Morrowind:Osztályok

Innen: Elder Scrolls Lapok


A Morrowindben minden humanoid karakternek van osztálya, többek között a te karakterednek és az NPC-knek is. Egy karakter osztálya visszatükrözi a társadalmi elhelyezkedését, munkáját vagy egyszerűen azokat a dolgokat, amikben jó. A játékban az osztály egy karakter tulajdonságait három különböző nézetből foglalja egybe: specializáció, kedvenc képességek és elsődleges/másodlagos képességek. Együtt ezek nagyban befolyásolják karakteredet úgy a játék elején, mint a játék közben, szintlépésnél. Ha létrehozol egy karaktert, létrehozhatsz egy saját osztályt vagy választhatsz a játék huszonegy előre meghatározott osztályából.

Osztály Támadás Mágiahasználat Lopakodás Tulajd.
Kovácsolás Atlétika Bárd Blokkolás Zúzófegyver Nehéz páncél Hosszúpenge Közepes páncél Lándzsa Alkímia Átváltoztatás Idézés Pusztítás Bűvölés Illúzió Miszticizmus Oltalmazás Vértezetlen Akrobatika Ökölharc Könnyű páncél Mesterlövészet Kereskedés Tolvajlás Rövidpenge Settenkedés Beszédkészség
Akrobata E m m E E m m E E m MOZG, ÁLL
Árnymágus E m E E m m m m E E GYRS, AKEŐ
Barbár m E E E E E m m m m GYRS, ERŐ
Bárd E E m E m m E m m E INT, SZEM
Bérgyilkos m m m m E E E m E E INT, GYRS
Boszorkányüldöző m m E E E m m E E m MOZG, INT
Csatamágus m E m E m m E E m E ÁLL, AKEŐ
Felderítő E E E E m m m m m E ÁLL, GYRS
Gyógyító m m E m E E m E m E SZEM, AKEŐ
Harcimágus E E m m E E E m m m INT, ERŐ
Harcos m E m E m E E E m m ÁLL, ERŐ
Íjász E E E m m m m E E m MOZG, ERŐ
Lovag m E E E E m m m m E SZEM, ERŐ
Mágus m E m E m E E E m m INT, AKEŐ
Paplovag m E E E E m m E m m MOZG, ERŐ
Szerencsevadász m E m m m E E E E m SZEM, GYRS
Szerzetes E m m m E E E m m E MOZG, AKEŐ
Tolvaj m E m E m m E E E m MOZG, GYRS
Ügynök m m m m E E m E E E MOZG, SZEM
Varázsló m m E E E E m E m m ÁLL, INT
Zarándok m E m m E m E E m E ÁLL, SZEM

Ami egy osztályt leír[szerkesztés]

Minden osztály rendelkezik egy specializációval: támadás, mágiahasználat vagy lopakodás. Mind a huszonhét képesség ezek egyike. A karaktered egy öt pont bónuszt kap azon kilenc kezdő szakértelméhez, amelyek megfelelnek az osztályuk specializációjának. Ezeket a képességeket gyorsabban is növelik, tehát minden képesség szint teljesítéséhez elég a normális tapasztalati pontok 80%-ának megszerzése. A fenti táblában a sötétebben jelzett képességek – osztályonként – jelzik a specializációt.

Mindegyik osztálynak van két kedvenc képessége, ami a nyolc elsődlegesből kerül ki. A karaktered kezdéskor tíz extra ponttal rendelkezik a kedvenc képességéből, amik a faj és nem által meghatározott értékekhez adódnak hozzá. A táblázat utolsó oszlopa minden osztály kedvenc képességét mutatja.

