láb távolságra jelenik meg, és minden ellenséges lényre rátámad, amíg a varázslat véget nem ér, vagy amíg meg nem ölik. Ekkor eltűnik. 38
Hárpiaidézés.jpg Hárpiaidézés A varázslattal megidézett hárpia harcol a használó oldalán. A karaktertől hat láb távolságra jelenik meg, és minden ellenséges lényre rátámad, amíg a varázslat véget nem ér, vagy amíg meg nem ölik. Ekkor eltűnik. 52
Élőhalottűzés.jpg Élőhalottűzés Átmenetileg megnöveli az élőhalott menekülési hajlandóságát. A varázslat ereje a növekedés értékét határozza meg. 0.2

Pusztítás iskolája[szerkesztés]

A pusztító varázslatok az eleven és élőhalott lényeket egyaránt sebzik. Az erre szakosodott varázslók általában harci mágusok. Sok egyszerű változata van a pusztító varázslatoknak, nem beszélve a számtalan, becsvágyó varázshasználók által készített egyedi változatokról. Hatásuk szerint öt osztályba sorolhatók: elemi sebzés, tulajdonságcsapolás, tulajdonság-károsítás, sebezhetőség, szétzúzás.

Ikon Név Leírás Mana
Corprus.jpg Corprus Corprus betegséggel fertőzi meg az áldozatot. A corprus egy különleges betegség, és addig sújtja az áldozatot, amíg meg nem gyógyítják. 2500
Tulajdonságrontás.jpg Tulajdonságrontás Csökkenti az áldozat valamely alaptulajdonságának értékét. A kapcsolódó tulajdonságok értéke is módosul. A varázslat elmúltával nem áll vissza az eredeti érték, csak a megfelelő helyreállító varázslat, vagy ital segítségével. A varázslat ereje azt az egységet mutatja, amivel a tulajdonság értéke másodpercenként csökken a varázslat időtartama alatt. 8
Erőnlétrontás.jpg Erőnlétrontás Csökkenti az áldozat erőnlétét. A varázslat elmúltával nem áll vissza az eredeti érték, csak helyreállító varázslat, vagy ital segítségével. A varázslat ereje azt az egységet mutatja, amivel az erőnlét értéke másodpercenként csökken a varázslat időtartama alatt. 4
Egészségrontás.jpg Egészségrontás Csökkenti az áldozat életerejét. A varázslat elmúltával nem áll vissza az eredeti érték, csak helyreállító varázslat, vagy ital segítségével. A varázslat ereje azt az egységet mutatja, amivel az egészség értéke másodpercenként csökken a varázslat időtartama alatt. 8
Varázserőrontás.jpg Varázserőrontás Csökkenti a célpont varázserejét. A varázslat elmúltával nem áll vissza az eredeti érték, csak helyreállító varázslat, vagy ital segítségével. A varázslat ereje azt az egységet mutatja, amivel a varázserő értéke másodpercenként csökken a varázslat időtartama alatt. 8
Képességrontás.jpg Képességrontás Csökkenti az áldozat valamely képességének értékét. A varázslat elmúltával nem áll vissza az eredeti érték, csak helyreállító varázslat, vagy ital segítségével. A varázslat ereje azt az egységet mutatja, amivel a képesség értéke másodpercenként csökken a varázslat időtartama alatt. 8
Páncélbomlasztás.jpg Páncélszétzúzás Ez a varázslat a viselt páncélzatot károsítja érintéssel, vagy távolból elsütött varázslattal. 6
Fegyverbomlasztás.jpg Fegyverszétzúzás A fegyvert károsítja érintéssel, vagy távolból elsütött varázslattal. 6
Tulajdonság-csapolás.jpg Tulajdonságcsapolás Átmenetileg csökkenti az áldozat valamely alaptulajdonságának értékét. A kapcsolódó tulajdonságok értéke is módosul. A varázslat elmúltával az értékek visszaállnak eredeti állapotukba. A varázslat ereje mutatja, mennyivel csökken a tulajdonság másodpercenként a varázslat időtartama alatt. 1
Erőnlét-csapolás.jpg Erőnlétcsapolás Átmenetileg csökkenti az áldozat erőnlétét. A varázslat elmúltával visszaáll az eredeti állapot. A varázslat ereje mutatja, mennyivel csökken az erőnlét másodpercenként a varázslat időtartama alatt. 2
Egészség-csapolás.jpg Egészség-csapolás Átmenetileg csökkenti az áldozat életerejét. A varázslat elmúltával visszaáll az eredeti állapot. A varázslat ereje mutatja, mennyivel csökken az életerő másodpercenként a varázslat időtartama alatt. 4
Varázserő-csapolás.jpg Varázserő-csapolás Átmenetileg csökkenti az áldozat varázserejét. A varázslat elmúltával visszaáll az eredeti állapot. A varázslat ereje azt mutatja, mennyivel csökken a varázserő másodpercenként a varázslat időtartama alatt. 4
Képesség-csapolás.jpg Képességcsapolás Átmenetileg csökkenti az áldozat valamely képességét. A varázslat elmúltával visszaáll az eredeti állapot. A varázslat ereje azt mutatja, mennyivel csökken a tulajdonság másodpercenként a varázslat időtartama alatt. 1
Tűzsebzés.jpg Tűzsebzés Az előidézett tűz felrobban a célponttal való érintkezéskor, és tűzsebzést okoz. 5
Fagysebzés.jpg Fagysebzés Fagysebzést okoz a varázslat környezetében. 5
Mérgezés.jpg Mérgezés Mérgező savfelhőt előidéző varázslat. Az áldozat életereje a mérgező hatás végéig csökken, mérgezésgyógyító varázslat vagy ital fordíthatja vissza. 9
Villámsebzés.jpg Villámsebzés Az előidézett villám az első útjába kerülő áldozatot megsebzi. 7
Varázsbéklyó.jpg Varázsbéklyó Megakadályozza, hogy a célpont visszanyerje varázserejét alvás közben a varázslat időtartama alatt. 1
Napégés.jpg Napégés A varázslat hatására csökken az áldozat életereje, ha nappal kint tartózkodik. A sebzés ereje a nap erejével változik, legkisebb napfelkeltekor (6-kor) és naplementekor (8-kor). 1
Vámpírizmus.jpg Vámpírizmus A Porphyric Hemophilia betegség valamennyi előnyét és gyengeségét a célpontra ruházza. 5
Sorvadási hajlam.jpg Sorvadási hajlam Csökkenti a sorvadással szembeni ellenálló képességet. 4
Szokványoskórhajlam.jpg Szokványoskórhajlam Csökkenti a szokványos betegséggel szembeni ellenálló képességet. 2
Hajlam corprusra.jpg Hajlam corprusra Csökkenti a corprus betegséggel szembeni ellenállást. 4
Tűzérzékenység.jpg Tűzérzékenység Csökkenti a célpont tűzsebzéssel szembeni ellenállását. 2
Fagyérzékenység.jpg Fagyérzékenység Csökkenti a célpont fagysebzéssel szembeni ellenállását. 2
Mágiaérzékenység.jpg Mágiaérzékenység Csökkenti a célpont nem elemi varázslatokkal szembeni ellenállását. 2
Normálfegyver-érzékenység.jpg Normálfegyver-érzékenység Csökkenti a célpont normál fegyverekkel szembeni ellenállását (nem bűvölt vagy ezüstfegyver). 2
Méregérzékenység.jpg Méregérzékenység Csökkenti a célpont méreggel szembeni ellenállását. 2
Villámérzékenység.jpg Villámérzékenység Csökkenti a célpont villámsebzéssel szembeni ellenállását. 2