Morrowind:Varázslat hatások
A következő táblázat a Morrowindben használatos összes varázslatot tartalmazza, iskolák szerinti besorolásban, rövid leírást adva azok hatásáról. A mana jelöli, mennyi varázserő szükséges a varázslat elsütéséhez.
Átváltoztatás iskolája[szerkesztés]
Az átváltoztató varázslatok a fizikai világ és annak természetes részeinek manipulációjára irányulnak. Az átváltoztatás hatása lehet víz alatti légzés, vízen járás, ugrás, lebegés, zárnyitás és varázspajzsok a fizikai sebzés ellen.
Ikon | Név | Leírás | Mana |
Megterhelés | Ideiglenesen növeli az áldozat terheltségét, az erőnléte is nagyobb mértékben fogy. A varázslat ereje határozza meg a megterhelés mértékét. Ha a hatás véget ér, a hozzáadott terhelés eltűnik. | 1 | |
Pihekönnyedség | Lecsökkenti a célpont terheltségét, erőnléte kevésbé fogy. A varázslat ereje határozza meg a súlycsökkenést. | 1 | |
Tűzpajzs | Tűzpajzsot hoz létre a célpont egész teste körül. A varázslat csökkenti a tűztámadás erejét, és megsebzi a közel lévő ellenséget. Habár az ikon színe alapján a pusztító varázslatokhoz tartozik, valójában átváltoztató varázslat. | 3 | |
Fagypajzs | Fagypajzsot hoz létre a célpont egész teste körül, csökkenti a fagytámadás erejét és megsebzi a közel lévő ellenséget. | 3 | |
Ugrás | varázslat hatására a célpont magasabbra és távolabbra tud ugrani. A varázslat erejével arányos az ugrás magassága és távolsága. | 3 | |
Lebegés | Ideiglenesen képessé teszi a célpontot a levegőben való lebegésre, mozgásra. A varázslat ereje a célpont mozgásának gyorsaságát határozza meg a levegőben. | 3 | |
Villámpajzs | Villámpajzsot hoz létre a célpont teste köré. A varázslat csökkenti a villámtámadás erejét, és megsebzi a közel lévő ellenséget. | 3 | |
Bezárás | Bezárja a tárolókat, ajtókat. A varázslat ereje meghatározza, milyen bonyolultságú zár kerül a célpontra. A hatásnak nincs időtartama, a tároló, vagy ajtó mindaddig zárva marad, amíg azt kulccsal, tolvajkulccsal, vagy varázslattal ki nem nyitják. | 2 | |
Zárnyitás | Kinyitja a tárolókat, ajtókat. Ereje meghatározza, milyen bonyolultságú zárat lehet vele kinyitni. | 6 | |
Pajzs | Mágikus pajzsot hoz létre a célpont teste köré. A varázslat ereje hozzáadódik a célpont védelmi szintjéhez. | 2 | |
Lassúesés | Lelassítja a zuhanást és csökkenti a sérülést földetéréskor. | 3 | |
Gyorsúszás | Átmenetileg megnöveli a célpont úszási sebességét. | 2 | |
Kopoltyú | Képessé teszi a célpontot a víz alatti légzésre. | 3 | |
Vízenjárás | Lehetővé teszi a célpont számára a víz felszínén való járást. | 3 |
Idézés iskolája[szerkesztés]
Az idéző varázslatok mágikus tárgyakat és élőlényeket hívnak át külső síkokról, hogy azok megidézőjüket szolgálják. A varázslat hatása magában foglalja az uralmat a hétköznapi és mágikus lények, a nem evilági fegyverek és vértek, valamint az idézett daedrikus segítők és erők felett, amelyek szolgálják és védik a varázslót.