Minden osztály öt "elsődleges" és öt "másodlagos" képességgel rendelkezik, a többi tizenhét pedig a "kiegészítő" kategóriába tartozik. A legnagyobb különbség, hogy csak az elsődleges- és a másodlagos képességek növekedésével léphetsz szintet. A másik előny, hogy kezdéskor karaktered minden elsődleges képessége 30 ponton és minden másodlagos képessége 15 ponton áll. A kiegészítők 5 pontról indulnak. Ezek az értékek természetesen minden specializáció és faj általi bónusz előttről értendők. Az elsődleges képességeknél a képességnövekedéshez a normál mérték mindössze 75%-át elég elérni, de a kiegészítőknél ez az érték 125%. A fenti táblában az elsődleges képességeket nagy E-vel, a másodlagosakat pedig kis m-mel jelöltük.

Osztályválasztás[szerkesztés]

A karaktered osztályát rögtön a játék elején kell kiválasztanod, amikor beszélsz Socucius Ergallával a Seyda Neen-i Nép- és Adóügynökség irodájában. Három lehetőséged van ezt megtenni. Ha azt választod, hogy válaszolsz a kérdéseire, akkor tíz kérdést tesz majd fel, és a válaszaid alapján ajánl neked egy osztályt. Ha úgy döntesz, elmondasz neki néhány szükséges információt, választhatsz egyet a tíz előre meghatározott osztályból. A harmadik lehetőséggel, lehetővé válik számodra egy saját osztály létrehozása és elnevezése, a specializáció, a kedvenc képességek és az elsődleges/másodlagos képességek kiválasztásával. Amíg még beszélsz vele, addig változtathatsz a fajon, nemen, osztályon és születési jegyen, de ha egyszer eldöntötted ezeket, többé már nem lehet teheted ezt meg.

Egy osztály kiválasztása legfőképpen a személyes ízlés és stílus dolga. Szerencsére a választott osztályod semmiben sem akadályozza a karakterfejlődésed-, a játék- és a történet menetét. Ezek egyszerűen olyan lehetőségeket teremtenek, amiket többé-kevésbé ki kell használni. Például a karakterednek nem szükséges tolvajnak vagy lopakodás specialistának lennie, ahhoz, hogy csatlakozhasson a Tolvajok Céhéhez, és így sokkal nagyobb kihívást jelentenek a Céh küldetései, ha a fenti kettő a kiegészítő képességekhez tartozik.

Tehát egy saját osztály létrehozása, nem jár közvetlen hátránnyal, de jóval több odafigyelést és megfontolást igényel. Egy átgondolatlanul összedobott osztály minden esélyt megteremt a rossz játékélményre. Vitatható módon a legbénítóbb melléfogás az irányító képességek elosztása az elsődleges-, másodlagos és kiegészítő képességek között. Ez nagyon nehézzé teszi, hogy elérd az optimális attribútum növekedést szintlépésnél, és még azt is okozhatja, hogy egyes képességek jóval lemaradnak mások mögött.

Nagyon hasznos megtanulni, hogy mik növelik a képességek pontjait, annak árán is, hogy ezek a műveletek nem mindig sikeresek. Ha egy képesség szintje alacsony, mert kiegészítő kategóriában van, nagyon unalmas vagy akár veszélyes is lehet, ha a gyakorlatból akarunk tapasztalatot szerezni. Néhány kiegészítő képességet magasabb szakértelemmel kezdeni csökkentheti ezt a hátrányt. Például kevésbé veszélyes egy olyan fegyver viselése, amiben nem vagy képzett egy olyan pajzzsal, amivel viszont már jól bánsz. Nem annyira időrabló és drága egy fegyver folyamatos használata, ha képes vagy azt magad megjavítani. Amennyiben ezeket figyelembe veszed, amikor elsődleges vagy másodlagos képességet választasz egy saját osztályodhoz, jóval élvezetesebbé teszi a karakteredet és kevesebbszer kell igénybe venned a kiképzést.

