CsK:Ald'ruhn útikalauz

Innen: Elder Scrolls Lapok

Ald'ruhn útikalauz
Ald'ruhn városának részletes útikalauzából megtudhatjuk, hol érdemes vásárolnunk, szórakoznunk, ügyeket intéznünk, mely fontosabb személyt hol találjuk, és milyen közlekedési lehetőségek vannak a városból Vvardenfell más településeire.

Ald'ruhn kerületei


Ald'ruhn a Redoran-ház regionális központja, és Vvardenfell egyik legnagyobb települése. A város három kerülete: Ald'ruhn város, Ald'ruhn-Skar-Alatt és a Bakpille Erőd.

Ald'ruhn város egy nagy település, mely falusi redoran stílusban épült, helyi alapanyagokból, szerves kanyarulatokkal és a környezet színéhez igazodó, az őslakos óriásrovarok páncéljából épült, díszítetlen falakkal. A legtöbb céhház, klub és kereskedő a város délnyugati sarkában foglal helyet, a Nyugati kapu és az iszapjáró állomás mellett. A templom a város keleti magaslatán helyezkedik el, a lakónegyeddel körbevéve.

Ald'ruhn-Skar-Alatt Ald'ruhn leginkább egyedi építészeti megoldása. Az udvarházak és a tanácsnegyed egy ősidők óta kihalt óriásrák páncélja alatt találnak menedéket. Az óriási páncél egy központi boltozatot fog össze, ahonnan a Redoran Tanácstermek, a Redoran tanácstagok udvarházai és néhány előkelő kereskedő boltja nyílik.

A Bakpille Erőd a környék légiós helyőrsége. A nyugati stílusú erőd erős falai és tornyai Ald'ruhn városától nem messze délre húzódnak, és a Mágusok Céhe mögött nyíló Déli kapun át közelíthetők meg.

Szolgáltatások


A Redoran-ház szolgáltatásai a Tanácsházban és a tanácsosok udvarházaiban érhetőek el, Skar-Alatt. Az ald'ruhni templom a város keleti oldalán a Templom követőinek nyújt segítséget. A Bakpille Erőd a Birodalmi Légió és a Birodalmi Szekta elkötelezettjeinek ad szolgáltatásokat. A Harcosok és Mágusok céhházai a Déli kapu mellett vannak. Drága, de kiváló minőségű szabó, alkimista és bűvölő tart fenn boltot Skar-Alatt. Egyéb áruk olcsóbban, de kisebb választékban megvásárolhatóak az Ald'ruhn-Skar-Alatt bejárata előtt megtelepedett kovácstól, szabótól, kereskedőtől, zálogkölcsönzőtől és könyvárustól. Az Ald Skar fogadó és a Tanácsklub a nyugati oldalon, a Nyugati kapu és az iszapjáró állomás közelében találhatóak. A Patkány a köcsögben nevezetű kocsma dél Ald'ruhnban található meg, a céhházak mellett.

Figyelemre méltó személyek


Mind a hat Redoran tanácsos, Brara Morvayn, Hlaren Ramoran, Athyn Sarethi, Garisa Llethri, Miner Arobar és Bolvyn Venim Skar-Alatt élnek udvarházaikban. Edwinna Elbert a Mágusok Céhének tiszttartója, Percius Mercius pedig nem régen lett a Harcosok Céhének tiszttartója. Az öreg Methal Seran a Templom kimagasló papja és tanítója. Raesa Pullia a Bakpille Erőd parancsnoka, Imsin az Álmodó a káptalan tiszttartója. A ragada Hean a Birodalmi Szekta papja. Goren Andarysis a Morag Tong céh tiszttartója, akiknek céhháza Skar-Alatt található.

Utazás és közlekedés


A városból északnyugatra nyílnak utak, Maar Gan és Gnisis falvak felé, és egy hosszadalmas nyugati útvonalon Caldera, Balmora és más déli városok felé. A balmorai út északnyugatra kanyarodik, hogy elkerülje a kopár pusztákat, és tovább folytatódik nyugat felé, mígnem újra délre fordul Caldera felé. Ald'ruhn és Caldera között sok mellékút van; ügyelj az útjelző táblákra, különben eltévedsz! Az iszapjáró-állomás a nyugati városfal mentén foglal helyet, a Nyugati kaputól északra. Iszapjáró járatok Ald'ruhnból Balmorába, Gnisisbe, Khuulba és Maar Ganba tartanak. A Mágusok Céhében térmágusok továbbítják az embereket Balmorába, Vivecbe, Calderába és Sadrith Morába mérsékelt áron. Gnaar Mokba hosszú és rendkívül kényelmetlen gyalogút vezet, mely nyugatra, majd a parttól délre halad; nincsenek ösvények vagy jelölt útvonalak. Felkészületlen utazók, akik nincsenek felszerelve a vadállatok és útonállók támadásai ellen, jobban teszik, ha közel maradnak az utakhoz, vagy megmaradnak az utazó szolgáltatásoknál.

Molotow