Ikon | Név | Leírás | Mana |
Harcibárdidézés | Könnyű daedrikus harcibárdot idéz a varázslat. A megidézett fegyver automatikusan a használó kezébe kerül. Ha a hatásnak vége, a fegyver eltűnik, és a korábban használt tárgy kerül a helyére. | 2 | |
Csizmaidézés | Könnyű daedrikus csizmát idéz a varázslat. A megidézett csizma automatikusan a használóra kerül. Ha a hatásnak vége, a csizma eltűnik, és a korábban használt kerül a helyére. | 2 | |
Mellvértidézés | Könnyű daedrikus mellvértet idéz a varázslat. A megidézett mellvért automatikusan a használóra kerül. Ha a hatásnak vége, a mellvért eltűnik, és a korábban használt kerül a helyére. | 2 | |
Tőridézés | Könnyű daedrikus tőrt idéz a varázslat. A megidézett tőr automatikusan a használó kezébe kerül. Ha a hatásnak vége, a fegyver eltűnik, és a korábban használt tárgy kerül a helyére. | 2 | |
Kesztyűidézés | Könnyű daedrikus páncélkesztyűt idéz a varázslat. A megidézett kesztyű automatikusan a használóra kerül. Ha a hatásnak vége, a kesztyű eltűnik, és a korábban használt kerül a helyére. | 2 | |
Sisakidézés | Könnyű daedrikus sisakot idéz a varázslat. A megidézett sisak automatikusan a használóra kerül. Ha a hatásnak vége, a sisak eltűnik, és a korábban használt kerül a helyére. | 2 | |
Hosszúíjidézés | Könnyű daedrikus hosszúíjat idéz a varázslat. A megidézett íj automatikusan a használó kezébe kerül. Ha a hatásnak vége, a fegyver eltűnik, és a korábban használt tárgy kerül a helyére. | 2 | |
Hosszúkard-idézés | Könnyű daedrikus hosszúkardot idéz a varázslat. A megidézett kard automatikusan a használó kezébe kerül. Ha a hatásnak vége, a kard eltűnik, és a korábban használt tárgy kerül a helyére. | 2 | |
Buzogányidézés | Könnyű daedrikus buzogányt idéz a varázslat. A megidézett buzogány automatikusan a használó kezébe kerül. Ha a hatásnak vége, a buzogány eltűnik, és a korábban használt tárgy kerül a helyére. | 2 | |
Pajzsidézés | Könnyű daedrikus pajzsot idéz a varázslat. A megidézett pajzs automatikusan a használó kezébe kerül. Ha a hatásnak vége, a pajzs eltűnik, és a korábban használt tárgy kerül a helyére. | 2 | |
Lándzsaidézés | Könnyű daedrikus lándzsát idéz a varázslat. A megidézett lándzsa automatikusan a használó kezébe kerül. Ha a hatásnak vége, a lándzsa eltűnik, és a korábban használt tárgy kerül a helyére. | 2 | |
Medve hívása | A varázslattal megidézett medve harcol a használó oldalán. A karaktertől hat láb távolságra jelenik meg, és minden ellenséges lényre rátámad, amíg a varázslat véget nem ér, vagy amíg meg nem ölik, ekkor eltűnik. (Csak a Bloodmoonban) | 30 | |
Farkas hívása | A varázslattal megidézett farkas harcol a használó oldalán. A karaktertől hat láb távolságra jelenik meg, és minden ellenséges lényre rátámad, amíg a varázslat véget nem ér, vagy amíg meg nem ölik. Ekkor eltűnik. (Csak a Bloodmoonban) | 30 | |
Lényirányítás | Képessé teszi a használót a lények irányítására, hogy az ellenség ellen harcoljanak a varázslat időtartamáig. A pontérték határozza meg, milyen szintű lények irányíthatóak. Ha a varázslatnak vége, elvész a lények feletti hatalom. | 15 | |
Humanoidirányítás | Képessé teszi a használót a humanoidok irányítására, hogy az ellenség ellen harcoljanak a varázslat időtartamáig. A pontérték határozza meg, milyen szintű humanoidok irányíthatóak. Ha a varázslatnak vége, elvész a humanoidok feletti hatalom. | 15 | |