A saját osztályok utolsó megfontolandó dolga a szerencse választása mint kedvenc attribútum. Egyik előre meghatározott osztály sem választotta ezt, de jelentős előnye lehet, ha szeretnéd, hogy egy karakter annyira kiegyensúlyozott legyen, amennyire csak lehet. Mivel a szerencse sosem nőhet szintenként egy pontnál többet, sokkal, de sokkal lassabban fog nőni a többi elsődleges képességedhez képest. A rögtön elérhető tíz pontos, osztályhoz tartozó bónusz persze lényegesen mérsékelheti ezt, és a játékosodat sokkal jobbá teheti mindenben.

Előre meghatározott osztályok[szerkesztés]

Akrobata[szerkesztés]

Akrobata.jpg
  • Játékbeli leírás: Az akrobata egy finom kifejezés a fürge betörőkre és a besurranókra. Ezek a tolvajok a lelepleződésüket a settenkedéssel kerülik el; a mozgékonyságukkal és ravaszságukkal érik el, hogy ne kaphassák el őket.
  • Specializáció: Lopakodás
  • Képességek: Mozgékonyság, Állóképesség
  • Elsődleges képességek:
Akrobatika    Akrobatika
Atlétika    Atlétika
Mesterlövészet    Mesterlövészet
Settenkedés    Settenkedés
Vértezetlen    Vértezetlen
  • Másodlagos képességek:
Beszédkészség    Beszédkészség
Átváltoztatás    Átváltoztatás
Lándzsa    Lándzsa
Ökölharc    Ökölharc
Könnyű páncél    Könnyű páncél

Ügynök[szerkesztés]

Ügynök.jpg
  • Játékbeli leírás: Az ügynökök jártasak a félrevezetésben és elkerülésben, de ki vannak képezve az önvédelemre és halálos erők használatára. Önállóak és függetlenek, életüket személyes céljaiknak, különböző ügyeknek vagy pártfogóknak szentelik.
  • Az NPC ügynökök általában a saját három legmagasabb képességeikből nyújtanak kiképzést.
  • Specializáció: Lopakodás
  • Képességek: Személyiség, Mozgékonyság
  • Elsődleges képességek:
Beszédkészség    Beszédkészség
Settenkedés    Settenkedés
Akrobatika    Akrobatika
Könnyű páncél    Könnyű páncél
Rövidpenge    Rövidpenge
  • Másodlagos képességek:
Kereskedés    Kereskedés
Idézés    Idézés
Blokkolás    Blokkolás
Vértezetlen    Vértezetlen
Illúzió    Illúzió

Íjász[szerkesztés]

Íjász.jpg
  • Játékbeli leírás: Az íjászok nagy hatótávolságú lövőfegyverekre és gyors mozgásra szakosodott harcosok. A nagy hatótávú fegyverek gyors kezelésével az ellenfelek távol tarthatóak, majd a sebesült és kimerült ellenség közelharcban karddal és pajzzsal győzhető le.
  • Specializáció: Támadás
  • Képességek: Mozgékonyság, Erő
  • Elsődleges képességek:
Mesterlövészet    Mesterlövészet
Hosszúpenge    Hosszúpenge
Blokkolás    Blokkolás
Atlétika    Atlétika
Könnyű páncél    Könnyű páncél
  • Másodlagos képességek:
Vértezetlen    Vértezetlen
Lándzsa    Lándzsa
Oltalmazás    Oltalmazás
Settenkedés    Settenkedés
Közepes páncél    Közepes páncél

Bérgyilkos[szerkesztés]

