Alduin fala

Innen: Elder Scrolls Lapok

Égkoszorú mélyének rejtekében áll az ősi Mennyei Ég Temploma, a Pengék egyre fogyatkozó erőinek utolsó mentsvára. Itt rejtőzik egy ősi alkotás, Alduin fala, mely a faragott felszínén ábrázolt pusztító sárkányról kapta nevét. A fal gazdagon faragott domborműve egy történetet ábrázol, no és egy próféciát Tamriel legfőbb legendáinak egyikéről – Alduin történetéről.

Vedd alaposan szemügyre a képet, és fedezd fel, mire kell majd Égkoszorú hősének, a Sárkányszülöttnek fényt derítenie, amint támpontokat keres rajta küldetéséhez. A sárkányokat egykor elűzték e világból. Most visszatértek.


Alduin fala.jpgPusztításAlduin vereségeA Káosz botjaNumídiumA Vörös-hegyAz Oblivion-kapukÉgkoszorú fiaiA Világ TorkaRemény
Alduin fala
1 white, red rounded rectangle.png Pusztítás
2 white, red rounded rectangle.png Alduin veresége
3 white, red rounded rectangle.png A Káosz botja
4 white, red rounded rectangle.png Numídium
5 white, red rounded rectangle.png A Vörös-hegy
6 white, red rounded rectangle.png Az Oblivion-kapuk
7 white, red rounded rectangle.png Égkoszorú fiai
8 white, red rounded rectangle.png A Világ Torka
9 white, red rounded rectangle.png Remény

Pusztítás[szerkesztés]

Pusztítás

Évezredekkel ezelőtt, az írott történelem előtti elfeledett évszázadok forgatagában sárkányok dúlták a vidéket. Hadat viseltek az emberi lények ellen, egyre csak űzve őket félelmetes erejükkel. Az emberi lények nem voltak képesek ekkora hatalommal szemben ellenállni. Közülük egyesek inkább behódoltak, hogy imádják a sárkányokat, de mindannyian félték őket. A három ábrázolt korszakból az elsőben Alduint, a Világevőt láthatjuk. E rémisztően félelmetes lény egy napon visszatér, hogy elnyelje Tamrielt. Ez a nap pedig elérkezett.

Alduin veresége[szerkesztés]

Alduin veresége

E rejtélyes ábráról csak annyi ismert, hogy Alduin bukását ábrázolja az emberi lények leleményessége és bátorsága előtt. A kirakós játék e darabjának megfejtése hihetetlenül fontos annak, aki a sárkányok újbóli legyőzésének reményét szeretné feléleszteni. Kik lehetnek az Alduinnal szemben álló személyek? Hogyan sikerült a rettegett szörnyet elűzniük a világból? Talán az újra felbukkanó Sárkányszülött meglelheti a válaszokat.

A Káosz botja[szerkesztés]

A Káosz botja

Alduin falának próféciája számos olyan eseményt megjelenít, melyek előrevetítik Alduin visszatértét a világból való kiűzetése után. Ezek közül az első a Káosz botjának összetörése, mely eseménnyel a TES I: Aréna játékban találkozunk. A bot egy hihetetlenül nagy hatalmú ereklye, mely képes más világokba átjárót nyitni és élőlényeket eltörölni a föld színéről. A Káosz botját a birodalmi csatamágus, Jagar Tharn használta arra, hogy VII. Uriel Septim császárt Oblivion birodalmába zárja. Ezután darabokra törte a botot annak biztosítására, hogy azt soha ne lehessen ellene felhasználni. Az Aréna hőse összegyűjtötte a bot darabjait és legyőzte Jagar Tharnt.

Numídium[szerkesztés]

Numídium

A Numídium visszatérte az Alduin visszatérését jövendölő prófécia egy másik eleme. A Numídiumnak nevezett súlyos rézgólem újbóli összerakása a TES II: Daggerfall (Tőrsuhatag) egyik eseménye volt. A szétágazó lehetőségek arra vonatkozóan, hogy ki irányítsa a Numídiumot, egy különös jelenséghez vezettek, melynek neve az "Időtörés Nyugaton" lett. Ez a jelenség lehetővé tette, hogy paradox módon egymással párhuzamosan az összes lehetőség megtörténjen, és ezzel drámai módon megváltoztatta a világot.

A Vörös-hegy[szerkesztés]

Az egykor Vvardenfell néven ismert hegység központi szerepet játszott a TES III: Morrowind játékban. Abban a részben a cselszövő Dagoth Ur erődje bújt meg a Vörös-hegy belsejében, míg csak a játék hőse el nem pusztította.

Az Oblivion-kapuk[szerkesztés]

Az Oblivion-kapuk

VII. Uriel Septim császár halála a TES IV: Oblivion játék elején lehetővé tette Alduin visszatértét. Egy korábban ismeretlen örökös, Martin Septim, Oblivion hősének segítségével képes volt visszazárni a kapukat, de közben ő maga is odaveszett. A császári Septim dinasztia kihalása egyben Tamriel Harmadkorának végét is jelentette.

Égkoszorú fiai[szerkesztés]

Égkoszorú fiai

A Negyedkor beköszöntével Égkoszorú fiai "önnön vérüket ontják", ahogyan azt a Pengék Esbern nevű tagja a nemrégiben megjelent bevezető videóban kifejti. Ez a végső szörnyű esemény, amely Alduin eljöttét előrejelzi. A TES V: Skyrim (Égkoszorú) azzal kezdődik, hogy Égkoszorú nagykirályát meggyilkolták. Az északi ország sok lakója szeretne végleg elszakadni az omladozó Birodalomtól, mely immár 200 éve, a Septim dinasztia kihalása óta egyre hanyatlik. Égkoszorú más polgárai szerint a Birodalomért még mindig érdemes harcolni. A két tábor közötti konfliktus elkerülhetetlennek látszik.

A Világ Torka[szerkesztés]

A Világ Torka

Égkoszorú tundrái és erdőségei fölé egy hatalmas hegy magasodik. A Világ Torka ad otthont Magas Hrothgarnak, a Szürkeszakállúak lakóhelyének. A Szürkeszakállúak kulcsszerepet játszanak majd a Sárkányszülött történetében. Félreeső búvóhelyük eléréséhez 7000 lépcsőfokot kell megmásznunk. Itt, Alduin falán a hegyet kettéhasadva látjuk, mely azt jelképezi, hogyan szakítja magát két részre Égkoszorú a játék elején.

Remény[szerkesztés]

Remény

Az Alduin falán ábrázolt jóslat szörnyűséges, de nem minden remény nélküli. Egyetlenegy személy, ki ugyanazt a hihetetlen erőt örökölte, mint maguk a sárkányok, felemelkedhet, hogy megküzdjön Alduinnal és megmentse a világot. Ezen a képen a Pengék által viselt akaviri páncél egy másik, Tamrielen kívüli kontinensről származik. A képen látható Pengék meghajolnak a Sárkányszülött előtt. Ők védelmezték generációkon át a Sárkányszülöttek vérvonalát e pillanatra készülve, amikor a Sárkányszülött felemelkedik, hogy szembenézzen Alduinnal annak visszatértekor 200 évvel ezelőtt, az Oblivion-kapuk bezárásával a Sárkányszülött leszármazottak vonala megszakadt az utolsó Septimekkel. A Skyrim (Égkoszorú) kezdetekor egy magányos fogoly sejteni kezdi, hogy ő is hasonló erő birtokában lehet...