Ősiszellem-idézés | A varázslattal megidézett ősi szellem harcol a használó oldalán. A karaktertől hat láb távolságra jelenik meg, és minden ellenséges lényre rátámad, amíg a varázslat véget nem ér, vagy amíg meg nem ölik. Ekkor eltűnik. | 7 | |
Csontúridézés | A varázslattal megidézett csontúr harcol a használó oldalán. A karaktertől hat láb távolságra jelenik meg, és minden ellenséges lényre rátámad, amíg a varázslat véget nem ér, vagy amíg meg nem ölik. Ekkor eltűnik. | 25 | |
Csontharcosidézés | A varázslattal megidézett csontharcos harcol a használó oldalán. A karaktertől hat láb távolságra jelenik meg, és minden ellenséges lényre rátámad, amíg a varázslat véget nem ér, vagy amíg meg nem ölik. Ekkor eltűnik. | 13 | |
Csontfarkasidézés | A varázslattal megidézett csontfarkas harcol a használó oldalán. A karaktertől hat láb távolságra jelenik meg, és minden ellenséges lényre rátámad, amíg a varázslat véget nem ér, vagy amíg meg nem ölik. Ekkor eltűnik. (Csak a Bloodmoonban) | 30 | |
Gömbcenturió-idézés | A varázslattal megidézett gömbcenturió harcol a használó oldalán. A karaktertől hat láb távolságra jelenik meg, és minden ellenséges lényre rátámad, amíg a varázslat véget nem ér, vagy amíg meg nem ölik. Ekkor eltűnik. | 25 | |
Sárkánygyíkidézés | A varázslattal megidézett sárkánygyík harcol a használó oldalán. A karaktertől hat láb távolságra jelenik meg, és minden ellenséges lényre rátámad, amíg a varázslat véget nem ér, vagy amíg meg nem ölik. Ekkor eltűnik. | 22 | |
Daedrothidézés | A varázslattal megidézett daedroth harcol a használó oldalán. A karaktertől hat láb távolságra jelenik meg, és minden ellenséges lényre rátámad, amíg a varázslat véget nem ér, vagy amíg meg nem ölik. Ekkor eltűnik. | 32 | |
Dremoraidézés | A varázslattal megidézett dremora harcol a használó oldalán. A karaktertől hat láb távolságra jelenik meg, és minden ellenséges lényre rátámad, amíg a varázslat véget nem ér, vagy amíg meg nem ölik. Ekkor eltűnik. | 28 | |
Fabrikánsidézés | A varázslattal megidézett fabrikáns harcol a használó oldalán. A karaktertől hat láb távolságra jelenik meg, és minden ellenséges lényre rátámad, amíg a varázslat véget nem ér, vagy amíg meg nem ölik. (Csak a Tribunalban) | 10 | |
Lángelementál-idézés | A varázslattal megidézett lángelementál harcol a használó oldalán. A karaktertől hat láb távolságra jelenik meg, és minden ellenséges lényre rátámad, amíg a varázslat véget nem ér, vagy amíg meg nem ölik. Ekkor eltűnik. | 23 | |
Fagyelementál-idézés | A varázslattal megidézett fagyelementál harcol a használó oldalán. A karaktertől hat láb távolságra jelenik meg, és minden ellenséges lényre rátámad, amíg a varázslat véget nem ér, vagy amíg meg nem ölik. Ekkor eltűnik. | 27 | |
Aranyszentidézés | A varázslattal megidézett aranyszent harcol a használó oldalán. A karaktertől hat láb távolságra jelenik meg, és minden ellenséges lényre rátámad, amíg a varázslat véget nem ér, vagy amíg meg nem ölik. Ekkor eltűnik. | 55 | |
Csontóriás-idézés | A varázslattal megidézett csontóriás harcol a használó oldalán. A karaktertől hat láb távolságra jelenik meg, és minden ellenséges lényre rátámad, amíg a varázslat véget nem ér, vagy amíg meg nem ölik. Ekkor eltűnik. | 15 | |