Bérgyilkos.jpg
  • Játékbeli leírás: A bérgyilkosok, akik áldozataikat észrevétlenül közelítik meg, settenkedő képességük és mozgékonyságuk hatékonyságától függenek. A végrehajtás eszközei a távolra ható fegyverek, míg közelharcban a rövid pengéjű fegyverek használatosak. A bérgyilkosok egyrészt könyörtelen gyilkosok, másrészt a nemesi ügyek szigorú erkölcsök szerint élő ügynökei.
  • Specializáció: Lopakodás
  • Képességek: Gyorsaság, Intelligencia
  • Elsődleges képességek:
Settenkedés    Settenkedés
Mesterlövészet    Mesterlövészet
Könnyű páncél    Könnyű páncél
Rövidpenge    Rövidpenge
Akrobatika    Akrobatika
  • Másodlagos képességek:
Tolvajlás    Tolvajlás
Hosszúpenge    Hosszúpenge
Alkímia    Alkímia
Blokkolás    Blokkolás
Atlétika    Atlétika

Barbár[szerkesztés]

Barbár.jpg
  • Játékbeli leírás: A barbárok a síkságok, hegységek, tengerek büszke és vad harcosainak kiválóságai. Kulturálatlanul nyílt és közvetlen emberek, de hőstetteik dicsőségesek és ádázságukkal, féktelenségükkel tűnnek ki a párbajban.
  • Specializáció: Támadás
  • Képességek: Erő, Gyorsaság
  • Elsődleges képességek:
Bárd    Bárd
Közepes páncél    Közepes páncél
Zúzófegyver    Zúzófegyver
Atlétika    Atlétika
Blokkolás    Blokkolás
  • Másodlagos képességek:
Akrobatika    Akrobatika
Könnyű páncél    Könnyű páncél
Kovácsolás    Kovácsolás
Mesterlövészet    Mesterlövészet
Vértezetlen    Vértezetlen

Bárd[szerkesztés]

Bárd.jpg
  • Játékbeli leírás: A bárdok tanítómesterek és mesemondók. Követelik a kalandot bölcsességük és éleslátásuk növelésére, és a tanulmányi tapasztalatok veszélyétől védve elkerülhetetlenül függenek a kardtól, pajzstól, varázslattól és bűvöléstől.
  • Specializáció: Lopakodás
  • Képességek: Személyiség, Intelligencia
  • Elsődleges képességek:
Beszédkészség    Beszédkészség
Alkímia    Alkímia
Akrobatika    Akrobatika
Hosszúpenge    Hosszúpenge
Blokkolás    Blokkolás
  • Másodlagos képességek:
Kereskedés    Kereskedés
Illúzió    Illúzió
Közepes páncél    Közepes páncél
Bűvölés    Bűvölés
Tolvajlás    Tolvajlás

Harcimágus[szerkesztés]

Harcimágus.jpg
  • Játékbeli leírás: A harcimágusok mind a halálos varázsigékben, mind a nehéz-páncélú harcban képzett varázsló-harcosok. Mozgékonyságukat és hajlékonyságukat áldozzák fel, hogy közel- és távolsági harcban lények idézésével és elementális sebzéssel egészítsék ki képességeiket.
  • Specializáció: Mágiahasználat
  • Képességek: Intelligencia, Erő
  • Elsődleges képességek:
Átváltoztatás    Átváltoztatás
Pusztítás    Pusztítás
Idézés    Idézés
Bárd    Bárd
Nehéz páncél    Nehéz páncél
  • Másodlagos képességek:
Miszticizmus    Miszticizmus
Hosszúpenge    Hosszúpenge
Mesterlövészet    Mesterlövészet
Bűvölés    Bűvölés
Alkímia    Alkímia
  • Varázslatok:
Pajzs (Pajzs 5 pont, 30 másodpercig, magadra)
Vízenjárás (Vízenjárás, 60 másodpercig, magadra)
Tőridézés (Tőridézés 60 másodpercig, magadra)
Ősiszellem-idézés (Ősiszellem-idézés, 60 másodpercig, magadra)
Tűzmarás (Tűzsebzés 15-30 pont, érintéskor)

Paplovag[szerkesztés]

Paplovag.jpg
  • Játékbeli leírás: A nehéz fegyverzet és mágikus erők használatának képességével rendelkező harcosok nevezhetik magukat paplovagoknak. Jótevéssel a jóért cselekszenek. Szörnyekre és gonosztevőkre vadásznak, miközben a világ gonoszainak kifosztásával gazdaggá teszik magukat.
  • Specializáció: Támadás
  • Képességek: Mozgékonyság, Erő
  • Elsődleges képességek:
Zúzófegyver    Zúzófegyver
Hosszúpenge    Hosszúpenge
Pusztítás    Pusztítás
Nehéz páncél    Nehéz páncél
Blokkolás    Blokkolás
  • Másodlagos képességek:
Oltalmazás    Oltalmazás
Kovácsolás    Kovácsolás
Ökölharc    Ökölharc
Közepes páncél    Közepes páncél
Alkímia    Alkímia
  • Varázslatok
Tűzmarás (Tűzsebzés 15-30 pont, érintéskor)

Gyógyító[szerkesztés]

Gyógyító.jpg
  • Játékbeli leírás: A gyógyítók olyan varázslók, akik ünnepélyes esküt tettek, hogy meggyógyítják a megkínzottakat és kezelik a fertőzötteket. Fenyegetés esetén csak nyomós okkal védik magukat, kerülik a támadást és mágiát. Halálos erőket csak szélsőséges esetben alkalmaznak.
  • Specializáció: Mágiahasználat
  • Képességek: Akaraterő, Személyiség
  • Elsődleges képességek:
Oltalmazás    Oltalmazás
Miszticizmus    Miszticizmus
Átváltoztatás    Átváltoztatás
Ökölharc    Ökölharc
Beszédkészség    Beszédkészség
  • Másodlagos képességek:
Illúzió    Illúzió
Alkímia    Alkímia
Vértezetlen    Vértezetlen
Könnyű páncél    Könnyű páncél
Zúzófegyver    Zúzófegyver
  • Varázslatok:
Szívgyógyítás (Egészség-helyreállítás 20-80 pont, magadra)
Pajzs (Pajzs 5 pont, 30 másodpercig, magadra)
Vízenjárás (Vízenjárás, 60 másodpercig, magadra)
Lényérzékelés (Állatérzékelés 50-150 láb 5 másodpercig, magadra)

Lovag[szerkesztés]

Lovag.jpg
  • Játékbeli leírás: A nemesi származású vagy csatában illetve lovagi tornán kitüntetett lovagok művelt harcosok. Udvariasságból és tudományokból iskolázottak, a lovagrend kódexe irányítja életüket. A harc művészetén kívül a gyógyítás és bűvölés tanait is gyakorolják.
  • Specializáció: Támadás
  • Képességek: Erő, Személyiség
  • Elsődleges képességek:
Hosszúpenge    Hosszúpenge
Bárd    Bárd
Beszédkészség    Beszédkészség
Nehéz páncél    Nehéz páncél
Blokkolás    Blokkolás
  • Másodlagos képességek:
Oltalmazás    Oltalmazás
Kereskedés    Kereskedés
Közepes páncél    Közepes páncél
Bűvölés    Bűvölés
Kovácsolás    Kovácsolás

Mágus[szerkesztés]

Mágus.jpg
  • Játékbeli leírás: A mágusok magas intelligenciájának jutalma a mágia megértése, de a gyakorlati alkalmazásból is nagy haszonra tesz szert. Természetük és motivációjuk széleskörűen változik, de egy valami közös bennük: a mágia imádata.
  • Specializáció: Mágiahasználat
  • Képességek: Intelligencia, Akaraterő
  • Elsődleges képességek:
Miszticizmus    Miszticizmus
Pusztítás    Pusztítás
Átváltoztatás    Átváltoztatás
Illúzió    Illúzió
Oltalmazás    Oltalmazás
  • Másodlagos képességek:
Bűvölés    Bűvölés
Alkímia    Alkímia
Vértezetlen    Vértezetlen
Rövidpenge    Rövidpenge
Idézés    Idézés
  • Varázslatok
Szívgyógyítás (Egészség-helyreállítás 20-80 pont magadra)
Pajzs (Pajzs 5 pont, 30 másodpercig, magadra)
Vízenjárás (Vízenjárás, 60 másodpercig, magadra)
Tűzmarás (Tűzsebzés 15-30 pont, érintéskor)
Kaméleon (Kaméleon 10%, 30 másodpercig, magadra)
Kitérés (Kitérés 10 pont, 30 másodpercig, magadra)
Lényérzékelés (Állatérzékelés 50-150 láb 5 másodpercig, magadra)