Éhségidézés | A varázslattal megidézett éhség harcol a használó oldalán. A karaktertől hat láb távolságra jelenik meg, és minden ellenséges lényre rátámad, amíg a varázslat véget nem ér, vagy amíg meg nem ölik. Ekkor eltűnik. | 29 | |
Koboldidézés | A varázslattal megidézett kobold harcol a használó oldalán. A karaktertől hat láb távolságra jelenik meg, és minden ellenséges lényre rátámad, amíg a varázslat véget nem ér, vagy amíg meg nem ölik. Ekkor eltűnik. | 12 | |
Csontvázbajnok-idézés | A varázslattal megidézett csontvázbajnok harcol a használó oldalán. A karaktertől hat láb távolságra jelenik meg, és minden ellenséges lényre rátámad, amíg a varázslat véget nem ér, vagy amíg meg nem ölik. Ekkor eltűnik. | 13 | |
Viharelementál-idézés | A varázslattal megidézett viharelementál harcol a használó oldalán. A karaktertől hat láb távolságra jelenik meg, és minden ellenséges lényre rátámad, amíg a varázslat véget nem ér, vagy amíg meg nem ölik. Ekkor eltűnik. | 38 | |
Hárpiaidézés | A varázslattal megidézett hárpia harcol a használó oldalán. A karaktertől hat láb távolságra jelenik meg, és minden ellenséges lényre rátámad, amíg a varázslat véget nem ér, vagy amíg meg nem ölik. Ekkor eltűnik. | 52 | |
Élőhalottűzés | Átmenetileg megnöveli az élőhalott menekülési hajlandóságát. A varázslat ereje a növekedés értékét határozza meg. | 0.2 |
Pusztítás iskolája[szerkesztés]
A pusztító varázslatok az eleven és élőhalott lényeket egyaránt sebzik. Az erre szakosodott varázslók általában harci mágusok. Sok egyszerű változata van a pusztító varázslatoknak, nem beszélve a számtalan, becsvágyó varázshasználók által készített egyedi változatokról. Hatásuk szerint öt osztályba sorolhatók: elemi sebzés, tulajdonságcsapolás, tulajdonság-károsítás, sebezhetőség, szétzúzás.
Ikon | Név | Leírás | Mana |
Corprus | Corprus betegséggel fertőzi meg az áldozatot. A corprus egy különleges betegség, és addig sújtja az áldozatot, amíg meg nem gyógyítják. | 2500 | |
Tulajdonságrontás | Csökkenti az áldozat valamely alaptulajdonságának értékét. A kapcsolódó tulajdonságok értéke is módosul. A varázslat elmúltával nem áll vissza az eredeti érték, csak a megfelelő helyreállító varázslat, vagy ital segítségével. A varázslat ereje azt az egységet mutatja, amivel a tulajdonság értéke másodpercenként csökken a varázslat időtartama alatt. | 8 | |
Erőnlétrontás | Csökkenti az áldozat erőnlétét. A varázslat elmúltával nem áll vissza az eredeti érték, csak helyreállító varázslat, vagy ital segítségével. A varázslat ereje azt az egységet mutatja, amivel az erőnlét értéke másodpercenként csökken a varázslat időtartama alatt. | 4 | |
Egészségrontás | Csökkenti az áldozat életerejét. A varázslat elmúltával nem áll vissza az eredeti érték, csak helyreállító varázslat, vagy ital segítségével. A varázslat ereje azt az egységet mutatja, amivel az egészség értéke másodpercenként csökken a varázslat időtartama alatt. | 8 | |
Varázserőrontás | Csökkenti a célpont varázserejét. A varázslat elmúltával nem áll vissza az eredeti érték, csak helyreállító varázslat, vagy ital segítségével. A varázslat ereje azt az egységet mutatja, amivel a varázserő értéke másodpercenként csökken a varázslat időtartama alatt. | 8 | |