Szerzetes[szerkesztés]

Szerzetes.jpg
  • Játékbeli leírás: A szerzetesek az ökölharc és a vértezetlen önvédelem ősi művészeteinek tanulói. A leleplezést settenkedéssel, mozgékonysággal és mobilitással kerülik el, és képzettek a különböző távolsági és közelharcban használt fegyverek használatában.
  • Specializáció: Lopakodás
  • Képességek: Mozgékonyság, Akaraterő
  • Elsődleges képességek:
Ökölharc    Ökölharc
Vértezetlen    Vértezetlen
Atlétika    Atlétika
Akrobatika    Akrobatika
Settenkedés    Settenkedés
  • Másodlagos képességek:
Blokkolás    Blokkolás
Mesterlövészet    Mesterlövészet
Könnyű páncél    Könnyű páncél
Oltalmazás    Oltalmazás
Zúzófegyver    Zúzófegyver

Árnymágus[szerkesztés]

Árnymágus.jpg
  • Játékbeli leírás: Az árnymágusok olyan varázslók, akik a mágiájukat a mozgékony, kitérő és óvatos közelharc erősítésére használják. Sötét hírnevük van, mivel sok árnymágus tolvaj, végrehajtó, bérgyilkos vagy titkos ügynök.
  • Specializáció: Mágiahasználat
  • Képességek: Akaraterő, Gyorsaság
  • Elsődleges képességek:
Miszticizmus    Miszticizmus
Illúzió    Illúzió
Átváltoztatás    Átváltoztatás
Settenkedés    Settenkedés
Rövidpenge    Rövidpenge
  • Másodlagos képességek:
Könnyű páncél    Könnyű páncél
Vértezetlen    Vértezetlen
Pusztítás    Pusztítás
Mesterlövészet    Mesterlövészet
Tolvajlás    Tolvajlás
  • Varázslatok:
Pajzs (Pajzs 5 pont, 30 másodpercig, magadra)
Vízenjárás (Vízenjárás, 60 másodpercig, magadra)
Tűzmarás (Tűzsebzés 15-30 pont, érintéskor)
Kaméleon (Kaméleon 10%, 30 másodpercig, magadra)
Kitérés (Kitérés 10 pont, 30 másodpercig, magadra)
Lényérzékelés (Állatérzékelés 50-150 láb 5 másodpercig, magadra)

Zarándok[szerkesztés]

Zarándok.jpg
  • Játékbeli leírás: A zarándokok az igazságot és megvilágosodást kereső utazók. Az utakon és vadonban fegyverekkel, páncéllal és mágiával erősítik magukat. A világ széleskörű megismerésén keresztül ravasszá váltak a kereskedelemben és beszédben.
  • Specializáció: Lopakodás
  • Képességek: Személyiség, Állóképesség
  • Elsődleges képességek:
Beszédkészség    Beszédkészség
Kereskedés    Kereskedés
Mesterlövészet    Mesterlövészet
Oltalmazás    Oltalmazás
Közepes páncél    Közepes páncél
  • Másodlagos képességek:
Illúzió    Illúzió
Ökölharc    Ökölharc
Rövidpenge    Rövidpenge
Blokkolás    Blokkolás
Alkímia    Alkímia
  • Varázslatok:
Szívgyógyítás (Egészség-helyreállítás 20-80 pont, magadra)

Szerencsevadász[szerkesztés]

Szerencsevadász.jpg
  • Játékbeli leírás: A szerencsevadászok kalandorok, és jó tehetségük van ahhoz, hogy bajba keveredjenek vagy kimásszanak belőle. Bízhatnak vonzerejükben, elevenségükben, pengéjükben és üzleti érzékükben. Szerencséjükben és ösztöneikben bízva hasznot húznak az összetűzésekből és a viszályból.
  • Specializáció: Támadás
  • Képességek: Gyorsaság, Személyiség
  • Elsődleges képességek:
Rövidpenge    Rövidpenge
Kereskedés    Kereskedés
Bárd    Bárd
Könnyű páncél    Könnyű páncél
Ökölharc    Ökölharc
  • Másodlagos képességek:
Blokkolás    Blokkolás
Közepes páncél    Közepes páncél
Beszédkészség    Beszédkészség
Atlétika    Atlétika
Hosszúpenge    Hosszúpenge

Felderítő[szerkesztés]

Felderítő.jpg
  • Játékbeli leírás: A felderítők a settenkedésre számítanak, hogy túléljék az utakat és ellenfeleket, távolsági fegyvereket használnak és harcba kényszerüléskor csatározó taktikát folytatnak. A barbárokkal ellentétben a felderítők harcban inkább óvatosak és módszeresek mint megfontolatlanok.
  • Az NPC felderítők általában a saját három legmagasabb képességeikből nyújtanak kiképzést.
  • Specializáció: Támadás
  • Képességek: Gyorsaság, Állóképesség
  • Elsődleges képességek:
Settenkedés    Settenkedés
Hosszúpenge    Hosszúpenge
Közepes páncél    Közepes páncél
Atlétika    Atlétika
Blokkolás    Blokkolás
  • Másodlagos képességek:
Mesterlövészet    Mesterlövészet
Alkímia    Alkímia
Átváltoztatás    Átváltoztatás
Könnyű páncél    Könnyű páncél
Vértezetlen    Vértezetlen

Varázsló[szerkesztés]

Varázsló.jpg
  • Játékbeli leírás: A mágia elhivatottjai, a varázslók legjobban az idézésben és bűvölésben bíznak. Mágikus tekercsek, gyűrűk, páncélok és fegyverek után vágyakoznak. Az élőhalott és daedrikus szolgák irányítása kielégítik önérzetüket.
  • Specializáció: Mágiahasználat
  • Képességek: Intelligencia, Állóképesség
  • Elsődleges képességek:
Bűvölés    Bűvölés
Idézés    Idézés
Miszticizmus    Miszticizmus
Pusztítás    Pusztítás
Átváltoztatás    Átváltoztatás
  • Másodlagos képességek:
Illúzió    Illúzió
Közepes páncél    Közepes páncél
Nehéz páncél    Nehéz páncél
Mesterlövészet    Mesterlövészet
Rövidpenge    Rövidpenge
  • Varázslatok:
Pajzs (Pajzs 5 pont, 30 másodpercig, magadra)
Vízenjárás (Vízenjárás, 60 másodpercig, magadra)
Tőridézés (Tőridézés 60 másodpercig, magadra)
Ősiszellem-idézés (Ősiszellem-idézés, 60 másodpercig, magadra)
Tűzmarás (Tűzsebzés 15-30 pont, érintéskor)
Lényérzékelés (Állatérzékelés 50-150 láb 5 másodpercig, magadra)

Csatamágus[szerkesztés]