Képességrontás | Csökkenti az áldozat valamely képességének értékét. A varázslat elmúltával nem áll vissza az eredeti érték, csak helyreállító varázslat, vagy ital segítségével. A varázslat ereje azt az egységet mutatja, amivel a képesség értéke másodpercenként csökken a varázslat időtartama alatt. | 8 | |
Páncélszétzúzás | Ez a varázslat a viselt páncélzatot károsítja érintéssel, vagy távolból elsütött varázslattal. | 6 | |
Fegyverszétzúzás | A fegyvert károsítja érintéssel, vagy távolból elsütött varázslattal. | 6 | |
Tulajdonságcsapolás | Átmenetileg csökkenti az áldozat valamely alaptulajdonságának értékét. A kapcsolódó tulajdonságok értéke is módosul. A varázslat elmúltával az értékek visszaállnak eredeti állapotukba. A varázslat ereje mutatja, mennyivel csökken a tulajdonság másodpercenként a varázslat időtartama alatt. | 1 | |
Erőnlétcsapolás | Átmenetileg csökkenti az áldozat erőnlétét. A varázslat elmúltával visszaáll az eredeti állapot. A varázslat ereje mutatja, mennyivel csökken az erőnlét másodpercenként a varázslat időtartama alatt. | 2 | |
Egészség-csapolás | Átmenetileg csökkenti az áldozat életerejét. A varázslat elmúltával visszaáll az eredeti állapot. A varázslat ereje mutatja, mennyivel csökken az életerő másodpercenként a varázslat időtartama alatt. | 4 | |
Varázserő-csapolás | Átmenetileg csökkenti az áldozat varázserejét. A varázslat elmúltával visszaáll az eredeti állapot. A varázslat ereje azt mutatja, mennyivel csökken a varázserő másodpercenként a varázslat időtartama alatt. | 4 | |
Képességcsapolás | Átmenetileg csökkenti az áldozat valamely képességét. A varázslat elmúltával visszaáll az eredeti állapot. A varázslat ereje azt mutatja, mennyivel csökken a tulajdonság másodpercenként a varázslat időtartama alatt. | 1 | |
Tűzsebzés | Az előidézett tűz felrobban a célponttal való érintkezéskor, és tűzsebzést okoz. | 5 | |
Fagysebzés | Fagysebzést okoz a varázslat környezetében. | 5 | |
Mérgezés | Mérgező savfelhőt előidéző varázslat. Az áldozat életereje a mérgező hatás végéig csökken, mérgezésgyógyító varázslat vagy ital fordíthatja vissza. | 9 | |
Villámsebzés | Az előidézett villám az első útjába kerülő áldozatot megsebzi. | 7 | |
Varázsbéklyó | Megakadályozza, hogy a célpont visszanyerje varázserejét alvás közben a varázslat időtartama alatt. | 1 | |
Napégés | A varázslat hatására csökken az áldozat életereje, ha nappal kint tartózkodik. A sebzés ereje a nap erejével változik, legkisebb napfelkeltekor (6-kor) és naplementekor (8-kor). | 1 | |
Vámpírizmus | A Porphyric Hemophilia betegség valamennyi előnyét és gyengeségét a célpontra ruházza. | 5 | |
Sorvadási hajlam | Csökkenti a sorvadással szembeni ellenálló képességet. | 4 | |
Szokványoskórhajlam | Csökkenti a szokványos betegséggel szembeni ellenálló képességet. | 2 | |
Hajlam corprusra | Csökkenti a corprus betegséggel szembeni ellenállást. | 4 | |
Tűzérzékenység | Csökkenti a célpont tűzsebzéssel szembeni ellenállását. | 2 | |
Fagyérzékenység | Csökkenti a célpont fagysebzéssel szembeni ellenállását. | 2 | |
Mágiaérzékenység | Csökkenti a célpont nem elemi varázslatokkal szembeni ellenállását. | 2 | |
Normálfegyver-érzékenység | Csökkenti a célpont normál fegyverekkel szembeni ellenállását (nem bűvölt vagy ezüstfegyver). | 2 | |
Méregérzékenység | Csökkenti a célpont méreggel szembeni ellenállását. | 2 | |
Villámérzékenység | Csökkenti a célpont villámsebzéssel szembeni ellenállását. | 2 |