Csatamágus.jpg
  • Játékbeli leírás: A csatamágusok olyan varázslószakemberek, akiket a birodalmi csapatok csatában való támogatására képeztek ki. A veterán csatamágusokat zsoldosokként fizetik. Életpályájuk olyan mint egy kalandoré és szerencselovagé.
  • Specializáció: Mágiahasználat
  • Képességek: Akaraterő, Állóképesség
  • Elsődleges képességek:
Blokkolás    Blokkolás
Oltalmazás    Oltalmazás
Hosszúpenge    Hosszúpenge
Pusztítás    Pusztítás
Átváltoztatás    Átváltoztatás
  • Másodlagos képességek:
Zúzófegyver    Zúzófegyver
Bűvölés    Bűvölés
Alkímia    Alkímia
Közepes páncél    Közepes páncél
Bárd    Bárd
  • Varázslatok:
Szívgyógyítás (Egészség-helyreállítás 20-80 pont magadra)
Pajzs (Pajzs 5 pont, 30 másodpercig, magadra)
Vízenjárás (Vízenjárás, 60 másodpercig, magadra)
Tűzmarás (Tűzsebzés 15-30 pont érintéskor)

Tolvaj[szerkesztés]

Tolvaj.jpg
  • Játékbeli leírás: A tolvajok zsebmetszők és fosztogatók. A rablóktól eltérően - akik ölnek és kizsákmányolnak - a tolvajok jellemzően a settenkedést és a rejtőzést választják az erőszakkal szemben. Gyakran foglalkoznak a vonzerejük és ügyességük romantikus képével nyereségvágyó tevékenységükben.
  • Specializáció: Lopakodás
  • Képességek: Gyorsaság, Mozgékonyság
  • Elsődleges képességek:
Tolvajlás    Tolvajlás
Settenkedés    Settenkedés
Akrobatika    Akrobatika
Könnyű páncél    Könnyű páncél
Rövidpenge    Rövidpenge
  • Másodlagos képességek:
Mesterlövészet    Mesterlövészet
Beszédkészség    Beszédkészség
Ökölharc    Ökölharc
Kereskedés    Kereskedés
Atlétika    Atlétika

Harcos[szerkesztés]

Harcos.jpg
  • Játékbeli leírás: A harcosok a birodalom szakértő katonái, harcosai, zsoldosai és kalandorai. Képzettek a különböző fegyver- és páncéltípusok használatában. A hosszú menetelésekben megedződtek, a rajtaütésekben és harcokban megkeményedtek.
  • Specializáció: Támadás
  • Képességek: Erő, Állóképesség
  • Elsődleges képességek:
Hosszúpenge    Hosszúpenge
Közepes páncél    Közepes páncél
Nehéz páncél    Nehéz páncél
Atlétika    Atlétika
Blokkolás    Blokkolás
  • Másodlagos képességek:
Kovácsolás    Kovácsolás
Lándzsa    Lándzsa
Mesterlövészet    Mesterlövészet
Bárd    Bárd
Zúzófegyver    Zúzófegyver

Boszorkányüldöző[szerkesztés]

Boszorkányüldöző.jpg
  • Játékbeli leírás: A boszorkányüldözők a szentségtörő varázslatok és sötét vallások romlott gyakorlóinak felkutatására és elpusztítására kötelezték el magukat. Képzettek a vámpírok, boszorkányok, varázsmesterek és szellemidézők elleni katonai, mágikus és rejtett hadviselésben.
  • Specializáció: Mágiahasználat
  • Képességek: Intelligencia, Mozgékonyság
  • Elsődleges képességek:
Idézés    Idézés
Bűvölés    Bűvölés
Alkímia    Alkímia
Könnyű páncél    Könnyű páncél
Mesterlövészet    Mesterlövészet
  • Másodlagos képességek:
Vértezetlen    Vértezetlen
Blokkolás    Blokkolás
Zúzófegyver    Zúzófegyver
Settenkedés    Settenkedés
Miszticizmus    Miszticizmus
  • Varázslatok:
Tőridézés (Tőridézés 60 másodpercig, magadra)
Ősiszellem-idézés (Ősiszellem-idézés, 60 másodpercig, magadra)